4 Haziran 2016 Cumartesi

Mim / Hayatımın Masalları

Sevgili Nabrut ablacığım şuradaki şahane yazısında beni mimlemiş.”Hayatımın hikayesi“ diyeceğimiz bir hikayeyi veya masallardan kalbimize dokunanları yazmamızı istemiş. Biraz zor olacak ama kelimelere dökmeye çalışacağım..


Şimdi durup düşününce “hayatımın” diyebileceğim bir hikaye ya da masal olmadı. Anneme sorduğumda: “Bilmiyorum seni en çok hangisi etkiledi, ben çok masal okudum sana ama.. Takıntılı olduğun tek şey Ay Savaşçısıydı” dedi. Ki öyle ama, lise2 ye 3e kadar deli gibi bir ay savaşçısı fanıydım. Ortaokul zamanları eve geldiğimde işi gücü bırakıp trt1 de izlerdim. Sanırım yaz vaktiydi maçların yayınlandığı zaman.. Ay savaşçısını yayınlamayıp futbol maçını yayınlamışlardı. Hayatımda en çok küfürler savurduğum anlardan biridir o an. İlk aşkımda (Ay savaşçısının erkek karakteri) “maskeli şövalye- Mamoru Chiba”dir. Normal bir insanı fark edene kadar ona aşıktım. 

Hatta fark ettikten sonra da sorunlu gibi “ya boş ver bunu senin hayallerinin erkeki siyah saçlı mavi gözlü şövalyedir. Hem bu koruyamaz seni, vazgeç sen” derdim kendime. Nasıl bir aşktı yaRab.. Şimdi bakınca öyle bir çekiciliği de yokmuş he. Ama olsun ilk aşklar hep ayrı, masum hislerim ile sevdim ben. Küçüklüğümden başlamıştı hayallere olan hastalığım yani..  Hala hayallerini kursam gelir mi acaba?

Bulutlululu'ya selam olsun :)

Heidi gibi bulutların üstünde atlayıp zıplamak isterdim, Heidi çocuksu yanım gibi bir şeydi. Birde şeker kız Candy’nin elbiselerine hastaydım. Sürekli annemlere o elbiselerden istiyorum deyip dururdum, gözlerim arardı her alışverişe çıktığımızda. Şimdi etek ile, elbise ile pek alakası olmayan biriyim. Ne manağysaa :D

Masala,hikayeye girmiyor belki şu 3ü.. Ama benim çocukluğumdu. Hayallerime ortak olan diğer masalları da şöyle anlatabilirim.

Peki o prensesler günümüzde olsaydı ? :)

Pamuk prensesin 7 cüceler ile olan bağını kıskanırdım. 7 farklı karakter ile yeni tanışıyor, bir evde yaşıyor ve ölümüne kanka oluyor. Bizim başımıza ne geliyorsa uzun yıllar tanıdıklarımızdan geliyor hatun yeni tanıştıkları ile mutlu mesut! Birde prensimizin gelip bizi bulması için zehirli elmamı yememiz lazım illa ki?

Külkedisi mesela.. Umutlarınızın kesildiği anda bir peri geliyor ve “ben senin peri annenim şimdi dileklerini gerçekleştireceğim hadi bana kabak mabak getir de araba yapayım birde taş gibi bir prensese çevireyim seni git prensi aşık et kendine. Ama 12 olmadan da dön ki büyü bozulmasın, periyiz meriyiz ama bizim de gücümüzün bir sınırı var işine gelirse” diyor. Sindirella hayallerimi yıkmıştı yani.. Nasıl ya? Peri geliyor umut veriyor, seni prensese çeviriyor sonra tırt. E sihirin etkisinin ömür boyu kalması gerekirdi? O zamanlar sihire periye filan inanıyorsun ya, o yüzden. Eski haline dönüyorsun bekle ki prens düşürdüğün ayakkabını bulsun sonra seni arasın tarasın. 

Öyle ayakkabımızı bulup, bir umut bizi arayan prensler bulamadık hiç. Hey gidi.. Ellerindekine sahip çıkamıyorlar kaldı ki arayacaklar. Neyse. Ama bu masaldan kolaylıkla elde ettiğin her şey mutlaka ellerinden kayıp gider dersini çıkardım. Gitmemesi içinde bir imza bırakman lazım bknz: Ayakkabı. (Topuklu giymekten nefret ederim ben ama conversimi bıraksam olmaz mı? Gerçi o çok belli eder kendini, bağcıklarını filan açmam lazım yoksa koşarken ayağımdan nasıl çıksın?)



En acıklısı sanırım denizkızı. Çünkü küçükken bildiğim kadarıyla mutlu sondu. Meğerse öyle değilmiş ya! Deniz kızı prensi görür aşık olur, onun için cadı ile pazarlık yapar. Sesi karşılığında insana dönüşür, prensi kendine aşık ederse sesine kavuşacaktır edemezse geçmiş olsun.  Çocukluğumda ki sonda aşık oluyorlar, kavuşuyorlar mutlu mesut ve finiş. İyi de normalde bu düdük prens komşu ülke prenseslerinden biri ile evleniyormuş. Bizim aşık deniz kızına da kardeşleri “al bu pıçağı, prensin kalbine saplarsan büyü bozulur aramıza dönersin” diyormuş. Ama bizim saf aşık yapamam kıyamam diye kendini denizlere atınca baloncuk olup gökyüzüne uçuyormuş.. Baya baya kalbimi kırdı bu masal. Travmalarımdan birisidir yani.. Toz pembe versiyonları sadece çocuk masallarında.. İşte böyle gerçek sevenler hep baloncuk olup uçmaya mahkum.. 

Tabi o zaman çocuktuk masal masaldı bizim için mutlu sonla bitsin yeterdi. Benim bu anlattıklarım işin latifeli versiyonu.. Masalların hayatımda hep ayrı bir yeri vardı, hala öyle. İz bırakanları böyle derlemek istedim.

Çenemin düştüğü ama severek yazdığım bir mim oldu. Sıkmaması adına kısa kesmeye çalıştım. -Ama olmamış, baya konuşmuşum-  Belki daha sonra devamı ile gelebilirim. Çünkü çok sevdim. Umarım keyifle okumuşsunuzdur. Okuyan gözlerinize sağlık.

Maskeli şövalyem hala şansın var. Bekliyorum, umutsuzca.. 

Birde hatun arkadaşlarım Nabrut'cuğum blogunda çekiliş düzenlemiş idi. Göz atmak isterseniz linkini buraya bırakıyorum.^^ 

Gifler Tumblr'den alıntıdır.

38 yorum:

  1. Öncelikle ellerine sağlık hem böyle değişik bir masal yorumu okumuş oldum keyifle hem de o günmüzde prenseler görseline bayıldım ^^
    Senin çocukluğuna inip şu masallar üzerine bir inceleme yapmak lazım. :D Benden daha kötü etkilenmişsin. Tüm prenseslere inat diye ayaklarına conversleri geçirip pantolanlara bürünen kahraman kız :D
    demek ki Ay savaşçısı doğru seçimmiş senin yönünü belirlemekte hihih prensesler gibi oturup koca -prens- beklemektense sahalara inip savaşmak :D
    Deniz kızı hikayesine gelince ben de yıllarca kandırıldım :D taki kore dizileri izleyene kadar. orada sonun deniz kızına benzeyecek repliklerini olumlu anlıyordum ama mevzu olumsuzdu meğersem onların hikayesinin sonunda deniz kızı baloncuk oluyormş. öğrenmiş olduk.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hatunların hatunu^^
      Kesinlikle, benim sorunumun temeli çocukluğuma dayanıyor onaylanmış oldu artık :D Prenses gibi bir kız çocuğu olarak büyümedim ya ondan böyle oldum ben haha :D Converslerimi alıp her türlü savaşa girebilirim, adam lazım olursa ses ver :D
      Secret Garden dizisinde dank etmişti bana da.. Masum duygularımız ile oynamışlar.. Kandırıldık..

      Sil
  2. Çok güzel derlemişsin Akela, uzun falan olmamış, bir solukta okudum. Çocukluğuma döndüm sayende. Ben de rüyalarımda uçardım Heidi gibi, bir de Şeker Kız Candy deki Tery ye yanıktım :)
    Devamı olsun valla, güzel olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, severek okumuş olman mutlu etti beni :) Şeker kız Candy'i hayal meyal hatırlıyorum ama aslında baya dram yüklü imiş.. Çocukluğumda fark edemediğim olaylar dönmüş.. Araştırıp tekrar izleyeceğim onu..
      Devamını yazmak için çalışmalara başlayacağım^^

      Sil
  3. Ay ben cok severek okudum bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya..Çok sevindim teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ne güzel anlatmışsın canımcım! Hepimizin kalbine dokunan masalları vardır elbette. Olmalı ki bu ruhu pek de öyle büyülü olmayan gerçek dünyaya yansıtabilelim ve masalımız biraz olsun hayat bulsun. Sevgiler ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözünün üstüne ne söyleyebilirim ki.. Teşekkür ederim hatun, sevgiler❤

      Sil
  5. Sevsinler senin masal ve anime kahramanlarını ...
    Heidi ile ilgili yazım üç dört gündür bekliyor ... o bizim zamanın ve şeker kız ...
    sonrakiler sizin bir kere ....
    tam kapışmalık bunların hepsi de ... bir ay savaşçısını bilmiyorum sanırım ben ...
    kalemine ve güzel yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevsinler hatta hep beraber sevelim..
      Heidi mii.. Heyecanla bekliyorum okumayı :)
      Ya.. Tamam olsun ama ay savaşçısını vermem kimselere hihih bütün çocukluğum ondan ibaret çünkü^^
      Didem ablacığım.. Teşekkür ederim can'sın..

      Sil
  6. Denizkızı masalını oynardık biz çocukken. :) Denize girdiğimizde suyu karıştırıp baloncuk yapar, o balon benim, bu balon sensin diye kavga ederdik bir de... :)) Ellerine sağlık Akela... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya.. Çok güzelmiş, oynaması çok eğlencelidir eminim :) Keşke masalın sonu da öyle olmasaymış..
      Teşekkür ederim Kırmızı Rujlu hatunum :)

      Sil
  7. Ben kibritçi kız masalından çok etkilenirdim. Mimi okuduktan sonra aklıma geldi bir de babaannemin anlattıkları var tabi. Çok keyifli bir yazı olmuş yine. Kendine has yorumun ve kullandığın görseller de ayrı bir renk katmış yazıya. :)
    Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben kimseyi mecbur hissettirmemek adına mimlemedim ama istersen sende yazabilirsin, çok güzel olacağına eminim.. Hatta mimlesem mi? :)
      Çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
    2. Yazabilirim belki, şu sıralar ilgilenemiyorum fazla. Seninki kadar güzel bir şey çıkmayabilir, yazarsam. Kaderimiz senin elinde, mimledim dersen el mahkum, yazarız. :D

      Sil
    3. Estağfurullah olur mu? Daha güzelini yazacağına eminim :) O zaman şöyle yapalım, fırsatın olduğu zaman keyifle bir şeyler yazmak istersen bu mim aklında olsun. Hem zorunda bırakmamış olurum hemde mimlenmiş olursun :D

      Sil
  8. Ah o anime karakterlerine aşık olma hastalığı, bizi gerçeklerden koparıyor sonra bu erkekler niye böyle . Benim hayatımın masalı yok ama küçükken baya heidiye benzerdim , hareketlerim, tipim -çok umutsuz bir vakayım- .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hastalık bizim ki cidden. Öyle olduğunu bile bile sevmeye devam etmemiz ise daha büyük bir hastalık :) Niye öyle diyorsun, eminim çok tatlı bir çocukluğun olmuştur^^

      Sil
    2. Tatlıydı , tatlıydı da yerinde duramayan , günde bir kaç öğün vazifeli gibi birşeyler kıran , saçlarım tamamen aynıydı zaten heidi gibi böyle saf saf soru soran bir çocuktum - saf saf soru soran heidiydi dimi?- .

      Sil
    3. Gözlerimin önüne geldi de şimdi bıcır bıcır^^ O kadar uzun zaman oldu ki izleyeli.. Tam emin değilim bende öyle hatırlıyorum ama yanıltmayayım şimdi.. Doğru yanıtı bulursam yazacağım sana mutlaka :)

      Sil
  9. Ay savaşçısıydım ben de tüm oyunlarımda... Çocukluk işte. Selamlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay Savaşçısını seven biri olarak yalnız değilmişim, çok mutlu oldum :)
      Selamlarım, sevgilerim ile..

      Sil
  10. Hikaye dedin mi babannemin kuzenlerle bir araya gelince bize anlattığı masal gelir aklıma "Şahmeran"
    Hikayeyi bilirsin belki. Yarı yılan yarı insan olan bir canlı. Bütün yilanlarin reisi, padişahı. Hikayenin sonunda sahmerana cok üzülmüştüm ama babaannem hikayenin sonunda "yılanlar şahmeranın öldüğünü bilmiyor. Bilseler bütün insanlara saldırırlar. Aman sakın ses etme sessiz ol" derdi. Ne inanirdim amaa. :)) yoksa hala daha inaniyor muyum? Olabilir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aaa.. Aynı hikayeyi bende anneannemden duymuştum. Ve aynı yorum ile.. Çok şaşırdım şimdi :))
      Bende inanıyorum aslında o duruma hihi^^ Hikayelere inanmanın yaşı yok sanırım, bazı şeyler hiç değişmiyor :))

      Sil
  11. Masalların çizgi filmlerin yaşı yok :)) hepsini de izlerdim çocuklarım olduktan sonra da onlarla izlerdik. Heidi yüzünden mi hala bulutları çok seviyorum acaba:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Her yaşta huzur veriyorlar insana :)) Çok güzel bir duygudur eminim çocuklarınız ile beraber izlemek.. O güzelliği yaşamanın darısı başımıza diyeyim :) Ah o Heidi.. Onun yüzünden hepimiz bulut avcısı olduk^^

      Sil
  12. çok sevdim yazını zevkle okudum :) ay savaşçısı hayranlığını bende uçlarda yaşamıştım okuldan gelir gelmez izlerdim hatta beğenmediğim yerleri ve sonu olduğu için hikayesini kendi isteğime göre uyarlamıştım :) beni geçmişe götürdün hey gidi günler ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle hissettirebildiğim için çok mutlu oldum, teşekkür ederim :) Bende finali konusunda emin değilim sanırım izleyemedik. Televizyondan yayınlanınca hep izlediğimiz kadarı ya işte^^ Yeniden yapıldı Animesi, onuda izleyeceğim sanırım anılarımız canlansın iyice :))

      Sil
  13. Harika bir yazi olmus yine.. Candy yururken boyle pit pit ses cikarirdi ayakkabisi o çok hosuma giderdi ama hic bir zaman cikaramadim o sesi :)

    Ahh o ay savasvisi yok mu :) yeni versiyonunu cektiler ya gozumu diktim ama hala baslayamadim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hatun^^ Şimdi böyle gülümsemeyle hatırlıyoruz ya.. Ne güzelmiş gerçekten.
      Sorma.. Benimde aklımda. Yeni serisinden 3 4 bölüm izlemiştim sanırım ama kaldı öyle. Bu efsanelere yeniden başlamak gerek :)

      Sil
  14. Ya okurken çok keyif aldım bende pamuk prenses ve Cüceleri kıskanıyodum ki 🙈 ahahah acaba ben ne zaman hayal kurmaya başladım baya hayalperestim :) o ilk aşk olayı da bende beyblade max karakterinde olmuştu 😂 bildiğin eve kosuyodum onu izlicem diye :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuzum teşekkür ederim :) Max'i hatırlıyorum sarışın bebiş :D Hayalperestliğimiz çocukluktan geliyor sanırım. Bu güzellikleri yaşayabildiğimiz için en şanslı nesillerdeniz :)

      Sil
  15. Heidi,pamukprenses,külkedisi,denizkizi benim de çok sevdiklerimdendi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevdiklerimiz aynıymış mutlu oldum.. Yorumun için teşekkür ederim :)

      Sil
  16. Ay savaşçısı saçı yapmakla o kadar çok uğraştım ki artık gördüğümde otomatik elim saça gidiyor:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tahmin ederim, çok tatlı oluyor ama :D

      Sil
  17. Akelammm çok sevdim ben bu mimi çok tatlı olmuş ne güzel yazmışın şimdi okudum gece bidaha okuyacağım hani tekrar tekrar okursun bıkmazsın ya o tarz bi yazı olmuş çok sevdim çok çok çok - şahane bi mim olmuş balım- beni de heveslendirdin öylesine yazsam mı diye düşünmedim değil elciğezlerine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ausem çok çok teşekkür ederim, çok öpücükler :) Bence yazmalısın ortaya çok şahane bir yazı çıkacağına eminim. Hemde o fotoğraflar ile.. Miss❤

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...