13 Haziran 2016 Pazartesi

Yarım Kalmışsa..

Bugün sayfaları sararmış defterimden bir duygu birikintisi yazayım size. Dolabımı karıştırırken, baştan mutlu başlayan daha ortalarına gelmeden tükenmiş olan eski ajandama takıldım. Ne olduğunu hatırlıyorum bunun. Kendimi kandırma projelerimden biri idi. Direk bir ayrılık hikayesi başlangıcı gibi oldu değil mi?



Konusu öyle aslında. 7 yıl önce yaşadığım şeyleri,  5 yıl önce yaşadığım şeyleri, 1 yıl önce yaşadığım şeyleri an be an hatırlıyorum.  Çok uzun, uzundan da uzun bir süre önce üzülmüştüm. Kanadımın ilk kırıldığı zamanlar yani..  Sonra azaldı üzüntüm kanatlarım iyileştikçe. Bir daha da öyle üzülmedim.. Çok acı ama üzülemedim.. Bu tarz insanın ruhunu acıtan gerçeklerden bahsedildiğinde; “ay canım kıyamam unutursun ya üzülme” denmesini sevmiyorum. Söylememeye de çalışıyorum. Söylüyorsam başka çarem olmadığındandır. :) Hem ben unutmak istemiyorum ki neden unutayım? İnsanları unutmak yerine hatırlamamayı seçiyorum. Böylesi daha temiz daha acısız. Bir de kim kimi unutmuş ki bu zamana kadar? Unutmak diye bir şey olduğuna da inanmıyorum. Kabul etmek diye bir şey var. Hayatınızda önemli izler bırakan insanları unutamazsınız. Unutmamalısınız da. Yoksa hatalarınızı biriktirerek oluşturduğunuz olgunluğa nasıl erişirsiniz?

Bir yabancıydı, benimdi ama. Şimdi yine bir yabancı, benim değil ama..

Bu düşünceye gelmek kolay oldu diyemem, değildi. Daha önce kangren olan parçalarımı kesmiştim ve bunu öğrenmiştim. Sonra ufak tefek parmak kesiklerini görmedim. Hem ben insanların az da olsa bu konuda canı yanmalı diye düşünüyorum. Çünkü canınız yandıkça acıya alışıyorsunuz. Sonra hoş geldin kabuksuz yara.. Sadece izi kalıyor. Kabuğu kopar da sızlar diye korkmuyorsunuz, sadece dokunduğunuzda hissediyorsunuz. İzlerinizi..
Hikayesini özetlemek istediğim arkadaşlığım, kafamdan geçen kelimeler ile şöyle kavuşmak istedi birbirine o anda..

Geldin..
Can geldi gönlüme,
atan kalbime bir melodi eklendi sanki
Ruhum kendine bir can saydı seni
Sevindi geldiğine kalbimin derinlikleri..

Sonra gittin..
Varlığına alışan ben yokluğunla sınandı.
Gördü, ölünmüyordu ama yaşanmıyordu da.
Gömdü kalbine..
kurutulmuş bir kaç gül ve bir kaç dize şiir ile..

Gitmeliydin..
İnancımı sorgulamam, sevmeyi hissetmem için..
Yaşamayı öğrenmem için..
Belki de büyümem için..

Bekledim..
Gelmem bekleme dedin, beklerim dedim.
Mevsimler sürse de gelmeni bekledim.
Yarım bıraktığım hayali başkası tamamlasın istemedim.
Ama sen..
Gelmedin..
Bilmiyorum belki de gelemedin..

Gelmeliydin..
Yarım kalmamalıydı sabahlar, akşamlar
Bir çocuğun gülümseyişi gibi
ısıtsaydı ruhumu, canımlı yarınlar.
Hayalini kurduğum cenneti yaşamadan, yanmamalıydım cehennemde..
Sende buna inan..

Vazgeçtim..
Birini yokken ne kadar çok sevebilirsen öyle sevdim. Tekrar gelip onu kirletme istedim.. Her gün uyanır uyanmaz seni çok severken her gece uyurken senden yine vazgeçtim.

Bu birbirine kavuşan kelimeler kavuşamayan sevgime ait. Biraz utandırıcı aslında.. Ama kendimi özgür bıraktığımda süzülüyor parmaklarımdan.. Kırpmadan, kesmeden, düzenlemeden.. 

Acıttığı gibi, gülümsettiği gibi..
Yaşattığı gibi, öldürdüğü gibi..


Geçmişin en güzel zamanı, acıtmayan zamanı bence. Mis gibi.. Anılarınıza bakıyorsunuz:  yazılarınıza, düşüncelerinize ilham oluyor. Teşekkür ediyorsunuz. Ve bir de gülümsüyorsunuz.

Hüzün iyidir arada anıları yad edelim böyle..
Gülümsemeyi unutmayalım birde! Bize en çok o lazım çünkü..

42 yorum:

  1. Bazen mutluluğu anlamak, kıymetini bilmek için hüznü, ayrılığı, yokluğu tatmak gerekiyor sanırım.
    Her kötü ve hüzünlü tecrübe yaralıyor bizi ama dediğin gibi daha da güçlü kılıyor aynı zamanda. Yaralar iyileşiyor bir şekilde, sonraki darbelere karşı daha dirençli hale geliyor. Nihayetinde bir daha hiç kanatamıyor seni. Çok etkilendim yazdıklarından, kalemine sağlık ve yüreğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle.. İlk yaralandığında sudan çıkmış balık misali kalıyorsun da.. Sonraları pek etkilemiyor seni sudan çıkıp çıkmamak.. Onun gibi bir şey yani :)
      Çok teşekkür ederim, hissettirebildiysem anlatmak istediklerimi ne mutlu bana :)

      Sil
  2. Akela duygularima tercüman oldun yasadiklarim geldi aklima birde sunu farkettim artik canimi yakmiyormus yasananlar cok tesekkur ederim bunu farkettigimi sagladigin icin hep mutlu ol hep mutlu olalim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum gerçekten kalbime dokundu.. Çok teşekkür ederim :) Bazen hissizleştiğimiz için anlayamıyoruz olup biteni, ama iyileşiyoruz mutlaka.. Bir daha kalbin hiç kırılmasın dilerim, hep beraber çok mutlu olalım :)

      Sil
  3. Kalemine sağlık AKELA! hüzün mu, duygu mu, platonik aşk mı, yitirmek mi ne ilham oldu ise sonuç başarılı, güzel atlatmissin bence! şiir de çok güzeldi...!,,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam iken yarım kalmak diyelim :) Çok teşekkür ederim Fenomen hatunum..

      Sil
    2. Şimdilik gözüken o ama bence tamamlanır en güzelinden 😉

      Sil
    3. O zaman en hayırlısı ne ise o olsun diyorum, birde amin tabii :)

      Sil
  4. yaşasın olgunlaştıran geçmiş acılar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Heyyo, yaşasın! Ve yaşasın biz❤

      Sil
  5. Gölgesine saklanmışız mutluluğun... saygılar, ruhuna, kalbine, beklemene. Gömdük sandığımız ama bi tarafı dışarıda aşkımıza.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun için teşekkür etmeliyim.. Ne iyi geldi. Selam olsun o zaman gömdük sandığımız ucu açık yaralarımıza..

      Sil
  6. Gülümse, hadi gülümse güneş açsın yine
    Karanlık köşeler sana yakışmıyor
    Gülümsemek bazen zor da olsa
    Gülümseyebilirsen eğer
    Güçlüsündür gidenden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülümseyebilirsen eğer, güçlüsündür gidenden.. Favorim oldu diyebilirim. Çok teşekkür ederim yorumun için..

      Sil
  7. Sevdim kalemini ... Ara sıra bazı bazı iyidir hüzün böyle güzellikleri getirir beraberinde ...
    Ama acılara sarılarak onlardan beslenmek bana göre hoş olmayan taraftır ... Böyle yürek dökülmeleri olacak ki , kaldıkları yerde kalsınlar ...
    Canım Akelam sevgiyle kocaman öpüyorum ... Güzel yüreğine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle ablacığım, içine gömdükçe daha çok yakıyor, döküp saçmak en temizi..
      Hüzün güzeldir, candır insanı kendine döndürür..
      Teşekkür ederim, çokça öpüyorum bende.. Kocaman sevgilerimle

      Sil
  8. Akela seni çok seviyorum. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım Zoka.. Bende seni çok seviyorum. Teşekkür ederim..

      Sil
  9. Hayat, sevinç ve üzüntü kıvılcımlarından oluşmuyor mu zaten? Bazen birinin ışığı uzun sürer, bazen diğerinin. Her ikisi de gelir, görevini yapar, vakti gelince gider. Önemli olan bizim onları nasıl karşıladığımızdır bence. Sevgiler canımcım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, vakti dolan görevini yapıp gidiyor.. Hayatın işleyişi hep bu şekilde.. Kabul ettik artık ne yapalım :)
      Sevgiler hatun❤

      Sil
  10. Senin içten yazmalarını seviyorum akela. Yalnız biraz kırgınım sana nedense... kırgın olmama rağmen yine de giriyorum bakıyorum okuyorum. Belki samimiyetini seviyorum ondan. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim ama kırgın mı.. Kırgın olduğunuz için ayrı, kıracak ne yaptığımı bilemediğim için de ayrı üzüldüm şimdi.. İletişim bilgilerinizi bulamadığımdan soramıyorum da.. Düzeltmeliyim bunu en kısa zamanda..
      Sevgilerim ile..

      Sil
  11. senin bu dopdolu olduğu gibi, aktığı gibi yazdığın yazıların yok mu ...çok seviyorum - eskiler iyidir, önceler iyidir hiç birisini unutmamak gerekir hepsi birer tecrübe değilmi zaten- cümlelerin, kelimelerin hepsi şahane Akelam <3 gece ayazında, sıcak kahve ile okunacak bi post olmuş yine yine yineeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımın içi, seninde bu elinde kahven ile gelip yaptığın şahane yorumların yok muu.. :)
      Aynen öyle, aldığımız tecrübeler hep bunlar.. Biriktirip saklamak en iyisi..

      Sil
  12. Düzelt bence de. Bana gelsen geçer gider:)üzülme kıyamam takılıyorum sana sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda düzelteceğim, kesinlikle :)
      Çokça sevgiler..

      Sil
  13. Çok güzel yazmışsın canım bizi üzen şeyler bazende hayatı anlamamızı büyümemizi sağlar kırılırız ama daha güçlü oluruz belkide önemli olan bu yaralardan nasıl kendimize ders çıkardığımız umarım daha büyük kırgınlıklar yaşamazsın sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte maalesef bunları da canımız yanmadan anlayamıyoruz.. Ne diyelim aldığımız dersler ile mutlu olup hayatımıza devam ediyoruz. Çok mutlu olalım inşallah hep beraber.. Sevgiler..

      Sil
  14. Yasanmisliklar olmasa nasil yazi yazariz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, anılarımız bizim yol göstericimiz.. :)

      Sil
  15. Benim için Ezginin Günlüğünden bir şeyler dinler misin.
    Bu yazıya iyi gider.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen önerin ile "Fincana Kahve Koydum Gel" parçasını dinledim. İlk dinleyişim idi ama sağlam geldi.. Teşekkür etmeliyim :)

      Sil
  16. "Bir yabancıydı,benimdi ama.şimdi yine bir yabancı,benim değil ama;"Çok güzel yazmışsın ya ?

    yıllar geçer üstünden mesela 35 yıl duyarsın hasta üzülürsün de.kızarsın da azıcık,çok canı yanan eski yüreğin iç sesidir kızan.
    Mutluluk her zaman istersen,vardır sağlıklıysan eğer,yanında! Hatırlamazsın artık yeni aşkın yanında çok şükür,mutlusundur yine aşkı yaşarsın sonsuz ve mutlu.

    Yıllar geçer yine üstünden,
    mesela bir 5 yıl daha duyarsın ( ölmüş ) soğuk bu kelime nasıl yakışır ki,17-18 yaşındayken sevdiğin şimdi 60 yaşında olsa bile,böyle birine.
    Tam da çok şükür,çok şükür eşinle çocuğunla keyifli günlerin geldiğine sevinirken,
    olacak şey mi?Dediğin söyle yabancı mı ? El mi ? Benim miydiki ? Üzülmeden geçebildiğin söyle,
    Ki sayfana bile bu yazıyı yazmaya çekindiğin,iç döküşün;
    Tanımadığın ama aynı acının,toplandığı şemsiyenin altında birden iç döküsün.
    teşkkür eder sayfanı işgal,ettiğim için özürdilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuanda üzerinden 6 7 yıl geçtiği halde böyle hissediyorum, samimiyetle anımsayabiliyorum. Dediğiniz gibi o kadar zaman geçince de tabi ki hissedeceğim kalbimin en derinlerinde. Nasıl hissetmeyelim kalbimiz ile sevmedik mi? :) Hayatımıza giren herkes bir şekilde kalıyor kalbimizin gizli saklı köşelerinde..

      Estağfurullah ne demek, teşekkür ederim samimi duygularınızı benimle, bizimle paylaştığınız için.. Aynı acılar da buluşabilelim diye buralardayım ben, şemsiyemin altında :)

      Sil
    2. Sevgili Akela;denk geldi işte,
      Kısmet sizinle paylaşıp,acıdan biraz hafiflemekmiş,belki.
      Ben de bloguma beklerken sizi güzel günlerde,paylaşımlarımız çok olsun dileğiyle.
      Acılarda,mutluluklarda,paylaştıkça azalıp,çoğalırmış.
      Sevgiler.

      Sil
    3. Çok güzel denk gelmiş o zaman :) Bende mutlaka gelip duygularınıza, yaşadıklarınıza ortak olacağım..
      Mutlu günlere olsun inşallah..
      Sevgiler

      Sil
  17. Inam ben teee nerde kalmışım Çanakkale'de internete telden bağlanınca anca bu kadar oluyor yavru ya 😞 Vallahi affet beni okuyamadım hiç şimdi buraları bi talan edip gideceğim 😂 Şaşırma hiç baştan uyarı geçeyim!

    Kesinlikleeeee unutmak diye bir şey yok insan nasıl unutsun ki :/ Zamanla her şeyi kabullenmeye başluyorsun hepsi bu işte.. Çok güzel yazdın yavrum okuması keyifli ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olsun yavrum ne olacak, zaten gitmeden önce konuşmuştuk kii :) Hiç sorun değil her zaman başımın üstünde yerin var^^
      Çok teşekkür ediyorum yorumun için çokça öpücüklerim ile beraber :)

      Sil
  18. Bende de var bir adet hiç başlamadan yarım kalmışlık hikayesi.
    Her şey gönlünce olsun ne diyelim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O hikayeler hepimizde var sanırım..
      Amin, mutlu sonla bitecek olan hikayeler nasip olsun bize inşallah diyelim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...