22 Mayıs 2016 Pazar

Hayatı Ölüm Geçe..

Planlar yaparak yaşamak ne kadar güzel öyle değil mi? Dur yarın şu işlerimi halledeyim, bu diziyi de akşam izlerim, belki hafta sonu şuraya giderim. Tamam, planlarım hazır. Sabaha gözlerimi açar açmaz uygulamaya geçiyorum. Çünkü sabaha gözlerimi açacağımın garantisi var. Hafta sonu oraya gideceğim, çünkü plan yaptım. Ben plan yaptım diye benim kaderim oraya gitmek oldu. Peki, o iş ben deyince oldu mu?


Ufak bir hikaye anlatayım mı size? Dışarıdan gördüğüm bir çift göz ile..

Adam karısı ile uzun yıllar süren kavgalı gürültülü evliliğini sonlandırıyor. Sonra mutlu olurum adına başka bir evlilik daha yapıyor. Ve işler istedikleri gibi gitmiyor evlilik yine sonlanıyor. Çok sonra bir evlilik daha yapıyor buldum bu sefer diyerek.. Buluyor da. Mutlu, mesut huzurla yuvalarında yaşarken.. Bir sabah..
Kadın ölüyor.

Bir hikaye daha anlatayım. Sararmakta olan bir gazete kupüründen kalan.. Ve kulağıma duyduklarım ile..

Yıllar önce.. Adam yolculuk yaparken bir hırsızlık anına şahit oluyor. Yardım elini uzatıyor o anda.. Sonra.. Öldürülüyor o hırsızlar tarafından.. Hiç bir suçu yokken tek niyeti yardım iken.

 Nerede planlar, hayaller? Nerede hayat? Nerede ölüm?  

Bunlar benim duyduklarımdan yazabileceğim sadece ikisi. Ve çevremden bildiğim insanlar. Ölümün nerede nasıl geldiği belli olmayanlardan.. Aslında her ölümün altında yarım kalan planlar, hayaller yok mu? Buna rağmen planlar yapmaya devam ediyoruz. Bende dahil. Plan yapmamam gerektiğini yaşayarak öğrenmeme rağmen yapmaya devam ettim. Hala ediyormuyum evet, ama eskisi gibi değil.. Eskiden “kesin oo tabi yaparız hiçbir şey engel olamaz” diyordum. Şimdi ise “hayırlısı, nasipse neden olmasın” diyorum. Ama yine de bazen hayatı ölüm geçtiğini unutuyorum.


 Hayatın cazibesine kapılıyoruz. Gidenlere üzülüyoruz, gelenlere seviniyoruz, çocuk gibi onun derdi, bunun huyu diyoruz. Dost diyoruz mesela, yalnızım diyoruz. Aslında hayatın ölüme giden yol olduğunu unutuyoruz da nimetlerinden faydalanmaya çalışıyoruz. Ufak şeylere takılıp yaşadığımızı unutuyoruz. Yanlış yaptığımızı da anca yanı başımızda bir plan programına uymadığında fark ediyoruz..

 İçimin verdiği sesler bunlar. Aktı gitti tutamadım yine. Sadece hayatın sorunlarına hep hayatta kalacakmış gibi takılmayalım diyorum. Zaten hepimiz o yolun yolcusu iken bari yolda huzurlu olalım diyorum. Giderken yanımıza yaşayamadıklarımızı değil yaşarken aldığımız mutlulukları götürelim diyorum. Diyordum..
Dedim.

O zaman.. Nasipse mutlu günlere..

Gif Tumblr'den alıntıdır..

37 yorum:

  1. Akelam benim :)
    Plan yapsan bir türlü yapmasan başka türlü ... İnşallah , nasipse , kısmetse , umarım , mümkün olursa , ...... gibi kelimeler işte bu durumlar için geçerli sanırım ...
    İş hayatım boyunca yapmaya çalışırım , denerim , .... dediğim zaman bir kere de tamam hallederim desen ne olur derlerdi ... İşte tam tamına bu nedenlerden ...
    Karamsarlığa kapılmadan umut ve mutluluk dolu aydınlık günler yaşayacağız hayırlısıyla ...
    Benim hala umudum var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didem ablam :)
      Aynen öyle, yapsak da yapmasak da bir şekilde dokunuyor hayatımıza.. Bende artık tam o nedenlerden dolayı söz vermemeye çalışıyorum.. Olur da sözlerim havada kalırsa diye..
      Mutlu yarınlarımız olsun inşallah, nice nice..
      Sevgiyle öpüyorum :)

      Sil
  2. Plan yapmadan, kafa nereye biz oraya bir hayat yaşamak doğru gelmiyor bana. Elimizde olmayan ihtimallere hazırlıklı olup ona göre esnek planlar yapabilmeliyiz bence.
    İlk gifi çok beğendim, sorun olmazsa daha sonra kullanmak için kaydediyorum ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, yoksa yaşamanın ne anlamı kalır ki? Yaşamaya devam etmek için planlara ihtiyacımız var. Ben sadece "planlara bağlı kalmayalım, ufak şeylere takılmadan yaşayalım, kısacası hayatı yaşayalım" demeye çalıştım. Ölümün olabileceğini unutmadan..
      Tabi ki kaydedebilirsin, bende tumblr'den faydalandığım için söz sahibi değilim bu konuda :)

      Sil
  3. Bugün Her Şeyden Konuşmalı blogunda anı yaşamak, acele karar vermemek, hayatı doğru yorumlamak üzerine güzel bir hikaye okudum. Şimdi de bu yazı üzerine çok anlamlı ve güzel oldu.
    Kalemine sağlık öncelikle, çok güzel ifade etmişsin. Ölüm her an bizimle, hayat eşittir ölüm aslında. Ölüm bir son ve yeni bir başlangıç aynı zamanda.
    Bugün doğuyor, geçiyor, yaşlanıyor ve ölüyor. Yeni bir gün doğsun diye. Plan yapmayı uzun zaman önce bıraktım ben de. Hayırlısı, nasip, kısmet ağzımdan düşmüyor. İnsanların hoşun gitmiyor bu ama elimde olmayan bir şey için söz vermek, garanti vermek kandırmak gibi geliyor. İstiyorum ama olmayabilir, hayat böyle, ne olacağı belli olmaz demek daha gerçekçi ve dürüst bir yaklaşım.
    Biz elimizden geleni yapıyoruz ama bazı şeylerden de kaçamıyoruz. Zaten en çok kafamı kurcalayan meselelerden şu kader konusu. :)
    Benim de yorum aktı gitti. Teşekkürler, kalemine ve yüreğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok merak ettim bak o hikayeyi, gidip okuyacağım bende şimdi.. Güzel denk gelmiş o zaman :)
      Doğduğumuz andan beri öleceğimiz gerçeğini unutmamalıydık aslında.. Neşet Ertaş demiş ya hani "cahildim dünyanın rengine kandım.." Bizde aynen öyle kandık. Şükür ki öğrendik.
      Kandırma kısmı ise söylediğin çok doğru bende aynı sıkıntıyı yaşıyorum zaman zaman. Ama ne yapalım ki sözümüzü tutabileceğimizin garantisi yok, bazıları bunu anlamıyor gerçi. Olsun pek de takılmıyorum. Çünkü sözümü tutamadığım da suçlu ben olacağım, suçlanmaya ne gerek var değil mi? :)
      Kader meselesi çok derin ve karışık ya.. İnan bende aynı durumdayım kafamı kurcalayan çok şey var ve bunun içinden de çıkamıyorum. O konuya giremedim o yüzden, yanlış bir yorumda bulunmayayım diye :)
      Asıl senin ellerine sağlık, samimi yorumun için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Vayy.. derin bir konuya parmak basmışsın bu gün. Bu kadar karamsarlık iyi değil. İyi şeylere niyet onu yapmış gibi sevap getirir. İyi şeylere plan yapmaya devam et ölsen yarıda kalsa bile tamam edilir. Bence. Ama hayat kısa kardeş. Dün dedemin bizim çocukluğumuzu anlatmasıyla irkildim. Kulaklarıma ölüm o zaman fısıldadı. Hayat çok kısa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugün biraz öyle oldu açıkçası çekindim yazarken de ama.. İçimden geldiği gibi yazmak istedim :)
      Aslında karamsarlıktan ziyade farklı bir bakış açısı olsun istedim. Yoksa tabi ki sevaplar kalacak bize sadece ben birde ona mutluluklar eklemek istedim.. Anlattığım ilk hikayeyi yakın bir zamanda yaşadığımdan dolayı ölüm fısıltısını hissettim bende..
      O kısa hayatımızı huzurla yaşayalım inşallah..

      Sil
  5. Akela! plan işi bana hiç uymuyor, ne zaman plan yapsam uyduğumu hatırlamıyorum açıkcası...
    İnce çizgiler var onları yakalamak önemli... her şeyin fazlası azı hep sıkıntı... kararı lazım... ;)
    Hikayeler iyiydi, paylaştığın için teşekkürler...
    Kalemine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fenomen hatuncuğum.. Sanırım aynı durumdayız hiç bir planım tutmadı bu zamana kadar, hep anlık kararlarla yaptım işlerimi.. Hatta bir konu olduğunda annem direk "aman sen plan yapma" der. :)
      Zaman ayırıp okuduğun için ben teşekkür ederim, öpüyorum^^

      Sil
    2. Keyifle okuyorum yayınlarını AKELA! Ama bazen geç kalabiliyorum 😯
      Senle çok benziyoruz aksini düşünmedim zaten 😉

      Sil
    3. Olur mu hatun, o ne demek.. Daima buradayım ben, hiç hemde hiiç sorun yok :)

      Sil
    4. Teşekkür ediyorum canım 😁

      Sil
  6. Akela kızım.Sizlere ölüm düşüncesi bir değişik ve bence erken tanıtıldı.Hani bilirdiniz de, olan bitenler bir kuşku oluşturdu büyüğümüzden küçüğümüze hepimizde.Dediğin çok doğru.Nasip kısmet demeliyiz.
    Ben genç kızdım.Uşak'taydım.Annem beni yakında bahçe içinde evleri olan komşusuna götürdü bir gün.On-on iki yaşlarındayım sanırım.Tek dikkatimi çeken şey evin son derece temiz ve düzenli oluşuydu.Nitekim annem de, eve döndükten sonra benim sorum üzerine'Çok titizlermiş kızım.'demişti.Bu aile bir babaanne, oğul eşi ve bir erkek bir genç kız iki çocuktan ibarettiler.Ankara'ya taşınacaklarını duydum annemden.Uğurlamaya onunla gittim.Ben böyle bir toplanmayı bu güne kadar olan hayatımda hiç görmedim.Hayran kalmıştım.Annem ise bana çok titizliğin iyi olmadığını her fırsatta söylüyordu.Keşke o kadar titiz olmasalardı ve her şeyden emin konuşmasalardı.
    Ertesi günü sanırım gece yarısı eşya yüklü kamyonlarını bir trenin biçtiği haberini gazetede okuyan annem hıçkırıklara boğulmuştu.Ben de çok ağladım.En çok da, tek babaannenin hayatta kalıp (kim bilir yaralı mı neydi?)diğerlerinin öldüğüne.İnsanların hayatlarında ne kadar çok acı hikayeler var.Ama hayat, madem ki doğmuşuz yaşanmaya değer.Allah tüm tersliklerden korusun herkesi ve seni de yavrum.Sevgilerimle.Ece ablan .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablacığım anlattığın hayat hikayesini okurken tüylerim diken diken oldu.. Ve bilmediğimiz daha nice hikayeler.. O kadar doğru ki söylediğin eşyaların düzeni, titizliği derken oraya varıp varamayacağımızı düşünmüyoruz böyle. Sanki kesinlikle varacakmışız gibi.. Amin diyorum yürekten, yaşayacağımız vakit kadar huzurla ve mutlulukla yaşayalım inşallah.
      Bu hikayeyi bizimle paylaştığın için teşekkür ederim Ece ablam, sevgilerimle

      Sil
  7. Akela... Keşke, canımızı sıkanlar kim olursa olsunlar, omuz silkip gidebilseydik... Hayatın nerede biteceğini kestirmek zor... Hangisi son anımız, bilemiyoruz. Hep, kırgın, kavgalı ayrılamamak lazım derdim, sonra baktım ki kimseyle kavgalı, kırgın ayrılmayacağım diye kendimi kırıyorum. Her şeyin başı sağlık ya, mutluluğun başı da kendimiziz. Mutlu değilsek, mutlu edemiyoruz. O yüzden, kimi zaman durup, önce ben diyebilmek gerek... Öpüyorum seni sevgiyle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumun yazı diye yayınlanır Blanam.. Üzerine söyleyebilecek söz bulamadım inan ki..
      İnsanlar kırılmasın diye kendini parçalara bölmüş biri olarak samimiyetle sarılıp, sevgiyle öpüyorum seni..

      Sil
  8. Plan yapmamayı öğreneli çok uzun zaman olmadı. Günlük hatta ve hatta anlık yaşar oldum. Değmeyecek insanları kafama takmayarak .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En doğrusu bu sanırım.. Yoksa kısa olan ömrümüz daha da kısalıyor.. Dilerim emeğinize değecek insanlarla karşılaşırsınız her zaman :)

      Sil
  9. Kul olduğumuz her daim aklımızda, gönlümüzde olsa keşke. Allah bizi insan eyleye, diye dua edermiş Alvarlı Efe Hazretleri. Ne diyelim aminnn ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir dua imiş öyle.. Aklımda bulunduracağım mutlaka.
      Amin canım benim ❤

      Sil
  10. Salam, tamamilə haqlısınız. ölüm plansız və bütün planları pozaraq gəlir. Gəldiyini də çox vaxt görmürük...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar, çok doğru.. Biz anlamadan gelmiş oluyor..
      Pişman olmamak için doya doya yaşayalım hayatı hep beraber, mutlulukla :)

      Sil
  11. Sözden çok etkilendim ya:)Başlayan her şey cidden bitiveriyor :( çok anlamlı ve güzel bir yazı olmuş akela eline sağlık duygulandırdın bizi :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle not alınması gereken bir söz. Başlayan her şey biter..
      Çok teşekkür ederim, hüzünden çıkıp gülümseyelim :)

      Sil
  12. ne zaman ne olacağı gerçekten de belli olmuyor o nedenle anı yaşayıp tadını çıkartmak en iyisi bence..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylediğin, huzurla yaşamak varken hüzünlere sarılmayalım..

      Sil
  13. ne güzel yazmışsınız, hayat ölüme giden bir yol gerçekten de. başımıza gelenler de o yolda karşımıza çıkanlar da bizi oyalayan ayrıntılar, yolun uzun mu kısa mı olduğuna karar veremesek de yaşadığımız sürece anın tadını çıkarmaya çalışanlardan olmak istedim. her zaman plansız yürümüyor işler tabi. hepsini ayarında tutturmak lazım :) sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, kesinlikle öyle.. Sonra pişman olmamak için planlarımızla engellediğimiz anları doya doya yaşayalım. Hep mutlu yarınlarımız olsun inşallah, sevgiler :)

      Sil
  14. Yavru öyle güzel anlattın ki önceden ailemden birisi incitecek bir söz söylediğinde küserdim uzun süre konuşmazdım sonra kaybettikten sonra ne gerek varmış diyorum.

    Artık kırmamayı daha az kırılmaya çalışıyorum. İlkten kızsam da 5 dakika sonra değer mi Gözde diyorum 'neyse boşver' diyip önüme bakıyorum. Her iki tarafında ne kadar yaşayacağı belli değilken belki de basitçe şeylere gönül koymamak lazım :)

    Hani geçen bi yazında 'iyi insan olmaya karar verdim' demiştin ya işte kalp kırmaktan korkar olduğum için hiç yaşanmamış gibi kırıldığım şeyleri geride bırakabiliyorum.. Neyse anladın sen beni ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anladım kuzum anlamazmıyım hiç..
      İşte bunu fark etmemiz içinde illaki şahit olmamız gerekiyor bir hayatın kısalığına.. Çünkü biz insanoğlu yaşamadan anlayamıyoruz.
      Ben senin güzel kalbinle, niyetini iyi biliyorum.. Ve yine biliyorum ki aynı güzellikte insanlar ile karşılaşacaksın.
      Hep mutlu ol inşallah :)

      Sil
  15. İşte hiçbir zaman plan yapmayışım bundan.. (ay yaptığım iyi bişi varmış ne mutlu:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya.. Bu konuda benziyor olabiliriz. Planlar ile benimde aram hiç iyi değildir de..
      Ama yaptığın çok fazla iyi şey olduğuna eminim :)

      Sil
  16. Kul kurar Tanrı yukardan gülermiş sözünü çok severim. Ama genede plan yaparım. Yarın, haftaya, önümüzdeki ay, 3 ay sonra, seneye.... uzayıp gider. Sürekli görürüz aslında hayatın ne kadar kısa olduğunu ama bir süre etkilenir sonra unuturuz:) İnsanoğlu işte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.. Biz insanoğlu öğrensek de güzelliklere kanıyoruz, unutuyoruz sonra.. :)

      Sil
  17. Ben plan yaparım, varsın bir nefeslik canım olsun. Ama yaptığım her planın başına, genelde içimden bazen de dışımdan Allah izin verirse diye ekler, öyle kurarım. Öleceğini bilmek psikolojik olarak başa çıkması güç bir durum ama insanın sahip olduğu bir diğer özellik de unutmak ;) Nasılsa öleceğim deyip dünyayı bir kenara itmek doğru değil ;)
    İçin hep ferah olsun, Sevgiler... :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölüm korkusu başlı başına bir fobi zaten, orası öyle.. Ben sadece planlara uyup, hayatı kaçırmayalım kısmını anlatmaya çalışmıştım..
      Yoksa plan yapmadan hayatı nasıl devam ettiririz :) Çok teşekkür ederim, sevgiler benden :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...