23 Temmuz 2016 Cumartesi

Ram Leela / Film Yorumu

Dostlara selam olsun ben geldim. Aslında ara vermek gibi bir niyetim yoktu. Ama son günlerdeki gündemimiz malum.. Geçen cumartesi yazacağım film yazısını o gün yayınlamayı uygun bulmadım.. Son instagram postumda da söylediğim gibi “ara verdik de her şey geçti” diye yazmıyorum devam etmekten başka bir çarem olmadığı için yazıyorum. Hala yaşıyorsak olduğuyla, bütünüyle devam etmek gerek diye yazıyorum. Hayatımda çok büyük bir aksilik olmadığı sürece yazmaya da devam edeceğim. Buda böyle biline..

Son film yazımda “Ram Lee”la filmini yazacağımı söylemiştim bugün onunla açılışı yapıyorum. Haydi başlayalım.




Filmin tam ismi Goliyon Ki Raasleela Ram-Leela”. Bildiğimiz "Romeo ve Juliet" hikayesinin Hint versiyonu. Tamamen Hint kültürü ile harmanlanmış. Hikayeyi biraz açarsak :

“Düşman ailelerin çocukları bir takım olaylar sonucu karşılaşıyor ve aşık oluyorlar. Ailelerin arasındaki husumet yüzünden arada kalan aşkları ve verdikleri savaş anlatılıyor.”

Bu film ile tanışma hikayem youtube de “Nagada Sang Dhol” şarkısıyla karşılaşınca klibe bayılmam ile gerçekleşti. Görüntü, kıyafetler, renkler, müzik ve Deepika.. -Bence- her şey dört dörtlük.. Ki o videoda zaten baş köşemde duruyor. Yani kısaca bir repliği görüp film/dizi izleme hikayesi gibi bir şey oldu bizimkisi..


Filmin yönetmeni senaristi çok sevdiğim “Black”, “Guzaarish” filmlerinin yönetmeni olan Sanjay Leela Bhansali. Tarzındaki hüznü sevdiğimden mi ya da “filmlerde ağır havayı sevemememe rağmen” onun filmlerine hasta olduğumdan mı bilemiyorum. Farklı bir havası var. Film gibi değil de bir hayata bakar gibi.. Her filmini izlemek gibi bir düşüncem var bakalım.. Filminin başlarında biraz sıkılır gibi oluyorum, bırakmayı düşünüyorum sonrada bir açılıyor, beni dağıtıp final yapıyor daha sonra ben kendimi şarkılarını dinleyip, filmini hatırlarken buluyorum.. Böyle bir ilişkimiz var kendisi ile.. E hayırlısı tabi. :)

Not: Bu filmde şöyle bir özellik de var ki müzik kliplerinin yönetmeni de Sanjay Leela Bhansali. Adam filmin her şeyini tek başına yapmış resmen.



Filmin başrolünde çok sevdiğim Deepika Padukone ve Ranveer Singh var. Ranveer’i ilk defa izledim. Filmin ilk yarım saati boyunca kendisine alışmam zor oldu. –İlk defa izlediğim için- Sonra film ilerledi yuttum kelimelerimi ve hislerimi.. Gerçekten çok sevdim. Yakışıklı bulmayanları da anlayamıyorum ayrıca. Hareketleri, mimikleri, konuşması.. Deepika ile olan uyumunu ise çok beğendim. Sürekli “ne güzel bir çiftsiniz ya siz"  diyerek izledim. Ve sonradan öğrendim ki bu film sırasında tanışıp gerçek hayatta da aşk yaşamaya başlamışlar. O kıvılcım oradan geliyor yani.

İkili 2013'den beri beraber. Normalde ünlülerin aşk hayatını takip etmek gibi bir huyum yoktur ama bunların yeri çok başka. Özellikle birbirlerine aşk bakışlarını gördüğümden beri.. Evet deli gibi fan yapımı videolar izliyorum.

Şöyle bir not geçeceğim: filmin ilk yarım saati “biraz fazla ateşli” Bu ne demek peki? Öyle aman aman yatak sahneleri filan yok tabii ki. Sadece konuşmalar ve olaylar biraz o yönde gerçekleşiyor, erkekler arası muhabbet işte.. Ama o kadar. Rahatsız edecek kadar büyük bir şey yok. Çok rahatsız olursanız ilerletin azıcık. Öpüşme sahnelerinin diğer Hint filmlerine göre biraz fazla olduğunu söyleyebilirim.–Yatak sahneleri konusunda daha önce izlediğim hiç bir Hint filminde o tür sahnelere denk gelmedim, başka filmlerinde var mıdır emin değilim hatta.. Hollywood ile en büyük farklarından birisi de bu sanırım. Her an bir yerden yatak sahnesi fırlayacak diye korkmuyorsunuz. Ama ne yalan söyleyeyim bu filmde başta biraz korkmuştum haha- Gerçi yönetmenin tarzı bu.. Onu da böyle kabul ettim. :D


Gönül rahatlığı ile önerebileceğim filmler arasında oldu. Konuyu seviyorsanız veya oyuncular ile bir yakınlığınız varsa mutlaka göz atmalısınız. Baştan biraz "ne oluyoruz ya, bu nedir" deseniz de sonradan her şey yerine oturuyor ve tamam diyorsunuz. Severek izleyeceğinizi düşünüyorum. Film ile ilgili o kadar çok görsel paylaşmak istiyorum ki.. Ama tutacağım kendimi. İzleyen dostlar ile yorumlarda buluşalım!

Haftaya aynı başrol oyuncular ve yönetmenin buluştuğu, Sanjay Leela Bhansali’nin rüya filmim dediği “Bajirao Mastani” filmini yazacağım. 


Huzurlu günler diliyorum.. Sevgi ile, sağlık ile..
Gifler alıntıdır..

24 yorum:

  1. Yavruuu yeni postu hemen yakaladım 😊
    Ben film izlemeyeli oldu sana 2-3 ay rahat ne zaman he bugün izliyim desem nasip olmuyor yahu :/ Sen böyle Hint filmlerini koydukça ığlamak istiyorum diyorum kendime 🙈 İzleyen dostlar ile yorumlarda buluşalım didin ımma vilakin izlemeyen bende yorum yapayım çatlarım 😌

    Gifler çok güzel hele en altın bi üstündeki olanı tuttum baya ;) Şimcik bunlar sevgilimiymiş ahahaha bir tek kendimi sanıyodum başroldekilerin hayatlarına bakan ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeey yaşasıın :)
      Bende devamlılığı olan şeylere başlayamıyorum yavrum ya.. Normalde 1 2 günde dizi bitirmeye alışmışım böyle ara vererek izleyince kopuyorum konudan :/ Film izliyorum tek seferde iyi geliyor.. Gerçi bu arada 2 dizi bitirdim yazılmayı bekliyor :))
      Sen her zaman yazabilirsin ki aşk olsun^^

      O sahneyi bende çok sevmiştim.. Yok yok yalnız değilsin eğer oyuncuları çok sevdiysem baya deşiyorum özel hayatlarını :))

      Sil
  2. Çok güzel bir filme benziyor. Not aldım, mutlaka bakmaya çalışacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biraz farklı bir havası var ama yönetmenin tarzına alışık isen severek izlersin diye düşünüyorum.. Ki umarım seversin :)

      Sil
  3. İnşallah bu kara günleri atlatır her şeye rağmen güzel vatanım. Allah bu millete basiret versin. Filme gelince dediğin gibi çoğu Hint filmine göre müstehcen sahneler var. Başları güzel gelse de ben filmi sevemedim. Aşıklar ama çocuk gibiler, diyaloglar hop hop, davranışları çok tiyatral. Batı uyarlaması olduğundandır belki. Ben de birkaç film izledim, yazılmayı bekliyorlar. Sevgiler canımcım, arayı açma hemi ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah, güzel dileklerin ve duaların için gönülden amin diyorum.. Bana da biraz fazla geldi sahneler ama görmezden gelmeye çalışarak izledim. Filmi ilk bitirdiğimde fazla beğendiğimi düşünmüyordum ama sonra "bir daha izlesem mi" diye düşününce tamam dedim. Beklentimi karşılamıştı yani.. Yönetmen tarzı ile alakalı olduğunu düşünüyorum sen Guzaarish'i de beğenmemiş idin çünkü.. Yazmalısın bende okuyup izlemeliyim hemen :)
      Sevgiler hatun, arayı açmamaya çalışacağım❤

      Sil
  4. Çok güzel bir filme benziyor inşallah izleyeceğim çok harika bir yazı olmuş .
    Yazılarının devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim seversin, izledikten sonra ses verirsin film hakkında konuşuruz :)
      Çok teşekkür ediyorum, arayı uzun tutmayacağım :)

      Sil
  5. listeye aldım şemsiyeli ciciş :)

    YanıtlaSil
  6. İlk yarım saatini izleyip bıraktım ben de fazla ileriye gidilmiş geldi ama dediklerinden sonra tekrar şans verebilirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk bölümde bende öyle düşündüm bu gidiş gidiş değil diye.. :)) Ama sonradan konuya giriyorlar fazla rahatsız etmiyor.. İleride belki şans verirsin dursun kenarda :)

      Sil
  7. Black en etkileyici bulduğum filmlerden biriydi. Guzaarish'i senin tavsiyenle izlemiştim ve gerçekten çok beğenmiştim. Hatta ikiliyi başta Guzaarish filmindekiler sandım ama değil sanırım, çok aşina olmadığım için bilemiyorum. Aydınlat beni. :)
    Bu filmi de aldım izlenecekler listeme, zamanım olunca izleyeceğim, uzundur muhtemelen. :) Eline sağlık, okuması keyifli bir yazıydı yine. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok hayır değiller, şimdi düşündüm de ne çok yakışırlardı bu filme.. Şöyle bir not düşeyim o zaman bu filmdeki Deepika hatunun, Guzaarish filmindeki Aishwarya Rai'nın izinden gittiği, tahtının varisi olduğu söylenir. Bende okuduğum yorumların yalancısıyım :)
      Film 130 dakika o kadar uzun değil gibi, vaktin olunca bir bakarsın :) Güzel yorumun için ben teşekkür ediyorum :)

      Sil
  8. Deepika Padukone'nin en beğendiğin ikinci filmi bu. Bir diğeri de Chennai Express. Zevkle izlenecek bir oyunculuk sergiliyor hatun :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu hatunu nedense çok sevdim ben yahu, bilemiyorum.. Evimizin kızı gibi :D O filmi duymuştum bakacağım mutlaka :)

      Sil
  9. Seviyorum Hint sinemasını ya, her ne kadar uzunlukları arada sıksa da :D En son Guzaarish'i izlemiş ve çok beğenmiştim. Çok güzel anlatmışsın, görselleri de çok heveslendirdi açıkçası beni :D Listeme aldım, izleyeceğim :')

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzunlukları beni de sıkıyor hatta bazen azıcık atlasam mı diye düşünüyorum ama kıyamıyorum :D Teşekkür ediyorum hatun, Guzaarish'i sevdiysen bu filmi de seversin diye düşünüyorum çünkü havası aynı gibi.. Umarım keyifle izlersin :)

      Sil
  10. Çok uzun zaman oldu filmi izleyeli, hala başlarında ki bu ne ya!! ruh halimin, nasıl böyle bitebilir evrilişini hatırlıyorum. arkadaşlardan kime tavsiye etsem, ilk başları izleyip kapatıyorlar, bende artık tavsiye etmekten vazgeçtim :) Filmin güzelliğini kendi kendine baltalamış Slb, boşu boşuna.

    ayrıca bu yeni replik stiline bayıldım. Çok orjinal. belki yeni değildir gerçi, görüşmeyeli uzun zaman oldu malum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Romeo ve Juliet hikayesinin sonunu tam hatırlayamadığım için filmin sonu ile ilgili bir bilgim yoktu ama hikaye böyle olduğu için sanırım Slb bu yola girdi.. Ama cidden dağıttı beni. Bazı filmler var öyle, bende hiç sevmiyorum önermeyi herkesle tutmuyor tarzlar çünkü ama ne yapayım.. Belki vardır tarzlarımızın uyuştuğu arkadaşlarım, senin gibi :)

      Yeni aldığım repliklerim hep bu stilde, blog da sanırım ilk defa kullandım ama facebook da kullanıyorum bir süredir. İyi ki döndün, çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  11. İnstagram da bu filmi o kadar çok gördüm ki izlemiş gibi oldum. Ranveer ve deepika nedense çok uyuyor diyordum birlikte olduğunu bilmiyorum . Ama sahneleri müstehcense bilemiyorum izlermiyim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu film çekimleri sırasında kıvılcımlanmış aşkları sanırım senaryo okuması sırasında.. Ben baya yakıştırıyorum, çok tatlı duruyorlar :) Yani ilk yarım saati için bir şey diyemem ama Hollywood filmlerinin yanında hiçbir şey kaldığını söyleyebilirim.

      Sil
  12. Boşum nasılsa izliyim o zaman. Gel tabi. Biz bakıyoruz yazı yazdın mı diye ona göre sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha önce Hint filmi izlemediyseniz başka filmler önerebilirim ilk Hint filmi için havası sıkabilir belki.. Bugünden itibaren döndüm gibi, iyi ki varsınız diyorum :)
      Sevgilerim ile..

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...