6 Ağustos 2016 Cumartesi

If I Stay – Eğer Yaşarsam / Film yorumu

Bollywood Hollywood, very very jolly good  (Badtameez Dil Şarkı sözü) Ne zaman Hollywood ile ilgili bir şey görüp duysam bu şarkı sözü aklıma geliyor bende onunla giriş yapayım istedim. Çok mu saçma oldu? :) Bu hafta Bollywood’dan değil de Hollywood’dan film getirdim size. Çerezlik filmler aradığım bir akşam If I Stay filmi ile karşılaştım. Hint filmlerini izlemek için daha fazla zaman ayırmak gerekiyor ya hafta içi akşam 3 saatimi ayırmak zor olabiliyor, bende daha kısa olması ve uzun zamandır Hollywood yapımı izlememiş olmam sebebiyle seçtim bu filmi. Konusundan bahsedeyim sonra yorum kısmına geçelim.

Konusu:
Mia Hall sevgi dolu bir aileye, ona aşık bir erkek arkadaşa, müzik ile dolu parlak bir geleceğe sahip, çello çalan 17 yaşında bir kızdır. Müzikal kariyerine Juilliard Konservatuvarda devam etmek ile hayatının aşkı Adam’ın yanında olmak arasında bir karar vermek zorunda kalır. Karlı bir sabah ailesi ile beraber yolculuğa çıkarken kaza yaparlar ve kendini yerde yaralı yatarken bulur. Komaya girmiştir ve hayatını kendi gözünden komada izleyecektir. Hayat ve ölüm arasında kalır. Bir yandan mutlu geçmişine bakarken bir yandan da belirsiz geleceği ile ilgili bir karar vermek zorundadır. 

Baş rollerinde ilk defa izlediğim Chloë Grace Moretz ve Jamie Blackley var. Oyunculukları konusunda kızı pek sevemedim gibi -yüzü donuk geldiğinden sanırım- Ama no name oldukları için daha bir gerçekçi geldi film.. Benim merakla ve heyecanla izlediğim bir film oldu. İzledikten sonra okuduğum yorumlar genelde “ergen filmi” yönündeydi. Açıkçası evet, kahramanın 17 yaşında olması zaten içerik hakkında bize bilgi veriyor ama benim gibi içindeki “ergen” ölmemiş olanlarında gönül rahatlığıyla izleyebileceğini düşünüyorum. –Birde konu ergen konusu gibi değil yani- Beni tanıyorsanız bilirsiniz kız çocuğu olan tarafım daha baskındır. Yüksek kriterlerim yoktur, keyifle okuyup, dinlemek, izlemek bana yeter. Bir filmi severek izlemem için başyapıt olmasına gerek yok, huzurla izlemek filmi sevmem için yeterlidir. Buda öyle bir film. 


Filmin en sevdiğim kısmı ise içerisinde müzik olması. Özellikle soundtrack’ler efsane. Bayıldım diyebilirim. Hatta filmin yazısını yazarken şuan bile kulağımda..  Sakin, hoş bir hava vermiş filme..

Film aynı isimli kitaptan uyarlama imiş. 2. kitabı da varmış hatta.. Merak ettim çünkü kitaplardan uyarlama filmler izlerken konunun tam geçemediğini biliyoruz. Kitabını okumalı mıyım düşünceleri dönüp duruyor kafamda.. Sanırım elimdeki kitaplar ve okumak istediğim kitaplar da bittiğinde bir bakacağım kitap hakkındaki yorumlara..


Böyle bir konudan çok çok daha iyi bir film çıkabilirdi, Yine de büyük beklentiler olmadan izlenebilecek, sanırım -çerezlik- diyebileceğim bir film.  Benim sıkılmadan izlediğim, bu tarz filmler sevenlere önerebileceğim bir film oldu. Fragmanını da buraya bırakayım isterseniz bir göz atabilirsiniz.

Filmi izleyen veya kitabı okuyan arkadaşlar da ses versin, kitabı önerir misiniz mesela.. Bununla ilgili yorumlarınızı da beklerim. Bu haftanın film yazısı böyle idi. Bir daha ki yazı da görüşmek üzere!

Mutluluk ve sağlık ile..

22 yorum:

  1. bu kızı sadece küçük yaşlarında bir korku filminde izlemiştim, şu sıralar yükselişe geçti ama oyunculuğu size donuk gelmiş:) neyse ki müzik bazı filmlerde büyük etki yapıyor:)
    bende beklerim,sevgiler!:) http://meleksalman.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım en çok gözüme batan hatunun yüz hatlarıydı.. Bilemedim şimdi.. Ben yanılmış da olabilirim :) Kesinlikle bu filmde de müziğin etkisi çok büyük :)
      Hemen geliyorum ziyaretinize, sevgiler :)

      Sil
  2. Filmin trailerini görüb bəyənmişdim. Ancaq izləyəndə mənə çox da mənalı gəlmədi. Bir boşluq vardı. Film tam olaraq bir fikir ətrafında çəkilməmişdi. Filmdən mənə qalan isə Tom Odell in mahnısı oldu. Dinləməisənsə dinlə. Çox gözəl mahnıdır. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmin evet bazı yerleri kopuktu, sanırım yaşananları parça parça hatırladığı için öyle hissettik.. Bana da en güzel kalan kısmı müzikleri oldu ve Tom Odell'in şarkısına bayıldım.. Sonra diğer şarkılarını da dinlemeye başladım :)

      Sil
  3. Filmi vizyona girdiği hafta izlemiştim. Özellikle müziklerini çok sevmiştim. Ama kitabını okumadım. 2. kitabı olduğunu da şimdi senden duyuyorum. o.O

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şeyleri hissetmişiz :) Devam kitabı "Sen Gittiğinde/Where She Went" imiş. Bilemiyorum.. Ama merak da ediyorum sanırım göz atacağım daha sonra..

      Sil
  4. Akelam çerezlik Hollywood filmi bulmuş da seyretmiş bak sen :)
    öperim kocaman seni ben kiiiii

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptım öyle bir kaçamak :)
      Öpüyorum ablacığım, kocaman sevgilerim ilee..

      Sil
  5. Kuzum bir kaç kez kapağını görmüştüm (kapaktaki kızdan bildim filmi :D )
    müzik ise mükemmel !!! filmi izlermiyim bilmiyorum ama şu paylaştığın müziği şimdiden indirdim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi izlemesen bile diğer şarkılarını da mutlaka dinle kuzum efsane şarkılar gerçekten❤

      Sil
  6. Film uzuuun zamandır bilgisayarımda bekliyor bir türlü izlemeyemedim. Şimdi yazıyı okuyunca aklıma düştü madem çerezlik ilk fırsatta izlemeliyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan ki gibi serin havalar için, sıcak çikolata eşliğinde izlenebilecek bir film, izleyecek bir şeyin yoksa iyi gider :)

      Sil
  7. Akelam sanki, kafa dağıtmak için izlenecek bir filme benziyor. :) Kitap uyarlamaları, bazı filmlerde hayal kırıklığı oluyor, bekleneni karşılamıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle hatunum, zaman geçirmek için birebir..
      Sanırım bunda da öyle.. Bakalım eğer kitabını okursam değinirim bu konuya :)

      Sil
  8. chloë grace moretz oyunculuğunu beğeniyorum, Carrie filmi ilk aklıma geliyor bu kitabı bilmiyorum, filmi de sayende öğrendim ama 2016 filmi var, the 5. wave o da çok tutulan bir kitaptan uyarlama, bilim kurgu onu merak ediyorum... müzikler ve giriş çok hoştu akela 😉

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben nedense ısınamadım hatun ya.. İlk defa izlediğim içinde olabilir, yüzü estetikli gibi geldiğinden de olabilir.. Bir bakayım bende o filme o zaman.. Teşekkür ediyorum :)

      Sil
  9. Heeyy,, bu film nedensizce bende ön yargı oluşturuyor ve bir türlü seyredemiyorum. Aslında pek bir şey bilmiyorum sadece fragmanını seyrettim ama yine de izleyemeyeceğim sanırım. İşte öyle, fikrimi beyan etmek istemiş olabilirim. :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pekii.. O zaman sadece müziklerini dinle, ben çok sevdim hepsini.. Sende severek dinleyecek misin bakalım :) İyi yaptın, mutlu oldum gördüğüme :))

      Sil
  10. Chole'i hiç izlemedim , kız kore fanı gibi bişey çıktı korede idollerle kanka olmuş nasıl olmuşsa programlara filan çıkmış kız hakkında tek bunları biliyorum . Hahaha Bollywood Hollywood very very jolly good , beni çok güldürmüştü yine güldüm .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aa, bak bende sayende bunları öğrenmiş oldum bilmiyordum. Vay arkadaş.. Çok güzel ama dimi, aklıma geldikçe gülerek söylerim bende :D

      Sil
  11. Merhaba güzel filme benziyor :) izleyeceğim kesinlikle. Benim bloğuma da uğrarsan çok sevinirim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım severek izlersin :) Tabi ki, hemen geliyorum ziyaretine.. Hoş geldin :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...