23 Nisan 2016 Cumartesi

Descendants Of The Sun / Dizi Yorumu

Son birkaç aydır adını her yerde sıkça gördüğümüz, herkesin ayıla bayıla izlediği Descendants of the sun dizisinin finalini de izleyip geldim.

Konusu:
Birleşmiş Milletlere bağlı bir Yüzbaşı(Yoo Shi Jin karakteri ile Song Joong Ki), özel bir hastane de çalışan hatun bir cerrah..(Kang Mo Yeon karakteri ile Song Hye Kyo) Yolları bir şekilde kesişen bu ikili aralarında ki elektriklenmelerin de sonucunda randevuya çıkmaya karar verirler. Ancak Yoo Shi Jin’in sürekli gizli operasyonlara katılması sebebiyle işler istedikleri gibi gitmez. Yolları ayrılır.. Daha sonra geçen zaman, gelişen olaylar sonucu aynı yerde karşılaşan ikilinin hikayeleri yeniden başlar..


Konusu kısaca bu şekilde. Joong Ki’nin askerden sonra ki ilk projesi olması, yapım ekibinin, senaristin (ki senarist’i benim hep en sevdiğim dizilerin senaristi imiş. Bunu çok sonra öğrendim tabi.) ve diğer oyuncuların da sağlam olması sebebiyle herkes de büyük bir merak ve heyecan oluşturdu. Gerçekten büyük ses getirdi. Sadece Kore de değil neredeyse bütün dünya ülkelerinde aynı etkiye sahip bir dizi hatta yayın haklarının Japonya ve Çin’e de satıldığını biliyorum.

Bundan sonrası spoiler içerecek kendi düşüncelerime ve repliklere geçeyim.

Çekimler, mekanlar o kadar güzeldi ki. Büyülenerek izledim. Dizinin büyük bir çoğunluğu Yunanistan’da çekildi. Burnumuzun dibinde yani. Hatta bize ait izler bile bulduk diziyi izlerken.

Gürkan ve Berrak el sallayın :D

İlk bölümler şahane başladı. Hiç sıkılmadan baya bir heyecanla bekleyerek izledim. Daha sonra biraz heyecanımı ve merakımı kaybetmeye başladım. (Çeviri beklemekten sıkıldığım içinde olabilir tabi.)

Öyle bir bakışı var ki adamın.. Bütün dizi boyunca böyle bakıp fışkırtacak kalp bırakmadı! 

Karakterleri çok sevdim. Cerrah ablamıza arada gıcık olmuş olabilirim ama..


Yan karakterleri sevdim. Hatta kötü abimize (Argus karakteri ile David Lee McInnis) bayıldım. O ne karizmatik bir kötüydü öyle yarabbim. -Gözlerimden kalp fışkırarak izlediğim doğrudur, ses tonu da çok etkileyiciydi-

Şuraya fotoğrafını da bırakayım da..

İlk çift kadar sevilen bir diğer çift ise Başçavuş (Seo Dae Young karakteri ile Jin Goo) ve Teğmen (Yoon Myeon Joo karakteri ile Kim Ji Won) 

Bu sahnede işte evlenilecek adam dedim, net!

“Bu 2 çift arasında en sevdiğin hangi çift?” Diye soracak olursanız en samimi bulduğum bu çiftti. Diğer çift de hatunun Joongki’nin ablası gibi durması rahatsız edip durdu beni dizi boyunca. Sevgilisine değil de ablasına sarılıyormuş gibi hissettim hep. Yani ben bu dizide favorimi “sadece” Joongki ve 2. Çift olarak seçiyorum! :D (Ama hatun ablanın oyunculuğuna laf edemem kesinlikle, iyiydi.)

Nasıl güzellerdi..

Senaryo konusunda bir eksiklik olduğunu düşünüyorum. Orta da ana konu olamadı hiç. Hep çıkan geçici sorunlar ve çözümleri oldu. Nedense bazen konudan koptuğumu hissettim..

Sevgilisini böyle gözetleyen birini daha önce görmüşmüydünüz ? 

Değinmek istediğim bir diğer konu dizinin ostları. Her biri birbirinden şahane ostlar. Seçmek baya zordu ama favorilerim Ost1 Always  ve Ost5 Once Again..

Aşk acısından saçmalamalar..

Bence “izlediğim en iyi dizi” diyebileceğimiz bir dizi değildi. Joongki olmasaydı bu kadar ses getirmezdi. Genel olarak düşüncelerim bu yönde. Bir daha izlermiyim? Belki ileri de evet. Önerirmiyim? Kesinlikle. Ama izlediğim en iyi dizi değil.


Her sabah güvercinleri izlemek güzeldi ama :D
Büyük Spoiler
(İzleyenler ne demek istediğimi anlayacaktır) 15. Bölümde Yoo Shi  Jin karakterinin ortadan kaybolmasının sebebini yaralanmasına bağlıyorum. Senaryonun gidişatının da bu yüzden değiştiğini düşünüyorum. Çekimler sırasında  yaralandığı için ara verdiğini biliyoruz. (8 haftalık bir iyileşme süreci olmasına rağmen 2 hafta sonra çekimlere devam etti.) Zaten dizinin büyük bir çoğunluğunda eli sargılıydı. Bu planlanamayan talihsiz olay yüzünden, dizinin bu şekilde ilerlediğine inanıyorum..

Song Hye Kyo İnstagram güncellemesinden.. 2
 Fotoğraflara bayıldım..

Song Hye Kyo İnstagram güncellemesinden.. 1 


Güncel izlediğim son dizi de bitti. Beklediğim çok fazla dizi var, onlara da çevirileri bittiğinde başlayacağım.  Çeviri beklemek hem zor geliyor hem de sıkıyor artık.. 

Gifler Tumblr'den alıntıdır.

27 yorum:

  1. Bebeğimmm ^^ Diziyi çok sevdim ve komikti. :D Ama seninde dediğin gibi çok ahım şahım bir dizi değildi. Başrol Song Joong Ki olmasa bu kadar tutmazdı. :) Çok güzel anlatmışsın canım ellerine sağlık! :D Entertaniner başlamış ilk iki bölüm izledim, sen izledin mi? :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım^^ Aynen öyle Ah Joong Ki diyor başka bir şey diyemiyorum.. :D Başladı, çevirileri de geldi 2 bölümün ama izlemedim hala, izlemeyeceğim de :D En az 6 yada 8 bölüm biriksin istiyorum.. Spoilerden hep uzak duruyorum o yüzden :D

      Sil
  2. Allam sjk'yı gördüğüm anda gözümden kalpler fırlıyor koyma fotoğraflarını nolur ya 😂😂😂 ya ben izlerken o Gürkan ve Berrak yazısını görmedim 😂 ağlamak istiyorum resmen Türklüğümüzü her yerde göstermişiz :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sende artık Fangirl'sün olmaz, kalp fışkırmalı gözlerinden :D Bende çok dikkat etmemiştim ama sonra o kadar çok reklam oldu ki bir baktım "anaa.. Bunlar bizim Gürkan ve Berrak" :D

      Sil
  3. hımmmmmm bilemedim bak şimdiiiiii :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihih ^^ Biraz karışık bir durum oldu farkındayım.. :))

      Sil
  4. 10. Bolum deyim aksam izleyecem spoi olan yere kadar okudum sadece izleyip tekrar donerim sana. Ama su baktikca kalp çıkan bakis bende de hakim. Joong ki cok iyi bir oyuncu. Seviyorum bu adami iyiki "a were wolf boy" izleyip kesfetmisim bu adami :) yoksa cok uzulurdum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben "a were wolf boy" filmini izlemedim spoiler yemiştim çünkü baya gıcık olmuştum finaline.. Sinirimden izlemiyorum :D Ama "Nice Guy" dizisine bu adam için katlanmıştım öyle diyeyim^^
      İzledikten sonra spoilerli bölümü de okuyup yorumunu yap merak ederim :)

      Sil
    2. Diziye ara verdigin icin bir ara sikilmis olabilirsin. Gayet guzel ve son zamanda zevk aldigim bir dizi oldu. Simdi bunun ustune dizide bulamam ben. Karakterleri hayri guzeldi ama doktorla hemsirenin askida yabana atilacak degildi :) arada mantik hatalari vardi oda nazar boncugu olsun hangi dizide yok ki. Dizide ki atismalar cok iyiydi ya diziye cok guzel renk katiyordu cogu yerinde guldum. Normalde afise baksan bile bu dizden komik sahne cikmaz dersin :)

      Sil
    3. Ouuv.. Hemencecik izleyip gelmişsin ya, nasıl mutlu oldum :)
      Aslında evet ondan sonra başka bir yapım kolay kolay sarmaz, özellikle çekimler ve oyuncular.. Ki ben henüz başlamadım yeni bir şeye, ondan sonra.. Doktor ve hemşire aşkı benimde favorilerimden, çok tatlışlardı yahu! :)
      Sağlam dizilerden kesinlikle, sadece o abartıldığı kadar en iyi Kore dizisi değil diye düşünüyorum ben :)

      Sil
  5. Replikler ve gifler süper olmuş AKELA, kalemine sağlık, güzel diziydi yaa, kurgu güzeldi finalde iyiydi 😉 ölen olmadı 😂😂😂


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim hihi, gifler kalp çarptırsın diye ekledim ^^ Aslında tahminim bir yerde doğruymuş.. Senarist Yoon Myeon Joo karakterini öldürecekmiş normalde finalde.. Ama final onaylanmadan önce yapım ekibiyle konuşmuş, herkes mutlu son olsun deyince değiştirmiş :D

      Sil
    2. Yaa evet AKELA! Millet aşırı diretmis mutlu son diye, adam tirsmis 😂

      Sil
    3. Ben olsam bende korkardım, öyle bir medyaları ve fan kitleleri var ki.. Allah düşmanımın başına vermesin! O derece :D

      Sil
    4. ayy evet Akela! mazallah ne fena onlar öyle yaa, bende tırsarım :)

      Sil
  6. hiç Kore dizisi seyretmedim ilgimi hiç çekmiyor nedense .-((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur.. Hiç seyretmediğiniz de ilgi çekici gelmiyor.. Başladığınız da ise hastalık olduğunu görüyorsunuz^^
      Kore dizilerine alıştığım için bizim dizilerimize gözümün ucuyla bile bakamıyorum artık.. :)

      Sil
  7. Sanırım bir ben kaldım izlemeyen :)) Ellerine sağlık ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şans verilebilecek bir dizi aslında, ama o akıma kapılmamak da en güzeli galiba.. Bilemedim :)) Teşekkür ederim^^

      Sil
  8. Bu dizinin 2. Çifti reply den sonra izLedigim en iyi 2. çift idi. ♡♡♡ Ayıptır söylemesi başrollerin romantizmini izlerken çok sıkıldım. Ablam çocuğu reddetmenin bin türlü yolunu buldu, denedi, başardı derken azmetti bir daha reddetti 😥 Ve çiçça dizinin bir konusu yoktu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle sanırım izleyicilerin çoğu da bizimle aynı fikirde :) Ah Joong ki neden Joong ki'sin sen demek istiyorum :D
      Aynı fikirde olduğumuza çok sevindim :)

      Sil
  9. Bu dizide senin de dediğin gibi bir konu eksikliği vardı, ben de yarım bıraktım . Çok soğudum diziden, ama 2. Çift kalp kalp

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef dizinin en kötü tarafı da buydu..
      2. çift efsane çiftler listesinde artık^^

      Sil
  10. Son zamanlarda iyi bir dizi bulamazken,ilk beşime giren giren kaliteli dizilerden bir tanesi.Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, gerçekten kaliteli bir dizi idi. Çok teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  11. Blogunuzu büyük bir ilgiyle takip ediyorum. Paylaşımlarınız ve tasarımınız harika. Yayın hayatınızda başarılar dilerim.

    Bu arada birbirinden güzel yerli diziler için online dizi sitemize bekleriz. Türkiye'nin en sevilen tv programlarını ücretsiz yayınlıyoruz. Tek parça dizi videoları izlemek için lütfen web sitemizi ziyaret ediniz.

    ▶ canlidizihdizle.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim değerli yorumunuz için.
      Aklımda bulunduracağım mutlaka.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...