4 Temmuz 2016 Pazartesi

Bayram Telaşı


Size bayramlar nasıl geliyor bilmiyorum ama bize "askıdaki ürünlerle imtihan", "bozuk param kalmamış sizde 5 tl var mı?", "maalesef ablacım daha fazla indirim yapamıyorum ya..", sorunları, "bacaklarım ağrıdı 5 dakika otursak ya", "saat gece 2 olmuş ablacım bizde eve gidip uyumayalım mı yani aşk olsun" tarzı muhabbetlerle beraber geliyor. 


Neden bahsettiğimi bilmeyenlere kısaca bir özet geçmem gerekirse daha önce mim yazımda önceki yaptığım işten bahsetmiştim, instagram postum'da da anlatmıştım az biraz. Konuyu toparlamam gerekirse 1 2 yıl kadar önce aile dostumuzun mağazasının deposunda çalışıyordum. Böyle yoğun zamanlarda bayram öncesi özellikle mağazalardan nasibime düşen hangisinin ise onun kasasına geçiyordum. Ki cidden en sevmediğim tarafı buydu. Müşterilerle, insanlarla uğraşmak gerçekten bu konuda çok zor. Benim için daha zor. Normalde sakin bir insanım ama böyle zamanlarda ben bile sakin kalamıyorum. Bu zamana kadar da öyle çok deneyim edindim ki bu konuda.. Yazsam roman olur derler ya.. İşte öyle. Bugün o anılardan dökeyim istedim ortaya.. 

Sabahın erken saatleri 10 11 filan, biz mağazayı açmışız zaten önceki geceden uykusuzuz.. Müşteri bir hatun geldi aldı bir kucak dolusu ürün girdi kabine deniyor paso. Ara sıra da bize şunun şu bedeni şunun bu rengi filan deyip istiyor. Bizde bir yandan siftah yapacağız diye sevinip diğer yandan ayılmaya çalışıyoruz yorgunluk hat safhada çünkü. Neyse çıktı kabinden kucağında ürünler.. Attı yere "beğenmedim kalsın" dedi. Bizim kızlarda "ama yere neden attınız ki" filan diye söyleniyor. Demez mi "sizin işiniz değil mi toplamak".. Ortaya bombayı attı ve çıktı mağazadan. O anda ortalık duman oldu işte. Yanan beynimizin ve fokurdayan kanımızın dumanı. E, ablacım madem senin derdin ekşın neden buna bizi alet ediyorsun ki? En sinirlendiğim anlardan birisidir o an. Küfür gibi. Hatta belki küfür etse böyle kızmazsınız. 




Genelde en çok ekşınlar ya sabah erken saatlerde yada kapanış saatlerine yakın yaşanır. Yine bir sabah hatunun biri almış yanına kocasının kredi kartını bir dünya ürün aldı. Birde aynı ürünlerin renkleri filan yani..  Geldi kasaya ödeme yapacak verdi kartı. Telefonda arkadaşıyla konuşuyor. Muhabbet aynen şu: Hı evet şimdi mağazaya geldim. Ay salak ya sorma akşam kavga ettik bende aldım kredi kartını geldim. Beni kızdırmasaydı oda, eşek gibi çalışacak tabi.Beter olsun.. Devamından bahsetmeme gerek yok sanırım. Durum gayet belli. İnsanlarla iç içe oldukça gerçek dünyada neler olup bittiğini kavrıyorsunuz. 

Bizde denenip alınmış ürünlerde iade olmuyor. Denemişsin çünkü zaten giymişsin biliyorsun yani. Kadın deniyor, kombinliyor, alıyor bir sürü yarım saat sonra geliyor "ben iade edicem bunları." "Neden peki denediniz ama?"  "Canım öyle istiyordu şimdi böyle istiyor ne olmuş?" Heh işte bunu yüzünüze söylüyor. Sizde müşteri memnuniyeti önemli tabi diyerek kalıyorsunuz öyle.

Gözünüzün önünde kocasıyla kavga edip birbirine küfürler savuran mı, kızıyla kavga edip bunu giymezsen çıplak gezersin diyen mi, çıkardığı ürünü fırlatıp atan, üstüne basıp geçen mi.. Ne ararsanız cidden var. Parasını verip ürünü alınca satış elemanlarını aldığını zanneden insanlar da var. 

Yaşadığım en enteresan olaylardan birisi de.. Bizimki bayan giyim mağazası. Doğal olarak kabinleri sadece bayanlar kullanıyor bayan ürünleri var çünkü. Kabinlere yanınızda gelen eşleriniz, büyük erkek çocuklarınız çok yaklaşmamalı çünkü ve çünkü hatunlar üzerini değiştiriyor, ürün deniyor sonuçta. Çocuğa anlatsanız bilir yani. Hatunun biri tuttu kocasını kabininin önüne bekletiyor ama zaten tıklım tıklım, kabinler de dolu. Ve hepsi yan yana. Bir iki müşteriden uyarı geldi söyleyebilir misiniz eşi biraz daha ileride beklese, rahatsız oluyoruz tarzı.. Bizde bayana söyledik gayet kibar ama. Hay uyarmaz olaydık da mağazayı boşaltsaydık. Siz kimsiniz de kocam size baksın  bilmem ne kadınları, ben varken size neden baksın, size ne istediğimizi yaparız cümleleri ve hakaretleri, küfürleri havada uçuyor. Dondum kaldım. Nefes egzersizleri, koyun saymalar filan geçerli değil o durumda. Hakaretlerine cevap mı vereyim, diğer kadınları mı sakinleştireyim, kendimi mi kontrol edeyim. Gel kocacım gidelim buradan deyip aldı kocasını gitti.. Ve ben giden sevgilinin ardından bile öyle bakmadım. Neden gittin daha karpuz kesecektik ve şükür ki gittin bakışı karışıktı. 


Birde dün yaşadığım olayı anlatıp keseyim burada belki devam ederim yine daha sonra..
Bizim mağazada genelde fiyatlar uygundur ve hep aynı tarzdadır. Sabit müşteriler bilir yani. Bayram geliyor, özel gün geliyor filan diye kesinlikle fiyat artırmayız. Olayın en içinde olduğumdan biliyorum gidişatı. Fiyatları indirime sokma olayı da mevsim geçişlerinde yada mal birikimlerinde olur. Dün hatunun biri kasaya gelmiş aldığı 3 parça ürün 70 tl filan tutuyor 20 tl indirim istiyor. Ama nasıl ciddiyetsiz istiyor var ya.. Akıl alır şey mi 20 tl indirim? 

-Bayramdan önce şişirmişsiniz fiyatları bir de indirim yapmıyorsunuz.
+(Zaten aşırı gerginim,10 saattir hiç oturmadan ayakta kalmışım, her yanım ağrıyor. Hala sakinliğimi korumaya çalışıp güler yüzlü davranıyorum) Sabit müşterimiz olsaydınız bilirdiniz hepsi hala ilk geldiği fiyatlarında bir şey şişirmedik, birde bunlara zaten bir şey yapamam, gerçekten.
-Hadi hadi bayram geçsin indireceksiniz fiyatları, bizi kazıklıyorsunuz.
+(İşte o an Akela'nın devreler tamam) Kazıklıyorsak neden alıyorsunuz ki? Almama hakkınız olduğunu biliyorsunuz değil mi? İçeri girdiniz diye almak zorunda değilsiniz yani..
-Alıyoruz çünkü lazım.
+Bizde satıyoruz çünkü bize de bu lazım. 

Sonrası sessizlik.. Bekliyorum ki çıkacak mağazadan ürünleri almadan.

"Tamam canım alıyorum ne dedim ki ben, ay sen ne tatlı kızmışsın ya" dedi kadın. "İyi bayramlar, hayırlı olsun" dedim döndüm önüme. O arada kemirdiğim dudağımdan bahsetmeyeceğim ama. Verdi parasını ve gülümseyerek gitti. Korktum, ruh hali anında aşırı pozitif insana döndü çünkü. Maske takan insanlardan hep korkmuşumdur.

Bunlar şuanda aklıma gelen yazabildiğim yaşadıklarım daha öyle olaylar var ki.. Diğer bayram telaşıma saklayayım onları en iyisi ben. Bu gidişle hikayeler azalacağı yerde artacak gibi.. 


Bayramda buralarda olur muyum bilmiyorum hem dinlenmek istiyorum hemde yazmak istiyorum.. Sanırım duruma göre bakacağız yine. Anlık yazma isteğimi sosyal medya hesaplarımdan bastıracağım blogumu da unutmayacağım.

Blogumun ilk bayramı heyecanlıyız azıcık. Dostlarıma, arkadaşlarıma, ablalarıma, abilerime hayırlı bayramlar diliyorum. Sevdiklerimiz ile uzun sağlıklı nice yıllarımız bayramlarımız olsun. Allah'a emanetsiniz.

Gifler alıntıdır..

38 yorum:

  1. İlahi bacım ne orjinal tiplermiş onlar! Gerçekten sinir bozucu. Öyle insanları görünce, Allah ıslah etsin diyorum, bazen de Allah kendi gibilerle karşılaştırsın. Zira bazıları yaşamadan anlamıyor. Sana da mutlu, huzurlu bayramlar canım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemde ne orijinal.. Bende sakinleşip "Allah kendin gibi insanlarla karşılaştırsın" diyorum. Karşılaşmadan bilemezler çünkü.. Çok teşekkür ederim hatun❤

      Sil
  2. Ne hikâyeler, ne insanlar var, inanılır gibi değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten inanması çok güç oluyor birde bunların yaşanmış olması daha acı verici..

      Sil
  3. Yavrummm yaaa daha karpuz kesecektik kısmında kahkahayı patlattım 😂 Bayan kabinlerinin önüne eşleri ile gelen insanlara bende illet oluyorum. Denedikten sonra çık dışarı 2 adım at nasıl olmuş de gel değiştir :D

    Valla seçilmiş gibi gelmiş bunlar size kıyafeti yere atma ne ya git kabinde bırak o anda 'sende alcan kafasına atıcan' yani de işte şartlar be yavru :( Zor iş Allah sabır versin bu zamanlarda.. Sana da hayırlı bayramlar ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sinirlerimi anca karpuz muhabbeti ile yatıştırabildim ya :D Onu bende anlayamıyorum.. Zaten kabinden çıksan yine eşinin yanına gidip göstereceksin neden kabinin içine kadar sokuyorsun ki..

      Bizim olduğumuz bölge de buna müsait o yüzden yavrum. Seçilmiş gibi herkes burada. Annem huyumu biliyor ya.. O yüzden ben mağazaya girmeden önce sakinleşme çalışmaları yapıyoruz, içeri aydınlanmış giriyorum :D Teşekkür ediyorum efenim^^

      Sil
  4. Akela sen anlatirken bile ben sinir krizi gecirdim resmen Allah kolaylik versin valla isiniz cok zor... ben bi magazaya gidince orda calisan bay yada bayanlarin ruh halini anlamaya calisiyorum ondan cok fazla yormadan isimi halledip cikiyorum birde bu gunlerde bayram zamanlarinda daha da dikkat ederim hatta benim de alışveriş yaptigim yer bellidir ordaki musterilere yardimci bile olmaya calisirim oyle biriyim iste :) :) :) bu arada hayırlı bayramlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amiin, çok teşekkür ederim^^ Sen normalinden fazlasını bile yapıyorsun işte oda senin güzel kalbinden geliyor :) Tabi ki satış elemanları yardımcı olmak için orada varlar, işlerini yapmalılar. Ama şartlar zaten zor birde insanlar yoruyor.. Allah iyi niyetli insanlarla karşılaştırsın bizi diyelim :)

      Sil
  5. Allah kolaylık versin müşteri hele kadın ve terbiyesiz müşteri zor ama erkeklerde de var çok saygısızlar ve bazı satış görevlileri de gerçekten insanı almazsa dövecek gibi hissettiriyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin çok teşekkür ederim. Haklısınız bazen eşlerinin yanlarında kocaları da geliyorlar da.. Hiç acımaları yok. Kölesiymişsiniz muamelesi yapıyorlar insana. O satış elemanları ise ayrı bir konu zaten. Öyleleri insanı alışverişten soğutuyor..

      Sil
  6. Gercekten korku filmi gibu geldi. Ben de insanlarla ugrasmayi hic sevmem. Allah kolaylik versin. Calismak zor gercekten ama eminim arada cok guzel tecrubelerin de olmustur. Onlari dusun desarj ol. Hayirli bayramlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşaması da korkutucuydu.. Amin çok teşekkür ederim. Güzel tecrübeler tabi ki edindim.. Farklı karakterde insanlar ile tanıştım, sorunlar ile başa çıkmayı öğrendim, gibi.. Hayırlı bayramlar diliyorum bende :)

      Sil
  7. Akela kesilen karpuzdan istiyorum 😂😂😂instagramda okuyunca hatlar karışıktı şimdi oturdu, ay ramazan beni fena çarptı 😯
    Ne maceralar hiç bilmiyordum, nerden biliyim iç yüzünü de ne insanlar varmış yahu ben utandım okurken, düşüncesiz, duyarsız, anlayışsız, bayanın bayana yaptığı aman aman 😐😐😐
    İyi bayramlar akela cim, öpüyorum çok 😚😚😚

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah bir kesebilseydim dağıtacaktım konu komşuya :D Tahmin ettim hatun zaten bir bölümünü paylaştığım için karışması normaldi. Ramazan bitti artık özümüze döneriz yavaştan :))
      Cidden öyleleri var ki daha neler neler.. Bunlar benim sadece bayram zamanları yaşadıklarım.. Birde her gün bu tarz olaylarla karşılaşan arkadaşlar var.. İnsanlığımızı unutuyoruz yavaş yavaş..
      Çokça öpüyorum efendim, iyi bayramlar diliyorum❤

      Sil
  8. Bunlar sadece filmlerde falan olur sanıyordum ben, okurken ben sinirlendim ki orada bizzat yaşayan sen yine iyi sabretmişsin bence. Zor işler gerçekten, insana saygı ne kadar da azalmış. Yani bayram öncesi bir de uğraşılacak gibi değil, Allah kolaylık versin gerçekten. :)
    Tüm müşteriler benim gibi olsa ya, ben direk alır çıkarım. Bir keresinde hemen alıyor musunuz diye şaşırmıştı hatta mağazadaki görevli arkadaş. :D Ben çalışamazdım herhalde öyle bir yerde, fiziksel yorgunluk geçer de o kafa yorgunluğu, insanlarla uğraşmak uzun süre dayanabileceğim bir şey değil.
    Neyse, geçmiş olsun diyeyim. :D Hayırlı bayramlar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşin içine girene kadar öyle düşünüyordum da.. Değilmiş. İnsanın insana yaptığı akıl alır gibi değil gerçekten. Kendimi tuttum da nasıl tuttum birde bana sor :D
      Bende o tarz müşterilerdenimdir. Zaten modeli beğenmişsem alır bedenini çıkarım. Kabinde denemek ile hayatta uğraşamam birde, daralırım. Temiz iş, mis gibi :D
      Kafa yorgunluğu cidden 1 2 gün geçmiyor.. Bu bayramı da atlattım şükür.. Çok teşekkür ediyorum, hayırlı bayramlar :)

      Sil
  9. Allah kolay versin ne diyelim. İnsanlarla uğraşmak zor.

    Bayramınız mübarek olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm kalbimle amin diyorum.
      Çok teşekkür ederim, hayırlı bayramlar diliyorum :)

      Sil
  10. Akela insanlarla uğraşmak gerçekten zor :D Ben sokakta bile insanların konuşmalarını duydukça yorulan bir insanım :D biraz saygılı olsalar, hem komik duruma düşmeyecekler hem de karşısındaki sorun yaşamayacak ama... işte... insanız :D
    İyi bayramlar diliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bende senin gibiyim işte.. O konuşmayı duyunca şeklim şemalim değişiyor hemen :D Söylediklerin o kadar doğru ki.. İnsanlık unutuluyor yavaş yavaş.. Unutmasalar iyiydi :D
      Teşekkür ediyor, iyi bayramlar diliyorum efendim :))

      Sil
  11. Ne kadar sinir bozucuysa bir o kadar da komik anılar... Esnaflık bu memlekette zor zenaat :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşarken sinir bozucu da.. Yazarken eğlenceli oldu :D Kesinlikle çok zor..

      Sil
  12. Geçmişler olsun Akela kızım.Çalışmak iyi de insan ilişkilerine dönen kısmı gerçekten zor.Densiz insanlar o kadar çok ki artık.Bayramının güzel geçmesi dileklerimle yavrum.Allah dürüst, insaflı ve terbiyeli insanlarla karşılaştırsın yavrum.Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumun ve güzel duaların için çok teşekkür ediyorum Ece ablacığım. Hepimiz öyle masum kalpli insanlar ile karşılaşalım inşallah.. Hayırlı bayramlar diliyorum, öpüyorum saygıyla :) Sevgilerimle.

      Sil
  13. Akela ben okurken baya güldüm ama sinirden ne kaprisli insanlar var Yarabbim . Yere atan hele ne densizmiş . Kabin önünde bekleyen adamlardan bende çok rahatsız oluyorum ,daha önce bende öyle bir kavgaya şahit oldum . Çok garip gerçekten Allah kolaylık versin hayırlı bayramlar^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte insan deyip geçmek gerekiyor canım üzerinde durdukça sinirlere hakim olmak mümkün değil.. Çok teşekkür ediyorum^^

      Sil
  14. Insanlarin hayattaki komplekslerini baskasini inciterek geçistirmeye çalismasi ne aci.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kendimizden önce karşımızdakini düşünebilsek bu kadar acıtmayacak ama, işte..

      Sil
  15. Bunların hepsi deneyim :) Böyle böyle pişiyoruz işte :) Yine de Allah kolaylık versin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle, yaşadığımız her deneyim bir kenara yazılmalı mutlaka :)
      Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  16. Bayramınız kutlu olsun, nice güzel bayramlara..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum güzel yorumunuz için :)

      Sil
  17. Akela, ağzım açık okudum. Memleket ne insanlarla doldu, deyip duruyorum sürekli.
    Mutlu bayramların olsun canım benim <3 <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle Blana hatuncuğum.. Birebir yaşayınca inan çok farklı, o yüzden şaşırmıyorum artık insanlara..
      Çok teşekkür ediyorum❤

      Sil
  18. Bir ürünü satarkern satıcının çektiği çile ayni hep. Her bayramda ayni muhabbet bayram geliyor ya fiyatları sisirmissiniz... Arkadaş sizin zihniniz kotu ise biz ne yapalım yani bizim kabahatimiz ne..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Satıcının halinden satıcı anlar durumları.. Gerçekten öyle. Şimdi kurban bayramını bekliyorum bakalım o zaman neler yaşayacağız..

      Sil
  19. ay herkes senin gibi iyi kalpli şeker olamaz kiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep, en tatlısı sensin ki ama :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...