11 Nisan 2016 Pazartesi

Senden Önce Ben

Birbirlerine aşktan başka verecek hiçbir şeyleri yoktu..

Ben geldim! :) Bugünkü geliş sebebim size en sevdiğim kitaptan bahsetmek.. Yaklaşık 2 yıl önce okuduğum bu kitabın birde hikayesi var. Bahsetmek istiyorum çünkü kitap kadar önemli benim için.. Biraz uzun bir yazı olacak!

Kafamın karışık olduğu o dönemlerde okuduğum bu kitap o günlerdeki kaçışım, varışımdı.. Elim kolumdu hatta.. Çevremde ki herkese anlatıyorum, okutmaya çalışıyorum filan.. Kurstan bir –arkadaşım-la okuması için kitap takası yapmaya karar verdik. Yaptık da.. (Verdiği kitap Kahraman Tazeoğlu – Bukre // bu kitapta onun bir arkadaşınınmış okumak için almış yani..) Bende hevesliyim ya sevdiğim kitabı okuyacak birisi paylaşacağız düşüncelerimizi diyerek verdim güle oynaya.. 
Kurs bitiminde bizim yollarımız ayrıldı bu arkadaşla. Sosyal medyalardan görüşüyoruz tabi ama o kadar. Benimde kitaplar aklımdan uçtu gitti. Daha sonra kitaplarıma bakarken hatundan aldığım kitabı gördüm rafta ve dank etti kafama. Ee biz kitapları unuttuk? Tabi o kadar süre sonra kitap istenir mi istenmez mi soruları dönüyor kafamda. İşin kötüsü kızın kitabı bende. Vermek gerek bir yerde. (arkadaşınındı ya hani) Sonra ulaştım ve dedim ki: “kitabın vardı ya bende ulaştırayım sana. “ Demesin mi “ama ben senin kitabını bağışladım.”

Ve bana Güm!! diye bir şey indi yukarıdan.. Sonrası içimde yangın.. Tabi sorun değiller, yok canım niye üzüleyimler filan.. Ne diyebilirdim başka? (Yanlış anlaşılmasın diye açıklama ihtiyacı duyuyorum: Bağışlamaya kesinlikle karşı değilim istensin her konuda yardımcı olmaya çalışırım. Burada ki konu emanet..)

Ben böyle yanarken benim can yoldaşım bir dostum var. (14 yıllık bir dostluk bu lafta değil yani..) benim böyle üzülmeme kıyamamış ve gitmiş bana kitabı almış! Sonra bende hüzün ve sevinçle karışık gözyaşları, kitaba sarılıp uyumalar falanlar filanlar.. Çok uzattım biliyorum ama anlatmasam kitabın bende ki yerini anlayamazdınız.

O can'ın içi ben oluyorum, hihi ^^

Gelelim  konusuna:


Lou çoğu insana göre basit bir hayat yaşayan genç bir kadın. Bir gün 6 yıldır çalıştığı cafe kapanınca çok sevdiği işini kaybeder. İşçi bulma kurumuna başvurur. Hiçbir özel eğitimi olmadığı içinde bir süre farklı işlerde tutunmaya çalışır. Hiçbirinde umduğunu bulamayınca karşısına çıkan bakıcılık işini kabul eder. Görüşmeye gittiğinde karşısında 25 yaşında yakışıklı bir adam bulur. Will.. Hayatını doyasıya yaşayan bir adamken geçirdiği kaza sonucu tekerlekli sandalyeye mahkum kalmıştır sadece el parmaklarını oynatabilen Will için tek kurtuluş kendini öldürmektir..
Peki, asık suratlı, aksi ve geçimsiz Will, Lou’nun rengârenk yaşamıyla karşılaşırsa neler olur?

Kitap hakkındaki yorumları ise şu şekilde..
"Sakın son bölümleri otobüste giderken okumayın. Ağlamamak için kendinizi tutmaya çalışırken bir enkaza dönüşebilirsiniz."
Tracy Williams

"Bu kitabı okuyunca duygudan duyguya koşacağınız bir lunaparka girmiş gibi oluyorsunuz. Okurken dünyayı ve zamanı durdurmak isteyeceksiniz."
Dooster

"Arkadaşların elden ele dolaştıracağı bir roman olacak. Moyes karizmatik, gerçekçi ve çarpıcı karakterler yaratmayı çok iyi biliyor."
The Independent

"Sizi bu kadar içine çekecek başka bir kitap bulmanız çok zor. Yıllardır okuduğum en güzel kitap."
Gill B.


Yorumlar benim kitabı tavsiye ederken kullandığım cümlelere o kadar benziyor ki.. Son sayfasını bitirdiğinizde enkazınız ile baş başa kalıyorsunuz. Senden önce ben, benim hıçkıra hıçkıra ağladığım tek kitaptır. Net! Daha fazla bu kitapla ilgili ne söyleyebilirim bilmiyorum ama okuyun yani, gerçekten. Bende tekrar okuyacağım en azından istiyorum cesaret edemesem de.. Bir gün mutlaka, tekrar..

17 Haziranda bu şahane kitabın filmi de çıkıyor. Fragmanı izlemek isteyenleri şuraya alayım.

Daha mutlu günlere..

31 yorum:

  1. bu tarz duygusal kitaplara yeni yeni el atmaya başladım ama ingilizce :))) Orijinal dilinde okuyayım dedim bari niyetlendim :))) Jojo Moyes'i çok görüyorum, sevilen yazar ama ilk romantik kitabımı Colleen Hoover'dan okudum... Ağladın mı? yaa inanamıyorum, o kadar etkilenen oluyor mu, böyle yorumları görünce bende şaşırıyorum da :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisini yapıyorsun aslında orijinal dilinden okuyarak, ben maalesef Türkçeleri ile aşk yaşayabiliyorum :))
      Vallahi ağladım.. Abartıyormuşum gibi gelebilir ama araştırırsan bu kitap hakkında yapılan yorumlar hep bu yöndedir.. Öyle bir kitap, okumalısın :)

      Sil
    2. illa ağlatacaksın beni he Akela! :))

      Sil
    3. Ay.. Hep öyle oluyor dimi çok haklısın.. Bütün önerilerim hep ağlak oldu. :/ Gülümsetecek bir şeyler bulacağım mutlaka söz! :))

      Sil
    4. 😂😂😂 bul tabiii 😂😂😂 yazık bana 😂😂😂

      Sil
  2. Bu kitaba bütün kitapçılarda denk geliyorum ama böyle etkileyici bir kitap olduğunu düşünmemiştim hiç.Bunu da not aldım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okursan eğer yorumlarını duymak isterim, öyle etkileyici bir kitaptır. Gerçekten :))

      Sil
  3. Sıra bekleyen kitaplarımın olmasına rağmen sanırım alacağım ben de.
    birgulunlezzetleri

    YanıtlaSil
  4. Ben kitabını okurken filmini çevirmiştim. Çok güzel bir kitaptır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitabı okuyan birini görünce daha çok sevindim şimdi ^^

      Sil
  5. Filmi çıkmadan okuyayım Akela, önce kitabı okuyup sonra filmi izlemeyi seviyorum ben :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En iyisi öyle yapmak, film daha bir anlamlı geliyor o zaman :))

      Sil
  6. Geçen yıl okuduğum ilk aşk kitabı! ^^ Normalde fantastik, kurgu hayranı olduğum için pek fazla okumuyordum. Üstelik rastgele almıştım kitabı. :D Filminin çıkacağını duyunca sevinçten havalar uçtum. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Okuduğun için anladın değil mi benim heyecanımı? :)) Çıksa da gitsek, sevgiliyi bekler gibi bekliyorum filmi ^^

      Sil
  7. Sonundan korkup iki kere yarım bıraktığım kitap. Kendimi hazır hissettiğimde baştan sona okuyacağım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanırım.. Benimde sayfalarını korkarak çevirdiğim kitap.. Bitirdiğinde yine konuşalım :)

      Sil
  8. bağışladım mıı bana şöyle bi inme gelirdi heralde bunu duyunca o.O keşke film kapaklı baskısı çıksa bunun di mii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnmelerden inme beğendim duyunca, sorma.. -_- Keşke çıksa :) Fragmandan ne kadar güzel uyarlandığı belli oluyor dimi acayip heyecanlıyım :))

      Sil
  9. Akelaaaağm bu tarz kitapları bir türlü okuyamıyorum - bir kaç sayfadan sonra kitleniyorum (malovski Ause işte-_- ) bunuda çok görmüştüm hele instagramda bi ara baya uçuşlardaydı - ancak bu yazıdan sonra alıp okusam mı napsam ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Auseeğm ^^ Kitap baştan sona dram kokan bir kitap değil, hem araştırdığında göreceğin ilk yorum "ne zaman bitti anlamadım" olur su gibi gidiyor. Sayfa sayısına hiç takılma çünkü başta korkutuyor.. Bir gün şans vermelisin :)

      Sil
    2. Akelam sen dersin ben bakmazmıyım ilk fırsatta alıcam :) dram-aşk kokan kitapları okuyamıyorum esasında kasılıyorum bi haller oluyor :D ama şans vericem senin için zira çok merak ettim kuzum <3 teşekkür ederim önerin için - yeni tavsiyeler beklemekteyim <3

      Sil
    3. Canımsın ❤ Sanırım anladığım okuyabileceğin tarzları, bunu kesin beğenir dediğim bir kitapla karşılaşırsam mutlaka çalacağım kapını :)

      Sil
  10. çok üzüntülü müüüüü ağlatıyo muuuuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Baştan sona dram kokmuyor hatta tatlı kalp çarpıntıları yapıyor birde büyük hayranlık.. Sadece acı gerçekleri de vuruyor sonunda yüze.. Fragmanı izlemelisin böylece kitap hakkında fikir sahibi olabilirsin :)

      Sil
  11. evvvettt gözde geri döndü açılın :)) sınavlar bittiyse demek saldırabilirim :D
    Ayy Akela ya bu konuda da mı kaderimiz aynı senle benim için arkadaşım doğum günüm de sevdiğim kitapları hediye etti okuması için verdiğim kişi ile sonra yollar ayrılınca çöpe atmış keşke bağış verseydi de çöpe atmasaydı pislik :/
    Bu arada bu kitabı okumadım ama ne zaman okuduğum kitabın filmi çekilse hayal kırıklığı oluyor :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl özlediim, bekledik geçti bitti.. İyi ki döndün :)
      Ben zaten kaderlerimizin beraber yazıldığına eminimki artık, şaşırmıyorum :D Çöpe atmak daha fenaymış.. Ben bağış filan diyerek içimi soğutmuştum bir nebze :/
      Açıkçası filmi çekilecek haberini duyduğumda bende korkmuştum ama fragmanından öyle güzel bir his aldım ki.. Şüphem kalmadı filme dair.. :)

      Sil
  12. 17 haziranı bekliyor olacağımmmmm !!😚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bekleyelim beraber, azıcık kaldı! 😚

      Sil
  13. hala okuyacağım bu kitabı da
    listeye aldık ama
    beklemeye devam:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı kitaplar, filmler var öyle listede bekliyor da eli gitmiyor insanın..
      Kitabın filmi de çıktı, istersen filme göz atabilirsin. Ama filmi izleyen biri olarak söyleyebilirim ki kitabı tercih etmen daha iyi olur :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...