30 Temmuz 2016 Cumartesi

Bajirao Mastani / Film Yorumu

Ara vermeyeyim dedikçe istemsiz bir şekilde ara veriyorum.. Ama inanın elimde değil haftanın ne zaman başlayıp ne zaman bittiğini anlayamıyorum bile.. Cumartesi günlerini “hafta sonuna film önerisi” köşesine ayırdığım için mutlaka yazmaya çalışıyorum. O yüzden bugün de film yazısı ile geldim ama yeni yazılarda yazacağım. Hatta söz vermek gibi olmasın ama Pazartesi gününe uzun zamandır yazmadığım “Günlük Gibimsi” serisi ile geleceğim. Sonra yazmak istediğim animeler, mangalar, dizileri yazacağım. Hep yapacağım edeceğim de işte.. Yaz mevsimi ve hayat şartları.. Dedikoduyu bırakıp filme geçiyorum.


Önceki film yazımda yazdığım, Ram-Leela filminin başrol oyuncuları ve yönetmen-senarist olan  Sanjay Leela Bhansali’nin bu filmde de beraber çalıştıklarını öğrenince -konuya ısınamama rağmen-  izlemeye başladım. Ve bir tanıdık oyuncu daha.. Ram-Leela filmine konuk oyuncu olarak katılan Priyanka Chopra burada as oyunculardan birisi.


 Konusunu şöyle özetleyeyim:
Bajirao  Kashibai ile çok severek evlenmiştir. Kashibai, Bajirao'nun annesi ile de çok iyi anlaşıyordur. Daha sonra bir savaş sırasında Chattrasal’ın kralı, ülkesinin ve ailesinin tehlike altında olduğunu söyleyerek Bajirao’dan yardım ister. Yardımı istemek içinde kızı Mastani’yi gönderir. Mastani, Bajirao’yu görünce  aşık olur ve onunla olmak için ülkesini bırakıp Bajirao’nun yanına gider. Ama şöyle bir durum vardır ki Bajirao evlidir. 


Filmi sürekli erteleme sebebim konunun -bir yerde- aldatma hikayesi olması idi. Aşka aşık biri olarak kabul edemedim ne yalan söyleyeyim. Ki size aşık ve severek evlendiğiniz bir eşiniz varken başka birine aşık olmak.. Bilemiyorum.. Bu konuyu çok deşmeyeceğim. Filmi çok merak ettiğim için izlemek istedim sanırım pişman da değilim.


 Güzel filmdi. Ortada aldatılan eş durumu olmasaydı daha bir ayıla bayıla izlerdim. Mekanlar, kostümler, renkler, sesler, ışıklar, danslar her şey mükemmel. İhtişamdan gözlerinizi alamıyorsunuz. Hikaye göz ardı edilerek oyuncular, görsellik ve kalite için izlenebilir. Ram-Leela filmi mi bu film mi derseniz önce bir düşünürüm ama sanırım Ram-Leela’yı seçerim dediğim gibi konu pek sevdiğim bir konu değil.. 


Birde hikaye 18.yy da yaşanan gerçek bir hikayeye dayanıyor..  Sadece süslenerek senaryolaştırılmış. Sanjay Leela Bhansali dokunuşlarıyla gerçekten izlenmesi gereken bir film olmuş. Birde bu film Sanjay Leela Bhansali’n rüya filmim dediği bir film. Yıllar önce başka oyuncular ile bu filmi çekmek istemiş ama –magazinsel- olaylar yüzünden oyuncu seçimleri bir türlü gerçekleşememiş. Bu filmi yapmayı o kadar çok istemiş ki.. Filmdeki şarkıların sözlerini bile kendisi yazmış. Baş rolünü verdiği oyunculara da çok güvendiğinden yıllar sonra bu projeyi onlara teslim etmiş.



Film hakkında söyleyebileceklerim bu kadar. "Şimdi bu kadar konuştun peki ne yapalım izleyelim mi izlemeyelim mi" derseniz konusunu göz ardı edip izleyin derim çünkü film “sanat eseri” kokuyor.. Görsellik akıyor resmen.. Vaktiniz varsa ve gözleriniz bayram etsin derseniz izlemelisiniz derim. Fragmanı da buraya bırakıyorum. Benim düşüncelerim genel olarak bu yönde..  İzleyen dostlar ses etsin lütfen.. 

Derler ki yıldız kaydığında tutulan dilekler yerine gelir..
Ama bu iki yıldız yeryüzüne düştü sadece birbirlerine ait olmak isteyenlere.
Onlar sonsuz aşkları için direndiler.
Aşk din seçmez.
Aşk Allah'ın bir armağanıdır..
Ve kendi içinde yücedir..
Tekrar görüşmek üzere.. Selametle..

Gifler alıntıdır..

22 yorum:

  1. kuzum sonunda yani yazılarını bekliyorum dört gözle ! filme gelince konusundan ötürü bi cesaret edemedim haz etmediğim sevmediğim mevzularla alakalı olduğundan sanırım - ama farklı film yorumlarını beklemekteyim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımsın :) Hatun biliyorsun baya yoğun günler yaşıyorum ama diğer işleri bırakıp bloguma döneceğim yine, bende çok özledim çünkü❤
      Film konusunda bende aynı fikirdeyim sevdiğim oyuncular ve yönetmen olmasaydı sanırım izlemezdim. Ama kalitesi için -belki- izlenebilir.. Öpüyorum sevgiyle..

      Sil
  2. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım gfc'den bende beklerim sevgiler :)

    bayankirpikk.blogspot.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar, bende keşfetmeye geliyorum o zaman, sevgilerim ile :)

      Sil
  3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film hakkındaki düşüncelerimiz her zaman aynı oluyor ya, nasıl seviniyorum anlatamam :) Bende saydığın etkenlerden dolayı iyi ki izlemişim diyorum ama konu.. Bilmiyordum.. Ve Slb'ye "sen hayırdır ya" demek istiyorum şuanda. Padmavati filmi için yine Ranver&Deepika ikilisi ile anlaştı diye okumuştum ama umarım konu o değildir. Yoksa bu sefer kesin yıkılırım..

      Sil
  4. Deepika'yı soğuk bulan bir benimdir herhalde. Güzel ama soğuk nevale. Film orta şeker olduğundan izlemedim. Deewani Mastani klibine bayılırım o ayrı :) Eline sağlık canımcım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani bilemiyorum ki.. Fazla yorum okumadım hatun hakkında ama ne yalan söyleyeyim ben baya seviyorum yahu :) O klibe de şarkıya da bayılıyorum özellikle giriş kısmı aşırı güzel.. Çok teşekkür ederim hatun❤

      Sil
  5. Konusu çok cezbetmedi açıkçası ama hem yazındaki görselleri hem de fragmanı inceledikten sonra bir izleme isteği oluştu. Müzikleri de başarılı geldi ilk etapta, fragmandaki müzik hoşuma gitti en azından. Sanırım biraz "fantastik" sahneler de mevcut, (oku havada yakalama vb.) Adında mutlaka bir ejder bulunan Çin tarih ve savaş filmlerindeki dövüş sahnelerini getirdi aklıma.
    İlgimi çekti genel olarak, benim için farklı bir Hint filmi deneyimi olacak, izledikten sonra yorumumu bırakırım. Eline sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu gerçekten büyük sıkıntı oldu benim içinde.. Ne yana döneceğimi şaşırdım ama gerçek bir olay ya işte.. Ne denir bilemiyorum.. Müzikleri gerçekten çok başarılı seveceğini düşünüyorum. Zaten söylediğim gibi film konusu dışında çok iyi olmuş gerçekten farklı bir deneyim olacak emin olabilirsin :)
      Çok teşekkür ediyorum, bekliyorum o zaman :)

      Sil
  6. Akela yaa doğru söyle, ya bu bollywood oyunculuğu bana yapay geldi, izlemeye niyetlendim dayanamadım yahu =)) Kore daha iyi hatta kat kat sanki ne bileyim =)))
    Yayın çok güzeldi, kalemini özlemişim, ellerine sağlık, sevgiler, öpüyorum çok!!!
    Günlük gibimside görüşürüz o zaman!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatun cidden doğruyu söylüyorum, her millette olduğu gibi burada da yapay oyunculuğu olanlar var. Ama sen hangi filmi izledin ki hemde bana söylemedeeen.. Aşk olsun! :) Kore ile karşılaştırayım diye düşündüm de şimdi cidden söylediğim gibi orada da oyunculuğu saçma olan insanlar var :D Sen efsane bollywood listesinden seç izlerken, eminim fikrin değişir :))
      Bende özlemişim hemde nasıl..
      Çok öpüyorum, kocaman sevgilerim ile..

      Sil
  7. Dans ediyorlar Akelam :)))) Ben neden anlamıyorum ama yaaa bu filmlerden valla çok üzülüyorum. Sen beni bi iteklesen ben de bilsem olmaz mı?! :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blana hatunum :)) Bu konu ile ilgili araştırma da yapıyorum, gerekli bilgileri topladıktan sonra da yazacağım bu adamlar neden filmlerde dans ediyorlar diye :)) Ama bir iki film izledikten sonra o sahnelerin olayını daha iyi anlıyorsun bir şans versen yaa :)

      Sil
  8. filme değil ama aksesuarlara bayıldım :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yalan söyleyeyim bende öyle.. Gözlerim kamaştı izlerken :))

      Sil
  9. Moda ya evli aldatmaları... başka konu yok çünkü. Ben izlemeyeceğim. Hem de çok merak etmeme rağmen. Ama güzel yorumlamışsın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dediğiniz gibi çok doğru şimdi moda diye bu konu her yerde.. Ama bu filmde şöyle bir durum var ki gerçek bir hikayeden uyarlama.. O yüzden bütün duygularım ile beraber izledim.. Ben bile bu kadar rahatsız olmuşken size izleyin diyemem ama seviyorsanız dans kliplerini izlemelisiniz :)

      Sil
  10. Çok güzel anlatmışsınız Merak ettim izliycem mutlaka :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum, umarım keyif alırsınız izlerken :)

      Sil
  11. Ben bu filmi izlerken ufak çapta bir sinir krizi geçirdim . Adamın Allah gözünü doyursun , priyankaya üzülcem diye zor dayandım . Sonunu da çok hızlı bağladılar , ama kostümler müthişti depikaanın elbiseleri hele müthişti .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi? Cidden insanı çileden çıkartıyordu.. Ama işte gözlerim bayram etsin diye direndim. Gerçekten müthişti.. Elbiseler, sahneler, renkler.. Bunlar için ile iyi ki izlemişim diyorum.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...