24 Aralık 2016 Cumartesi

İnside Out- Ters Yüz / Animasyon Filmi

Geçtiğimiz Çarşamba günü daha önce yazılarımda bahsettiğim en yakın -14yıllık- dostumun doğum günüydü. Bu güzel günü fırsat bilerek ufak bir sürpriz yaptım ve kapısını çaldım. Ertesi gün işe gidecek olmamıza rağmen “Ters Yüz” filmini izlememi önerdi ve başladık izlemeye.. Zaten listemde olan bu filmi keyif ile izlerken.. Tüm gün çocuklar ile savaşmanın yorgunluğuna yenilip devamını getiremedim.. Dün gece ise filmi tekrar izleyip tamamladım. Keşke direnip hepsini izleseymişim.. Çünkü bayıldım!


Konusu:
Riley hokey oynamayı, ailesini ve arkadaşlarını seven mutlu bir çocuk olarak büyüyor. Bir gün çok sevdiği şehirlerinden taşınıp başka bir yerde yaşamaya başlayınca.. Yaşanan bu büyük değişiklik Riley ve 5 duygusu -Neşe, üzüntü, korku, öfke ve tiksinti- için kaosa sebep oluyor. 5 duygunun ve  Riley’in bu kaos ile savaşına şahit oluyoruz.
Film konuları yazmak benim için öyle zor ki.. Aman spoilere girmeyeyim diye bir taklalar, bir manevlar.. Ama oldu gibi sanki.

“Hiç birine bakıp aklından neler geçiyor diye merak ettiniz mi?”

Film sadece çocuklar için değil özellikle, önce onu belirteyim. Tam aile filmi, sıcacık. İnsan beyninin nasıl işlediğini de çok basit ve keyifli bir şekilde anlatmış. Duygularımızın bizi nasıl yönettiğini.. Duygularımızdaki liderlerin kişiye göre nasıl değiştiğini Bu cümlem spoi olacak Dikkat!. “Riley’in duygularının liderinde” neşe” var. Annede lider “üzüntü”, baba da ise lider “öfke”” Büyümenin ve değişmenin gözle görülür gerçeğinden de bahsedilmiş bu şekilde..


5 karakterden biraz bahsedecek olursam.. Sırasıyla..
Tiksinti, Riley’i zehirlenmekten koruyor. Fiziksel ve zihinsel olarak.. Brokoli düşmanı bir karakter diyeyim siz anlayın.
Korku karakteri, hayatımızdaki korkunun yerini temsil ediyor. Riley’i korkulan durumlardan koruma görevini de görüyor aynı zamanda..
Neşe, hepimizin isminden anladığı üzere mutluluk saçan, sevgi pıtırcığı, her şeyin olumlu yanlarını gören bir karakter. Riley’i o yönlendiriyor.
Üzüntü, boğazlı kazağıyla gezen, olaylara hüzün penceresinden bakan bir karakter. En sevdiğim karakter oldu diyebilirim. Hele Gupse Özay seslendirmesi ile.. Aldım ve bağrıma bastım o derece.
Öfke, kısaca tanımlayacak olursam.. “Savaş mı istiyorsun? Kamon!” diyen çok tatlı bir karakterdi. Haksızlığa karşı duruyor. Seslendirilmesine ve öfke patlamaları yaşadığı anlara bayıldım.


“Onu benim için Ay’a götür Neşe..”

Birde Bing Bong var.. Riley’in hayali arkadaşı. Kedi kuyruğu, fil görünümü ve yunus sevinci ile şeker mi şeker bir arkadaş.. Ve çok özel.. Gözlerimden minik minik yaşlar akıtan arkadaş ise bu arkadaş işte.

Onedio.com’da film ile ilgili 18 dikkat çekici bilgi verilmiş. İzleyen arkadaşlar bir göz atabilir. İzlemeyenler için spoiler olacaktır. Filmin Türkçe Dublajlı fragmanını da buraya bırakıyorum. Filmi izlemeyecek olsanız bile fragmanını izleyin. Keyiflendirsin :)


Son sözlerime gelecek olursam.. Ödüllere doymayan bu film, çok sevdiğim, muhtemelen tekrar tekrar izleyeceğim bir animasyon oldu. Bu soğuk Cumartesi akşamı için sıcacık bir film Ters Yüz.. Umarım sizde keyifle izlersiniz.


Mutlu hafta sonları.. 

18 yorum:

  1. Çok ama çok çok merak ettim, mutlaka izlemek isterim. Kalemine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fırsatınız olunca izleyin sizde çok seversiniz eminim.. Çok teşekkür ederim :)

      Sil
  2. uzun zaman oldu animasyon izlemeyeli be Akela hatun... hiç de takip edemiyorum buralarda yazılmasa bahsedilmese.. eline sağlık ^^ <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende denk gelirsem izleyebiliyorum hatun ya.. Araştıramıyorum artık. Ama sen al bunu listeye :) Teşekkür ediyorum^^

      Sil
  3. Ben de izleyecek film arıyordum, hemen not edeyim, efendim :)
    İlginç bir animasyona benziyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten ilginç bir animasyon, seveceğinizi düşünüyorum :)
      Teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil
  4. Akelam çok güzel bir filmdi beni baya etkiledi- duyguları, hisleri öyle güzel anlatıp aktarmışlar ki :) ve sende öyle güzel yorumlamışsın ki emeğine sağlık <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değil mi hatun, gerçekten hisleri yansıtmaları çok başarılı idi. Film bittikten sonra düşündüm hatta benim hisler ne durumda diye :)) Teşekkür ediyor, öpüyorum^^

      Sil
  5. Ters yüz filmini sinemada kızlarımla birlikte izledikten sonra eve de dvdsini almıştım. Bir de Loraks var onu da çok sevmiştim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Loraks'ı duymamıştım.. Ama bende bir alayım listeye, izleyeyim ilk fırsatta. Çok severim eminim :)

      Sil
  6. happy birthday diyeyim en geçmiş olanından =))
    Akela izlemek istiyorum anime, anlatımından merak ettim normalde sevmem ama şöyle kafa dağıtmak için iyi olacak sanki =))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim onun yerine hatun :))
      Çok sağlam bir anime bulunca önereceğim sana zaten özel olarak Fenomenciğimm ama bu animasyon filmi olduğu için seversin sende, izlersin keyifle :)

      Sil
  7. Ay bu çok tatlıştı ya , kardeşlerimle izlemiştim küçük kardeşimden çok diğer kardeşimle ben daha çok sevdik ^^ Üzüntü çok tatlıydı :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Galiba çok küçük çocukları pek sarmıyor.. Daha çok bizim gibi büyümüş ama ruhu çocuk kalmışlara göre sanırım :D Üzüntü candır yahu, ponçik üzüntü^^

      Sil
  8. Akela'm karakterlere tam anlamıyla bayıldım ben :) Mutlaka izleyeceğim, biliyorsun zaten animasyon delisiyim :D Öpüyorum <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karakterler birde öyle güzel canlandırılmış kii :)) Mutlaka izlemelisin çok seveceğini biliyorum :D Öpüyorum çokça❤

      Sil
  9. Canım; seyretmek isterim Akela'm. Güzel bir yorumla karşımızdasın. Sevgilerimle yeni yılını kutluyorum kızım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ece ablacığım çok keyifli bir animasyon gerçekten, dilerim izlediğin zaman sende çok keyif alırsın :) Sağlık, huzur, mutluluk dolu bir yıl diliyorum. Saygılarım ile öpüyorum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...