17 Eylül 2016 Cumartesi

Train To Busan/ Kore Filmi

Klasikleşmiş hafta sonu film önerisine bugün; 2016 Kore yapımı, gerilim, zombi türündeki “Train To Busan” filmi ile geldim. Yazıyı da filmi izledikten 20 dakika sonra yazıyorum ki hislerim olduğu gibi eklensin buraya..  Kore filmlerinin dizileri kadar başarılı olmadığını hepimiz biliyoruz artık ama bu film o filmlerden değil. Benim için Kore filmi öner dediğinde 2. Sıradadır artık. 1. Sıra tabi ki 7.Koğuştaki Mucize.. Filmin konusundan bahsederek yorumuma geçiyorum.


Konusu:
Virüs salgını bütün ülkeyi etkisi altına alır. O sırada Seoul’den Busan’a giden yolcular, zombiler ile trende sıkışıp kalırlar. Ve hayatta kalma savaşları başlar. Imdb puanı 7.9. Başrollerinde Gong Yoo, Jung Yu-Mi,  Dong Seok Ma ve çocuk oyuncu olarak Soo-An Kim var.

Çocuk oyuncuyu ilk defa izledim sanırım ama diğer oyuncular benim ayılıp bayılarak izlediğim oyuncular. O yüzden filmin yeri çok daha ayrı oldu bende. Vikipedi’den okuduğum haberlere göre:

Film tanıtımını 2016 Cannes Film Festival'in de yapmıştır. 7 Ağustos'ta, film 2016 yılında yayınlanan ilk Kore filmi olmuştur ayrıca 10 milyon seyirci izleyicisi ile rekor kırmıştır. Filmden bir ay sonra “Seoul Station” adında bir animasyon yayınlandı.


Filmin fragmanlarını, haberlerini görüp merakla bekliyordum daha sonra Koreantürk’de çevirisinin geldiğini görünce.. Oradan izlediğim zaman çeviri konusunda biraz sıkıntı yaşıyorum ama film için katlanırım diyerek başladım izlemeye. İlk 15 20 dakika çeviri sorunlu evet. Ama görmezden gelerek kapandım filme ve gözüm görmedi hiç bir şeyi..

Zombi filmleri genelde efekt bakımından komediye kaçabiliyor ama burada yer yer tırstığımı ve gerçekten gerildiğimi itiraf edeceğim. Hatta öyle ki ellerimi nasıl sıktıysam tırnak izlerim avuçlarımda idi efenim. Baya filmi övdüm başka da bir şey söylemedim gibi oldu biliyorum ama ne yapayım çok sevdim.

Özellikle sonu hakkında fazla bir şey söylememeye çalışıyorum.. Büyüsü kaçmasın diye ama.. Keşke tahminimde yanılsaydım diyor başka bir şey söylemiyorum. İçim dışıma sonra dışım içime girdi girdi çıktı. Böyle anlatılması karışık şeyler hissettirdi bana.. Replik almak istedim lakin öyle daldım ki filme.. Gifler ile idare edelim bu seferlik.

Toparlayacak olursam: Son 2 haftada “Suikast” ve “Ben-Hur” filmlerini izlemiştim ama bu film onların çok daha üstünde oldu –Benim için- Zombili, gerilim filmlerini sevenlere gözüm kapalı önerebileceğim bir film. Birde önerim yanınızda selpak bulundurun..


Tekrar görüşmek üzere..

20 yorum:

  1. N'apsak, izlesek mi? Hadi izleyek izleyek :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ayy.. İzleyin izleyin. Umarım sizi de etkiler benim gibi :))

      Sil
  2. Merakla listeye eklendi. Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  3. Zombili filmleri çok severim, bu gün gördüm bende filmi izleyecektim ama kardeşim izlemiycem diye tutturdu , güzelmiş bak ikna ederim ben onu :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vallahi hatun oturt kardeşini zorla izlet öyle diyeyim, bende bizimkileri yakalamaya çalışıyorum izletmek için :D

      Sil
    2. Ablalık güçlerimi kullanmalıyım desene :D

      Sil
    3. Kesinlikle.. Bende evlatlık güçlerimi kullanacağım :D

      Sil
  4. Yavruuu bende Kore filmlerine dizileri kadar iyi değil dendiği için hep ön yargılı bakıp izlemedim açıkçası :D Ay ben virüs salgını filan olunca bayiliyirim ama işin içine zombi girince oldu o zaman ben bi kalkayım diyorum :)) Burda da en sevdiğim adam var şu başroldeki 2 tane dizisini izlemiştim oyunculuğunu seviyorum... Senin tırnak izleri avuçlarda çıktıysa ben kendimi hiç saymiyim ihihihi :) Merak ettim ya bu kadar ilgi görmüş rekor kırmış madem alt yazıda da kusur olmasa iyi olurmuş amma vilakin bıkabilirim ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen yavrum o kadar güzel filmler çıkmıyor Kore'den -Bence- Ama bu film sağlam olmuş. Öyle çok korkunç değil de gerilimi, heyecanı yüksek diyeyim sen anla^^ Baş roldeki abimize bende hastayım :) Gerçi diğer abimizi yani Dong Seok Ma'yı da çok severim. O yüzden filme daha bir hayran kaldım. :D İzle sen izle, bekliyorum haberlerini :))

      Sil
  5. Akela izlerdim belki ama zombili film hiç sevmiyorum. Yazını zevkle okudum. Hatta biraz merak da ettim ama 7. Koğuştaki mucizeyi izlemeye karar verdim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim keyifle okumanız bile yetti ki bana^^ 7. Koğuştaki Mucize dram filmi ama benim için özel filmlerdendir.. Umarım severek izlersiniz :)

      Sil
  6. İlk başta dram filmidir diye düşünmüştüm ama zombiler mi? Uuu hemen bakıcam ^-^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Spoiler gibi olmasın ama azıcık dramda var.. Lakin gerilimi daha yüksek. Dilerim keyifle izlersin :)

      Sil
  7. Uzak doğudan güzel korku ve gerilim filmleri çıkıyor aslında. Buna da bakacağım, yorumumu paylaşırım sonrasında. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merakla ve heyecanla bekliyorum yorumunu :)

      Sil
  8. Ben de izleyeyim bunu ya o zaman Akelam :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İzle hatun önerebileceğim sağlam filmlerden olmuş çünkü, umarım seversin sende :)

      Sil
  9. Hafta sonu izleme fırsatım oldu ve keşke daha önce izleseydim diye pişman olduğum filmlerden biri. Gong yoo'nun oyunculuğuna diyecek bir sözüm yok ki bu filmi yorumlardan çok Gong yoo için izledim zaten bu adamın oyunculuğu beni resmen öldürüyor. Rolüne kendini o kadar iyi adapte ediyor ki karşısındaki kişiyi kendine bağlayabiliyor gülüşüyle, ağlayışıyla ve mimikleriyle... İyi ki izlemişim izlemeyen herkese tavsiye ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende yazdıktan sonra 2 sefer daha izledim ve gerçekten tekrar tekrar keyif aldım. Kore yapımı en sağlam filmlerden bir tanesi olmuş. Gong Yoo için Goblin dizisine başlayacağım lakin çeviri beklerken ölürüm diye birikmesini bekliyorum.. Adam şahane :) Çok teşekkür ederim güzel yorumun için^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...