25 Haziran 2016 Cumartesi

Günlük Gibimsi 4

6 günlük uzun aranın ardından yeni bir günlük serisi ile geldim. Bu seriyi sevmeye başladım. Ben yazarken çok eğleniyorum umarım sizde keyifle okuyorsunuzdur.
Lys sınav maratonundan bahsetmiştim daha önce, içimde kalmaması adına sınava gireceğimden.. Girdim de matematik- geometri olan ilk sınavına. Bence bununla ilgili o gün attığım twit anlatsın olan biteni. Durum öyle idi yani. 


Son zamanlarda yeni bir iş için koşuşturuyorum. Anaokulunda yardımcı ablalık-stajyer öğretmenlik-öğretmenlik durumları. Henüz bende adını koyamıyorum. Bu konu biraz karışık aslında ama şuanda işe başladığımı söyleyebilirim ve ilk iş günümü anlatabilirim. 

Aramızda çocukları sevmeyenlerin olduğunu düşünmüyorum. Bazıları var evet ama ben onları insan sınıfına koymuyorum. Bence dünyanın en masum varlıkları çocuklar burası kesinlikle tartışılamaz. Çocuklar ile iç içe olma fikri çok mutlu etti beni ve kabul ettim direk bu teklifi, gerekli araştırmalara başladık.. Bu arada da ısınma turları için işe başlamış bulundum. Hazır yaz mevsiminde iken yaz okulu tadındayız çünkü.. Havuzlar, piknikler, at binmeler vesaire.. Kaynaşmak için ideal. Şimdi buraya çocuklara bayılırım, yerim onları, oy ölürüm tarzı aşırı yakınlık içeren cümleleri kurmayacağım çünkü ben odunum biraz o konuda. Bir çocuk, bebek gördüğümde ay mıncırayım yanaklarını, alıp öpücüklere boğayım tarzı işleri beceremiyorum. Nasıl diyeyim o tatlı cilve yok bende. Uzaktan bakıp gözlerimi kıpraştırırım filan yada "Nerdesiin? Aa burdaymışsın, gel bakayım bir seveyim seni" deyip gıdıklama ile son bulur sevmelerim. Dedim ya azıcık odunum bağra basma konusunda.. Ama iş çocuklar ile vakit geçirmek ise orada tamamım çok güzel vakit geçirir, iyi anlaşırız. 

Başlamadan önce korkularım vardı iyi anlaşabilecek miyiz, yapabilir miyim gibi.. İlk günden karar verdim evet yapabilirim, o 1 günde bence en zor testlerinden geçtim çünkü. 

Maksat gülmek olsun :D

İlk gün havuz günüydü her şey güzel sabah ferah ferah giymiş hazırlanmışım, ilk gün heyecanı da var.. Çocukların yemek saati, yemeklerini yiyorlar. Öğrenciler arasında birde kuzenimin kızı var. O gün hastaymış tabi ben nereden bilebilirim bu durumu? Yemeğini yedi, yerinden çıkmak için kucağıma gelmek istedi birde keyifsiz tamam dedim gel ve aldım kucağıma. Sonrası bir sıcaklık.. Yazının bundan sonrası biraz tuhaf hissetmenize neden olabilir baştan uyarıyorum, ben nasıl hissetmeliyim hala bilmiyorum :D Ne olduğunun anlamam için yere indirmem ile olayı anlamam bir oldu zaten. Üzerime kusmuş.. Yalnız burada bir bebekten değil bir çocuktan bahsediyorum durumun büyüklüğünün farkındasınız değil mi? Eski ben olsa oturur ağlardı orada yada hayattan kopar isyan bayrağını çekerdi. Bense gayet normal hareketlerde banyoya gidip temizlenme moduna girdim. Sınıftan çıkıp banyoya giden süreçte ise aklımdan zibilyon tane şey geçti; "dün şu manganın son bölümünde ne olmuştu", "ay o diziye de başlamam lazım ya", "akşama bir yazı yazabilir miyim ki", "hafta sonu nasıl uyurum varyaa".. tarzı. Çünkü durumu fark edersem geçmiş olsun.. Bir nevi akıl oyunları yani.. Bu konular insanın midesinde hareketlenmelere yol açıyor da.. Kaç paket ıslak mendil bitirdiğimi söylemeyeceğim ama. Ve ben gayet cool bir şekilde işlerimi halledip sınıfa geçtim. Tüm gün önlükle gezdiğimi söylememe gerek var mı? Yada eve önlükle gittiğimi? İlk gün yaşadığım diğer olaylarda eklenince.. Tamam dedim daha seni ne yıldırabilir ki. Hey gidi. 



Şu anda yaz okulu olduğumuz için her gün dışarıda vakit geçiriyoruz bir gün havuz, bir gün park, bir gün piknik.. Bence en zoru park olayıydı. (Güneş alerjimi biliyorsunuz, damla kullanmaya başladım ama dışarı da vakit geçirdiğimizden ve çocuklar ile beraberken gözlük takmak istemediğimden.. O konuda fena durumlardayım. Kaşınıyor gözlerim efenim, durduramıyoruz..) Havuzda yüzme hocaları var ders veriyor. Piknikte o kadar zor olmadı ama park.. Biri o yana kaçıyor biri bu yana. Akela ise koşsun peşlerinde. Son hatırladığım biri sırtımda, biri kucağımda, biri de bacağıma yapışmıştı. Hala o günün ağrılarını çekiyorum.. 

Özellikle 2'si var en küçüklerinden.. Biri 2014 doğumlu diğeri 3, 3.5 yaşlarında.. Allah'ım hem çok candanlar hemde çok hareketliler. 2014 lü en sevdiğim olabilir ama.. Tüm gün peşimde gülüyor, sarılıyor, öpüyor.. Onun sayesinde aşmış olabilirim odunluğumu. O böyle olunca da tamam diyorum ne kadar yorulursan yorul böyle güzel bir ödül alıyorsun daha ne olsun.. 

Şimdilik bende keyifler yerinde, sadece fazlasıyla yorgun ve uykusuzum.. Toparlanacak sanırım zamanla, birde şu sıcaklar geçse de rahatlasak hep beraber..

Converse aşığı olabilirim.. Çok üzgünüm.. 

Arayı artık çok açmamaya çalışacağım ilk haftam olduğu için böyleydi.. Bu arada aksattığım blog ziyaretlerimi yapacağım ve dinleneceğim.. Bu sefer de yapmam gereken çok şey var ama zamanım yok..  Soran, yazan, merak eden dostlarıma da bin teşekkür. 

Bloga yazıları aksatsam da instagramdan anlık günlük olayına devam ettim. Oraya da beklerim.

Huzurlu hafta sonları olsun..

44 yorum:

  1. Yeni işin, yeni maceraların hayırlı olsun canım :) Harikasın yılmamışsın ne güzel! Hayat karmaşık ve bedenimizin büyüdüğü kadar ruhumuzun da büyümesi gerekiyor. Sevgiler Canımcım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hatun :) Kesinlikle öyle.. Bazen ne kadar zor olursa olsun yılmadan devam etmek gerek, kazanmak için. Çokça sevgiler❤

      Sil
  2. Çok gülerek okudum yazını
    biliyormusun ben bir anaokulu ogretmeniyim senin bu yazdıklarını aynen yaşamış biri ve bir dipnot; sevgiyle yapılan bir meslektir bu sevmeyen lütfen yapmasın
    ..
    çocuklarla vakit geçirmek dünyanın en güzel şeyi olsa gerek
    Ben su an çalışmıyorum ilerde yine aynı mesleği yapacağım ama :)
    Sevgilerle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keyif almanıza çok sevindim ve mutlu oldum bunu duyduğuma, sizden öğreneceğim çok şey var demek ki :)
      Söylediğinize ise sonuna kadar katılıyorum.. Sadece "meslek olsun" diye yapılabilecek bir meslek değil. Çocuk sevgisi olmadan imkanı yok yapılamaz ve yapılmamalı.

      Sizden dinleyeceğim tecrübeleri merakla bekliyorum, sevgilerim ile :)

      Sil
    2. Ihtiyacin olduğunda ben burdayım onur duyarım yardım etmekten ev hanımı moduna giremeyen ben olarak hazırım her türlü yardıma istediğim konuda Sorabilirsin :(

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim tekrar, mutlaka çalacağım kapınızı :)

      Sil
  3. Ben de çocukları çok severim, onlarla oynamak filan bana çok eğlenceli geliyor. Gerçi bu çocuktan çocuğa değişebiliyor, çekingen çocuklara hiç ilişemem ben mesela. Çok güzel bir işle uğraşıyorsun bence, severek yaptığın bir şey olduğu için, seni mutlu ettiği için :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten insanı mutlu eden işlerden birisi, birde yaparken iş olarak görmüyorsun kesinlikle.. Sanki evdeymişsin de misafirlerin ile ilgileniyormuşsun gibi.. Tuhaf bir his :)

      Sil
  4. Hayırlı olsun,hayırlara vesile olsun inşaallah👏sana guveniyoruz arkandayız💪

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, çok teşekkür ederim.. Hem desteğiniz hemde güzel yorumunuz için :)

      Sil
  5. O kadar yorum yazdım yanlışlıkla sildim galiba :)) bizim ülkemizde çocuk sevilir ama anaokul öğretmeni sevilmiyor. Sürekli ket vuruyorlar dört elden. Bu mesleği severek yapacak biçok tanıdığım yıllardır atanabilmek için eriyor resmen. Senin adına çok sevindim Akela :) yeni işin hayırlı olsun mutluluk, bereket getirsin. İnstagramdan severek takip ediyorum^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa.. Benimde en ayar olduğum durumlardan birisi yorumu yazarken yanlışlıkla silinmesi.. Aşırı sinirleniyorum öyle olduğu zaman :)) Evet, sanırım öyle bir durum var.. Henüz yeni olduğum için işin çok içinde değilim ama bakalım.. Neler gelecek başımıza :) Amin, güzel dileklerin için çok teşekkür ediyorum. Biliyorum ki, bende o güzel nail art'larını severek beğeniyorum^^

      Sil
  6. AKELA! ,, bak ben de senin gibi olunca, çocukları öyle cilveli sevme modlazım olmayınca sevmiyorum pek çocukları diyorum, neden laf attın bakim, alındım 😂😂😂
    Demek iş dünyasına adım atınca oldu bu aralar hiiimmmm Hagi hayırlısı. ..
    Geometri görme işi yahu âma desene millet 😂😂😂 yapmışsındır sen,👍
    Su havuz derslerine ben de katılmak istiyorum 😂😂😂
    Günes alerjisi bilmem mi, Allah kolaylık versin zor, gözlüksüz hele çok zor, baş ağrısı ben de 😕 kolay gelsin canım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi ben laf atmadım, tamamen kendi durumumdan ötürü şey yaptım.. :D İşim bu şekilde olmasaydı da çalışma hayatım olunca iptal oluyorum ben direk.. Nerede uyuyakaldığımı bilememeler, hayattan kopmalar vesaire..
      Geometri'ye şimdi bir şey diyecektim de :D Hayırlısı olsun bakalım hakkımızda..
      Bende katılmak istiyorum hemde nasııl.. Havuz ile ilgili bir yorumda bulunacağım sana özel olarak :DD
      Amin bu aralar en çok güneşsizliğe ihtiyacım var resmen.. Hepimize inşallah, çok teşekkür ediyorum hatun❤

      Sil
    2. Özel gelmedi hala akela, bekliyorum 😂😂😂

      Sil
    3. Geç oldu ama gönderdim ki :D

      Sil
  7. tatlım yeni işin hayırlı uğurlu olsun. çocukları seviyorum ama yakınlık konusunda ben de tam bir odunum :d genel halimde de öyle çok gülücük saçan biri olmadığımdan nereden başlayacağımı bilmem :D ama meslek öğretir diye düşünüyorum öğretmen olunca bana da. çok kolay gelsin, en kötü günün böyle olsun. çok sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım benim. Yalnız olmadığıma nasıl sevindim anlatamam, resmen köşe kapmaca oynuyoruz çocuklar ile.. Durun ben odunum desem de dinlemiyorlar :D Ve sanırım öğretiyor, 1 hafta da hiç yapmam dediğim şeyleri yaptım.. İnsanı büyütüyor bu meslek aynı zamanda :) Kocaman sevgiler❤

      Sil
  8. Akela nerelerdesin, özlettin :D ben de 12- 13 yaşlarımdan beri anaokullarında yardımcı ablalık yaptım , yani öyle paralı filan değil gönüllü olarak, ilkinde yurt dışındaydım ebru dersi alıyordum saatin gelmesini beklerken de küçük çocuklara faliyet dersi yaptırıyordum aslında baya hocalar vardı ama hepsi bana bırakıp gidiyordu, 15 yaşımdayken de baya küçük çocuklara faliyet derslerine giridyordum . Şimdi de her ne kadar boşlasam da komşuların kızlarına resim dersi veriyorum , hep biryerden beni bulutor anlıycağın sanada kolay gelsin zor ama tatlı bir yogunluğu var bence :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geldim, bende özledim yahu :) Yorumunu okuyunca mutlu oldum nedense.. Çok güzel işler yapmışsın o yaşlarda. Ve ebru dedin kalbimden vurdun.. Çok güzel bir sanattır o yahu, bir ara görmek isterim işlerini.. Yazmalısın hatta :) ilk 2 gün yorgunluktan ağlayacak moda girsem de sonraları alıştım, gerçekten tatlı bir yorgunluğu oluyor :D Çok teşekkür ediyorum, güzel yorumun için❤

      Sil
    2. Ebru bence de mucizevi bir sanat . Ama devam edemedim daha doğrusu ettim ama kısa süre , kardeşim küçük olduğu için ebruyu evde de yapamıyorum, inşallah bir yıl sonra kadar yeniden başlamak istiyorum. Bu arada unutmuşum instagrama hoş geldin.

      Sil
    3. Devam etmeni can-ı gönülden isterim. Güzel haberlerini bekliyorum inşallah.. Hoş buldum efenim :)

      Sil
  9. Keyifli oluyor bu yazıların, tebessüm ettiriyor bol bol. :)
    İşin hayırlı olsun, dilerim başka sıkıntı yaşamadan atlatırsın bu uyum sürecini, sonrasında da her şey istediğin gibi gider. :)
    Çocukları sevmek konusunda bende odunum biraz, ama aynı şekilde çok iyi anlaşırız onlarla. Hemen çözerim ne sevdiklerini, ona göre oynarım, vakit geçiririm, keyifli oluyor. Bahsettiğin güneş alerjisi bende de var, dün kuzenimin mezuniyet töreninde uzun süre güneş yedim sulanıp kaşınıyor, güneş gözlüğü takmayı da hiç sevmem. Tabi bir yerde patlak verecek bu bence, sonra her gün takmak zorunda kalacağım herhalde, bu kadar artistlik yaparsam sonumun bu şekilde olacağından çekinmiyor değilim. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülümsetebiliyor ise yazdıklarım ne mutlu bana :)
      Çok teşekkür ediyorum güzel dileklerin için, bende umuyorum ki o tarz tecrübeleri bir süre daha yaşamayayım :)
      Çocuklar gerçekten başka bir şey.. Benim o odunluğuma rağmen gelip kendilerini sevdiriyorlar ya.. Utanıyorum resmen, yumuşatıyorlar kalbimi..
      Hani havalı tipler olur ya kasıntı kasıntı gözlük takıp yürürler.. Onlar yüzünden gözlükle dışarı çıkmayı hiç sevmezdim. Ama kendim edip, kendim buluyordum. Emin ol daha kötü dönüyor. Sağlam bir güneş gözlüğü şart. Hatta geçen gün önlük ile eve dönerken, üstümde beyaz önlük gözümde gözlük döndüm, yüzüm kızara kızara :D Yapabilecek bir şeyim yoktu çünkü sonrası çok daha kötü oluyor.. Naçizane önerim mutlaka gözlük kullan ve kaşıntısı ilerlemeden doktora gidip göz damlası al. İlerleyince önüne geçmek daha zor oluyor.. Geçmiş olsun diyeyim :)

      Sil
  10. Yeni işin hayırlı olsun :))
    Ben çocuklar konusunda odunluğu aşmış durumdayım :D Sabırlı bir insan olmadığım için, zorlanıyorum. Hepsiyle anlaşamıyorum vs. :D Sineklerin Tanrısı'nı okumak da iyi gelmedi tabii bu konuda -hala etkisinden çıkamadım- :D
    Lisede öğretmenlik stajı yaparken birkaç saat anasınıfında da durmuştum :D O yüzden seni çok iyi anlıyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum :)
      İlk 2 gün bende aynı şekilde düşünüyordum ki gerçekten çok zorlandım. Özellikle gürültüden.. Ne hikmetse alıştım sonra.. Hala kuş cıvıltısı gibi gelmiyor tabi ama o kadar çok başım ağrımıyor en azından. :D O kitaptan uzak durayım en iyisi bir süre :D Anlıyorsun değil mi.. :))

      Sil
  11. bunları ilk ben öğrendiğim için çok mutluyum. Şu 2014'lüyü bile görüdm çok tatlışşş ^^
    ilk haftan böyle böyle macera dolu bitti. Bakalım yeni haftada neler olacak^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın ablası olunca böyle oluyor, koşarak gidip anlatıyor hemen :) Ah o 2014.. Böyle çocuk sevmedim sanırım daha önce..
      Bende merakla bekliyorum bakalım, başımıza daha neler gelecek^^

      Sil
  12. :)) Yeni işin hayırlı olsun.. Bu yazılarını bende çok seviyorum, gülümseyerek sanki izlermişcesine okuyorum ve yeni maceralarını bekliyorum. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, keyif alıyor olmanız da beni çok mutlu ediyor^^ Yeni maceralarda buluşmak üzere o zaman, sevgiler :)

      Sil
  13. Akela'm inan şimdiki çocuklar çok mırc mırc sevmiyor zati ...,
    Sen hallerinden anla keyifli anlar yaşayın senden iyisi yok ...,
    Zaten ne gerek mıncırcan öpcen yazık mikrop kapmasınlar :))))
    Ama o kusma olayı beni benden aldı ve seni ayakta alkışlıyorum ... Ben direk çocuğun kafasından anında boşaltmıştım bile :) Dayanabilir miydim bilmiyorum ... Mide fena bende ...
    E o zaman en kritik dönem aşılmış maşallah ... Şahanesin ...
    Öpüyorum hunhanca seni o zaman :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Didem ablacığım bence de mırc mırc sevmesinler vallahi ya.. Uzaktan çok sevip çok anlaşalım yeter bana :)) Kusma olayı aslında beni de benden aldı da.. Kendime şaşırdığım nadir anlardan birisi olarak kalacak hafızamda. Gayet sakin kaldım öyle ki normalde gerçekten bahsi geçince bile dayanamayan birisiyim. Nasıl oldu anlamadım :)
      Çok teşekkür ediyorum güzel yorumun için sanırım artık sırtım yere gelmez..
      Öpüyorum sevgiyle, selamla :)

      Sil
  14. Her zamanki gibi içeriği eğlenceli bir günlük yazısı! :D Benim kız kardeşimde mesleki gelişim okudu ve staj yaptığı zamanlarda onun öğrencilerini ziyarete giderdim. :) Çocuklar sevilmez mi yahu! <3 Onlar kalp ben (kimi aşırı yumurcak olsada) :D Yeni işin hayırlı olsun yavru! Bak ben geldim, buralardayım. :*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günlüklerim artık bebeklerim gibi oldu yavrum ya, bende aşırı keyif alıyorum yazarken :D Çocukları gerçekten çok sevmeli, bir masum onlar kaldı çünkü.. Ve evet bazıları aşırı yumurcak onu anlatacağım mutlaka :DD Çok teşekkür ediyorum canımcım ve hoş geldin, gitme bir daha! :*

      Sil
  15. Açıkçası evde gözlerin pörtleyene kadar film izlemene üzülüyordum. Çocuklarla hayat bulmuşsun :)) hadi hayırlı uğurlu olsun. Ayrıca ekrana bakmaktan güneş ışığını unutmuştur gözlerin :)) iyi ya valla çok sevindim şimdi. Çocuklar zordur ama sana en değer verdiğin şeyleri verebilirler. Özellikle sevgiyi çok güzel alıyolar ve inanılmaz sevgi verebiliyolar. Günlük olayını Seviyorum yazmanı. Çünkü diğer film ve dizileri izlemiyorum. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim için endişeleniyor olmanıza sevindim diyeyim o zaman :)) Yok yok unutmamış ama sevemiyorum yine de güneş ışığını, vampir hayatı bana daha uygun sanırım :) Evet gerçekten zor ama tamamen sevgi dolu. "Öğretmenim seni çok seviyorum ben" demeleri şuanda dünyalara bedel. Günlük olayını aynı duyguları paylaşabilelim diye yazıyorum, seviyorsanız ne mutlu bana.
      Sevgilerim, saygılarım ile..

      Sil
  16. Cocuklarla ilgilenmek eglencelidir ben en cok kavga eden cocuklari severim :) evin kucugu olmanin vermis oldugu sorumlulukla yegenleri genelde basima birakirlar her yastan olunca ayni senin durum gibi biri ayagimda, biri kucağımda, digeri kiskanir sarilir, diger ikisi kavga eder anlasamaz ben ortalarinda o anlar zor olsada geriye donup baktığında aslinda eglenmissibdir:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi okulda çocuklarla olunca ben en çok sakince vakit geçirenleri seviyorum, kavga edenleri görünce çarşı pazar karışıyor hemen :)) Kıskanma durumu şuanda en ufaklar arasında var, hatta 2014 öyle ki aştı durumu diğerleri ile beraberken ağlamaya başlıyor direk :))

      Sil
  17. Ne güzel canim meslektas mi olacagiz? Cocuklarla calismak cok sürprizlidir. Sana tavsiyem yaninda yedek giyecek götürmen ve çok yeni kiyafetler giymemen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilmiyordum, çok sevindim şimdi. O tavsiyeyi ilk edindiğim tecrübe ile gerçekleştirdim hemen. Yanımda 2 ayrı yedek taşıyorum artık. :)) Tavsiyelerinizi büyük bir heves ile bekleyeceğim.

      Sil
  18. Ahahahahhahahhahaha yavrum ya o tatlı cilve bende var işte değil mi gerçi hemen gidip sıkamam öyle çocukların yanaklarını ama içimden 'yerrrriiiim siniiiii ulan yınaklara bak hüpppp' 😂😂 Anneleri parçalar vılla beni pırça pinçik olurum :D Lys'de bitti ama ben hiç görmedim soruları sınava girdiğimde de bakmazdım gerçi üşengecim ben 😁

    Ay o 2014 doğumluyu bana ver ya yerim ben onu 🙈 Afferim çucuğğlarıma atsınlar senin şu odunluğu üzerinden :) Yalnız havuz günüydü, at günüydü ohhh mis yaa 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen hatun sende var, sen çok seversin de bende hiç yok ya.. Odunluğum tavan o konuda :D Sorulara 1 2 baktım da.. 2 saat önce verdiğim cevapları hatırlayamadım, boş verdim :DD
      2014 cidden favorim işte Can yani resmen❤ Şuanda çok sağlam gidiyor ama yağmur yağarsa eyvahlar olsun içeride beynim yanıyor :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...