21 Kasım 2016 Pazartesi

The K2 / Kore Dizisi

 Son zamanlarda iş yoğunluğum yüzünden güncel dizi takip etmeye ara vermiştim. Şimdi ise yaşadığım yorgunluğa alıştığımdan mı yoksa dizi izlemeyi özlediğimden mi bilmiyorum tekrar takip etmeye başladım. Ama bence bunun asıl sebebi özlediğim oyuncuların yeni dizileri ile dönüyor olmaları. Bunlardan biri de Ji Chang Wook. Nam-ı diğer Healer. Healer dizisi ile gönlümüze taht kurmuş Chang Wook yeni bir aksiyon dizisi ile döndü. Hem aksiyon açlığımı bastırmak hem de Chang Wook özlemimi gidermek için -yine çevirileri bittikten sonra- başladım izlemeye.. 16 bölümlük olan dizi 12. bölüme geldiğinde başladım ve güncele yetişerek -yine- son 2 bölümünü beklemek zorunda kaldım. Olsundu, değerdi..  Söz konusu Chang Wook idi. -Şuraya bir de kafiye bırakayım.-

Konusu:
Kim Je Ha (Ji Chang Wook) -dizideki gerçek ismi bilinmiyor.- Eskiden Irak’ta görev yapmış paralı bir askerdir. Bazı olaylar sonucu ülkesine ihanet ile suçlanır ve kaçak durumuna düşer. Daha sonra Kore’ye döndüğünde yine bir takım olaylar sonucu yolu, başkan adayı olan Jang Se Joon (Jo Sung ha)’un eşi Choi Yoo Jin (Song Yoon Ah) ile kesişir. Geçmişinin intikamını alabilmek için onun yanında korumalık görevine başlar. İnterpol tarafından arandığı için ismi değiştirilir ve Kim Je Ha ismini, K2 lakabını alır. Başkan adayının herkesten gizlediği kızı Go Anna (Im Yoon Ah) da olaylara dahil olunca, intikam ve aksiyon dolu olaylar başlamış olur.


Spoiler vermeden konusunu anlatacağım diye çatladım burada resmen. Çünkü spoiler bazen dizinin büyüsünü kaçırabiliyor. Her ne kadar ben tatlı spoileri sevsem de.. Çok derine inmeden bu kadar anlatabiliyorum konusunu ama anladığınız üzere; Bol intikam planları, aksiyon sahneleri ve romantizm içeren bir dizi. Genel yorumumu ve karakter tanımlamalarımı yapacağım, spoiler içerebilir.


Dizinin ilk bölümleri şahane başladı. Aksiyon sahneleri biraz fazla –birazdan biraz daha fazla- kaçmıştı yalnız. Öyle ki 2. Bölümde –aksiyonu çok sevmeme rağmen- izlerken yoruldum. Ve direk olaydan çıkıp “ne çok yorulmuştur bu çocuk bunları çekerken” düşüncelerine girdim. –Evet, onu düşündüm sadece.. Haha- Sonraki bölümlerde biraz dozu azaltılsa da ara ara biraz uçtuklarını düşünüyorum. Kim Je Ha karakteri eski bir askerdi, çok yetenekli idi evet ama ölümsüz değildi. Daha 3 4 saat önce ameliyat olmuş ama şimdi 20 30 kişiye pata küte giriyor olduğunu görmek.. Pek inandırıcı gelmedi bana. Yine de gözler bayram etti orası ayrı.


Diziye Chang Wook için başlamış olsam da beni kendine asıl hayran bırakan kişi başkan adayının eşi Choi Yoo Jin karakteri idi. Song Yoon Ah’ı -sanırım- ilk defa izledim ve gerçekten hayran kaldım. Karakteri oynamadı, yaşattı adeta. Her mimiği, hareketi, öyle kusursuzdu ki. İlk bölümden itibaren diziyi aldı ve götürdü. İtiraf edeyim bir yerden sonra onun hamleleri, yaşayacakları için izlemeye devam etti. Gördüğüm en sağlam kadın karakterlerden birisiydi, tartışmasız. Ve -bence- dizinin kesinlikle baş rolü o idi. Bir yerden sonra bütün dikkatimi hatuna verdim.

Go Anna karakterine gelirsek.. Pek sevemedim sanırım. Biraz basit buldum. Daha güçlü bir karakter ya da güçlenecek bir karakter görmeyi beklerdim. En azından bir numarası olmalıydı.. Yoona’nın oyunculuğu ise ilk bölümlerde çok iyi sonrasında ise biraz durağandı. Belki de karakteri yüzündendir bilemiyorum ama.. Yalnız kilisede söylediği “Amazing Grace”.. Gerçekten çok sağlamdı. Sevdim. 


Başkan adayı ise, bir diğer sağlam oyunculardandı. Taş kalpliliğine, yaptıklarına delirsem de.. Karakterini tam yansıtabildiğini düşünüyorum. Onun dışındaki bütün oyuncular ve karakterler bence tamamdı. Dizi aksiyona, entrikalara doydu da romantizmi derseniz..


Fazla bir şey anladığımı söyleyemeyeceğim –Romantizm bakımından eksikti dizi -bana göre-, senarist kalemini diğer mevzular için bitirdi sanırım.- Benim aklımda kalan tek şey; Tehlikede olan bir kız, onu koruyan ve kurtaran bir adam. İlişki bunun etrafında döndü durdu sanki.. En beğendiğim sahneleri ise final bölümünde olan sahneleri idi. Bir tek orada “şahane bir çift olmuşlar” diye düşündüm. Yan yana çok güzel duruyorlar da.. Daha tatlı romantikli, komedili bir dizide görüp değerlendirmek gerekir sanırım. Çünkü Anna’nın karakteri, k2’nin karakterine yakışmadı. Birde son kiss sahnesi bana yakında “Chang Wook ve Yoona ilişkilerini basına açıkladı” haberlerini duyacağımızı hissettirdi. Bilemiyorum..


Dizi ile ilgili çok mu olumsuz yorum yaptım bilmiyorum ama keyif ile izledim ve sevdim. Saydığım ayrıntıları saymaz isek sağlam bir aksiyon dizisi olmuş. Sadece benim beklentimin altında kaldı. Ji Chang Wook ve Song Yoon Ah için izlenmesi gerektiğini düşünüyorum.

Ji Chang Wook askere gidecek, son dizisi bu olacak diye karalar bağlıyordum ama okuduğum habere göre “muhtemelen bir yapımda daha yer alırım” demiş. Umarım yer alır da bize güzel bir dizi daha bırakır. Çok uzattığım bir dizi yorumu oldu umarım sıkılmadan okumuşsunuzdur. Uzun zamandır dizi izlemiyorum ve yorumlamıyorum ya düştü çenem işte.



Yeni yazılarda görüşmek üzere.
Gifler Tumblr’den alıntıdır. 

11 yorum:

  1. Akelaaaa, vay güncel dizi ben de 4 bölüm falan izledim ama komedi, kafa dağıtmak için seçiyorum genelde çok ilerleyemedimerak o yüzden, dizideki karakterler enteresan tabii ki healer etkisi ile hemen başlayayım dedim ama çok sarmadı, o da modumdan dolayı...
    Ne güzel özetlemişsin, çok beğendim...
    Dün the legend of the blue sea dizisine bakayım dedim, çok merak ediyordum, onda da kararsızım yahu 😋😋😋

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç güncelim kalmadı şu anda hatun hepsini bitirdim :D Yeni başlayan dizilerinde birikmelerini bekliyorum.. Healer'in yanında 0 kalır onu diyeyim.. Sırf aksiyon kasmışlar.. Chang Wook hatırına katlandım işte^^
      Çok teşekkür ederim, beğenmiş olmana çok sevindim :)
      O dizinin de birikmesini bekliyorum. Efsane olacak gibi değil.. Yani öyle hissediyorum hiç izlemeden ama.. Umarım yanılırım. Haydi inşallah :))

      Sil
    2. yok yaa, çok sevmedim blue sea yi beklentimi karşılamadı, hala nasıl bağlayacak diyorum, kafamda deli sorular fantastik olunca =)))

      Sil
    3. Bende pek heveslenemiyorum o diziyi izlemek için.. Goblin'e ise başlamamak için direniyorum aşırı derecede :))

      Sil
    4. goblin başladım üç bölüm izledim, gong yoo hastasıyım zaten Lee Dong wook ile koparıyorlar beni =)) sevdim ben, güzel bi fantastik, kurgusu fena değil gibi bozmasa ;)

      Sil
  2. ahh ah bu adamın başka hangi dizide başlayacak diye beklerken bu mu yanı aksiyon yerine şoyle romantik komedi tarzi ile de dönebilirdi. olumsuz gibi okudum ama çokta ismini duymadım açıkçası pek çıkıs yapamamış gibi. sanırım izlemeyceğim bunu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle. Romantik komedi efsane olurdu da işte.. Yani bilemiyorum pek sevemedim gibi.. Aksiyon dizisi tamam da.. Aradığımı vermedi bana. Bence de hiç alma listeye.. Bir süre sonra dizisiz kalırsan bakarsın :)

      Sil
  3. Bu dizi bitti mi ya , healercığımı çok beklemiştim , iyi madem izleyim bunu :D Fakat yanına bula bula yoona 'yı mı bulmuşlar bula bula , pek oyunculuğunu sevmem ama neyse artık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bitti bitti. Vallahi ben hala bekliyorum.. Askere gitmeden Healer tadında bir şey ile gelsin lütfen. Romantik komedi mükemmel olur hatta. O konuda bende sıkıntıdayım.. Ama gözlerini Chang Wook'a dik gerisini görmüyorsun zaten :D

      Sil
  4. Suspicious Partner romantik komedi tarzında dizisi şu anda.Bence beklentilerinizi karşılayacaktır

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyi uzaktan takip ediyorum çünkü son zamanlarda çevirisi bitmemiş dizileri izleyemiyorum maalesef, biraz fazla yoğun olduğumdan.. Ama aklımda, mutlaka izleyeceğim. Yorumunuz için teşekkür ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...