17 Mayıs 2016 Salı

Uçtum, Şahitlerim Var!

Siz hiç uçan kız gördünüz mü ? Kuzenim görmüş.  Benim o! :D

Enteresan bir giriş oldu biliyorum. Bugün size Artvin tatilimi anlatmaya geldim. Hava alalım azıcık. Ufak ufak anılarımdan anlatacağım.. Biraz uzun olacak ama..  Keyif alarak okursunuz umarım.


Artvin hep dağlık bir şehir. Bizim köyde dağın tepesinde.  Bildiğiniz tepesinde ama.. Arabayla çıkarken de dağı dolanarak çıkıyorsunuz zaten. Çok fazla düzlük bölge yok. Dedemlerin evinin altıda uçurum hatta. Ama tamamen ağaçların, yeşilliğin içinde. Bahçede ki dut ağacına kurduğunuz salıncakta uçuruma kuş misali bakıyorsunuz mesela, acayip ekşınlı. Kardeşim, kuzenim ve ben “hadi kim düşecek uçurumdan” adı altında çığlıklı işlere de imza atmıştık. Hey gidi..

Şöyle bir huzura karşı sallanıyordum evet, çığlıkları saymaz isek :)

Her sene yaz aylarında Aros yaylasında festival düzenleniyor. Aros festivali. Genelde 3 gün sürüyor.  Belli bir alanda çadırlar kuruluyor, sabaha kadar horonlar, halaylar çekiliyor. Aslında bu kısmı pek benlik değil ben halaydan kaçan tipim genelde. Her ne kadar yakalansam da ay dur şurada birini gördüm ayağına kaçıyorum efendim. Ama horon seslerini duyunca yerinizde durmak pek mümkün değil. Gecenin 4ünde "yeehhhuu" sesleri duyunca uyumak kolay olmuyor çünkü :D Bu fotoğrafta o günden kalma..

Döner, semaver, kamp ateşi 3lüsü.. 

20 kişiden fazlaydık sanırım. Böyle olunca uyuma sorunu oluyor hayliyle. Çadırlar, uyku tulumları büyüklere, orta yaşlılarımıza müsait yerler, biz 20lik tiplere de neresi kalırsa.. Ya ben? Beni,beni Bihter’ini.. Kaldım efenim ortada. Herkes yorgunluktan bir yerde bayılınca yanan ateşi söndürmemek de bana kaldı. 30 saatten fazla uyumadım o gün. Arada birileri kalkıyor takılıyor biraz ama ”Sen varsın tamam diyor geri yatıyor. “Dedim “nalet olsun içimde ki insan sevgisine, yapacak bir şey yok.” Telefonumun şarjı bitti. Dağın başı, herkes uyuyor ben ateşle oynuyorum. Bir ara paranoyaklaşacağım ben iyice diyerek kalktım dolanıyorum. Bir baktım ip var, atlamaya başladım gecenin 5'inde. En son annemin şahin bakışlarıyla karşılaşıp bıraktım yerine.


En büyük pişmanlığım o gün şarjımın bitmesi. Sabah 5 6 gibi kuşlar başlıyor ötmeye.. Tam karşınıza baktığımızda (tepedesiniz ya hani) güneşin doğuşuna şahit oluyorsunuz. Heh işte ben o anları, anı yapıp saklayamadım. Kalbimde kaldı öyle..  O cıvıltıları bir kaydedeyim saklayayım istedim ama.. Bir dahakine artık.


Tatilin bitişine az bir gün kala keşfe çıktık. 8 kişiyiz. Kuzenim kardeşim ve ben dahil (Çığlık 3'lüsü) Dutlu pınar diye bir yer varmış, kırmızı dut ağacı. Baya büyük tek bir ağaç. Oraya gitmek için uçurumdan geçmeniz lazım ama. Tırmanmanız lazım yani. Ben ömrümde böyle korkmadım. Yürürken tek bir adımlık yer var. Sırayla yürüyorsunuz. Aşağısı uçurum.

İnsan yapacak bir şey bulamayınca.. Sarıyor öyle her şeye

Neyse efendim ben baya yusuf yusuf yürüyorum. Bizimkiler açtı arayı. Çığlık 3'lüsü olarak arkadan yavaşça geliyoruz.  Bir yokuşa geldik bu ikisi tın tın geçti ben arkadayım. İnsem inemiyorum, dedim yavaşça sürüneceğime hızlıca ölürüm. Koştum. O anda iyi fikirdi. Sonra..

Aa bak bulut!

Yerdeyim. Uçmuşum. Kuzenim öyle diyor. Sırt üstü yatıyorum yerde bu çığlıksız kalasıcalar gülüyor sadece. Bir el verin öldüm mü kaldım mı. Tipler. Kendim kalktım bunlar katılıyordu çünkü gülmekten en son. Ömründe böyle uçmak görmemiş, bildiğin havadaydın diyor. Dedim oda farkım olsun ne yapayım. Ne yapacaksam en iyisi olsun. Kolumu her insan gibi refleks olarak, kendimi korumalık öne atınca yara bere oldu azıcık. O kadar. İyi yırttım. O uçmaya pekmezim akmalıydı çünkü. Diyorum işte benim dünyaya  gelmek için bir sebebim var.  Hala söyler kuzenim filmlere konu olmalıktı diye. (Buradan yetkililere sesleniyorum filmini çekerseniz dublörsüz oynarım :D)


O zamandan bize “Allah bu uçurumları gaybedeee!” sloganı miras kaldı. Patentini almayı düşünüyorum bakalım.

Üstümüze zaman yağdıHüznümüz ondan.
-Yahya Kemal Beyatlı


Biraz çocuk ruhlu, uzun bir yazı olduğunu biliyorum sabredip okuyan gözlerinize sağlık..  Teşekkür etmeliyim. Açıkçası "cool kız olucam ben yia!" tavırları pek bana göre değil. Neyse o. Kasmaya ne gerek var, değil mi ? :) 


Hep gülümseyelim! 

40 yorum:

  1. şans eseri bulduğum bu güzel blogu hemen takibe aldım... güzel paylaşımlarınızın artarak devam etmedisi dileği ile... bende beklerim... sevgiler...
    soslubadem.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, mutlaka uğrayacağım bende :)
      Sevgiler

      Sil
  2. Ellerine sağlık çok eğlenceli bir yazı olmuş.Çok güzel bir yerde köyünüz. Biz Karadenizin güzelliklerinin hayali kuraduralım sen bizim yerimize de tadını çıkar bu güzel yerlerin.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, biraz gülümseten bir yazı olmasını istedim :)
      Şanslıyım aslında o konuda ama çok uzak olması büyük sorun oluyor. Bende böyle uzun yıllar sonra gidebildim. Bir daha kim bilir ne zamana giderim.. :)

      Sil
  3. Karadeniz, yayla... Hiç kötü olur mu? Harikasın ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın, çok teşekkür ederim ❤

      Sil
  4. Dağlarda kar sesi var, tavlada zar sesi var
    Kurban olam Artvin'e, içinde yar sesi var <3 <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haydi hanım haydi canım, Şinanay şirin yarim❤❤
      Ah, şair ceketli çocuk..

      Sil
  5. Isparta da yazılı kanyon diye biryer var bende dedemle tırmanmaya kalktım, ama yol yok, patika yok ,aksi gibi aşağıda da baya hızlı akan bir çay var kayaların üstünden atlayarak tırmanıyorum ama dedem gitmiş eski ormancı alışık tabi yetişiyim derken kayadan kaydım dedim düşücem kesin ölücem , o korkuyla nasıl tutunmuşsam baya yapışmışım kayalara , sonra düşmedim ama baya korkmuştum , bana bu anımı hatırlattı yazın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu okurken gözlerimin önüne geldi de.. Aynı korkuyu yaşadığımdan ne hissettiğini tahmin edebiliyorum. Allah korumuş.
      Eski topraklar alışıklar tabi.. Biz yeni nesil o konularda yavaş kaldık..
      Verimli sadakamız varmış..

      Sil
  6. İmrendim diyebilirim, hiç gitmedim fakat güzel yerlerin olduğunu çok duymuştum. Bir gün mutlaka gideceğim Karadenize. Bu samimiyetinden ödün vermediğin fotoğraflı anlatımda hoşuma gitti :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ruhumuza iyi geliyor.. İnsan huzuru doğada buluyor gerçekten, gitmelisin. Beğenmiş olman da beni çok mutlu etti, teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Uzun gelmedi bana, ne çabuk bitti dedim hatta.
    Ekşınlar bir yana, bayılıyorum böyle yerlere. Telefonun şarjının bitmesi kötü olmuş, daha çok resim görebildirdik. Sağlık olsun. :)
    Resimler ve anlatım bakımından şahane bir yazı olmuş. Eline sağlık. Paylaştığın için teşekkürler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun olacağını düşündüğüm için bazı yerlerini kesmiştim, ona rağmen uzun diye çekinmiştim biraz ama.. Bunu duyduğuma sevindim. Arşivim fotoğraf bakımından zengin aslında..
      O zaman Artvin günlüğü 2 yapabilirim bir ara. :)
      Okuyup zaman ayırdığın için ben teşekkür ederim :)

      Sil
  8. Artvin'i merak ediyorum. Özellikle doğa ve yeşillik ise tamam zaten. :)) Aros festivalini ilk kez duyuyorum beybisi <3 Bende halay, düğün görünce kaçan taraftanım. :D
    Bu arada o düşüş macera anlatımına katıla katıla güldüm Allah iyiliğini versin senin ya! :D Hala gülüyorum gözümde canlandırınca çok komik oluyor. :D
    Resimler de şahane görünüyor bu arada :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki bir gün.. ? :) O köy köy belli zamanlarda yapılan bir festival yavrum, kamp kuruluyor köy halkıyla.. Öyle düşün.
      Ah, düğünler ile barışabileceğimi sanmıyorum. :D
      Yaşasın! Amacıma ulaşmışım. Canım yanmadığından benim içinde gülünecek bir anı oldu. Hep beraber gülelim diye yazayım dedim. :D
      Çok teşekkür ediyorum efendim :*

      Sil
  9. Ama ama ama kıskandımmm, her ne kadar uçurumlar bana göre değilse de karadeniz varsa işin içinde yeşilin içinde kaybolup gitmek doğanın huzuruyla başbaşa kalmak için heşeye değer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok doğru söylediğiniz.. Arada şehir karmaşasından kaçıp, huzur için doğaya sığınmak gerek :)

      Sil
  10. Geçmiş olsun o zaman allah korumuş.Neyse ki o kadarcıkla kurtulmuşsunuz :) Yüzünde gülümseme ile okunan yazılardan olmuş ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende şaşkınım aslında nasıl oldu o iş ama.. :) Ne mutlu bana o zaman, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  11. Akela! Dublör seni... unlu olma yolunda ilerliyorsun kesin başrol...aşağısı olmaz 😂😂😂
    Çok güzel bir yayındi, keyifle okudum... eşim Akçaabatli bi götürmedi Karadenize hep akdenize gidiyoruz... o da anlatıyor işte uçurum dik tepe buralar çok düz falan nesi düz toroslar var v diyordum ama cidden hak verdim şimdi 😂😂😂 anı olmuş bak, biz bile nasiplendik... gülümsettin😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tabi.. Bu rolle göz kırparım Hollywood'a, Bollywood'a.. :DD
      Trabzon'u bende çok merak ediyorum ama nasip olmadı hiç.. Bir Karadeniz turu şart bize. Aynen Fenom sen bir daha düşün, açık açık örnek verdim yanii :D
      Gülümseyelim hep beraber, bol bol :))

      Sil
    2. Yeşili seviyorum ama AKELA! Gidesim var illa ki 😂😂😂
      Gülelim tabi 😉

      Sil
  12. Çok komik olmuş ya kusura bakma gülüyorum hala :D :D Fotoğraflar çok güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım olur mu? Aşk olsun, beraber gülelim diye anlattım onu ben :D
      Çok teşekkürler :)

      Sil
  13. Çok keyifle okudum niye çocukca olsun mekan ve manzara neyi gerektiriyorsa onu yapmışsın işte:))) bayıldım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle düşünmene sevindim o zaman, yazarken pek emin olamamıştım.. Çok teşekkür ederim :))

      Sil
  14. Çok içten yazıyorsun keyifle okuyorum. Ne güzel yerler orası öyle resimler harika.. Sen yine iyi cesaretlisin ben onuda yapamazdım^^' nazar boncuğu olarak kalmış üstnde bak o düşme :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarımı keyifle okuman beni nasıl mutlu ediyor biliyorsun, teşekkür ederim :)
      Deli cesareti dedikleri şey sanırım o.. Şimdi cesaret edemezdim büyük ihtimalle^^

      Sil
  15. vallahi haklı olabilirler ben de güldüm çünkü :-)) çok da güzel anlatmışsın çünkü ama çok güzel yerlermiş o kadarı da anı olsun artık..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülmelerimiz daim olsun o zaman :))
      Değil mi ? Oraların güzelliğine yaraşır oldu yaşadıklarım^^

      Sil
  16. Bir karadenizli olarak yazı beni çok sardı. Neler yaşadığını az çok tahmin ettim:) Allah bu uçurumları gaybede, yılın sloganı olsun:))) gürcü musun yoksa....raycebi go:)))???

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun valla, ben severek kullanıyorum hala :)) Artvin'liyim dediğimde Gürcümüsün, lazmısın diye hep soruyorlar ama değilim :) İyiyim çok teşekkür ederim, sen nasılsın?? :))

      Sil
  17. Ahahahahhah 😂😂 fotoğraflarla okuyunca hehh tamam dedim yavru bilesin 😂Allah bu uçurumları gaybedeee ;))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen sen yazıyı daha önce okuduğundan tabi, fotoğraflarla bütünleşti değil mi? :D
      Vallahi gaybede! Yazık günah.. :))

      Sil
  18. Şemsoyeli kız gaybedmesin oraları Rabbim.yoksam biz nasıl göreriz oraları ("o yokuştan bir düşsem ahhh. ben bir kuş olsam .kanatlarımı açamayıp,yüzümü gözümü kanatsam ahhh"bak,şarkı sözü bile yazdırdı hayali😉😄😃)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya.. Tamam gaybedmesin o zaman sen öyle istiyorsan. :D Bu şarkıyı not ettim ayrıca :D

      Sil
  19. senin ben bu kasmayan, olduğun gibi, capcanlı!, bir o kadar şeker, bir o kadar mutlu bir o kadar hüzünlü tüm hallerinle "olduğu gibi" seviyorum yazılarını doğal olarak senide ! - ayrıca ne sıkılması- taze demlenmiş çayımla, o mis kendine çeken fotoğraflarla o güzel kaleminle bu yazıdan sıkılmak mümkünmü ! çok keyif aldım pek çok hemde çok büyük çok çok çok !

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cansın sen ne diyeyim ki kelimelerim tükendi bir anda.. :)
      Hatun çok teşekkür ederim candan, ayrıca iyi ki varsın!❤

      Sil
    2. Cansın sen ne diyeyim ki kelimelerim tükendi bir anda.. :)
      Hatun çok teşekkür ederim candan, ayrıca iyi ki varsın!❤

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...