20 Nisan 2016 Çarşamba

Yazın Başka.. Kışın Başka..

Bu nasıl başlık diyeceksiniz biliyorum ama okudukça oturacak taşlar yerine, sabır.. Uzun geliyorum çünkü ^^
Shrek animasyonunu biliyoruz hepimiz değil mi? Prenses Fiona’nın lanetini hatırlıyormuyuz peki? Heh işte ben onun yaz versiyonuyum.:D
Fiona’nın laneti nüks ettiğinde gece başka gündüz başka derdi.. Bende her yaz girişinde bu cümleyi kullanıyorum. Yazın başka kışın başka.. Baya baya başka bir Akela oluyor çünkü. Bu aylarda başlayan lanetim yaklaşık ağustos sonlarına kadar devam ediyor. Efenim bu lanet güneş alerjisidir. Yaklaşık 7 yıldır süren düzeyli bir ilişkimiz var kendisiyle.. Nisan sonu Mayıs başı gibi yani havaların ısınmaya, güneşin yakmaya başladığı zamanlarda gözlerimde şişip kaşınmaya başlıyor.. Durduramıyoruz efenim kendisini.
 Bu durum ilk ortaya çıktığında 2009 yazıydı. (Hayatımda unutmak istediğim tek vakit o aylardır..) Teyzemin yazlığında kuzenlerimle cümbür cemaat gayet eğlenerek tadını çıkarttığım yaz tatilim cehenneme dönmüştü. İlk defa karşılaştığımız bir durum olduğundan kaldık tabi öyle. Eczaneden aldığımız damlalarda etki etmeyince (ilerlemiş bir durumdaydı çünkü) çareyi doğal yöntemlerde aradık. Göze patates bağlamalar, çayla silmeler..  Ama nafile.. Yanıyor, kaşınıyor ve kan çanağı.. Bıraksalar ovarak çıkartacağım yerinden. Gözümü açmakta kapatmakta işkence. Son çare hadi limon damlatalım oldu. Evet, efendim bildiğiniz limon ve evet gözüme. Gözümdeki mikrobu kırmak amacıyla.. Zaten canım o kadar yanıyor ki “hazır ol şimdi gözünü çıkartacağız” dese birisi “tabi”,” hemen”, ”lütfen” diyecek durumdayım. Mecbur deneyeceğim. Başka çarem yok. Neyse, uzandım koltuğa limon sıkılacak ya.. Yanlış hatırlamıyorsam 5 ya da 6 kişi tutuyor beni. Teyzemin kızı gözümü açıyor annemde 1er damla sıkıyor. Sonrası:

“O yürek talan
O yürek yangın yeri
O yürek seni istiyor
bir tek seni..”

O anları anca böyle sansürleyebilirdim.  Ettiğim küfürler ve attığım tekmelerin haddi hesabı yok, öyle bir acı da yok. Belki de gidip gelmişimdir öteki tarafa hatırlamıyorum ki. Göze limon damlatmak anıları siliyor olabilir, test ettim ya biliyorum. :D Ama sonrası rahatlık, beyaz bir ışık.. Acım geçmişti yalnız kaşınmıyordu artık. (Kendime geldiğimde en çok çocuklara üzüldüm baya baya tekmelemişim çünkü.) Günlerdir uyuyamamanın ve rahatlamanın da etkisiyle o yazın en huzurlu uykusunu uyumuşumdur. Sonrası eve dönüş doktorlar, damlalar vesaire vesaire.. 
Her yıl böyleyiz ama şükür ki o yıl kadar kötüsü gelmedi bir daha.. 

Evrelerini de açıklayayım kısaca: Bu aylarda gelen sabahları göz şişmesi ve hassasiyet. Birkaç ay sonra gelecek olan iltihaplanma ve hafif kaşıntılı şişkinlik. Daha sonra ki günlerde gelen kan çanağı gözler ve gözü çıkarma isteği. Şuan ki durumum 1.evredir.

Diyeceksiniz ki damlalar bir işe yaramıyor mu, yarıyor. Son 1 2 yıldır daha iyiyim ama asla kesin çözüm değil.. Gözlüksüz dışarı çıkamazsınız, deniz ve kumla çok haşır neşir olamazsınız, gözünüzü çok yoramazsınız ve son olarak asla ağlayamazsınız. (böyle bir zamanda göz yaşı akıntınca geçmiş olsun, artık iflah olmuyor..) Birde canım yanınca gözüm hiçbir şey görmez benim.. (Hoş o durumda zaten görmüyorum ya!)  Olan etrafımdakilere oluyor. Can diyorlar çor anlıyorum mesela.. Acaba benim lanetim de gerçek aşkı bulunca geçer mi? Haha! 


Not: Lütfen gözünüze limon damlatmayınız, yaşarken öldürüyor. Ayrıca zaten göze zararlı.. Ben niye yaptım? Daha fazla ölünmez diye yaptım.

Yazdan nefret eden Akela bildirdi. Okuyan gözlerinize sağlık.
Sağlıklı günlere olsun..
Gifler alıntıdır..

28 yorum:

  1. Arkadaşlar aramızda vampir var!❤ :D Aynı durumu bende yaşıyorum ama benimki bahar alerjisi, seninki daha ciddiymiş. Çok geçmiş olsun canım ya valla bu hastalıklar bizi rahat bırakmıyor. :( Gözlerim kaşına kaşına bir hal oldu benim bu hafta. ^^ Damlalar bende işe yaramadı ama tam 3 tane kullandım alerji geçmedi ve tekrarda gitmeye fırsat bulamadım. Belki o anlık rahatlatıyor. Ama gözüne limon damlatma sakın! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten var, kıpkırmızı bir göz ve aradan gözüken yeşil.. Rol verseler "The vampire diaries" dizisinde oynarım ! :D Benim şuanda sadece şiş ama geliyor hissediyorum. Alıştık tabi artık :)
      Kullandığın damlaları konuşalım bir ara, benimkiler rahatlatıp en azından çok acıtmasını engelliyor.
      Bir daha limon damlatabileceğimi sanmıyorum.. :))

      Sil
    2. TVD'den rol kapsak ne güzel olurdu. Katherine'nin kopyası olurdum. :D
      Damlaları bulabilirsem atmadıysak sana fotoğrafını çeker atarım konuşuruz. :)
      Benimkinde batma falan da oluyor çok kötü bir durum gerçekten. Sakın damlatma zaten. :)

      Sil
    3. Kimin yerine geçsem bilemedim Mümkünse Ian'ın yamacında olsun ama haha! :D
      Aynen yavrum o konuyu konuşalım, bata bata çıkarttıracaklar kendilerini yerinden :))

      Sil
  2. çok geçmiş olsun umarım bir daha o kadar kötüsünü yaşamazsınız en azından..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, İnşallah hiç birimiz yaşamayalım öyle bir acı..

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun , ben de baharı çok seviyorum ama çekilmez yaz sıcaklarını hiç sevmiyorum, tesettürlü olanlar için yaz mevsimi iki kat zor geçiyor çünkü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, çok doğru söylediğiniz.. Sıcaklar sizin için daha zor oluyordur.. En güzeli mis gibi bahar, hep böyle kalsa ne iyi olurdu :)

      Sil
  4. Çok geçmiş olsun gerçekten sıkıntılı bir durummuş.
    Limon konusuna gelince anaaaaaaaa dehşet bişey :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, baya sıkıntılı..
      Kesinlikle dehşet bir şey uzak durmak gerek, deneyen biri olarak tövbeliyim :))

      Sil
  5. Güneş alerjisi... Karşında dertdaşın var Akela :(( Sadece göz değil hem de, güneş koruyucusuz 5 dk çıkayım bak neler oluyor :(( Su toplayan bir cilt, patlayan yaralar, acı, ızdırap, hastane, serum... Bütün yaz herkes efil efil gezer, ben 5 cm kalınlığında güneş kremleriyle lanet ederim. Hayatım boyu güneşlenemedim. Etrafa anlatmak da zor, anlamıyorlar çoğu. Yine güneş yüzünü gösterdi, Allah yardımcımız olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım dertdaşım.. O kadar iyi anlıyorum ki.. Güneşlenememek, dışarı çıkamamak, karanlıkta yaşamak cidden zor bir durum. O acıları sadece yaşayan bildiğinden etraftakilere anlatmak da zor.. Seninki daha zormuş, daha çok acı veriyordur eminim :/ Tüm kalbimle "amin" diyorum.

      Sil
  6. Bunu söylemek belki hoş olmayacak ama senin durumun fenaymış. Benim kimde mevsim alerjisi ve yaklaşık bir ay sürüyor. İlaçlar da kesin çözüm oluyor.
    Ama o yaşadığın göz yanması durumunu geçen sene bende yaşadım ve resmen gözlerim kapalı geçirdim günlerimi , azıcık aralayabiliyordum ve o sırada da Can'ımın yanması gözümün kalınması batması hepsi bir ardadaydı anlayacağın.
    Sana da çok geçmiş olsun Akela.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.. Yaşadıklarını hissettim şuanda, aynılarını yaşadığımdan sanırım.. Bu durumu yaşadığın için sende beni daha iyi anlarsın.. Göz en hassas yerimiz, başına bir şey gelince daha iyi anlıyoruz değerini.. Allah hepimize şifa versin inşallah :)

      Sil
  7. çok geçmiş olsun Çevremde güneşe karşı alerjisi olanı gördüm de bu denli büyük olanını ilk kez duyuyorum. Allah yardımcın olsun ve şifasını versin.. ^^ Ama şu göze limon damlatma işini teyzemde yapar feci birseymiş. kac kere yapma desemdee artık ne duruma geliyorsa damlatıyor. dogru bildiğimiz yanlışlardan diye tahmin ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Türümün son örneği olabilirim, hihi :) Çok doğru bak söylediğin kesinlikle doğru bildiğimiz yanlışlardan.. Ama o anda iyide geliyor işte.. Acısı sonra çıkıyor sanırım. Çok teşekkür ederim güzel duaların için ^^

      Sil
  8. Akelaaaaaaaaaaaa :D bütün duyguları karışık bir halde yaşattı, deli manyak hallerine güleyim mi ? gözlerinin acı haline üzüleyim mi ? - şaka bi yana çok üzüldüm- tahmin bile edemem onun acısını, bende kış çocuğu olarak kışı daha çok severim- yaz da iyidir sırf yazlık kıyafetler adına iyidir benim için ^^- bu yaz sıkıntıların çok daha aza iner umarım o güzel gözlerinden öpüyommm Akelağmmmmmmm

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Auseeeee :D İşte beklediğim yorum, keyifle okumuş olmana çok sevindim :) Bende baharda doğmuş olmama rağmen sonbaharı daha çok seviyorum, mis gibi ferah ferah ^^
      Canım benim çok teşekkür ederim, bende çok çok öpüyorum ❤

      Sil
  9. Güneşe karşı bende çok hassasım vitiligo var bende onunda asla güneş görmemesi gerekiyor ama seninki daha kötüymüş geçmiş olsun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güneş hepimizin ortak derdi imiş demek.. :/ Sana da çok geçmiş olsun, Allah yardımcımız olsun inşallah..

      Sil
  10. Yaz kış devam eden göz kuruluğumdan dolayı gözle mücadelenin ne olduğunu pek iyi bilirim. İnsanın en hassas noktası diye düşünüyorum. Gözde sorun olunca dünya duruyor sanki. Mesela ayağın ağrısa uzatır ayağını yatar normak hayatına devam edebilirsin ama göz öyle değil. normal hayatına devam edemiyorsun
    Allah şifa versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle çok doğru dedin ablacığım. Göz şakaya gelecek gibi değil. Günlerce karanlıkta oturmanın bile bir faydası olmuyor bazen. Ne yapacağını bilemez bir halde bekliyorsun öyle..
      Amin, cümlemize inşallah..

      Sil
  11. çok geçmişler olsun... Zor bir durum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor ki ne zor.. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  12. offf ya sen o zaman yazın gündüzleri dışarı çıkmamaya çalış yaa. akşamları çık bari gerekmedikçe.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle yapıyorum mecburen, çok daralmadıkça akşamları çıkıyorum sadece :/

      Sil
  13. Göze limon mu yavru sen nettin allasen dicektim neyse iyi gelmiş ya ohh dedim :D bu arada o patatesleri sonra yediniz mi bak doğruyu söyle bana :))) benim de bir kere başıma gelmişti gözün içine kalem sürünce şişti iltiap akıyor içi kan canağı üstüne doktor yanlış ilaç verdi 1 gün göremedim ve o acı varya kafamı duvara vurdum buna benzer anılarımız da ortak be pikaçu diyesim geldi :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi yedim bir nane kuzum :D
      Yemedik tabi ki, ya haha Gözdee :D Aynen oda var tabi gözümün içine hiç kalem süremiyorum ki, zaten yazın 0 makyajım mecburen.. Her türlü dokunuyor çünkü :/
      Ben alıştım artık be pikaççuu :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...