19 Haziran 2016 Pazar

Miracle İn Cell No7 / 7. Koğuştaki Mucize

Bu aralar nasıl da güzel kayıplardayım değil mi? Sebeplerini az çok biliyorsunuz gerçi de.. Daha sonra uzunca anlatacağım son durumları. Şimdilik Pazar akşamına ve babalar gününe özel bir filmle geldim.


Blogumu açtığım günden beri yazmak istediğim, favorim olduğunu söylediğim “Miracle in cell no7” (7. Koğuştaki mucize) filmini sizinle paylaşayım istedim. 

Geçen yaz sıcaktan bunalmış, kaçacak delik ararken; şöyle balkonda oturayım, kafa dağıtacak bir şeyler izleyeyim düşüncesinde film ararken bu filmle karşılaştım. Baktım içinde komedi de var tamam dedim akşamıma iyi gelir bu. Oyuncuları da tanıyordum zaten. Yaptım hazırlıkları başladım izlemeye..
Devamını konusundan bahsettikten sonra anlatayım..

Konusu:
Zihinsel engelli bir baba (Yong Goo karakteriyle Ryu Seung Ryong) ve küçük kızının (Ye Seung karakteriyle Kal So Won ve Park Shin Hye (Biri küçüklüğü biri büyüklüğü, anlatacağım fotoğraflar ile)) hikayesi. 

Baba kız kimseleri yok. Beraber yaşıyorlar, birbirlerine de yetiyorlar..  Öyle akıllı bir kız ki deyim yerindeyse babasına el ayak oluyor. Derken bir gün; Yong Goo bir gün bir kazaya karışıyor ve hapse gönderiliyor. Kızı da mecburen yetimhaneye gönderiliyor. Kız büyüyor ve avukat olup babasının adını temizlemeye çalışıyor. Biz hapishane de yaşadıklarını, baba kızın kıskanılacak bağını izliyoruz. 


Büyük Ye Seung - Küçük Ye Seung

Konusunu spoiler vermeden bu kadar anlatabiliyorum. Film kızın büyümüş hali ile başlıyor, mahkeme salonunda dava görülürken biz geçmişe gidiyor, o anlara şahit oluyoruz.

Imdb puanı 8.2 sonuna kadar hak ettiğini düşünüyorum. Film için komedi-dram diyebilirim. Başları komedi dolu keyifle izliyorsunuz ama sonrası..  Oyunculuklar muhteşem gerçekten. Engelli rolü yapan bir oyuncuyu değil engelli bir adamı gördüm ben izlerken. Hele o ufaklık.. Al bağrına bas. Öyle bir çocuk, öyle bir oyunculuk..

Spoilerimsi.. Ama en sevdiğim sahnelerden..

Bazı sahneler var ki gülmekten kırılıyorsunuz, sonra hıçkırmaya başlıyorsunuz.. Ağlamaktan. Beni aynı anda hem gülümseten hem de ağlatan ilk filmdir. O yüzden benim için bu kadar özel belki de bilmiyorum.

Yong Goo’nun hapishanede ki koğuş arkadaşlarından bahsedeyim birde. Sırasıyla isimlerini ekledim, merak edenlere. Karakter özelliklerini izleyince görmelisiniz. Ama ben gerçekten birbirleriyle olan bağlarını çok sevdim..


So Yang-Ho karakteriyle Oh Dal-Su 

 Shin Bong-Sik karakteriyle Jeong Man-Sik

Old man Seo karakteriyle Kim Ki-Cheon  

Inmate Man-Bum karakteriyle Kim Jung-Tae

Choi Choon-Ho karakteriyle Park Won-Sang

Jang Min-Hwan gardiyan karakteriyle Jung Jin-Young 


Nerede kalmıştık? En son balkonda keyif yapacaktım film izlerken. Film bitti ve ben olduğum yerde kaldım. Abartmıyorum normal dünyaya dönmem 10 dakikamı filan aldı.

İzlediğinizde bu sahne daha anlamlı gelecek size..

Filmi yaklaşık 10 kişiye izlettim, (bunların 6 ile beraber tekrar izledim) sadece 2’si mırın kırın yaptı. Birisi Korece olduğundan yakındı diğeri de konusunu sevmemiş. (Bunu söyleyen kuzenimin de hastası olduğu filmler; kan içerikli, psikopatımsı filmler.  Sevmeme nedeni anlaşılıyor yani) Bu istatistiği de bırakayım buraya.

Yani durum bundan ibaret neden böyle derinlemesine anlattım bu filmi bilmiyorum.. Dedim ya ben hayatımın filmi seçtim, anlatımı da özel olsun istedim. 


5482.. Unutulmayacaksın..


Reaction videolarını (Kişinin izlerken ki reaksiyonları) izlemeyi seviyorsanız filmi izledikten sonra (Çok fazla spoiler var çünkü) izlemenizi öneririm.. Örnek olarak şunu vereyim hatta. Kore'nin dünyaca ünlü Kpop gruplarından Exo da bu filmi izleyip aynı tepkiyi verenlerden. Hatta çoğu fanları filmi onların videosu sayesinde izlemiş. Bu bilgileri de verdikten sonra kaçayım artık. 

Filmi yere göğe sığdıramadım farkındayım ama bir şeyi çok sevince cılkını çıkarmak huyumdur. :) Dram, Korece deyip kaçmamanız bir film. Ben şiddetle önerdim, isteyen alınsın lütfen..

Gifler Tumblr'den alıntıdır..

Başta en yakın arkadaşlarımdan olan babamın sonra tüm babaların Babalar günü kutlu olsun!

36 yorum:

  1. Seninde babalar günün kutlu olsun akela :)
    Bu diziyi bende geçen sene senin gibi yaz ayında hem de balkonda izledim 😮
    Çok hoş bir yazı olmuş bayıldım ellerine sağlık :)
    Bende bu diziyi çok seviyorum .
    One liter of tears da çok üzücü bir japon dizisi konusu farklı ancak o da beni çok derinden etkiledi .
    Eğer izlemediysen öneririm bu diziyi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :)
      Ah evet o diziyi biliyorum.. Henüz izlemedim ama çok duygu yüklü olduğunu biliyorum.. Adı gibi izleyenlere de "1 litre gözyaşı" döktürüyormuş :/ Fırsatını bulursam ve kendimi hazırlayabilir isem izleyeceğim :)

      Sil
  2. Fotoğraflarına bakınca sanki bu filmi izlemişim gibi geldi. :D Ama çok net hatırlamıyorum, tekrar izlemeliyim sanırım :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok şey izleyip, biliyoruz ki.. Karışıyor biliyorum, bende aynı sorunu yaşıyorum :D Fragmanına bir bak istersen, duruma göre karar verirsin :)

      Sil
  3. Babamla beraber izlemeyi çok isterdim bu filmi. Keşke yanımda olabilseydi. :) Çok güzel görünüyor bu film, öneri için teşekkürler! ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Moka chan, kelimelerimi boğazıma düğümledin. Ne söyleyebilirim inan bilmiyorum.. Sadece en güzel dualarımı gönderebiliyorum sana.. Ben teşekkür ederim yorumun için, öpüyorum^^

      Sil
  4. Bu film ne zamandır izleme listemde ama dram olduğu için erteliyorum. Yazıyı okuduktan sonra en yakın zamanda cesaretimi toplayıp izlemeye karar verdim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben hakkında fazla bir bilgim yokken izlemiştim, bilseydim böyle olduğunu bende ertelerdim büyük ihtimalle.. Ama erteleme lütfen, izlenmesi gereken filmlerden :)

      Sil
  5. Yarın akşam izlenecek film belli olmuştur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzu merakla bekliyorum :)

      Sil
  6. Aklımdaydı zaten, bunu da okuyunca iyice merak ettim. Belki sabahlamak üzere izlerim birazdan. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok merak ediyorum izledin mi.. Yorumunu bekliyorum tabi ki, çok seversen o güzel film yazılarından birini daha yazarsın hatta, heyecanlandım şimdi :)

      Sil
  7. Bu filme bende bayılmıştim. İnşallah bir gün bende yazacağım bunun hakkında bir şeyler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak filmimiz ilan ediyorum o zaman! :) Bekliyorum senin yazını da, çok güzel olacağına eminim ^^

      Sil
  8. taam izlenir. senden öğrendiğim kore lokantasına gittim ramen ve kimbab yedim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle tabi sen seversin ki :) Yaa.. Bende bir daha ki gittiğimde ramen yiyeceğim. Acı değil de nolur :)

      Sil
    2. baştan söyle. acısız veya az acılı olsun de. bir de, lahana turşusu var, sakın yeme. çok acııı :)

      Sil
    3. Uu tamam o zaman öyle yapayım bende. Salatalıklı turşuyu yemiştim oda acıydı ama ona devam ederim artık, lahanayı eledik :)

      Sil
  9. Ah bu film, reaction videolarına bir bakıyım dedim o bile bana yetti, zaten depresif bir haldeyim tam oldu. Filme de reaction çekildiğini bilmiyordum, her halde türkiye de bu filmi izleyenlerin %50 -belkide daha fazlası- exo dan sonra izledi . Ben de zorla herkese izlettim senin gibi hemde 7-8 kız aynı anda düşüne biliyormusun? Ağlamaktan helak oldular . Babama da izletsem mi diycem de , zaten duygusal kaldıramaz bence.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Ben filmi izleyip her sahnesini ezbere bildiğim halde reaction videolarında aynı şeyleri hissediyorum.. Bence de öyle, Exo izlediği içinde ayrıca reklamı olmuş oldu filmin. En fazla 4 kişi ile beraber izledim aynı şeyleri yaşadım söylediğin gibi. Baba olayına gelirsek benimki izlemiyor maalesef, yalnızken izleyecekmiş.. Zaten pek kaldırılacak gibi değil..

      Sil
    2. Benim babam jackie chan dışında çekiklere ön yargılı ama geçen gitmiş veteranı izlemiş , daha ben izlemedim , ben açsaydım filmi kesin ön yargı ile bakardı o ayrı konu.

      Sil
    3. Vallahi benimki de öyle.. Hatta her bahsettiğimde beni kızdırmak için "he şu çan çin çon diye konuşanlar mı" der :D Baktım şimdi de baya ödüllü imiş film.. Olmazsa alalım onu da listeye^^

      Sil
    4. Aynen , babam da güya koreli sesleri çıkarıyor hahaha. Film geçen yıl ses getirmişti ama ben de daha izleyemedim.

      Sil
  10. Birkaç ay önce izlemiştim. Hatta ölmeden önce izlenecek filmler listesindeymiş diye çok da merak etmiştim ama sıkıldım izlerken nedense. Beklentim çok yüksekti galiba. Verilmek istenen duyguyu hissedemedim. Zevkler farklı tabi. Sevgiler canımcım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olabilir tabi film herkese aynı etkiyi vermiyor izlerken, biraz da zevk meselesi söylediğin gibi :) Çokça sevgiler ❤

      Sil
  11. Akela! Yeni yeni kore filmlerini izlemeye başlamıştım, yazdım bu filmi de park shin hye nin oyunculuğunu seviyorum, konusu dram ama olsun merak ettirdi kalemin, ellerine sağlık 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatun, Kore filmlerinde genelde umduğumu bulamıyorum ama bu filmi seveceğini düşünüyorum. Hadi inşallah :)

      Sil
    2. Ben de oyleyim akela, işte 10 filmde 1 tane anca 😂😂😂
      Dizi izliyorum paso, lucky romance ve another miss oh izliyorum geceleri 😂

      Sil
    3. İşte bu 10 filmdeki 1. :DD
      O iki dizide listemde ama bekleyeceğim biraz daha.. Elim gitmiyor dizilere pek bu aralar.. Onun yerine manga okuyorum :D

      Sil
    4. O da güzelmis akela! ��

      Sil
  12. Ben de çok etkilenmiştim bu filmden. Harikaydı ya :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı fikirde olmamıza çok sevindim :)

      Sil
  13. Yavrummmmm 💖 hem ağlattı hem güldürdü dedin hazır yaz akşamı balkon da püfür püfür aç izle mi demeye çalışıyosun bına sen yııaaa :D Bu arada bende son zamanlar da Exo dinlemeye başladım anam iyiden iyiye oldum ya ben resmen o tv programlarında ki şok değişim gibiyim değil mi 😂😂 Bu arada ben hayla bizim şu Hint filmini izleyemedim Çınakkalede internet yoktu ya ööhöhöhööhöh 😭 Neyse ki İstanbuldayım izlicem bunları not ediyorum 😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canıım❤ Cidden aç izle yani çok seveceğine eminim hatta biliyorum :) Exo iyidir ya Bigbang da dinle :D Dönüşümün sağlam oldu vallahi. Şu aralar yoğunluktan deşemiyorum bu konuyu ama konuşacağız mutlaka :D Zamanla izlersin yavrum sen sıraya aldın mı tüketirsin hepsini :)

      Sil
  14. offf Akela, ne ettin kız sen. Filmi bugün izledim. Gözlerim kumuştu, bir acayip oldum. Busanlı film yazısında adını görünce ee hadi izleyeyim, dedimdi. Bir de almışım yanıma bir tabak çekirdek, boğazımda kaldı hepsi be:)
    İyi filmdi. Küçük kız çok sevimliydi.
    Geçende Salat do amour filmini izlemiştim, yine iki çeşme iki pınar. İnsanın ruhuna dokunmayı iyi beceriyorlar valla, helal olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu filmin adını duyduğumda bile gözlerim doluyor.. Öyle etkiledi beni. Ama sende sevmişsin ve çok mutlu oldum. Zaten diğer yorumlarımızdan biliyorum film zevklerimiz tutuyor :) Küçük kız yaktı geçirdi zaten.. Sanırım başka bir çocuk oyuncu olsa bu kadar etkili olamazdı..
      O filmde listemde aslında, sende sevmişsin bakayım ben ona hafta sonu.. Adamlar insan ruhundan anlıyor, bir Koreliler bir Hintliler zaten.. :))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...