12 Eylül 2016 Pazartesi

İyi Bayramlar!

Çocukluğumda ki bayramları hatırlamaya çalışıyorum. Yeni alınmış bayramlıklarımı katlayıp başucuma koyduğumu, sabah heyecanla giymek için erken uyandığımı, bayram coşkusuyla yapılan kahvaltılarımızı, harçlık koparmak için yaptığımız itiş kakışlı bayramlaşmaları..

Şuraya bayrama özel minnak Akela ekleyelim :) 

O zamanlarda aile apartmanında oturuyorduk. Dayımlar, teyzemler ve biz. 3 katlı binamızda her bayram dayımlarda aile kahvaltıları yapılırdı. Ve o günleri hatırladığımda aklıma gelen ilk tat da kıymalı börekler olur. Ne alaka bilmiyorum. Normal bir insanın baklavayı özlemesi gerekirdi. Evinden pek çıkmayı sevmeyen ben bayram kahvaltılarını severdim. Akraba ziyaretleri yaptığımda, annemin eskiden yaşadığı evdeki komşularıyla bayramlaşmayı da severdim. Pek haz etmediğim insanlar bile bayramlarda can gibi gelirdi bana. Kuzenlerim ile beraber toplanıp şeker poşetleriyle gezdiğimiz zamanları da hatırlıyorum da.. Şimdi ki gibi “evde yok de, evde yok de” demezdi kapısını çaldığımız insanlar. Ki bizde hep tanıdıklara giderdik. –Ya da ben aşağıda dururdum, işte bunlar hep utangaçlıktan. Gerçi benim o gezmelerim de hep annemin zoruyla olurdu. Çekingenliğim hala geçmiş değil-

Kurban bayramları daha bir farklıydı ama.. Parmaklarında kan ile beraber “gel bir alnına sürelim” diye peşimde koştuklarından da olabilir. Korkardım, hala korkuyorum da çaktırmayın. Yapanlar varsa uyarayım yapmayın, çocukların psikolojileri bozuluyor sonra. Benimki bozulmuştu mesela. Hep saklanırdım o anlarda. Annemler yakalayıncaya kadar da koşa koşa kaçardım. 

Bu da instagram da buluşamadığımız dostlarıma.. Bizim bebişlere kuzulu, şeker kutuları yapmış idik..

Şimdi ise bayramlar, 1. Günleri büyük halamlara, amcamlar ile beraber kahvaltılara gittiğimiz ve benim geri kalan günler yatışa geçtiğim zamanlar olarak yaşanıyor. Bayramlık muhabbetine hiç girmiyorum. Bu kimin hatası, neyin büyüsü bilmiyorum ama.. Eski günleri özlemiyor değilim.

Ben büyüdüm diye mi değişti dünya yoksa büyümemi mi bekledi değişmek için..

Bayram denince çocukluğum geliyor aklıma birde Barış Manço’nun bugün bayram şarkısı. Bugün hepimiz çok sık duyup, söyleyeceğiz ama birde ben bırakayım linkini buraya.

Sağlıklı, huzur dolu hayırlı bayramlar olsun diliyorum. Büyüklerimi ellerinden, dostlarımı da sevgiyle yürekten öpüyorum. Bayramımız mübarek olsun a dostlar!

22 yorum:

  1. sana da iyi bayramlar canım =) barış mançosuz bayram olur mu=)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayramlarımızın en güzel melodisi tabi.. Olmaz olur mu :) Nice bayramlarımız olsun inşallah canım :)

      Sil
  2. Ne tatlış bir küçük hanımefendiymişsin akela ^^ Hayırlı bayramlar .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum.. Küçükken az biraz öyleymişim :)

      Sil
  3. Akela, bak Ece ablan bayramlarda koşa koşa kapıyı açan nesilden geliyor.Bayramın kutlu olsun canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nice güzel bayramlarımıza Ece ablacığım, öpüyorum ellerinizden :)

      Sil
  4. Mutlu bayramlarımız olsun sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah.. Çok teşekkür ederim, sevgilerim ile Tigris öğretmenim :)

      Sil
  5. Hayırlı musmutlu bayram geçirmeni diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum. Hep beraber nice güzel bayramlarımıza :)

      Sil
  6. Sana da hayırlı bayramlar. Artık eski tadı vermiyor gerçekten, benim de aklıma çocukluğum ve bugün bayram şarkısı geliyor, insan büyüdükçe farklı konulardaki kaygıları, sorumlulukları artıyor demek ki, hiçbir şey eski tadı vermiyor. Yada biz yaşadığımız zamanların kıymetini bilmiyorum, iyi değerlendiremiyoruz. İleride bugünleri de özlemle anacağız belki kim bilir? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylediklerine kelimesi kelimesine katılıyorum. Şimdi bazı şeylerin anlamlarını mı kaybettik yada görüp de görmezden mi geliyoruz bende bilmiyorum ama.. Sanırım ileride de bu günleri arayacağız, gidişat onu gösteriyor.. Çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  7. İyi bayramlar Akela :)) Belki de bayram, çocuk gözüyle daha güzeldir aynı şeyleri yaşasak da büyüyünce bakış açımız değişiyor...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geç geldim ama.. Nice güzel bayramlarımız olsun inşallah :) Sanırım onunda etkisi var.. Aynı şeyleri hissedemiyor muyuz neyiz..

      Sil
  8. Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum hatuncuğum, nice güzel bayramlarımızaa :)

      Sil
  9. Bayramın gönlüne göre olsun :))) Ben çocukken babamlar, onların gençliğinde de dedeler falan dermiş nerde o eski bayramlar diye. Bu söz artık toplumsal bir deyiş oldu galiba...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin, hepimizin inşallah :) Bende o kadar sık duyuyorum ki bu sözü.. Her bayram duymaya devam edeceğiz sanırım :))

      Sil
  10. Geçmiş bayram kutlu olsun. Gelecekler iyi bayramlar olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hep beraber inşallah, güzel bayramlarımız olsun :)

      Sil
  11. ne güzel anlatmışsınız duygularınızı bir de küçüklük fotoğrafınıza bayıldım :)) Sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bu güzel yorumunuz için :) Sevgilerim ile❤

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...