27 Nisan 2016 Çarşamba

İLK MİM / KİŞİSEL BLOG YAZARLARI NE DÜŞÜNÜYOR?

İlk mim yazım ile geldim ben. Bu 2. Mimlenişim aslında.. İlk Mimlenişim sevgili Kore Fenomeni’nin "Yak-Yeniden Yaz-Tekrar Oku" mimi oldu. O konu hakkında biraz düşünmem gerektiğinden şimdilik yapım aşamasında..  Şu anda yazacağım mime de, aynı gün içerisinde 3 sevgili blogger arkadaşım tarafından (Valar Morghulis, Ause, Simurg'un Kalemimimlenince, hemencecik bu olaya el atmalıyım diye düşünerek, gece 3de yazının son noktasını attım. Heyecanlıyım, başlayalım^^


Blogla tanışman nasıl oldu?
Kore dizilerini izlemeye başladığımda, diziler hakkında yorumlar ararken Sevgili Nabrutcuğumun blogu ile tanıştım. Yaklaşık 8 9 ay gizliden gizliye sadece okudum. Düzenli okuduğum ilk blogtur. Daha sonra yorumlar yaparak iletişim kurabildiğimi fark edince blog mantığını anlamaya başladım. Devamı geldi tabi.. 

Neden blog yazıyorsun?
Aslında blogumu açış hikayemi 2 kere yazdım. Yinelemiş olacağım ama eğer Nabrut bana blog açmalısın demeseydi, çok yüksek bir ihtimalle bu adımı atamazdım. Çünkü hayatım boyunca yazan değil içinden konuşandım ben. Hatta yazılarımda ki parantez içlerinde bile hala susmayan iç seslerimi görürsünüz. (İç sesim mimlendin! ) Yazdığım vakitler de oldu tabi ki, acıyı bastırmak için kağıda dökmek istediğim zamanlar mesela.. Ama bir yere kadardı. Ben hep kendime konuşup, kendimi dinledim ve kendimi, içime yazdım düşüncelerimle. Daha sonra hadi düşünceleri bir kenara bırakıp kelimeleri raks ettirelim dedim. Sonuç, buradayım. 

Yakın çevrenizdeki insanlara blogunuzdan bahsediyormusunuz?
Yakın çevrem pek kalabalık olmadığından evet. Aile üyelerim (annem babam ve kardeşim..) en yakın 3 arkadaşım ve 2 kuzenim biliyor. (Şimdi yazınca kalabalık gibi geldi^^) Benim çevremde sadece aile üyelerim var, bu saydığım insanlar da oranın mensupları. Arkadaş durumlarını bırakalı çok oldu.

İlk yazınızla son yazınız arasında ne gibi fark var?
A
çıkçası pek bilemiyorum.. İlk yazım açılış yazımdı ve tüm samimiyetimle yazmıştım. O yazıya pek kusur bulamayacağım ama ilk yazılarımda ki genel sorun bence heyecanımdan çenemi tutamamam. Bir şeyleri çok sevdiğimde paylaşma isteğim hep oldu. Beni bırakın saatlerce konuşayım o konu hakkında. Hatta bu gibi durumlarda kendimi kaybedip çok hızlı konuşurum. Bunun heyecanını da yazılarıma aktarmışım hep, fark etmeden. Biraz kısmaya çalıştım tabi.. Ama çok kısarsam da o ben olmaz değil mi? Onun dışında benim göremediğim sorunlar vardır mutlaka, henüz öğrenmem gereken çok şey, gitmem gereken çok yol var. Devam! ^^

Blog yazmak yaşantınıza ne kattı? 
Blog yazmak kafamın içinde susmayan seslerin daha çok konuşmasına yol açtı öncelikle. Kelimeler ahenkle dans ediyor resmen.. Ben durun sadece raks edeceğiz desem de onlar bir horona, bir salsaya bir liriğe gidiyor. Günlük yaşantımda her an bir şeyler yazmaya hazır dolaşıyorum artık mesela. Telefonumda parça parça yazılmış, aylık yazı çıkacak malzeme bulabiliriz hatta. Onun dışında insanlarla anlaşamıyorum diyen bana paylaşmanın güzelliğini hatırlattı tekrar. Şahane bir blogger ailesiyle tanıştım. Ayrı ayrı isimlerinizle yazmak isterdim.. Çünkü herkesin farklı bir yeri var kalbimde. Ama o özel bir yazıya saklı kalsın. Birde kafasını camdan bile çıkartmak istemeyen bu şahıs da keşfetme duygularını uyandırdı.

Hangi kaynaklardan ilham alıyorsunuz?
Açıkçası hiç bir kaynaktan. Şöyle ki.. Bu konu hakkında yazmalıyım deyip de yazabildiğim bir konu olmadı henüz. Yazabilmem için bir şekilde bağlantım olmalı, içime seslenmeli. Diziyi, filmi izlemişimdir yazarım, kitabı okumuşumdur yazarım, kalbim kırılmıştır yazarım, görmüşümdür yazarım. Ama bugün şu gündür ya da şöyle bir konu var dendiğinde yazamam. Yazarsam da benim yazılarıma benzemez. Daha çok anlık gelen hislerimi kelimelerle süsleyip servis etmeyi seviyorum ben. Blogumda paylaştığım şeyler alıntı yapmadığım sürece bana ait. Giflere karşı özel bir ilgim var, onu fark etmiş olmalısınız. Tumblr’ den alıntılarken büyük üzüntü duyuyorum.. Sanırım ileri de gif işine de el atacağım!  

Diğer blog sahipleriyle iletişim kuruyormusunuz? 
Yorumlar olarak mutlaka kuruyorum, en azından kurmaya çalışıyorum. Yoğunluğumdan dolayı hemen dönüş yapamazsam daha sonra mutlaka sevgili blogger arkadaşımın blogunu talan ediyorum. Yorum bombaları atmışlığım bile var :) Onun dışında yakın olduğum blogger arkadaşlarımla da özel olarak mail yoluyla yada diğer sosyal medyalardan mutlaka bağlantı kuruyorum. Duyguları paylaşmak önemli! Ve hatta bazı arkadaşlarımla daha da yakın olabiliyoruz. Bu durum herkesçe biliniyor gerçi^^

Rahatsız olduğun bir konu var mı? 
Yukarıda bahsetmiştim insanlarla anlaşamıyorum diye.. O yüzden insanların sebep olduğu sıkıntılar beni pek rahatsız etmiyor artık. Açıkçası kalbimden bıçaklanmadığım sürece ufak tefek kesikleri gözüm görmüyor. Hoş, kalbimden bıçaklansam da sorun değil, mutlaka dikmenin bir yolunu bulabiliyorum. Yazabileceğim çok şey var ama üzerinde durmaya değeceğini düşünmüyorum.

Yakın arkadaşlarınıza blog yazmalarını önerirmisiniz?
Acıyan yerlerine iyi gelsin isteyen dostlarıma öneririm tabi ki, destek de olurum. Yakın arkadaşlarımdan biri -çok sık olmasa da yazıyor hatta. Güzel ailemiz, güzel insanlarla büyüsün isterim.


Okuduğum ve gördüğüm kadarıyla bu yeni bir mim değil, o yüzden kimler yazdı kimler yazmadı pek bir bilgim yok. Aynı isimleri yazarak zor durumda bırakmak da istemiyorum. O yüzden bu mimi buraya bırakıyorum, isteyen alsın lütfen (:

Gif Tumblr'den alıntıdır.

32 yorum:

  1. :) Aslında insanlarla anlaşabiliyorsun, en azından benimle. kendine haksızlık etme bence. :) güzel bir mim oldu. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani haksızlık etmek değil de tercih etmek gibi diyelim.. Ama bunu duyduğuma sevindim :) Teşekkür ederim :)

      Sil
  2. İlk mimin hayırlı olsun daha nice mimlere... Cevaplarını severek okudum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, mutlu oldum :)

      Sil
  3. Yaa ama baksana sen bi bana bi şiiyyy dicem şimcik :))) Gece 3'e kadar sen yazmışsın ay ben daha bir hevesli okudumkine :) annen,baban,kardeşin,arkadaşların,kuzenlerin yok yook yavru ulusa sesleniş yapmalıydık 😂yahu ben bilem bu kadar söylememiştim hatta ilk iplemezler filan dedim ınam meğersem okuyorlarmış ben şok olduydum :)) Bazen benim de parağrafları çatır çutur koyarak yazasım geliyor aman neyse diyip geçiyorum artık bir boşvermişliğe vurdum şu sıra hayırdır inşallah :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baktım kii :) Hemen cevaplamalıyım derken vurdum kendimi yazmaya.. Sonra bir baktım sabah gözler şiş :D
      Aynen biraz öyle oldu bizimkiler de okuyor, babam özellikle sabit okuyucum gibi oldu :))
      Artık frenliyorum kendimi ne yapayım.. Yazının dedikodusunu yapmak için özele yöneliyorum ^^
      Boşvermişlik havalardan sanırım.. Hepimiz aynıyız şu günlerde :)
      Hayır olsun ❤

      Sil
  4. ne güzel ne içten olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten olduğunu düşünmen daha bir sevindirdi beni, teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Senin o iç sesini yerim ki! <3 Bende günlük hayatımda insanlarla pek anlaşamıyorum ve hatta çoğunlukla yanlış anlaşılıyorum kuzum :/ Galiba bir bizim genel sorunumuz... Ben senin o samimi, içten yazdığın kişisel yazılarına bayılıyorum ki <3 :)) O yazını da bekliyorum mutlaka! :D Çok içten, çok güzel cevaplar canım benim ^^ <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım canım❤ Öyle genel bir sorunumuz var bence de.. Ama bıraktım dert etmeyi, ne yapayım. Yanlış anlaşılıp üzülmek yerine anlaşılmamayı tercih ediyorum artık :)
      İçten ve samimiyetle yazdığımı görmen bile beni ne kadar mutlu ediyor bilemezsin. Gerçi bilirsin, anlıyorsun beni :)
      Kelimeleri toparlayabilirsem o yazılar gelecek yavaş yavaş :D
      Teşekkür ederim, çok! ❤

      Sil
  6. Akelaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa postu görürmez koştum bi kahve yaptım ve oturdum yazının başına. hem keyifle okudum hemde o güzel kalbine biraz daha yaklaştım sanki. İyi ki blog açmışssın ! iyi ki tanımışım seni. Bol bol gif paylaş sen bende çok seviyorum gifleri :) gif işine girersende en büyük destekçin olurum tabiikiii - o güzel pammmıııık ellerine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Auseeeeeee.. Senin kahveni alıp gelmelerine bayılıyorum. Söz, bir gün sırf sen kahveni al gel diye bir yazı yazacağım! :) Bu mimi bende sevdim, blogger ailemde ki üyeleri bu mim sayesinde daha yakından tanıyorum..
      Benimde iyi ki dediğim insanlardansın, tartışılamaz bir şekilde :)
      Gif işine ayırabilecek vakti nasıl yaratırım bilmiyorum.. Ama yaparsam bizim içinde yapmaya çalışırım özel bir şeyler.. :))
      Seninde okuyan gözlerine ve güzel yüreğine sağlık! :)

      Sil
  7. Verdiğiniz cevapları okumak çok keyifliydi. Bahsettiğiniz yorum bombardımanına yakın zamanda bende maruz kaldım. :D Şikayet etmiyorum tabi yanlış anlamayın. İnsan şaşırıyor mutlu oluyor bir anda, beklemiyor öyle bir şey. :) Benim de ilk mim yazım bu oldu, simurg ve morghulis eklemişler beni de listeye. Yazdık bir şeyler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif almanıza çok sevindim. Yazdığınız yorumlara dönüş yapamamıştım, okuduğum yazılar sevdiğim bir konuda olunca tutamadım kendimi :D Filmine yorum yaptıktan sonra soundtrack yazısını görüp de yazmamak olmazdı değil mi? :) Mutlu olmanıza da sevindim o vakit, söz konusu filmlerse.. Daha sık takipteyim :)
      Şimdi geliyorum mim yazınızı okumaya! :)

      Sil
  8. iyiki de başlamışsın iyikide nabrut yonlendirmiş seni.. Bizde mahrum kalmamış olduk :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki.. Teşekkür ederim, bende çok memnunum tanıştığımıza, çok! :)

      Sil
  9. Seni biraz da olsa tanıdığıma sevindim canım, yeni yazılarını bekliyorum ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tanıştığımıza bende sevindim, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  10. İç sesi güzel Akelam;
    İlk mim hayırlı olsun senin de ... Hepimiz ilk leri yaşıyoruz yani :) benim de bekliyor yak değiştir mim ...
    iyi ki başlamışsın tatlım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Didem Ablam :)
      Evet, ilklerimiz hep beraber oldu hihi ^^ Yak değiştir mimi biraz düşündürecek beni o yüzden askıya aldım şimdilik..
      İyi ki tanışmışız ❤

      Sil
  11. "Blog yazmak bana ne kattı?" sorusuna verdiğiniz cevaba ve anlatımınıza bayıldım. Belki de soruya bu kadar güzel cevap vermenide bile blog yazmanın payı büyüktür. Bu mim konusunu ben de blogumda yazmıştım. serdaryaziyor.com'u ziyaret edip okursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ayrıca böyle düşünmenize de çok sevindim. :)
      Hemen uğrayıp, okuyorum.

      Sil
  12. Açıkçası kore dizi ve filmi izlemiyorum. Ama senin bloğunu takip etmeden geçemiyorum. Her fırsatta girip şöyle bir kolaçan ediyorum. Sanırım bu senin samimiliğinden.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğum en değerli yorumlardan biri olabilir bu söylediğiniz.. Öncelikle samimi bulmanıza çok sevindim, tüm kalbimle. O zaman ufak tefek eklemelerle, daha sık geleceğiniz bir yer olması için elimden geleni yapacağım :)

      Sil
  13. Her zaman. İllaki birisiyle anlaşmak için aynı şeylerden hoşlanmak gerekmez bence. Ben farklı bakışları da seviyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru, aynı şeylerden hoşlanmak değil de ondan hoşlanmak yeterli bir sebep bence..
      Bunu duyduğuma sevindim :)

      Sil
  14. Çok samimi bir mim olmuş. Sadece okuyup gitmek istemedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, ne iyi yapmışsın.. Ara sıra ses ver yine :)

      Sil
    2. Tabi ki.. Geleceğim mutlaka^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...