21 Nisan 2016 Perşembe

Keşif Günü

Günler önce hazır havalarda çok sıcak değilken sevgili dostum ile hadi bugünü keşif ve fotoğraf günü yapalım diyerek düştük yollara. 

İkimizde Kore’ye takık olduğumuzdan, sürekli aklımızda olan Kore Mutfağına da el atalım dedik. (Gerçi onun için ilk değildi, daha önce Kore'li kankisiyle gitmişti -_-) Fatihte bulunan “Sopung-kore pasta ve yemekleri"ne gitmeye karar verdik.  Bulmakta zorlanacağımızı düşünsek de bulmak kolay oldu. Topkapı metrosundan indikten sonra İgdaş’a doğru yürüyün. Yokuş yukarı kaleyi takip edince 100 metre ileride bu küçük sevimli dükkanı görüyorsunuz.
Gerçekten görünüşü de içi de çok şirin. Özellikle dükkan sahipleri çok sıcak kanlılar. Baya ilgilendiler bizimle sağ olsunlar..

Facebook da ki sayfalarından alıntı..

Bize en uygun yemeğin “ddukbokki” ve “kimchi” olduğuna karar verdik ve sipariş ettik. Tabi ben o arada chopstick’ler ile uğraşıyorum haha! Bunu fark eden Nuri (Dükkan sahibinin kızı) bana çatal getiriyor, ama olmaz illa kullanacağım ben bunu diyerek giriştim olaya. Sonra dükkan sahibi ablamız (hatta ahjumma :D) geldi, gayet tatlı bir şekilde elimden tutarak kullanmayı öğretti. O anda nasıl samimi ve sıcakkanlı olduklarını bir kez daha gördüm.

Gelelim ddukbokki’ye.. Ben acı yiyebilen bir insan değilim hatta hiç yiyemem. Ve yemek acı.. Belki acı yiyebilen birine normal gelebilir ama bana göre baya acıydı. Yine de yiyeceğim ben bunları diyerek yana yana yedim efenim. Bununla beraber 2 şişe suyuda gömdüm tabi :D

Kimchi ise, onların turşusu. Başta biraz tuhaf gelse de sevdim hatta ddukbokki’den daha çok sevdim, yerim yani.  Oda acı, ama onun kadar yanmadım.

Suyumun bitişinden belli.. :D
Son olarak da kremalı ekmek aldık. Tatlı ekmek diyeyim ben buna tatlandırılmış labne peynirli ekmek hatta. Çok bayıldığımı söyleyemem ama güzeldi.

1saate yakın oturduk sanırım, kalkmak istemedik aslında. Çünkü o kadar tatlılar ki.. Özellikle Nuri, yarı Korece yarı Türkçe ve yarı İngilizce konuşarak mest etti bizi.. Her şekilde anlaştık yani.. Sosyal medyalardan bağlantıları kurarak, yine geleceğimizin sözünü vererek ve hediye anahtarlıklarımızı da alarak oradan ayrıldık..
Bilgi almak isteyenler için Facebook sayfalarının linkini buraya bırakıyorum.

Sonraki rota Beyazıt / Büyük Valide Han.. Hani herkesin uçarak kaçarak fotoğraflar çektiği, bulutlarla yakınlaştığı yer.
Çok gitmek istediğim bir yer olduğundan hadi açılışı da yapalım diyerek, bir otobüs ve oradayız.
Saat 4 de açılıyormuş yalnız, bizim daha 45 dakikamız olduğundan dolaşmak zorunda kaldık biraz. Sonra çantalara “İstanbul manzarasına karşı tıkınmak için” (zulalamak yöntemi ile) market alışverişini de gerçekleştirerek, döndük Valide Han’a..

Baya ürkütücü aslında Hanın içi.. Ama sonra, merdivenlerden yukarı çıkıyor ve İstanbul ile karşılaşıyorsunuz..
Hafta içi olmasına rağmen kalabalıktı, Pazar gününü düşünemiyorum bile! Biz tabi köşede kenarda bir yere kurduk çadırı, patlattık zulaları (açız, ne yapalım yani? :D) 
Gayet huzurlu sessiz sakin, herkes kendi halinde ve fotoğraf peşinde.. Bizde iyice tıkındıktan sonra hadi uçmalı kaçmalı fotoğraflar çekelim diyerek koyulduk işe. 





Benim çok sevdiğim ve çok mutlu olduğum bir gün oldu. Değişiklik arayanlar için böyle bir günü önerebilirim hatta. Kalbinizin sesini dinleyip, rüzgar nereye eserse oraya gitmek.. En iyisi! 

35 yorum:

  1. kor he taam gideyim. güldürdün yaaa ben de ramen ve kimcap alayım bakayım. şu hanı da bilmiyom. ne şeker anlatıyon sen yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende bir daha ki gidişim de ramen yiyeceğim mutlaka, çok merak ediyorum ama özellikle söylicem çok acı olmasın nolur diye :)) Han biraz ara sokak da kalıyor ama oralara işin düşerse bir uğra derim. Hihi teşekkür ederim canım Deep! :)

      Sil
  2. Kore ve Kore ile ilgili şeyler dikkatimi çekmez ama bu post beni cezbetti nedense. Bahsettiğin dükkana, oraya yolum düşerse uğrayayım. :) Bu arada, ben de ağzıma acı koyamam.. Ketçap bile..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Acı yiyemiyorsan hatta ketçap bile yemekleri tatma derim, çünkü hep baharatlı :) Ama tatlı çeşitleri vardı kahve ile birlikte onlar için gidebilirsin ^^

      Sil
  3. Değişik tatlara fazlasıyla açık biri olarak çok merak ettim orayı. Gerçi dışardan kokoreççi gibi duruyor ama olsun menü traditional. Tayland'a gitse böcük yiyecek kızdan selamlar ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman çok seversin sende orayı, menüdeki seçenekleri arttırmışlar gördüğüm kadarıyla.. Uğramalısın. Selamlar benden efendim ❤

      Sil
  4. Bir blogda daha görmüştüm popüler bir yer galiba ^^ Bende giderim inşallah bir gün :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, sevgili Kağıt Salıncak yazmıştı blogunda^^ Popülermiş bende sonradan öğrendim, İnşallah gidersin yorumlarını bekleriz :)

      Sil
  5. Hiç ddukbokki yemedim ama kendim kimchi yapmıştım fakat sonu felaket oldu, kimse yiyemedi ve ev haftalarca koktu . Bilmiyorum ben mi yanlış yaptım yoksa tadı mı bana hitap etmiyor du bari gidip bir yerlerde yiyeyim ben de

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onların yemekleri "bence" bizim damak tadımıza göre biraz karışık. Kimchi'nin içinde havuç, yeşil soğan, normal salatalık, sarımsak hatırlayamadığım birkaç şey daha vardı mesela.. Bana da tuhaf gelmişti ama sevdim.. Bilemiyorum.. Umarım sende denersin bir gün ^^

      Sil
  6. Ay yavrum ya bende Kağıt Salıncak'ın blogun da gördüm sana geçen burayı demeye çalışmıştım ımma sen zaten gitmişsin ki :))))) şimdi sen bana geçen gün diyince çaktım ben davayı :D ve acı ah bak okurken bile hafiften tırstım ama ille de denerdim bende sen 2 şişe mi içtin ben bi üçüncü şişeyi görürdüm ekmeği de basardım 😂turşumsu şeyi de merak ettim ki ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi öyle ilk sipariş verdiğimde bilmiyordum acı olduğunu, bilseydim söylermiydim.. Bir yedim sonra bir bardak suyu gömdüm zaten :D Masada ekmek yoktu ki bebem acıdan kaçmak için acıyı dayadım yine :D Aynen o güzel, onun için bile gidebiliriz, hatta gideriz :)

      Sil
    2. ahahahah feno yazmış aşağıya bence de hieep bireber gidelim yavru :))

      Sil
    3. Gidelim kuzum, mutlaka! :))

      Sil
  7. Ramenn yemeden gelinirmi hic ^^ guzel bir gun gecirmissin. Chopstick kullanmasi aslinda zevkli ben cindeki kuzenimden istemistim. Hatta derim cindesin insan meshur biseylerini hediye getiri kuvuk mucuk idare ederiz biz diye ^^ bende ki chopstickler dagildi hep ama kardesim kanada da gormus ceyizlik bana chopstick getirsene dedim ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında o konuda çok haklısın ama menüde yoktu o zaman.. Bende hayal kırıklığına uğramıştım :/ Öyle zor değilmiş evet benim hatunun söylediğine göre metal chopstick kullanmak daha zormuş sadece^^ İyi demişsin öyle bir fırsatı varsa değerlendirsin tabi, ondan güzel hediye? :))

      Sil
  8. Oraya gidebilirsem bir gün yiyeceğim iki yemek Ramen ve Ddukbokki olacak! ^^ Ben farklı tatlara açık bir insanım ve kore mutfağını ciddi merak ediyorum. Acıyla da aram kötü değil. :D Chopstick kullanamıyorum bir dert. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman şanslısın, acı yiyebiliyorsan gayet güzel yersin yavrum :)) Chopstick sorma gitsin, açmayalım o konuyu! :D

      Sil
  9. Akelaa'm ne güzel yazmışsın sıcacık elimde ki kahveye en uyumlusundan. Yemek fotoğrafını görünce midem bi guruldamaya başladı çok merak ettim ve hepsini tek tek gitmek istediğim yerleri yazdığım not defterime ekledim. Acılıysa benden kaçmaz bayılırım acıya :) en son ki durağınıza ise heveslenmemek elde değil. Gezmelere ve bize sunmalara devam balımm benimmmm <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke acı yiyebilseydim bende hevesle yerdim o zaman.. Ama orayı çok sevdiğimden mutlaka yine gideceğim, yana yana da olsa yiyeceğim yani :) Son yere ise, İstanbul'a yolun düştüğünde gidelim hep beraber ^^ Canımsın❤

      Sil
  10. Yanıtlar
    1. O zaman ilk fırsatta gidebilirsin umarım :)

      Sil
  11. akela!!! buraya bende gidicem ilk kağıt salıncak! da gördüm bi baktım sende oradasın, menüleriniz farklı... ya kimichi yapmaya niyetlenmiştim ama turpunu bulamadım, az çok tadını tahmin ediyorum taam bana göre... şu mekanlara bir de beraber gidelim, sen ben komşum falan korecanlar :D
    Afiyet olsun ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenomenciğim! Evet bende rameni orada okuyunca menüye koyduklarını öğrendim.. Kimchi güzeldi cidden, ay gidelim lütfen.. Hepimizin müsait olduğu bir anda Korecanlar olarak toplaşırız orada.. :D Çokta güzel olur^^
      Teşekkür ederim :)

      Sil
    2. Yani yapalım şu işi havalarda güzelleşiyor mis 😉

      Sil
  12. Akela çığım ;
    Sen ne şahane bir gün yaşamışsın öyle ... E nerde uçar fotoğraflar merak ettim bak ... Ben hiç gitmedim oraya ... Acı sevmeyen biri olarak bambaşka bir mutfak lezzeti denemek de ayrı cesaret işi :)
    Keyfiniz hep yerinde olsun tatlım,

    23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı’mız kutlu olsun ...
    Tüm çocukların ve yüreği çocuk kalanların bayramı mutlu , kutlu olsun ..

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canıım..
      Evet çok güzel bir gündü.. Dilerim çok daha güzel günleri sen yaşa^^ Uçar fotoğraflarım şahsi instagram hesabımda, şey yapamadım onları.. :)
      23 Nisan hepimize kutlu mutlu olsun..
      Sevgilerin en büyüğü benden❤

      Sil
  13. Keşfettim geldim..Takipteyim.Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, bende hemen geliyorum..
      Sevgiler

      Sil
  14. Gerçekten güzel ve dolu dolu bir gündü. Geçmiş ve gelecek yılların şapka koleksiyonlarını bile gördük ehe! >.<
    bide şey var balık keki :((((
    Seni çok seviyom ehe! >.<

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet❤ Şapka koleksiyonları bizden sorulur artık, uu beybi! :D
      Hmmmm.. Ekleme gereği bile duymamışım nasıl unutmak istediysem.. :/
      Ya ben! Çok seviyorum canım dost :)

      Sil
  15. Manzara da 10 numaraymış :) güzel bir anınızı paylaştığınız için teşekkürler akela :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yolunuz düşerse bir göz atmalısınız :)
      Okuduğunuz için ben teşekkür ederim^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...