29 Ekim 2016 Cumartesi

Barfi- Aşkın Dile İhtiyacı Yoktur / Hint Filmi

Haftanın filmi ile geldim bugün. Bu yazılması gereken yazı haftalar, aylar, yıllar sonra yazıldığı için biraz üzgünüm gerçi.. Çünkü Barfi bu kadar geç izlediğim için büyük pişmanlık duyduğum bir film.. Yıllar önce hatırlıyorum sinemaya film izlemeye gittiğimde “yakında vizyonda” panosunda görmüştüm. -Tabi o zaman Hint filmleri hakkında fazla bir fikrim yok.- “Sağlam filme benziyor mutlaka izleyeyim” deyip unutmuştum bir köşede. Çok sonra malum ortamda denk gelmiştim ve yarısına kadar izlemiştim.. Daha sonra neden bilmiyorum ama yarım bırakmıştım. Geçtiğimiz haftalarda artık tamamlamalıyım diyerek tekrar izledim ve pişmanlığım gün yüzüne çıktı. Filmi duymayan kaldı mı bilmiyorum ama ben izlemeyenler ve bilmeyenler için konusu hakkında bilgi vererek detaylı yorumuma geçeceğim.

Konusu:
Barfi (Ranbir Kapoor) hem işitme hem de konuşma engelli bir gençtir. Shuriti (Ileana D'Cruz) Adında genç Bir kıza aşıktır Fakat Shuritinin ailesi onun normal bir erkekle evlenip iyi bir mutlu hayat kurmasından yanadır. Barfi bu umutsuz aşktan yorulmuş yepyeni bir hayata başlamıştır. Bu arada Jhilmil (Priyanka Chopra) adında yeni bir sevgilisi de olmuştur. Fakat polis tarafından da aranmaktadır tam bu dönemde tekrar karşısına çıkan Shuriti bütün dengelerini alt üst etmiştir. Artık Barfi bir seçim yapmak zorundadır..

Sinemalar.com'dan aldığım konusu bu şekilde..  Ben anlatırsam çok fazla spoiler dolabileceği için bu seferlik böyle bir yolu seçtim.

Imdb puanı: 8.5
Film, 85.Akademi Ödüllerinde ”En İyi Film” kategorisinde Hindistan'ı temsil etmesi için seçilmiş ve Hindistan'ın 2012 yılında en çok izlenen, aynı zamanda Hindistan adına Oscar ödüllerine gönderilen resmi filmi olmuştur.”


Barfi ufacık şeylerde bile büyük mutlulukları bulabilen bir adam.. Sessizce, mutlulukla, gülümseme ile sevebilen bir adam. Kısacası kalbi kendinden güzel adamlardan. Hayat şartları onu çok iyi yerlere getirmese de o hayatından zevk alabiliyor. Size izlerken büyük keyif ve umut veren bir karakter. "Biz ki hislerimizi kelimelere dökebilmemize rağmen onun kadar güzel anlatamıyoruz çoğu şeyi.." Ranbir Kapoor benim zaten sevdiğim oyuncular arasında ama buradaki oyunculuğu Nirvana’da.. –Bu düşünceye sahip tek kişi ben değilim, biliyorum.- Efsane oyunculuk dediğimiz şeyi burada rahatlıkla izleyebiliyorsunuz. Tek kelime etmeden nasıl oyunculuk yapılır izleyip görülmeli. “Ranbir Kapoor hakkında kısa bir bilgi: 1951 yapımı “Avare” filminden tanıdığımız Raj Kapoor’un torunudur.”


Shuriti Barfi’ye aşık oluyor.. Ama gelecekteki hayatı ile ilgili seçim yapması gerektiğinden bir karar veriyor. Aile etkisini de unutmayalım tabi ki.. Kararı doğru mu yanlış mı bunu da daha sonra kendi ağzından duyuyoruz zaten.. –Ki gıcık oluruz kendisine bazı yerlerde, not düşeyim bunu da-


Ve Jhilmil.. Barfi’nin babasının çalıştığı evdeki çocukluk arkadaşı.. Otizmli.. Barfi’ye aşık.. Ama nasıl güzel bir kalbi var. Öyle masum ve saf. Sevmesi de öyle, kıskanması da, sahiplenmesi de.. Priyanka Chopra ise bir diğer efsane oyuncu.. Hareketleri, mimikleri.. Ranbir ile karşılıklı oyunculuk döktürmeleri şahane.

Barfi bir çok yönden eksikti ama aşkı tamdı.

Romantik, komedi, dram ve daha fazlasını aynı filmde bulabileceğiniz bir yapım ararsanız Barfi tam size göre. Havalarda hazır soğumuşken battaniyeniz altında, sıcak kahve ile güzel gider. 
Gönül rahatlığı ile öneriyorum. 


Not: Oradan buradan çıkan dans sahneleri yok :)
Gifler Tumblr'den alıntıdır..

24 yorum:

  1. Çok beğenmiştim bu filmi. Ranbir Kapoor olunca izlenesi oluyor zaten. Çok güzel bir yazı olmuş. Kalemine sağlık. Sevgilerimle 💙

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ranbir'i izlemek çok keyifli oluyor yahu, baya severek izliyorum bende. Çok teşekkür ediyorum güzel yorumun için, sevgiler benden❤

      Sil
  2. eğlenceli bir filme benziyor :D bir aydır hint filmi izlemedim, belki bununla devam ederim :d

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten baya eğlenceli, büyük keyif alacaksın bak :D Severek izlersin eminim :)

      Sil
  3. O güzel kız avucunu yalayacak:))

    YanıtlaSil
  4. Tamda pazar günü için film arayışındayken çok iyi denk geldi yazınız.Emeğinize sağlık<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım severek izlersiniz sizde, çok teşekkür ederim ❤

      Sil
  5. Ya bu filmi bizde çok seviyoruz :) hatta bizde bloğumuzda yazmıştık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bende o güzel yorumunuzu okumaya geleyim hemen :)

      Sil
  6. Barfi'yi sanırım 4 defa izledim; biri ilk izleyişim, diğerleriyse farklı kişilere izletirken izleyişlerim. Tek kelimeyle harika bir film, 4. defada bile eğlenebildiğim nadir filmlerden :) Bir aşk hikayesinden daha öte bir film, pek çok mesajı da barındırıyor. İzlemeyen varsa tereddüt etmesin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İşte tam benim kafadan bir hatun :) Benimde 1 de takılı kalmayacağı belli oldu. Ki şimdiden 2 oldu bile.. 3 4 diye gidecek büyük ihtimalle.. Samimi yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. Yavruuuuu :) Barfiiiii ahhh çok seviyorum bu filmi bende yeri ayrı yarım kalsa da sonunda tamamen izlemişsin ;) Bu filmdeki oyuncuları daha önce izlememiştim sonrasında adamın oyunculuğuna bittim zaten 🙈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canıım :) Bende bu filme biraz geç kaldığımdan diğer filmlerini izlemiştim ama buradaki oyunculuğu bambaşka :)

      Sil
  8. Güzel bir konu.Tavsiyen için teşekkürler canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim ne demek, yorumun için ben teşekkür ederim^^

      Sil
  9. En sevdiğim sahnelerden biri Jhilmil'in durumunu hemen anlayıp elini tutmaya çalışmak yerine bir sopanın iki ucunu tuttukları yer.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle naif sahneleri vardı ki.. Ama o sahne gerçekten en özellerinden idi. :)

      Sil
  10. Raj Kapoor, 'Avare' filmini çocukluğumdan hatırlıyorum. Romantik bir delikanlıydı. Oyunculuk genetik galiba. En azından rol model olmuştur dedesi. Bollywood filmlerine bayılırım.Emeğine sağlık Akela kızım.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım öyle olmuş çünkü Ranbir de çok romantik bir delikanlı gibi duruyor filmlerinde :) Teşekkür ederim yorumun için Ece ablacığım, sevgilerim saygılarım ile :)

      Sil
  11. yazını okurken otomotikman kafamın içinde şarkısı başladı çalmaya :)
    https://www.youtube.com/watch?v=_oyI0C2kBRc
    hepsi de pek naif...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmi kadar şarkıları da naif idi cidden.. Bende tekrar dinleyeyim hemen :)

      Sil
  12. Barfi'i izleyeli iki yıl olmuştur , doğru düzgün hatırlamıyorum bile . Ama kıza gıcık olmuştum, onu hatırlıyorum , priyanka dan böyle bir oyunculk beklememiştim, çok iyi oynamış :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıza bende bir gıcık oldum da.. Buldu sonunda hak ettiğini :D Ranbir ve Priyanka diyor başka bir şey demiyorum^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...