5 Ekim 2016 Çarşamba

Senden Sonra Ben / Kitap Yorumu

Hikayelerin mutlu sonla bitmesi için yola devam etmek gerekir..


Beni tanıyıp da Senden Önce ben hayranlığımı bilmeyen var mı? Yok değil mi? İşte bu hayranlık ile 2. kitabın çıktığını duyar duymaz koştur koştur almaya gittim ve elime alır almaz aşk yaşamaya başladım. (Gözlerimin dolduğunu itiraf edeyim.) Neden bilmiyorum bazı eşyalar, şarkılar, filmler, kitaplar ile böyle özel bağlarım oluyor. Çok sevmeyi sevdiğimden mi acaba? Neyse.. 
Senden Önce Ben kitabının konusunu bilmeyen kaldı mı bilmiyorum ama senden sonra ben devam kitabı olduğu için hakkında spoiler vermeden nasıl anlatacağım inanın bilmiyorum. 
Umarım başarabilirim diyerek konusuna geçiyorum.

Will’in yokluğunun ardından 1.5 yıl geçmiştir ve Lou onsuz hayatına devam etme savaşı verir. Havaalanında korkunç bir işte çalışıyor, boş bir apartman dairesinde yalnız yaşıyordur. Will’in istediği gibi hayallerinin peşinden koşamıyor, cesurca yaşayamıyordur. Bir gün karşısına kimsenin bilmediği, Will ile bağlantısı olan biri çıkar ve Lou’nun hayatı yeniden şekillenmeye başlar..


Spoiler vermeden sanırım bu kadar anlatabiliyorum kitabı.. İlk kitabı okumamın üzerinden uzun zaman geçtiği için bu kitabı alır almaz ilk kitaba tekrar başladım. Bitirip aynı hisler ile beraber 2. Kitaba geçtim. Kitabın başlarında Will’in ismini her okuduğumda anlamsız bir şekilde kalbim acıdı. –Anlamsız değil aslında.. Yaramız derin-  Sonraları kitaba devam ettikçe öfkelendim. Ortalarına geldiğimde ise bu kitabın sadece –devam kitabı çıkmış olsun diye- yazıldığını düşünmeye başladım. Ve bir süre kapağını kapattım.. Sonraları kitap aklıma düştü ve hislerimi bir kenara bırakıp kitabı tamamladım. Şunu söyleyebilirim ki düşüncelerim değişti. Beni “senden önce ben” kadar etkilemedi ama okuduğuma pişman da değilim. 3. Kitap gelebilecekmiş gibi bitti. Bilemiyorum.. Lou ve Will esas noktaydı benim için, 3. Kitabı çıkarsa böyle koşarak gitmek gibi bir his olmayacak içimde sadece onu biliyorum.

Bu kitabı alırken ki düşüncelerim içeriğinin “Acaba Will hasta olmasaydı nasıl bir ilişkileri olurdu” veya “Will yine hasta olsaydı ama o tercihi yapmasaydı gelecekleri nasıl olurdu” durumları üzerine yoğunlaşılacağı yönündeydi. Ama kitapta bambaşka bir hikaye var bunu söyleyebilirim.

Son yorumuma gelirsek benim okurken şekilden şekle girdiğim, duygudan duyguya koştuğum, Will’i özlediğim bir kitap oldu. Sevdim mi sevdim ama ilk kitabın verdiği hisleri veremedi.. Yine de kalbimin tanıdığı hikayeyi sonlandırdığı için mutluyum.

Yazarın diğer kitaplarını da merak ediyorum çünkü yazım dili ve tarzını seviyorum.  Bir artı bir, sevgilimden son mektup.. Önerileriniz varsa alabilirim bu konuda.

Şuanda sırada bekleyen bir çok kitap var elimde ama gözüm hala dışarıda.. Ve vakitsizliğimde tabi.. Sanırım çok yaygın bir durum bu kitap okumayı düşünenler için :) 

Sevgilerim ile..

24 yorum:

  1. Açıkçası bu kitabı henüz okumadım ama arkadaşım okuyordu ve ben sürekli soruyordum nasıl diye ve ondna dinlediğim kadarıyla gereksiz oluğunu düşünüyorum. Seri olabilecek bir konuya sahip değil. Will'den sonrasını hiç de merak etmiyorum. :( Lou'nun yanına gelen sürpriz karakteri de biliyorum ve ki yine saçma acaba Will bilseydi yine de o kararı verir miydi dedirtti yine de severek okuyan herkese saygım var. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben ilk kitaba takık olduğumdan biliyorsun direk atladım ama.. Yani bilmiyorum pişman değilim aslında ama keşke yazılmasaydı diyorum ne bileyim büyüsü bozuldu gibi.. Ki evet seri olacak bir konu da değildi çünkü zaten Will ve Lou asıl mevzuydu.. Neyse oda öyle bir rüzgardı geçti :D

      Sil
  2. Filmini izlemiştim, Senden Önce Ben. Sanırım genel olarak aynı etkiyi yaratıyor kitap, beklentiyi pek karşılayamadığı söylenebilir. Belki bir gün elime düşerse okurum, çok tarzım değil çünkü ama bazı şeylerin tadında bırakılması gerekiyor, buna kitaplar da dahil. Belki tek kitapta bırakması kitabı ve karakterleri daha akılda kalıcı, etkileyici ve güçlü kılardı diye düşündüm. Okumadan da çok bir şey diyemem tabi, biraz genel anlamda söyledim bunları. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde okuduğum yorumlar hep bu yönde idi.. Gerçekten tadı bozuldu yani ben şu anda hala düşündüğümde aklıma ilk kitap geliyor ikincisi değil.. Benim için hikaye ilk kitapta bitti, ikinci kitap başka bir kitap gibiydi.. Genel anlamda yaptığın yorum çok doğru, teşekkür ediyorum yorumun için :)

      Sil
  3. Devam kitabı bana da yazılmış olsun maksadıyla çıkmış gibi geldi. Biraz da işin finans boyutu da vardır elbette. Ama ilk kitaptan soyutlayarak bakıldığında iyi bir kitap olabilir. Yazarın diğer kitaplarını okumadım ama iyi olduklarını duydum. Özellikle Sevgilimden Son Mektup ve onun novellası Paris'te Balayı çok güzel demişlerdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım ilk kitaptan çok etkilendiğimiz için böyle hissettik devamı gelebilecek gibi değildi çünkü.. Bende öyle düşünüyorum, bizim görmediğimiz finansal boyutu da işin içinde olmalı.. Satışları, çıkarsa devam filmi gibi.. Fırsatını bulursam diğer kitapları da okumak istiyorum, bakalım listemdeler.. Yorumun için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Heyecanına hayran kaldım :) Ben de çok merak ediyorum en kısa zamanda okumayı düşünüyorum, tabi hocaların verdiği kitaplardan kafamı kaldırabilirsem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim böyle çok sevdiğim "şeyler" vardır.. Kitaplar, filmler, şarkılar gibi.. O zaman büyük heyecan duyuyorum işte :) Heyecanıma ortak olduğun için çok teşekkür ederim^^

      Sil
  5. ilk kitapta çok sıkılmıştım :-(( ben bunu da okumam sanırım..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman hiç bulaşmayın derim çünkü daha büyük sıkacaktır, ben bile bazı yerlerinde patladım :)

      Sil
  6. Kitabı okumadım ama birinci kitabın filmini izledim. Yani hissettiklerinizi film noktasından gelerek anlayabiliyorum. Will'in yaptığı tercihten sonra içim burkulmuştu. Aklımda sürekli, şöyle olsaydı böyle olsaydı ama adam da haklıydı, şeklinde düşünceler dolaşıyor. Filmi izleyeli birkaç hafta oldu ve yazınızı görünce içim yeniden buruklaştı. Kitap daha ayrıntılı ve derin olduğu için eminim siz daha da yoğun etkilendiniz. Blogunuzu valar morghulis'un öneri yazısıyla keşfettim, ilgiyle okuyacağım. Sevgiler... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini bende izledim ve şunu söyleyebilirim kesinikle kitaptan sonra içiniz burkulmayı da geçiyor, paramparça oluyor.. Yani en azından benim için öyle oldu.. İkinci kitapta ise "Will'in seçimini değiştirebilirdi" dediğimiz bir olay ortaya çıkıyor, işte o zaman insanın şalteri atıyor :))
      Valar'cığım candır :) Hoş geldiniz diyorum o zaman.. Sevgilerim ile^^

      Sil
  7. Çok sevdiğim kitap ve ilk defa bir kitabın filmini beğendiğim eser "senden önce ben" <3 Senden sonra ben kitabını ilk çıktığında niyetlendim fakat sonrasında almak istemedim sanki okyunca bütün büyüsü bozulacakmış gibi geliyor. Emeğine sağlık bitanemm <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşasın ortak noktalarımızdan birisi :) Filmini bende beğenmiştim kitabı kadar olmasa da.. Düşüncene katılıyorum. Ben okuduğum halde ikinci kitabı başka bir kitap gibi görüyorum, o büyü yok çünkü..
      Çok teşekkür ediyorum canım ❤

      Sil
  8. Bende de aynı durum var Akelam, okunacak çok kitap var ama vakit çok az...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapmak istediğimiz çok şey, yapmak içinse az vaktimiz var Blana hatunum.. Birde hayat geçiyor yahu..

      Sil
  9. Merhabaaaa...
    Bloğunuzu Yen'i keşfettim bende beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabaa..
      Hoş geldiniz, bende geleceğim mutlaka ziyaretinize :)

      Sil
  10. Bloğumda seni davet ettiğim bir mim var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumuna geç döndüm hatun ama mim hafta içi yayında olacak, söz :)

      Sil
  11. Tam benlik bir yer buldum gibi:)Merhaba ilk kitabı çok severek okuyanlardanım.Çok etkilendiğimi hatırlıyorum.Filme korkarak gittim ama filme de bayıldım.Bence oyuncu seçimleri çok isabetliydi.Ancak ikinci kitaba bir türlü elim gitmiyor maalesef:/ Sırf hayal kırıklığı yaşamamak için.Ama yazınızı okuduktan sonra bir cesaretle karışık alma isteği uyandı tekrar.Elinize sağlık<3<3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz o zaman, merhabalar :)
      Filmi bende korkarak izledim, bazı bölümlerini çok sevemesem de yine de iz bırakmayı başardı kalbimde.. İkinci kitap da söylediğim gibi elimden bıraktığım, uzaklaştığım yerler oldu.. Sadece hikaye bitsin diye okumak istedim. Lou'nun sonraki hayatını okumak isterseniz tavsiye edebilirim, öyle söyleyeyim :)
      Çok teşekkür ediyorum❤

      Sil
  12. Merhaba! :)

    Senden önce ben kitabı çok konuşulmuştu,
    Bu da güzel bir kitaba benziyor, sizin sayenizde böyle bir kitabın olduğundan haberdar oldum, teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar :)
      Güzel yorumunuz için ben teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...