27 Eylül 2016 Salı

W-Two Worlds / Kore Dizisi

Yeni bir dizi yorumu ile geldim, hem de Kore dizisi. Biliyorsunuz ki dizi izlemeye bir süredir ara vermiştim.. Tekrarlanan senaryolar, oyuncu seçimlerine pek ısınamamam ve en büyük sorunum vakitsizlikten muzdarip idim. Buna rağmen çevirilerinin bitmesini beklediğim diziler vardı W dizisi de onlardan biri. Bayramda ki 9 günlük tatili ve çevirilerinin bitmesini fırsat bilip kuruldum diziyi izlemeye.. Birçok izleyici gibi beni de kendine bağlayan bu dizinin, konusundan bahsedip yorumuma geçiyorum.


Konusu:
Oh Sung Moo (Kim Eui Sung)W isimli webtoon (Kısaca webtoon Kore’lilerin internetten yayınladıkları çizgi romanlara denir. Japonların mangası gibi)’un yaratıcısıdır. W herkesçe bilinen, merakla beklenen bir webtoon haline gelmiştir, Oh Sung Moo da bu sayede ünlü bir webtoon yazarı olmuştur. Alkol sorunu vardır. Bir gün W’nin başrolü -Kang Chul’u- (Lee Jong Suk) öldürerek webtoon’a bir son vermek ister ama Kang Chul ölmek istemez ve webtoon yazardan bağımsız bir şekilde işlemeye başlar..

Oh Yeon Joo (Han Hyo Joo) ise Oh Sung Moo’nun kızıdır ve kardiyoloji doktorudur. W fanıdır. Babasından haber alamadıkları bir gün aramak için atölyesine gider ve orada Kang Chul tarafından W’ye yani webtoon dünyasına çekilir.


Konusunu spoiler vermeden bu kadar anlatabiliyorum. Bu konu üzerine bile izlenmesi gereken bir yapım öncelikle kesinlikle farklı bir senaryosu var. İlk 6 7 bölüm öyle şahane gidiyor ki bir sonraki bölüme koşarak gidiyorsunuz. Sonrasında sağlam bir final ile bitirseler efsane diziler arşivinize kaldırırsınız ama  senaryo bir bölümden sonra öyle bir sarpa sarıyor ki..

Bundan sonrası izlemeyenler için spoiler olacağından okumamanızı öneririm zira çenemi tutabileceğimden emin değilim.


Dizide her şey çok güzel ama durumlar öyle gelişiyor ki Kang Chul kendisinin bir webtoon karakteri olduğunu öğreniyor ve bu durumun üzerinden gelmeye çalışıyor  bir şekilde.. Daha sonra işler sarpa sardığında Oh Yeon Joo ile yaşadıklarının bir rüya olmasını istiyor ve webtoon’u o şekilde yönlendiriyorlar. Sonrası bende iptal. Kang Chul, hatunu hatırlayacak mı, durumlar düzelecek mi, dünyalar arası geçişlerin sonu ne olacak diye düşünmekten karman çorman oldu her şey. Ve buna eklenen katilin webtoon’u yönetmeye başlaması..


Kang Chul’un gerçek dünyaya gelip gitmelerinin “yalama” haline gelmesi de bence gereksiz bir olaydı. Bir orada bir burada derken senaryo kendini tekrarlamaya, bazı bölümleri de sıkmaya başladı. Birde Oh Yeon Joo karakterini oynayan Han Hyo Joo’nun bazı sahnelerde ki mimiksizliği beni çileden çıkardı. Dram gerektiren sahnelerin hiç birinde üzülmedim. Kang Chul öldü zerre hüzün hissetmedim, neden? “Sevdiği adam ölmüş kız ağlamıyor ben nasıl üzüleyim” durumları oldu. Çok çok kötü diyemem ama çoğu sahnede (bu çoğu sahne çok fazla) ben daha iyi oynardım dedim. (Diziyi izleyen herkes aynı yorumda bulunacaktır muhtemelen)
Dizinin -bence- olumsuz yanları bu kadardı.. Bunlara rağmen izlediğime pişman değilim ve hatta iyi ki çevirilerinin bitmesini beklemişim, yoksa beklemek zor olacaktı ve büyük ihtimalle bir süre sonra unutulup gidecekti benim için..

Lee Jong Suk’u severim burada da rolünün hakkını verdiğini düşünüyorum, yeni dizisini beklediğimize değdi. Arayı çok açmasın diliyorum.. Kendisini seviyor ve bekliyoruz.


Kang Chul’un koruması rolünde, Seo Do Yoon  karakterinde ki Lee Tae Hwan’a aşırı bayıldığımı söylemek istiyorum, zaten severdim kendisini de.. Buradan bir maşallah göndereyim içimde kalmasın^^

Park Min Soo (Heo Jung Do) karakterini ise çok sevdim. Oh Yeon Joo karakterinin hastanedeki hocası ve tam bir W fanı, deli bir şekilde hem de.. Sürekli Oh Yeon Joo’yu babasına gönderiyor ona spoiler alması için. İçimizden biri yani :D


Sanırım dizi hakkında söyleyebileceklerim bu kadar. Benim bazı hatalara rağmen –görmezden gelin- önereceğim ve severek ve finalini merak ederek izlediğim bir dizi oldu. İzlenmesi gereken dizilerden yani.. Hatta sadece konusu için bile mutlaka izlenmeli.
İzlediyseniz eğer siz ne düşünüyorsunuz? Aynı fikirde miyiz bilmek isterim.. 

Tekrar görüşmek üzere.. Yeni yazılarda..


12 yorum:

  1. Hımmm, bu diziyi ikinci görüşüm bloglarda, iki yorum da çok benziyor :) Henüz kore dizisi siftahım yok, internetten izlemeyi beceremiyorum sıkıntı basıyor bana, bu konuda bi çözüm bulmam gerek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son dönemin popüler dizisi olduğu için sanırım.. Şu anda Kore dizisi izleyip bu diziyi bilmeyen yok :)) Bende çeviri bekleyemiyorum daralıyorum artık beklerken.. Bitince izlemek en güzeli.. Bu dizi dursun o zaman kenarda belki şans verirsiniz bir gün :)

      Sil
  2. Bence yılın en iyi köre dizisi kendisi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Orası tartışılamaz :) Benim yorumum azıcık özel oldu sadece :))

      Sil
  3. Bir ben izlemedim bu diziyi, herkes izledi , başrol kızı izlediğim başka şeylerde pek sevmediğim için bir ön yargı oldu bende ama herkes önerdi bir bakacağım ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bak bir bakalım sen neler düşüneceksin dizi hakkında :)

      Sil
  4. Yaz tatilinde birkaç kore fimi izledim ve dizilerini merak etmiştimnot ettim mutlaka bakacağım :) Emeğinize sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dizileri öyle bulaşıcı ki.. Bir başlayınca devamı geliyor :) Umarım sende keyif alarak izlersin, çok teşekkür ediyorum hatun :)

      Sil
  5. Han Hyo-Joo'nun yapamadığı oyunculuğa rağmen yılın dizisi... Şu Doktor benimde favorim oldu adam resmen içimizden biri dediğin gibi. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kız bide hatun ödül almış ya dün.. Ekrana baka kaldım resmen.. Doktor candır, unutulmaz karakterlerden biri oldu artık :D

      Sil
  6. Yavruuuuuu 😍 Bende tam finaline son bir kala başladım izlemeye Kore Fenomeni komşum izle güzel demişti tutamadım zaten bekle bekle yeni bölümlerini imanım gevremişti neysem ben peşpeşe devirip izledim bölümleri çok güzeldi bazı yerleri sıksada 😉 Ay dünyaya gidip gelmeleri için yalama oldu demişsin ya aynen kahkaha attım orada 😂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen hatunum cidden sağlam diziydi, senaryo filan şahane idi de.. Ben biraz daha duygusal bakıyorum olaylara biliyorsun :D Yine de "mutlaka izlenmeli" dizilerden :)) Ama öyle değil miydi cidden adam bir orada bir burada.. Baya batmıştı gözüme :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...