12 Kasım 2016 Cumartesi

Nothern Limit Line / Kore Filmi

 Geçtiğimiz cumartesi akşamı gemileri yakmış, art arda beklettiğim filmleri tüketeyim diyerek hazırlıklarımı yapmıştım. Daha önce gördüğüm ama izlemeye fırsat bulamadığım Yeonpyeong haejeon - Nothern Limit Line / Kuzey Sınır Hattı filmini izlemeye koyuldum. Türü itibari ile başıma neler geleceğini biliyordum lakin her şeyi göze alarak başladım izlemeye..
Konusu
“Yeonpyeong-do yaşanan gerçek bir hikâyeye dayanan, ülkeleri için cesaret ve sorumluluk gösteren genç askerlerin hikâyesi.”
–Alıntıdır.


“Güney ve Kuzey Kore arasındaki  fiili  deniz sınırını belirten bu hatta Nothern Limit Line yani Kuzey Sınır Hattı deniyor. Birleşmiş Milletler tarafından tek taraflı olarak ilan edilmiş ama Kuzey Kore tarafından kabul edilmiyor. Bölgedeki balıkçı teknelerine refakat eden Kuzey Kore donanma gemileri ile Güney Kore gemileri arasında sık sık gerilim yaşanıyor.”


Filmin başrollerinde; Sıhhiyeci Park Dong Hyuk rolü ile Lee Hyun Woo, Kıdemli başçavuş, Dümenci Han Sang-kook rolü ile Jin Goo ve Kaptan Yoon Young-ha rolü ile Kim Moo Yul var.

29 Haziran 2002 tarihinde yaşanan 2. Yeonpyeong Savaşı anlatılıyor filmde.. Dünya kupası, Türkiye – Güney Kore maçı oynandığı gün oluyor hatta.. Türkiye’nin Dünya 3. Olduğu maç.. Güney Kore savaş gemisi sınır sularında iken Kuzey Kore gemileri tarafından taciz ediliyor. Bu durum bir iki defa oluyor ama “ateş açılmadan ateş açmayın” kuralları yüzünden Güney Kore gemisi bekliyor ve sonra Kuzey Kore gemisi tarafından ateş altına alınıyor. Olaylar tamda Dünya kupası maçları zamanında oluyor. Askerlerin maçları heyecan ile bekleyişi, bir taraftan sürekli tetikte olmaları.. Ve sonra kendilerini savaşın, yaşamın ve ölümün arasında bulmaları.. O kadar gerçekçi anlatılmış ki filmde. Son zamanlarda izlediğim en etkileyici filmlerden biriydi, tartışmasız. Gerçekten etkilendim. Öyle ki gözyaşlarımı bir süre sonra silmeyi bıraktım. Kendimi de bıraktım öyle.

Tabi bunda Korelilerin dramı çok iyi yansıtabilmeleri de var. Tam direndim sonuna kadar.. Öyle bir sahne geldi ki. Saydım, saydım, sövdüm. –Şimdi birde buradan bela okusam ayıp olur mu?-

Ve filmin sonlarında televizyonda, çıkan savaşın haberi yapılıyor. Nasıl yapılıyor biliyor musunuz? Dünya kupası haberlerinin arasında geçiştirilerek yapılıyor. Ve tabi yine ölenler, öldükleri ile kalıyor.. Böyle bir dünya işte. Birde filmin sonunda gerçek kahramanların röportajları veriliyor. Filmi o savaştan sağ kurtulan askerlerin anlatımları ile bitirmişler.


Türü; Dram, savaş. Imdb puanı 6.5 Ben çok daha fazla olabileceğini düşünüyorum. Kore filmlerine aşinaysanız, savaş türündeki filmleri seviyorsanız ve öyle bir film olsa da dağıtsa beni diyorsanız önerebilirim.

Nothern Limit Line bilgisi kaynakça olarak siyahgribeyaz.com ‘dan, gif Tumblr’den alıntıdır.


8 yorum:

  1. Bu dünyada ne zaman böyle şeyler önemsendi ki. Uzağa değil sadece kendi ülkemize bile baksak bizi korumak için savaşan askerlerin medyada çok da önemsenmediğini anlarız. Medya dünyası, televizyon, diziler artık insanların prototipi gibi. Kuş bakışı olarak yansıtıyor bizleri. Ve ne acı ki çokça uyuşturulmuşuz. Umarım yakın zamanda sinir hücrelerimiz yeniden hissetmeye başlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmlere bakıp üzülüyoruz da yaşıyoruz bunları aynı zamanda. Sanırım söylediğiniz gibi alıştırıldık ve uyuşturulduk acılara karşı.. Amin, tüm kalbimle diliyorum bunu..

      Sil
  2. Ah su okul ve sınavlar olmasa bende doya doya izlesem. Haftalardır tek bir bölüm bile izleyememis olmanın verdiği acıyı anlatamam. Uzun süredir buralarda olmamamın sebebi bir azalsa... 😔 İzleyeceğim ilk filmlerden bu. Elinize, dilinize sağlık 🙂

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende iş yoğunluğundan zar zor fırsat buluyorum, çok üzgünüm bu konuda.. Ama biriktirip izlemek daha güzel olacaktır eminim^^ Çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  3. Dünya kupası haberleri arasında geçiştiriliyor demek... Mıtlaka izleyeceğim, o cümleden çok etkilendim, efendim. Ve önceden izlemesem de, eminim ki dediğiniz gibi puanı 6.5'tan fazla olmayı hakediyor. Şimdiden puanım yüksek... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle, gerçekleri yüzümüze vuruyor yani.. Umarım keyif alarak izlersiniz. Bu güzel yorumu okumakta beni çok mutlu etti, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Ya ben senin yazına iki kere geldim ikisinde de yorum yapmayı unutmuşum kafam artık nasıl gitmişse :D
    Dünya kupası diyince acaba Türkiye ile olan mı diye geçirmiştim içimden oymuş zaten , konusunu okuyunca türkiye içinde geçmesine sevinemedim ama , Koreliler bu tazr filmleri çok iyi yansıtıyorlar gerçektende , izliycem bunu inşallah ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ya.. Aşk olsun o ne demek yahu :D
      Bende aynı şekilde hissettim.. Normalde dizilerde, filmlerde Türkiye adı geçince "as bayrakları, as" moduna girerdim ama burada gözüm göremedi bile.. Filmi sende seversin eminim..
      Kocaman sevgiler^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...