2 Nisan 2016 Cumartesi

Hotaru No Haka / Ateşböceklerinin Mezarı


Uzun zamandır izlenecekler listemde olan “Hotaru no haka” animesi için yalnız kaldığım bir anı beklemedeydim.  Okuduğum yorumlarda hep bu yöndeydi. Bu güzel cumartesi günü de bu fırsatı bulunca hemen izlemeliyim diyerek, gerekli hazırlıkları da yaparak izlemeye başladım. Sonuç? Artık Cumartesi günü bu kadar güzel mi? Emin değilim.. Çünkü cidden dağıldım.. Animenin konusundan bahsederek yavaşça gireyim konuya.


Anime 1988 yapımı. 2. Dünya savaşının sonlarına doğru Japonya’nın Kobe şehrinde yaşananları iki kardeşin gözünden anlatıyor. 14 yaşındaki Seita ve onun 4 yaşındaki kız kardeşi Setsuko..
Her an evlerinin üzerine düşebilecek bombalar altında yaşayan kardeşlerin anneleri de ölünce hayata tutunabilme çabaları başlıyor..  Konusu ile ilgili anlatmak istediğim daha fazla şey olmasına rağmen spoiler olmasını istemediğim için kısa kesiyorum yoksa.. Oho..



Peki ben ne düşünüyorum bu anime hakkında? Benim gibi ruh haliniz karışık bir dönemdeyseniz ve biraz da hüzün doluysanız kesinlikle izlemeyin ben o hatayı yaptım çünkü. (iç ses : Yada izleyin ağlamak iyi gelir..) Biteli 20 dakika oldu ama yazarken bile şıp şıp birkaç damla gözyaşı akıtıyorum ne yalan söyleyeyim. Birde sıcağı sıcağına yazmamın sebebi animeyi ve duygularımı samimiyetle anlatabilmek.. Yada anlatmaya çalışmak gerçi bilmiyorum ne kadar başarabileceğim..

Filmin başında finali ile ilgili ipuçları alarak başlıyorsunuz izlemeye. (Biraz karışık gelebilir sabredin daha sonra ne olup bittiğini anlıyorsunuz..) Buna rağmen hiçbir şekilde sıkılmadım, merakımı kaybetmedim. Hatta spoiler yemiştim finali ile ilgili (gerçi eksik yemişim) ama buna rağmen etkilenmekten kurtulmadım.



Anime izlemeye karşı ön yargınız var mı bilmiyorum ama varsa bile ön yargılarınızı bir kenara bırakıp mutlaka izlemelisiniz. Kendi adıma daha sonra tekrar izlemek istediğim ama cesaret edebilirmiyim bilmediğim bir anime oldu.

İzlemek isteyenler için not: Yalnız izlemenizi öneririm..


Gifler Tumblr'den alıntıdır..

49 yorum:

  1. Hayao Miyazaki'nin en bilinen animasyonlarından birisi. İlk izlediğimde hüngür hüngür ağlamıştım. :( Aynı duyguyu yeniden hissettim iki kardeşi tekrar görünce. :((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzlemişsin yaşasın! Dedikodusunu yapabiliriz yani :)
      Ciddi ciddi kalbim acıyor yalnız işin kötüsü bunun etkisi ne zaman geçer bilmiyorum.. :/ Sağdan soldan çarptı beni..

      Sil
    2. Miyazaki'nin çoğu animasyonunu izledim. :)) Hepside kalbime dokunmuştur. :( Yapalım tabi!

      Sil
    3. Bu alanda benden daha deneyimli olduğunu unutmuşum benim senden öneri almam lazım :) Geleceğim mutlaka bununla ilgili konuşmaya hihi! :)

      Sil
    4. Daha iyiyim diye bir iddiam yok ama bayağı anime ve animasyon izledim. :D Mail at ben sana çok güzel öneriler yaparım! :*

      Sil
    5. Öylesin öylee :D Akşam işlerim biter bitmez geleceğim! :*

      Sil
    6. Bu film Hayao Miyazaki'nin değil, Isao Takahata'nın...

      Sil
    7. Teşekkür ederiz^^

      Sil
  2. Yok yok izlemem hayatta şimcik sonra ağlarsam başını ağrıtırım ki :)) Okurken duygulanmışım bide izlerken düşünemiyorum bide güzel bi cumartesi dimi hıı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamam izleme,ağlama ama başımı ağrıtmak ne demek istediğinde gelebileceğini bilmiyorsun sanki :)) Yani güzel diyorsan.. Güzel bir cumartesi olsun bugün :)

      Sil
  3. konusu, bende izleme isteği uyandırdı, en yakın zamana inşallah diyelim. :) Güzel bir yazı olmuş, eline emeğine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, İnşallah sizde seversiniz. İzledikten sonra yorumunuzu bekleyeceğim :)

      Sil
  4. Akelaaa ! Kahvemi yaptım geldim öyle okudum yazını.Gayet muhteşem aktarmışsın. Sıcağı sıcağına yazmak en iyisi.Keyifle bir çırpıda okudum ve not ettim. Bir hayli merak içindeyim :) Güzel bir zaman da izleyeceğim ve sana mail aticiğim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ausee! Senin bu kahveni alıp gelmelerin öyle mutlu ediyor ki beni :) Bende izledikten sonraki yorumlarını çok merak ediyorum, mailini bikliyiciğim ❤

      Sil
  5. Merhabalar:) paylasmın icin cok tesekkürler. Ellerine sağlık. Ah şu sınavlar olmasaydı hemen izlerdim. Ama ins.en kisa zamanda izleyebilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok teşekkür ederim. Evet sınav dönemine geldi biraz ama umarım geniş bir zamanda rahat rahat izleyebilirsin ve seversin :)

      Sil
  6. ayyyyyy o zaman baksanaaa, "komşum totoro" izleseneeee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuya o kadar Fransız'ım ki ne söyleyeceğimi bilemediiim :))

      Sil
    2. komşum totoro, anime film işte. nolur izlesene. bir miyazaki filmi. lütfen izleeee. en sevdiğim ooo yaaa :)

      Sil
    3. Allah da beni naapmasın emi :D Komşum kelimesini görünce algılayamadım bir an.. Özürler dileyeyim hemen :)) Affettirmek için de akşama izleyip yazacağım söz :)

      Sil
    4. taam affetsem o zamaaan :)

      Sil
    5. Anlaştık o zamaaan :)

      Sil
    6. Ama ama o şahane kiiii Totoro ... seyret seyret bak işte onu biliyooommmm

      Sil
    7. Çok heyecanlandırdınız beni.. İzleyeceğim akşam mutlaka :))

      Sil
  7. Sıcağı sıcağına yazarak bende merak uyandırdın ama .... Bir yandan da düşünürsem şu sıra ağlak hallerden kurtulmam gerek ; zira yaşadıklarımız malum ...
    Ama mutlaka seyretmeliyim ... Akelam unutursam çimdikle ara sıra beni olur mu ? Bahar coşkusu iyice dolsun içime , az biraz daha enerji kazanayım ... ŞŞŞŞTTTT deeee bana ...
    Emeğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ağlak zamanlarda izlemek daha mı iyi gelir bilemedim ki daha fazla gözyaşı biriktirmeden dökmek iyi geldi çünkü bana.. Bahar coşkusu dolduktan sonra izlersen tekrar kalbin sızlamaz mı..
      Mutlaka ses verip hatırlatacağım bu filmi sana gerçekten merak ediyorum izledikten sonraki yorumlarını, çok teşekkür ederim :)

      Sil
    2. hmmmm sanki biraz gaza geldim gibi gibi .... ilk kendi kendime zamanda o zaman ...

      Sil
    3. Elmalı kekimi yaptım , yalnızlığım ve kağıt mendillerimle başlıyorum bak izlemeye .... :))

      Sil
    4. yaa.. Çok heyecanlandım bekliyorum merakla :))

      Sil
  8. Uzun zamandır anime izlemiyorum, Naruto çok uzun olduğu için bir türlü bitmedi, bitirmeden başkasına da geçmek istemiyorum. :D Bitince izlenecekler listeme atıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, bir seri izlerken başka bir seri daha izlemek hem zor oluyor hemde keyif vermiyor :) Bu 90 dakikalık film olduğu için belki bitirmeden de şans verebilirsin, izledikten sonra yorumunu bekliyorum :))

      Sil
  9. Ben filmleri tek başına izleyemiyorum , yanımda biri olmalı ki onu film boyunca sarsmalıyım , artık kimse benimle film izlemiyor ama birini bulup en kısa zaman da izliycem

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben genelde yalnız izlemeyi severim ama bu filmi birileriyle izlemek istersen yanında rahat davranabileceğin insanlarla izlemeni tavsiye ederim, izlerken gözyaşlarını saklamak zorunda kalmazsın böylece:)

      Sil
    2. Kardeşimle izliyorum o da ağlayınca dalga geçiyor,

      Sil
  10. Akela merhaba, İlknurdan geliyorum haftanın bloguymuşsun tebrikler :)
    ya bu sevimli animeler ağlatıyor mu yani :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, çok teşekkür ederim :)
      Bazı animeler öyle ki filmlerin veremediği etkileri veriyor maalesef bu filmde onlardan biri.. İzlerken hem gülümsetti hemde ağlattı.. :/ Bu tarz konulara, filmlere ilginiz varsa izlemelisiniz derim :)

      Sil
  11. Akela! anime izlemeyi sevmiyorum, aslında zevkler de zamanla değişebiliyor... Acaba bi denesem mi? konusu hoşuma gitti ;) Gece kuşuyum da hııım bir düşünücem, kalemine sağlık :))
    Şu aralar descendants of the sun'a takılı kaldım diyebilirim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Animeler en başta benimde sevmediğim bir türdü, gerçekten çok uzaktım ama sonra 1 2 tane izleyince çoğu diziden daha çok etkilendiğimi fark ettim :)
      Hem bu 90 dakikalık bir film olduğundan pek zor olmaz izlemesi dediğin gibi bir gece de izleyebilirsin :)
      Dots dizisini hiç sorma.. Ben baya baya gece onunla yatıp, gündüz onunla kalkıyorum bitse de (bir yandan bitmesin diye dualar ediyorum) rahat rahat dedikodusunu yapsak :))

      Sil
    2. İzlerim 90 dk ne ki benim için allasen :)))
      Dots ile ilgili yorum yaptım hemen, yazdım yayını ki Akela! favori çiftim ;)
      .com lu adresime döşedim hep bir ara gel yorum yapalım :)))

      Sil
    3. Yaa.. Dots denince akan sular durur, hemmen geliyorum :))

      Sil
  12. Haftanın bloğu seçilen yeni dostum merhaba 😉
    Kısa bir ziyaret sonrasında yine gelirim sevgiyle ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba :) Beklerim tabi ki, sevgilerimle ❤

      Sil
  13. Akelam bende izlemeyenlerdenim :) not aldım en kısa zamanda izleyeceğim. Çok iyi anlatmışsın dostum emeğine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Zoka :) Teşekkür ederim, bekleyeceğim izlemeni..

      Sil
  14. biraz önce bunu izlemeye karar vermiştim o.O şimdi de yorumunu görünce şaşırdım :) artık kesin izliycem :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa.. Gerçekten mi? Ne güzel tesadüf olmuş. Hem şaşırdım hem çok mutlu oldum :) Lütfen yaz izledikten sonra :))

      Sil
  15. Merhaba, öncelikle haftanın bloğu etkinliğinden geliyorum kutlarım. Ben de anime izlemeyi çok seviyorum. Hatta bazen çocuklardan bile daha çok seviyorum. Cumartesi günleri bizim ailecek film izleme günümüz ve bu cumartesi izleyeceğimiz film belli oldu :) güzel anlatmışsınız ve gerçekten okurken çok duygulandım. Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Anime izlemeyi sevişiniz hatta çocuklarınızla beraber ailecek izleyecek olmanız çok mutlu etti beni :) Umarım sizde benim gibi seversiniz :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...