23 Kasım 2016 Çarşamba

Death Parade / Anime Yorumu


Anime izlemeyi ne kadar çok sevdiğim herkesçe biliniyor artık. Ve bildiğiniz bir diğer konu olan vakitsizlik bu konuda da vurdu beni. Doğal olarak bende Kore dizileri ve animeler arasında mekik dokuyorum. –Uyuya kalmadığım zamanlarda- Bu yazıda bahsedeceğim anime, verdiğim araya ilaç gibi geldi. Ve anime özlemimi pekiştirdi. 


Konusu:
Öldükten sonra cennete ya da cehenneme gideceğimizi düşünürüz. Peki, buna neye göre karar verilir? Aynı anda ölen 2 insan asansör ile Quindecim adındaki bara gelmiştir. Nasıl geldiklerini ve neler olduğunu hatırlamazlar. O barda onları hakemler karşılar. Quindecim barının hakemi Decim.. Bu iki insanın nereye gideceğine karar vermesi için onlara bir oyun oynatır. “Ölüm oyunu” ve o oyunu oynamadan oradan çıkamayacaklardır.. Oynadıkları oyun sırasında –öldüklerini bilmedikleri için- hayatta kalmak için oyunu kazanmaya çalışırlar.  Yapacakları şeyler hangi tarafa gideceklerini belirler.

Quindecim..

Türü psikolojik, oyun olan bu anime 12 bölümlük. 2015 yapımı. Imdb puanı 8,2. Cennet cehennem dediğimiz kısım animede; Cennet reenkarne olarak dünyaya dönmek, cehennem ise ruhun boşluğa gitmesi olarak yansıtılmış. Animede ki ölüm oyunlarını izlerken bizde Decim ile birlikte hakemlik yapıyoruz. Hangi ruhun nereye gönderileceğini -bizce- tahmin etmeye çalışıyoruz. Ama her şey göründüğü gibi mi? Olaylara kimin açısından bakıyoruz? Bizim mi, yoksa oyunu oynayan kişinin mi?


Çizimleri ve müzikleri o kadar güzel ki. Anime de çizim çok önemli bir unsur benim için ve bu anime tam olarak beklediğimi veriyor. Opening ve Ending’e ise bayıldım. İkisi de her gün mutlaka kulağımda olan Soundtrack’ler. Opening çok hareketli, animenin konusuna bakınca “ne alaka” diyorsunuz. “Haydi, oynayın eller havaya” tarzı. Ending  ise tam tersi. Bayıldım, bayıldım. -Çok sevdim ne yapayım? :)-

Karakterlerin kişilikleri, mimikleri, çok iyi. Gerçekten insanın kalbine dokunuyor. Olayın psikolojik bölümü ise bambaşka.. Mesela ilk bölümdeki “Ölümün 7 dartı” oyunu çok etkilemişti beni. Balayında ölen yeni evli çiftin, oyun sırasında yaşadıkları, duygu geçişleri filan şahane idi. Sürekli aynı ikili yargılanmıyor animede, bölüm bölüm değişiyor çiftler ve konular.

11. ve 12. Bölümler ise etkilendiğim bölümler. Animeye başlamadan önce bu bölümlerin çok duygusal olduğu söylenmişti ve ben izleyince anladım söylenmek istenileni. İnsan olmayan Decim’in, insanca duygular hissedecek mi acaba konusu ve bir insanla olan yakınlığı gibi.. 



“Hayatını dolu dolu yaşamış insanların, hiçbir şey yaşamamış gibi son bulmalarından hoşlanmıyorum.”

Decim karakterine ise bayıldım. Hem çizim olarak hem de karakter olarak çok hoştu. Ve en büyük hobisi ise gerçekten etkileyici. Yargıladığı insanların mankenlerini yapmak. Bulunduğu barda onları ölümsüzleştirmek..
Chiyuki (Noona Kurokami) karakteri ise hiçbir anısı olmadan kendisini barda bulan bir kadın. Decim’in asistanlığını yapmaya başlar. –Bu sayede Decim onun hakkındaki kararını verecektir.- Hikayesi gizem dolu.
Bu iki karakteri birlikte çok sevdim.Başka tür bir animede daha beraber olabilirler miydi mesela diyorum.. -Çok saçma bir istek olabilir, kabul ediyorum- Ama fan art yapımları bile var. -Yaşasın, yalnız değilim! :)-

Spoiler olmaması açısından kısa keseceğim. Bölüm sayısı az olması sebebi ile kısa bir sürede bitirebileceğiniz, tadı damağınızda kalacak bir anime. Keşke daha uzun olsaydı.. Konusu devam edebilir bir konuydu çünkü.. 2. sezon ile ilgili hiç bir bilgim yok ama gelmeyeceğini bile bile insan bekliyor işte.. Şiddetle önerdiklerim listesinde. 

Sevgiyle.
Gifler Tumblr'den alıntıdır.



6 yorum:

  1. En cok bu yazilarini severek takip ediyorum kuzu :) izlemediklerim var ama senin bloga girip liste yapabiliyorum aman bu bloga bisey olmasin listem bura benim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziler, kitaplar derken animeler askıda kaldı biraz ama en kısa zamanda devam edeceğim yine animelere :) Ay çok sevindim ama ki, söz bunu unutmayacağım :D

      Sil
  2. Konusu çok farklıymış ^^ Bende senin gibi mekik dokuyorum tarih , yer , dil birbirine girdi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konusu cidden farklı ve sağlam, sen bir göz at^^ Durum bende de aynı, kafam kazan aslında.. :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...