2 Mayıs 2016 Pazartesi

Akatsuki No Yona / Anime Yorumu

25 Bölümden oluşan, en sevdiğim animeler listesine ilk 3ten giren “Akatsuki no Yona” animesi ile geldim bu sefer.  Bu animeyi izledikten sonra anime izlemeye ara verdim, neden? Artık izleyeceğim hiç bir şey bu animenin etkisini veremeyecek gibi hissediyorum çünkü.. O bakımdan bende ki etkisi geçene kadar da kitaplara, filmlere gömüldüm.  Konusuna gelecek olursam:


Krallığın tek prensesi olan Yona, hep el üstünde tutularak büyütülmüş, saraydan çıkmamış klasik şımarık bir prensestir. Çocukluğundan beri aşık olduğu kuzeni Soo-won, 16. Doğum gününde babasını öldürüp tahta geçer. Öldürülme tehlikesiyle karşı karşıya kalan Yona, koruması ve çocukluk arkadaşı Soon Hak ile beraber saraydan kaçarak yeni bir hayata atılır. Bundan sonra ise hikayemiz başlar.

Aslında upuzun bir şekilde bu animeden bahsetmek istiyorum ama sıkılacağınızı düşünerek çok uzatmayacağım. Kısaca karakterlere değinip gideceğim, Söz :)

Yona-Hime
Sarayın şımarık prensesi, işi gücü aşık olduğu kuzeni Soo-won olan Yona.. Bu karakter öyle bir gelişiyor ve büyüyor ki.. İzlerken çocuğunuzun büyümesine şahit olmuş gibi hissediyorsunuz. O kadar içten o kadar doğal..  Gelişimi hakkında ipucu verecek olursak..
Şu şekilde iken
Şu şekle dönüşüyor.
Son-Hak
Yona’nın çocukluk arkadaşı. Kral tarafından Yona’nın koruması görevine getiriliyor. Yona’ya karşı boş değil ama Soowon’u sevdiğini bildiği için onları destekliyor.  Aşık olunacak anime karakterleri listesine ekledim ben:  izleyecekler, izleyenler ne demek istediğimi anlarlar.
Ne kadar da korumacı bir erkek! :D
Soo-won
Yona’nın kuzeni. Gayet kibar (hatta fazla kibar) etrafa gülücükler saçan beyimiz. 
Tatlış bir erkekken(şu şekilde)
Şu şekle dönüşüyor.


Son olarak ekibe daha sonra katılacak olan sürprizleri tanıtayım.  Beyaz ejder, sarı ejder, mavi ejder ve yeşil ejder.  Bunların kim olduğunu, nasıl tanıştıkları da anime de izlemelisiniz.


Opening ve endingleri şahane. Ama ben en çok şunu seviyorum sanırım. Komedisi ve macerası yüksek bir anime. Hatta bir iki itiş-kakış ekleyeyim^^

Yona-himeyi diğer erkeklerden korumaya çalışan Hak1! 
Yona-himeyi diğer erkeklerden korumaya çalışan Hak2!
Gönül rahatlığıyla önerebileceğim bir anime oldu. Tek sıkıntımız yine yarım kalma sorunu.. Ne diyelim.. 2. Sezonu beklemedeyiz efenim.

Gifler Tumblr'den alıntıdır.
Sevgili Amigurumi Cenneti'ne verdiğim sözü tutayım :)

41 yorum:

  1. Yona-hime!!! <3 Ya senin şu gifli anlatımlarına bayılıyorum. :D İnşallah yarım kalmaz. Ao Haru Ride'yi de yarım bıraktılar! :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihi, gifler candır ❤ Vallahi bilemiyorum.. Yine yarım kalırsa geçmiş olsun artık.. Mecburen cephe alırım bitmemiş serilere :/

      Sil
  2. eğlenceliymiş vaktim olursa kesin bakarım buna..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden eğlenceli idi. İzledikten sonra yorumunu beklerim ^^

      Sil
  3. Bir ara başlayacağım bunlara inşallah ... Yine heveslendirdin beni sen :)
    Emeğine sağlık tatlım ... Karakterleri pek sevdirdin ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihi^^ Bölüm sayısı biraz korkutsa da su gibi gidiyor Didem ablacığım :)
      Teşekkür ederim, izledikten sonra sende seversin İnşallah❤

      Sil
  4. İzlemek çok istiyorum ama bir türlü kısmet olmadı :) Bakalım elbet bir gün izleyeceğim ama sürekli karşıma çıkıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Var öyle peşimizi bırakmayan diziler, filmler :) İzleyip kurtulmak en iyisi! :))

      Sil
  5. Evveeettt bunu bekliyordum . yuppiiiii ayrintili bilgiyi ve asiri gazida.onden aldigima gore bi kosu izleyip geliyim ben ^^ bu hafta ici tekrar gelirim buraya .. descendants of the sun son 3 bolumu bitirip basliyorum... Onada yorum sozum vardi. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeeyy^^ Bekliyorum merakla :)
      Aaa.. Benim aklımdan çıkmış bile ama sen unutmamışsın.. O zaman dedikodularda buluşalım :)

      Sil
    2. Ben geldiiimm.. ^^ bitirdim ama keske kralla bari bi savassalardi yaa.. Icimde kaldi simdi :D eglenceli bir animeydi sevdim. Ozellikle laf gecislerine guldum:) nerdeyse sari ejderi bulqmada bitecek sandim bir ara keske onunda yetenegini gorseydik cok havada kaldi saglik olsun yine de :) bir once ki paylastigi. Anime de sira ^^

      Sil
    3. Gerçekten harikasın :) Söylediğin yerler hep benim de takıldığım kısımlar.. Olan sarı ejdere oldu, baya havada kaldı orası.. Ama eğlenmişsin sende ki bu daha önemli benim için :)
      Savaş kısmını bende bekledim ama, beklemekle yetindim sadece. Bekliyorum 2.sezonunu bakalım.. Bir şeyler duyarsam haber vereceğim ama mutlaka :)
      Bende şu işlerimi halledeyim ilk iş senin önerdiğin animeye gideceğim :)

      Sil
  6. Merhabaa! Bir Kısanın Günlüğü'nden damladım buraya :D Öncelikle anime izleme konusunda hiç tecrübem yok ve ne zaman başlamak istesem hep hoşuma gitmeyen şeylerle karşılaştım sanırım. Bundan önce iki denemem oldu sadece gerçi ama insan öyle sevmeyince denemek istemiyor bir daha :D Ama anime izlemeyi çok istiyorum, böyle yorumlar görünce de hevesim tavan yapıyor :D Çok beğendiğiniz belli o yüzden ismini hemen not aldım animenin.. Yarım kalmış herhalde o kötü ama buna rağmen siz de böylesine bir etki bırakabildiyse izlemeye değer diye düşündüm :D Bu arada "izlediklerim" kategorisine bir göz attım da benim için tam bir "tavsiye listesi" özelliği taşıyor :D Kategoriyi favorilere ekledim ki sıkıntı çektiğimde açıp bakabileyim hemen :D Sevgiler.. :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, öncelikle hoş geldin. :) İyi ki geldin, izleme zevkimiz aynı olan arkadaşlarımı bulduğumda nasıl mutlu oluyorum anlatamam. Daha sık sevdiğim filmleri yazasım geliyor sonra :)) Gerçi vuracaklar beni sürekli film yazdığım için dur bakalım :D
      Anime konusu biraz acayip aslında, çoğu animenin (hatta neredeyse hepsinin) sonu açık. O yüzden büyük ihtimalle hepsinde aynı sorunu yaşayacaksın işte ona gıcık olduğum kadar başka hiç bir şeye gıcık olmuyorum. :D Devamını beklemek o kadar zor oluyor ki.. Bunun da finali açık ama öyle çok rahatsız etmiyor. Şanslıysan bazı animelerin devam sezonları geliyor bazıları da mazi oluyor.. O konu baya derin yani :D Valar'cığım da çok sever bu animeyi umarım sende izledikçe seversin.^^
      Sevgiler.. :)

      Sil
  7. Ben nedense animeleri sevemiyorum valla bak yani çok izlemedim ön yargılı da bakmamak lazım tabi de yine de bi ısınamıyor içim :)) Kore dizileri hoş bağımlılık yapıyor hatta elini kaptırıyosun filan da anime de hissedemiyosun sanki duyguları niye ölee oluyo ki hııı yavru :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrudur kuzum, çizimlerin verdiği duygu ne olabilir ki diye düşünebilirsin :) Ama şahsen ben -bazı Kore dizilerinden daha fazla şey hissettirdiklerine inanıyorum. Bir acayip o işler ya :)) Sen hazırım izleyeceğim dediğinde sağlamlardan öneririm söz :)))

      Sil
  8. Severek izlediydim :)
    Çok hoş bir konusu vardı .
    Hak ise favorim :)
    Güzeldi ya bende blogunda tanıtacağım ama işte ne zaman kim bilir çok zaman geçti ya sacmalarım birde :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay.. Hak benimde favorimdi :) 2. sezon olursa şayet bekliyorum.. Güzelce aralarını yapsınlar artık^^
      Uzun zaman önce izleyince yazmak zor oluyor.. Bende o sıkıntıları yaşıyorum şuanda.. Ama yazarken animenin opening veya ending'lerini dinlemek yardımcı olabilir :)

      Sil
  9. İzlemeden önce burayı okumuştum .İzlerken yorumlarınız aklıma geldi ama izlemek şahane .İkindi vakti gibi başladım sabah bitirdim desem yeterli olur herhalde :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya.. Gerçekten mi? O kadar mutlu oldum ki bunu duyduğuma :) Benimde kısa sürede bitirdiğim animelerden birisi oldu, anlıyorum o yüzden nasıl sevdiğinizi :) Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için^^

      Sil
    2. Biraz zaman geçsin diğer önerdiklerinizi izlemek istiyorum.Beğendiğiniz animeleri bizimle paylaştığınız için teşekkürler.:)

      Sil
    3. Ben teşekkür ederim böyle ilgi gösterdiğin için.. Şu sıralar vakit bulamıyorum yeni animeler için ama yeniden yazmaya başlayacağım mutlaka :)

      Sil
  10. Yaa ben bu anime nin 2. Sezonuyla ilgili bişey var mı diye hergün nette haber arıyorum. Ve evet bende izledikten sonra animelere ara verdim. Mangasında güncel e geldim ama ne olursa olsun anime nin yerini benim için hiçbirşey tutmuyor. Normalde bi shounen manyağı olmama rağmen Akatsuki no Yona sayesinde shoujo izlemeye başladım. Çok uzun bi yorum oldu. Admin den bir ricam var, eğer 2. Sezon la ilgili bi yayın falan denk gelirse hemen paylaşsın bizde haberdar olalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende araştırıyorum ama henüz bir ses seda yok.. Mangasını okumayı çok istiyorum da güncel çeviri beklemek istemiyorum, biraz bekletiyorum onu o yüzden. Tabi ki bir haber duyarsam bilgi veririm mutlaka, çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
    2. Teşekkür ederim admin. Dikkate değer bi görev yapıyosun benim açımdan :) emeğine sağlık kolay gelsin :)

      Sil
    3. Bu güzel görev için daha çok çalışacağım o zaman :) Çok teşekkür ediyorum :)

      Sil
    4. Rica ederim ne demek kolay gelsin, bende bişeyler bulabilirsem yardımcı olmaya çalışırım :)

      Sil
    5. Anlaştık, güzel haberlerini bekliyorum o zaman :)

      Sil
    6. Tamamdır, elimden geleni yaparım :)

      Sil
  11. Ağustos ayı içerisinde yeni bir ova bölüm gelmesi söz konusu, geçenlerde Facebook ta bir İspanyol sayfası nın bununla ilgili bir paylaşım yaptığını gördüm, haber vereyim dedim :) belki 2. Sezon da ardından başlar. Teorileri alalım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vooah.. Gerçekten m? Çok mutlu oldum bak şimdi^^ O kadar yoğunum ki takip edemiyorum hiç bir şeyi.. Gönül isterdi ki önce 2. sezon gelsin ama buna da şükür :))
      Ova laylaylom bir bölüm olabilir yada sarı ejder ile tanışmaları hakkında da olabilir ama 2. sezonda Soo-won ile olacak savaşlarına ağırlık versinler isterim. Tabi birde Hak ve Yona cephesinde olacak olanlara.. Senin teorilerin ne yönde ? :)

      Sil
    2. Yorumum gitmedi mi acaba yaa? :D

      Sil
    3. Gelmişti ama müsait olamadığım için yayınlaması geç oldu biraz.. Yanıtsız bırakmayı sevmediğimden bekletmiştim.. İlk fırsatta yanıtladım :)

      Sil
  12. Akela, sana böyle hitap etmemde bi sakınca yoktur umarım :'). Yeni ova da zeno anlatılacak manga dan alıntı olarak. Ayrıca Hak ve Yona arasına gelirsek, bence bu konuya girmeyeyim acayip spo var. Çünkü türkçe mangasında güncelim burda bahsedersem sizin açınızdan sorun olabilir. Bence anime yi beklemek en doğrusu senin için Akela. Benim ileri teorime göre çok güzel şeyler olacak. Hatta final i belirleyecek bir teori bile oluşturdum kendi kendime manga dan anladığım kadarıyla. Ama ne kadar mantıklı bi teori olur bilemem :) yeni bişeyler bulabilirsem yine gelirim sana şimdiden kolay gelsin :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi ki hiç bir sakınca yok, memnun olurum :) Aşırı heyecanlandım sen bunları söyleyince şimdi.. Manga okuyorum ama güncel serileri değil de bitmiş serileri takip ediyorum daha çok.. Ama "acaba başlasam mı?" sorusu oluştu kafamda.. Yeni bölümlerini nasıl beklerim emin değilim.. Düşüneceğim bu konuyu :) Uzun zaman oldu izleyeli, konudan koptuğum için sağlam teoriler oluşturamıyorum şu anda.. Ama sanırım okumaya başlarım, sana yetişirim ve rahatça spoiler alabilirim.. Çok teşekkür ederim her zaman beklerim, animeleri keyifle konuşabilmek çok sevindiriyor beni :)

      Sil
    2. Hahaha, istediğin zaman istediğin anime hakkında konuşabiliriz.:) Manga konusuna şöyle değineyim; belki 200 ün üstünde anime izlemişimdir ama toplasan 4-5 tane manga okudum. Başta Tabii ki Naruto olmak üzere bleach fairy tail ve Akatsuki no Yona. Yani gerçekten etkileyici serilerde okurum mangayı ne demek istediğini anladım demeye çalışıyorum sanırım 🤔 O zaman görüşürüz :')

      Sil
    3. Anlaştık o zaman, hatta ben senden öneri almalıyım ki sen daha prosun bu konuda anladığım kadarıyla :) Ben henüz Naruto gibi efsanelere geçemedim.. Ama geçeceğim bir gün mutlaka, şimdi sırada Tokyo Ghoul var bakalım.. Tekrar görüşmek üzere :)

      Sil
    4. 10 yılı aşkın bir süredir anime izliyorum, işsizlik kötü bişey :') Ben Tokyo Ghoul ü o kadar beğenmedim, tabii senin tarzına karışamam. Ama illa bir anime önereceksem o ya Shokugeki No Souma olur ya Shakugan No Shana ya da Nanatsu No Taiza olur. Şu anda çok iyiler diyebilirim. Tabii Shakugan No Shana bu 2 sine göre daha eski ama izlenmesi gereken bir seri olduğunu düşünüyorum :) Görüşmek üzere Akela :')

      Sil
    5. Ooo.. O zaman ben senden öneri almalıyım demek ki :) Tokyo Ghoul.. Bilmiyorum çok kan dolu olmasına rağmen ilgimi çekti ama bakalım ona sıra gelene kadar başka seçeneklere yöneleceğim sanırım.. Verdiğin önerilere de bakacağım mutlaka :) Yorumuna yine geç dönebildim ama yoğun bir dönemdeyim.. Bu gibi durumlar için sosyal medya hesaplarım iletişim bölümünde var daha hızlı dönebilirim oralardan, bilgin olsun bunu da belirtip görüşmek üzere diyorum :)

      Sil
  13. Yaa ben bu animeye bayılıyorum ❤ Mavi manga da mangasını çeviriyor arada bakıyorum.Ova 3 geldi bu arada bugün Türkanimeye fırsat olunca izleyeceğim 😊 Bu arada blogunu birkaç gün önce keşfettim.Çok sevdim 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mangasını takip etmek istiyorum ama bekletiyorum biraz.. Yeni bölümleri beklemeye dayanamıyorum da.. :)) Ova 3'ü geldiği gün izledim, -ay çok güzeldi- umarım izlemişsindir sende :) Hasretle 2. sezonunu bekliyorum❤ Çok teşekkür ederim güzel yorumun için Minako Chan, her zaman beklerim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...