3 Ağustos 2016 Çarşamba

Noragami / Anime Yorumu

Bugün, 1 2 hafta önce bitirdiğim, yazısı şimdiye nasip olan “Noragami” animesi ile geldim. Her şeye ara verdiğim gibi animelere de ara vermiştim ki bu anime ilaç gibi geldi. Konusundan bahsedip yoruma geçiyorum hemencecik.


Yato başıboş gezen, 5 yen karşılığında insanların dileklerini gerçekleştiren eşofmanlı bir Tanrıdır. Yato’nun amacı bu paraları biriktirerek kendine tapınak inşa etmek ve saygınlık kazanmaktır. Şehirde insanlara musallat olan Ayakashi’ler (Araf da sıkışıp kalan, insanlara musallat olan kötü ruhlar/ canavarlar) ile savaşabilmesi için kutsal silaha ihtiyacı vardır. Kutsal silahı görevden istifa edince çömez bir ruh görür ve onu kutsal silahı yapar. Kılıca dönüşen silahına Yukine ismini verir. Bir gün yolda kamyonun altında kalmak üzere iken, Iki Hiyori isimli bir lise öğrencisi tarafından kurtarılır. Yaralanan Hiyori gözlerini açtığında kendini hanyou olarak bulur. İki dünya arasında sıkışıp kalmıştır. Olur, olmaz yerlerde uyuyakalarak ruhu bedeninden çıkıp özgürce dolaşmaktadır. Yato’dan kendisini düzeltmesi için dilekte bulunur ve bu 3’lünün maceraları başlar.


Baya uzun bir şekilde anlattım konuyu bende şaşkınım normalde kısa keserdim ama anlatacak çok şeyim vardı anime konusu ile ilgili.. Noragami animesi konusunu Japonya’nın milli dini olan Şintoizm’den alıyormuş.
  
Şintoizm Japonca karşılığı Kami-Nomiçi/ Tanrıların Yolu anlamına geliyor ve Şintoizm de 8 milyon Tanrı olduğuna inanılıyormuş.. Buda böyle bir bilgi olsun bize.


İlk sezon biraz durağan geçiyor hatta bitince 2. Sezona geçmek istemedim… Ama 2. Sezon öyle bir sarıyor ki.. Bittiği için üzüldüğümü bile söyleyebilirim. Komedisi, macerası yüksek bir anime. Önerebileceğim animelerden birisi oldu. Finalinde yine yarım kalmışlık var tabi ki, cevaplanacak sorular.. Ama animelerin olayı da bu maalesef. Ne diyelim 3. Sezonda gelir umarım. -Bununla ilgili bir haber varsa da henüz denk gelmedim, bilen dostlar ses versin-


Soundtrack’lere ise bayıldım. Efsane olmuşlar. Özellikle ilk sezonun opening yani açılış parçası favori parçalarımdan birisi oldu.  Ve birde Misogi ost’u.. Ezgileri o kadar etkileyici ki.. 

Birde şöyle bir durumdan bahsedeceğim, 2. Sezonun 6. Bölümünde bir savaş sahnesi sırasında elektro müzik ile beraber “ezan” okunuyor.. 45-50 saniye kadar.. Ben izlerken hiç  bir şekilde fark etmedim durumu sonradan yorumları okuyunca nasıl fark edemedim diye düşündüm hatta..  2. Sezon olan Noragami Aragoto’nun soundtrack albümünde yer alan “Push Buttons” parçasına gelen tepkiler üzerine bir bildiri yayınlanıyor, albüm hemen durduruluyor ve piyasadan çekiliyor. Bildiride “üretim komitesi tarafından, üretim sürecinin hiçbir aşamasında bu ses kullanımı ile alakalı olarak İslam’a ya da onun takipçilerine hakaret etmek ya da kutsal bir şeye saygısızlık etmek gibi bir niyetlerinin olmadıkları belirtilerek özür dileniyor” Haber ile daha fazla bilgi için kaynak edindiğim Anime fantastica sitesinin haberini şuradan okuyabilirsiniz. Yani durum bundan ibaret. Böyle bir olay yüzünden animeyi kötülemeyeceğim tabi ki, hatayı fark edip özür dilemeleri bile bir şeydir. Bununla ilgili çok fazla düşünce var ama ben tamamen hakim olmadığım bir konu hakkında ahkam kesmek istemiyorum.



Normalde anime yazılarımı kısa tutarım ama bu yazım biraz uzun oldu. Benim düşüncelerim genel olarak bu yönde. Keyifle ve severek izledim. Doğaüstü, macera konulu animeler izlemek istiyorsanız göz atabilirsiniz. İzlemek isteyen dostlara şimdiden iyi seyirler.

Gifler Tumblr'den, haber Anime fantastica'dan alıntıdır.. 

18 yorum:

  1. Sevdiğim bir animedir, güzeldir. Bu arada karakterin ismi Yato, yazım hatası olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Upss.. Klavye hatası yapmışım, hemen düzelteyim. Uyarın ve yorumun için teşekkür ederim.

      Sil
  2. Anime izlemeyi seviyorum Akelam❤️ Konusunu da sevdim ya , Boramanı maç başından kaldırmaya ikna edersem, senin animeleri not alıyorum hep😊😊😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önerdiğin animeler olursa bende alırım o zaman Blana hatunum❤ Amanın.. O zaman inşallah fırsat bulup da izleyebilirsin diyeyim :))

      Sil
  3. yaponları fərqli olmalarına görə sevirəm. Xüsusilə anime lərdə mövzular çox fərqli olur. Normalda qəbul olunmayan, absurd bir şeyi çox rahat qəbul etdirə bilirlər. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende animelerin bu yanını çok seviyorum ya.. Normalde böyle bir konu ne alaka dimi, ama adamlar yapıyor ve çok da güzel yapıyor.. Yaşasın anime izlemek! :D

      Sil
  4. Selam.
    Animelere bayılıyorum hele Japonya'nın veya Uzak Doğunun işlediği konulara daha da çok bayılıyorum.. İçinden ruhuma iyi gelecek, yada hayatıma uygulayabileceğim birçok cümle çıkartıyorum.
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamlar
      Gerçekten bir çok dizi ve filmden daha fazla ders çıkartabileceğimiz şey oluyor içlerinde.. Bu aralar bende animelere ağırlık verdim gibi nedense daha iyi gelmeye başladı bana..
      Sevgilerim ile :)

      Sil
  5. Bir türlü izleyemedim. Tembellikte 1 numarayım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde şuanda tembelliğimden izleyemediğim Death Note var :/

      Sil
  6. Benim için Yato deyince akan sular durur... Soundtracklar bir harikaydı yaa, beğenmediğim tek şey bile olmadı. Ve bence o ezanlı olan bile güzeldi, adamlar dine hakaret etmedi sonuçta. :> Bu arada "eşofmanlı bir tanrıdır" kısmına bayıldım :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yato aşırı şebek, güzel bir karakterdi yahu bende çok sevdim. Gerçekten harikaydı, hepsine tamamım :) Ama öyle değil miydi ya.. :D

      Sil
  7. 8 milyon mu!? Çok ilginç gerçekten ama benim bildiğim Japonlar aynı anda bir kaç dine inanıyor yada onun gibi bir şey . O ezan olayı kötü olmuş sanki bir aralar kpoptada öyle bir şey olmuştu . Birde anime çok kanlı mı filmlerde korkmuyorum ama animelerde çok rahatsız ediyor beni .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Araştırdığımda bende çok şaşırmıştım.. Japon kültürü her araştırmam da biraz daha fazla şaşırtıyor beni.. Ama bu aralar daha çok ilgimi çekmeye başladı :) Yok hayır öyle çok kan sahnesi yok, yani aklımda kaldığı kadarıyla söylüyorum ama rahatsız edecek bir tarafı yoktu..

      Sil
  8. Benimde çok sevdiğim bir anime, Yatonun gözleri <3<3
    En çok da dövüş sahneleri hoşuma gidiyor nedense

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o Yato'nun gözleri efsaneydi❤
      Dövüş sahnelerini bende çok sevdim, özellikle müzikleri ile birleşince.. Çok sağlam olmuştu.

      Sil
  9. Ciddi anlamda anime dünyasını Yepple tanıdım, çok sevdim :) Uzun zamandır ilgimi çekecek bir anime arıyordum ve sanırım buldum!! :) Bu arada yazım tarzına, bloğuna ba-yıl-dım!!!! :) -----LuNa----

    YanıtlaSil
  10. Bende çok severim anime dünyasını, dizilerden kaçmak istediğimde iyi gelir^^ Keyif ile izlenebilecek tatlı animelerden, umarım seversin sende :)
    Çok teşekkür ederim Luna'cığım, hoş geldin o zaman :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...