10 Aralık 2016 Cumartesi

Ae Dil Hai Mushkil / Hint Filmi

Hafta sonu film yazısında bugün; haberlerini gördüğümde kalbimi kıpır kıpır eden “Ae Dil Hai Mushkil” filmi var. Filmin fragmanını izlediğimde ve oyuncu kadrosunu beraber gördüğümde mutlaka izlemeliyim bu filmi diyerek başlamıştım beklemeye.. Bu sakin ve güzel cumartesi gününü fırsat bilip yaklaşık 1 saat önce bitirdim filmi.. Konusundan bahsettikten sonra detaylı yorumumu yapayım.

Konusu:
Ayan (Ranbir Kapoor) ile Alizeh (Anushka Sharma) sevgilileri ile kavgalı oldukları bir günde barda tanışırlar. Bu günden sonra dostlukları başlar. Alizeh için aralarındaki ilişki dostluk, Ayan için ise aşktır. Ama Ayan bunun farkına varmaz. Daha sonra fark ettiğinde ise onu kaybetmemek için hislerini saklar. Hislerini ona açıklamaya karar verdiği zaman ise reddedilir ve uzaklaştırılır. Alizeh yıllar önce sevdiği Ali (Fawad Khan) ile karşılaşır Ayan ise şair Saba (Aishwarya Rai) ile tanışır ve olaylar gelişir. -Replikler spoiler içerebilir.-


Filmin ilk fragmanını izlediğimde -altyazısız- konuyu yanlış anlayıp aldatma hikayesi sanmıştım. Konu benim tahmin ettiğimin çok ötesinde çıktı öncelikle onu söyleyeyim. “Kadın ve erkek sadece arkadaş olabilir mi?”, “Olursa nasıl olur?” Ya da “neden olamaz?” sorularının yanıtı gibi film. 

İlk yarısı çok eğlenceli. Şebek halleri çok tatlı. Biraz fazla Amerikan romantik komedisi tadında. –Çok abartmamışlar ama müstehcen sahneleri de var.- Londra da, Paris de, Viyana da ve Hindistan da geçiyor. Görseli de bol yani.. Klasik Hint filmi gibi hissetmiyorsunuz.

"Her şair en az 1 kez evlenmelidir. Mutlu bir evlilik iyi bir hayat anlamına gelir. Mutsuz olansa iyi şiir demektir."

Filmin kadrosu ise gerçekten yıldız dolu. O yüzden oyunculukları ile ilgili hiçbir şey söyleyemeyeceğim tabi ki hepsi şahane idi. 
Ranbir Kapoor’un Barfi, Tamasha, Yjhd filmlerini 

Anushka Sharma’nın Sultan filmini

Aishwarya Rai’nin Guzaarish filmini 

Fawad Khan’ın ise Khoobsurat filmini yazmıştım.

Hepsi de çok sevdiğim oyuncular. Ki filmi izleme ve tamamlama sebebim de onlar.. Ve filmin sürprizi ise kral Shah Rukh Khan’ın konuk oyuncu olması idi. Gözlerim de ponçik ponçik olmadı değil. Karakteri de çok tatlıydı, belirtmeden geçmeyeyim. Birde Aishwarya’nın gerçekten yürüyen cazibe olduğunu söylemek istiyorum. Hatun cidden taş!


Film ise çok çok bayıldığım bir film olmadı.. Ama sevdim. Sanırım beklentim çok büyük olduğu için böyle hissediyorum ve beklentimin de altında kaldı.. Güzel bir film ama ara ara konudan koptum ve ne için izlediğimi unuttum. Çok güzel ve eğlenceli başlayan film yarısından sonra drama döndü. Dram beni boğmadı ama konunun çok başka yerlere gitmesi.. Umduğumu bulamamama neden oldu.


Film replikler bakımından çok iyiydi onu söyleyebilirim. Yazmak istediğim çok fazla replik vardı ama baymamak adına hepsini almadım. Birde filmin çevirisinde çok fazla sıkıntı vardı. Harf hataları, anlamsız cümleler ve çevrilmeyen yerler.. Bu konu da beni filmden koparmış olabilir. Umarım tekrar gözden geçirilir..

Şarkıları ise benim filmi izlemeden önce -neredeyse- ezberlediğim şarkılar oldu. Gerçekten çok iyilerdi. Dinlemek isteyenler için BulleyaAe Dil Hai Mushkil, Channa Mereya şarkılarını bıraktım buraya..

"-Bu zor değil mi?
+Ne?
-Birini sevmek.. Karşılık almadan?
+Bu dünyadaki en güzel his..
-Seni zayıf hissettirmiyor mu?
+Hiç de değil. Karşılıksız sevginin gücü hiçbir şey yoktur. Diğer bağların aksine paylaşılmaz. Benim, sadece benim.."

Son söz olarak; oyuncu kadrosu için izlenmesi gerektiğini ama beklentinizi düşük tutmanızı öneriyorum. Vaktiniz var iken göz atabilirsiniz.

Mutlu Hafta sonları! :)

6 yorum:

  1. Hiii ne zamandır Hintli izlememiştim. Günün menüsü belli olmuştur:D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım siz ne düşüneceksiniz film ile ilgili :))

      Sil
  2. Akela ben bu yazını okumuştum ama yorum yapmayı unutmuşum :D
    Ay bu filmin kadrosu şahane ya , baya beklemiştim , ama sen pek beğenmedin galiba , bakalım ben izleyince ne hissedicem . Birde shahrukh artık yeni bir film çıkarsın ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay canım benim ya, çok tatlısın he :))
      Yani beğenmedim diyemem güzel film olmuş ama beni öyle çok kalbimden vurmadı ne yalan söyleyeyim.. İzle sen bende yorumunu merakla bekliyorum. Çıkarsın çıkarsın, haberlerini okuyorum hep ama çıkış zamanlarına daha çok var :D

      Sil
  3. en sondaki yer çevrilmediği için ben alizeh e ne olduğunu anlayamadım. en son alizeh ölüyor mu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. - Filmi izlemeyenler için spoiler olabilir söylediğim. -
      Uzun zaman geçtiği için bende tam anımsayamıyorum şu anda.. Kesin olarak öldü sahnesi geçmedi ama öyle hissettirildi diye hatırlıyorum. Mutlu son değildi yani.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...