24 Mayıs 2016 Salı

Abla Olmak vs Ben

Blogumu açmayı düşündüğümde en büyük korkum hüzün kokacak olmasıydı..  Çünkü o tarafımın daha ağır bastığını düşünüyorum. Hatta biliyorum. Ama sürekli karamsar bir görüntü olmasını istemediğimden günlük mevzusuna yöneldim. İlk yazılarımdan olan "Alamancı Teyze Krizinde" sevgili erkek kardeşim ile kedi-köpek kavgalarımız başlığı altında yazacağımı söylemiştim. Hazır dün de kendisi ile yeni bir mevzuya girmişken dökeyim bu konuyu ortaya dedim.

Aramızda 4 yaş var kendileri ile.. Küçüklüğünde o kadar tatlı bir çocuktu ki hatırlıyorum az biraz, o zamanlar cidden seviyordum. Yani ben öyle biliyorum. Meğersem daha çok kullanıyormuşum çocuğu. Cidden bunu hatırlamıyorum, bizimkiler anlatıyor. Şöyle ki, (nasıl zeka fışkırıyorsa o zamanlar) bu küçük ya hani, bir şeyler isteyeceğim zaman bunu sıkıştırıp “seni daha çok seviyorlar, sen dersen alırlar” filan diyormuşum. Nasıl bu kafaya büründüm bilmiyorum ama kim soktuysa bu fikri beynime tanışmak istiyorum kendisi ile. Masum beynimi yıkamışlar! :D Neyse efenim babamda zaten kardeşim doğduğunda en çok benimle ilgilenirmiş. (adam hissettiyse demek ki) Bu küçükken çok düzenliymiş mesela, kirli kıyafetlerini bile çıkartınca katlayıp kirli sepetine koyarmış. Bende gizlice gidip bozarmışım. Ay ne kötü bir abla örneği.. Acaba anlatmasamıydım bunları?


Gel zaman git zaman.. Bizimki ilkokulda ben orta 1'deyim.  Sınıf arkadaşlarım görmüş bahçede, orta sonlardan 3 çocuk bizim ufaklığı ve arkadaşlarını tartaklamış. (Annem, sınıf annemiz ve okul aile birliğinde olduğundan okulda bilinirdi ve bizim sınıf anne derdi sürekli anneme.. Sınıfça aile gibiyiz yani.) Bunlar koştur koştur geldi sınıfa, anlatıyorlar bana ama kan beynime çıktı. (Ablalık damarlarım kabarmıştı sanırım) Bütün sınıf indik bahçeye. Ama beni görmeniz lazım (çok küçük doğduğumdan liseye kadar hep zayıf, küçücüktüm.) forma içinde zaten kaybolmuşum, yüzlerine anca kafamı kaldırınca bakabileceğim çocuklara kafa tutmaya gidiyorum. 

En öndeyim, herkes arkamda.. Ama nasıl dayılanıyorum var ya.. Peh. “Kardeşimin hesabını sormaya gitmişim, ya nolucaktı” kafasındayım. Durdum karşılarında. "Kardeşime vurmuşsunuz" dedim, "ee, yani" dedi..  O küçük bedende ki bende kocaman bir şalter attı. Tekme attım çocuğa. 

Büyük ihtimalle sinek ısırığı daha çok canını yakmıştır. Peki, bu cesaret niye? Ne oldu karşılığında.. “Çok canım acıdı çeksene eliniii” diyecek hali yoktu ya.. Çocuk bana tekmeyi bir salladı.

Orada sadece 3 şey vardı artık. “Ben, gökyüzü ve gördüğüm yıldızlar.” Sanırım gökyüzü ile olan bağım o zaman başladı.

Hayalim buydu aslında.

Tabi sonra bizim sınıf çullandı bunların üstüne ama şöyle resmedin kafanızda kocaman 3 koca çınar ve dallarında sallanan çocuklar. Aynen tanımı budur. Sonra nöbetçi öğretmenin gelmesi, çocukları alıp müdür yardımcısı olan sınıf öğretmenimize götürmesi falan filan..

Ve ben yediğim tekme ile kaldım. Ama nasıl gururluyum “kardeşimi korudum ben yia!” Diye..  Aslında hala öyle düşünüyorum. Ama benim velet kardeşim her hatırlattığımda “iyi de bana mı sordun, beni korurken" der. Böyle bir ilişkimiz var işte. Peki, yıllar sonra bu sözünün intikamını nasıl aldım biliyormusunuz?

Bir kış gecesi bunun sabahçı olduğu zamanlar.. Kış mevsiminde sabah erken uyanınca karanlık olduğundan saat kavramı kalmıyor pek. Bende gece 4 gibi uyanmıştım, o saatte aklımdaki şeytanlık dillere destan. Nasıl bilenmişsem çocuğa.

Bunu bir uyandırdım kalk okula geç kaldın diye.  Yataktan fırlayıp üstünü bir giyinişi var.. Evden çıkmaya hazır, tam çıkıyor.. Yat dedim daha 3 saatin var.. Ama gözlerinde ki kıvılcımı gördüm, bana bir bakışı var..  İçimden dua ederken bir yandan da diğer odaya doğru kaçıyorum. O sersemlik ile bir şey yapmadı ama sonrası.. 

                                                                        –kesilmiş sahne-


Şu anda benden 4 yaş küçük olmasına rağmen 4 yaş büyük gözüküyor ve artık savaşlarımız beni havada döndürmesi ile son buluyor. Böyle seviyeli, tatlı bir ilişkimiz var kendisiyle.

Bende isterdim "canım kardeşim, oy seni çok severim" diye bir hikaye anlatmayı ama bize ters o durumlar. Biz anca ortak çıkarlarımız söz konusuysa aynı cephedeyiz. Yoksa sürekli “ne baktın?”,“bekle işim bitsin, sana veririm cevabını”, “baba, koru beni şu manyaktan” tarzı çatışmalar içerisindeyiz. Birde benden daha dağınık oldu, arkasını ben topluyorum. Çekeceksin kızım diyorum, sen kaşındın..

Sanırım yıllar da geçse, evlensek de bu değişmeyecek. "Senin dayın, halan bir manyaktı yavrum" diyerek anlatacağız çocuklarımıza. Ve tabi itiraf edemediğimiz sevgi bağımızla..

Yine sararmış defterimden anılarıma şahit oldunuz, dilerim güzel bir iz bırakmıştır..
Hadi yine gülümseyelim! (:

Gifler tumblr'den alıntıdır.

30 yorum:

  1. Çok canım acıdı çeksene elini hayaller ve gerçekler :D Ya gülmekten yazamıyorum yavru valla bak allah seni netmesin :))) Bende ablama minyonların giflerini yolluyorum, hatta sana attım mı bunlar ringte kavga ediyorlar ama çok komiklerdi �� bak bizde de ablam anı defteri tutardı bende gizli gizli okurdum sonra tehdit ederdim bunu yapmazsan anneme seni söylerim diye çok çıkaldım :D Bu arada babanı hep kendi tarafına çekiyorsun, kötü örnek olma bak :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oh ne güzel, Allah daha çok güldürsün inşallah yavrum :) Aynen evet izlemiştim onu, çok tatlı oda ya uzun olur diye atamadım ama yine de minyonlardan şaşmadım :D
      Adam ne yapsın ona karşı koyamam diye koruyor beni, hihi :))

      Sil
  2. Tebrıkler Efendim Harika Yazi Icin Okutma Hissini Harika vermissiniz.
    Aynen Oyle Senin dayin Halan Bir Manyaq ti .... :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim efendim, çok incesiniz :))

      Sil
  3. Ya gerçekten o saatte uyandırıp nasıl izledin o halini, resmen gözümün önüne geldi, aslında düşününce müthiş eğlenceli deeee :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen şeytanca fikirler geliyor aklıma, bu sefer fırsatı değerlendirmek istedim :) Cidden aşırı eğlenceli oluyor da sonu sıkıntılı biraz :))

      Sil
  4. Anlatım süper, benzetmelerin beni benden aldı okurken. :D
    İnsan sevdiğiyle uğraşır, bence sizin durumunuz da öyle.
    Uçma, gökyüzüyle buluşma sahnelerine alışıyorum sanırım artık. :D
    Kalemine sağlık, keyifle okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen çenem düşüyor benim, o zaman esiyor böyle :D
      Aslında bu kadar hareketli bir insanda değilim ama bende anlamadım, hep peş peşe geldi gökyüzü sahneleri :D
      Çok teşekkür ederim, sevindim keyif almana :)

      Sil
  5. Akelamm :D gülmekten karnıma ağrılar girdi kuzum :D
    Cidden tekmeyi yedin mi? Ahahah :D
    Bu arada kardeşine yaptığın şaka bana yapılsa evde kıyamet kopar. :D
    Çok eğlenceli anılar ama bunla keyifle ve gülerek okudum. Kalemine sağlık. Gifler de cabası. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl mutlu oluyorum güldürünce anlatamam, zaten anladım yorumundan çok eğlenmişsin seen :D
      Vallahi yedim, işte deli cesaretinin sonuçları :D
      Aslında o şaka bana yapılsa bende kıyameti kopartırım da çaktırma :D
      Teşekkür ederim kuzum :*

      Sil
  6. Hahhahhahhahhaa benim de küçük abimle ilişkilerim bu tarzda devam ediyor evlendi çocuğu oldu hala atışırız. Değişmiyor. Çocukken hiç bir şey bulmasak doktor sana az bana çok ilaç verdi kavgası yapardık hey gidi hey.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten değişmiyor. "Ne baktın" kavgası bile yapabiliyoruz, değişmesin de aslında.. Başka kimimiz var ki :))

      Sil
  7. Çok güldüm okurken:)) özellikle 4'te kaldırman çok iyiymiş:)) Benimde ablamda aramda 7 yaş var. Sağ olsun o da benzer şekilde dünyayı dar etmiştir zamanında. En unutulmazıda boş kolonya şişesini kafasına dikip bıktım senden öldürücem kendimi demesinin ardından, aynı şeyi dolu kolonya şişesiyle yapmamdır ki hala o acıyı hissederim boğazımda:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim severek okumana :) Bazen geliyorlar, böyle işler peşinde koşuyorum bende.. E oda hak ediyor ama :))
      Sizin olay daha fenaymış yalnız, benim bile okurken canım acıdı burada :)) Yine de güzel anılar kaldı bize o zamandan^^

      Sil
  8. Merhaba:)
    Benden 8 yaş büyük abaam ve 10 yaş büyük abim var... Bu hikayede kardeşine tam destek veriyorum! Burdan da sesleniyorum! Hep sen haklısın Akelanın kardeşi! Aynen böyle devam et! Tüm küçük çoçuklar en iyi çoçuklardır! Sen acılar çektin, kim bilir... Yine de !merak etme, bizi daha çok seviyorlar zaten:))) dermişimmmmm:)))) Çok eğlensim okurken

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Adora'cığım :)
      Hmm.. Küçük kardeşler dayanışması diyorsun yani.. Peki sen nasıl istiyorsan öyle olsun :))
      Kendileri şimdi 20 yaşında olduğundan asıl acıyı o bana çektiriyor ama onu ne yapacağız ? :))
      Çok teşekkür ederim, bende yorumunu okurken çok eğlendim^^

      Sil
  9. Ahahahhahahahah ne cekti bu cocuk senin elinden :D gecenin bir yarisi kaldirmak nedir yaaaa.. Korkulur kiz senden bak baska yuzunu gorduk :D hala guluyorum yaaa Allahta seni guldursun. Cocuguda rahat birak yaziktir azcik aci beee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında daha ne olaylar var da.. Yazabileceğim kadarı bu haha :D Sadece suçlu benmişim gibi oldu gerçi ama öyle değil aslında hak ediyor o :D
      Amiin, hep beraber daha çok gülelim inşallah :)

      Sil
  10. bence harika bir ilişkiniz varmış :-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, bazen kabul etmesem de öyle sanırım :))

      Sil
  11. Çocuklukta ve gençlikte böyle şeyler hep oluyor. Fakat 30-40 yaşlarına gelince normale dönüyor sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur tabi.. Ama pek normale dönsün istemem sanırım :)

      Sil
  12. Bizimki evlendi yeğenim 10 aylık şu sıralarda 2-3 aydır bazı sebeplerden ötürü beraber yaşıyoruz. Yeğenim bizim bağırış çağırış kuduruşlarımıza ağzı açık bakıyor. 10 aylık çocuk bizimle kudurmak istiyor. Yarın bir gün her şeyi anlar olunca hangimiz halimizden utanıp pes edeceğiz ilk pes eden kim olacak merak ediyorum.
    demek o ki; evlenince de aynen devam :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok eğlencelidir ama ya.. Bende bekliyorum merakla bakalım bizde nasıl olacak.. Yeğenlerim küçükken, beyinlerini yıkayıp kendi tarafıma çekmeliyim :D

      Sil
  13. Kardeş sevgisi buna derler yaa, biz 3 kız kardeşiz ve benzer sahneler bizde de yaşandı. Şimdi ise can ciğeriz ama arada çocukluk günlerimize dönüp nostalji yapıyoruz :))

    Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız kardeşler ile beraber olmanın keyfi de başkadır, daha özeldir.. Kıskandım :))
      Sevgiler benden^^

      Sil
  14. Kuzucummmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm !!!sevindirikli, gülümseyerek okudum ki ben yine sabaha karşı ve minyonlarrrrrrrrrr ! giflerde ne güzel oturmuş Akela'm ya kahkaha atttım ! bu sefer karın ağrısından bitki çayı içtim ama iyi gitti <3- sen hep anlat hayatından kareleri ben cok seviyorum okumayı - şiddetli sevgi dediğimiz bu olsa ne güzel bi ilişikiniz varmış sizin öyle - bakma sen en samimisi sizin yaşadığınız esasında :) mutluluğunuz hep daim olsun mutlu olsun emi <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Auseeemm :)
      Canımsın sen biliyorsun, severek okuduysan ne mutlu bana, hatun gülümsemiş yine :) Bizimki şiddet, sevgi + nefret üçgenine de girer. Her şeyden var az biraz.. Estikçe yazacağım en çok senin için^^ Beraber çok daha mutlu olalım inşallah❤

      Sil
  15. Kardeşim benden 3.5 yaş küçüktü ama hiç işlerimi yaptıramadım şimdiye kadar , kullanamadım da aksine o beni çalıştırdı, nasıl yapıyor bilmiyorum ama yapıyor. Küçükken kaç defa çocukları dövmüştüm onun yüzünden , anılarım canlandı hahaha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende küçükken kullanıyordum 3 4 yaşlarında iken, şimdi nerede.. Sıkıyorsa bir şey söyle. Kaderimiz, küçüklerimiz tarafından kullanılmak sanırım :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...