28 Aralık 2016 Çarşamba

Psikiyatrist / Kitap Yorumu

Kitap yurdundan yaptığım alışverişler çoğaldıkça kitap yorumlarım da artıyor ve durum beni fazlasıyla mutlu ediyor. Bugün yazacağım kitapla ise çok başka bir hikayem var. Bir gün sevgili dostum Nilepp ile kitapçıda gezerken 2 kız geldi yanımıza, baktığımız kitaplar üzerine sohbet ettik biraz.. Birbirimize kitap önermeler, gülüşmeler derken Psikiyatrist kitabını önerdi bana.. Bende ilk fırsatta alacağımı söyledim ve aklımın bir köşesine yazdım. Daha sonra blogda gezerken Sevgili Zoka’cığımın bu kitabı yazdığını görmüştüm ve iyice heyecanlanmıştım. Sonra ise Bi Poşet kitabın da yazdığını görünce.. Tamam dedim, bekle beni geliyorum! Kitabın siparişini vermem yine biraz sürdü tabi ama.. En sonunda kitabıma kavuştum ve aşkımı yaşadım. 2 okumada bitirebildiğim için de ayrıca mutluyum.

 "Kimseye inanma.
Kendine bile güvenme.
Gerçeği arama.
Gerçek seni bulacak."
Yazar:Wulf Dorn
Sayfa Sayısı: 416
Tür: Psikoloji / Gerilim

Konusu:
Psikiyatrist Ellen Roth, sevgilisi Chris’in tatile gitmeden önce ona bıraktığı hastası ile ilgilenmek zorunda kalır. Hasta şiddet mağduru bir kadındır ve Kara Adam isimli biri tarafından bu hale getirildiğini iddia eder. Daha sonra gizemli bir şekilde, yüksek korumalı hastaneden hiçbir iz bırakmadan kaybolur. Dr. Ellen, hastasının ve kendi hayatını kurtarmak için psikolojik bir savaşa girer.

"Hepimizin öğrendiklerini ilk kez tek başına hayata geçirmek zorunda kalacağı bir an vardır. O zaman öğretmenin gitme zamanıdır."

Kitap siparişimin geldiği akşam kitabı okumaya başladım hem de ertesi gün uykusuzluktan ölene kadar! Daha sonra biraz tırsmam ve gerilmem sebebi ile bıraktım bir kenara.. 2 gün sonra tekrar elime aldım ve bitirdim. Şahane idi. İlk bölümde öyle ki -kendim dahil- herkesten şüphe ettim. Öyle çok etkilendim ki.. Kara Adam ile yaşadım diyebilirim. İlk yarısında ciddi ciddi olaylar kafamı kurcalasa da ikinci bölümde tam tahmin ettiğim gibi gerçekleşti. Final ise beklediğim gibi olsa da şaşkınlık ve heyecan ile okudum.

"Şiddete uğramış ve boşanmaya başvurarak ya da kadın sığınma evlerine kaçarak bundan kurtulabilecek kadar güçlü kadınlar vardı. Ama bu gücü bulamayan diğerleri de vardı. Dehşete çabucak son vermeyi, sonu gelmeyen şiddete tercih edenler."

Çok fazla kitap okumanın etkisi ile çözdüm olayları diyemem. Bunun en büyük etkeni çok fazla dizi, film izliyor olmam sanırım..  Her türlü senaryoya hazırlıklı hissediyorum kendimi. Yazarı ilk defa okudum, Psikiyatrist de zaten ilk kitabı. Ama benim için son olmayacak ve sırasıyla tüm kitaplarını okuyacağım. Kalemini çok sevdim, favori yazarlarımdan olduğunu bile söyleyebilirim. –Evet, bir kitabı ile buna karar verdim-

"Genellikle delirmek olarak adlandırılan duruma giden yol hiç de uzun değildir. Bazen birkaç beyin hücresi arasındaki küçük bir iletişim sorunu buna yeter ve bu olur."

Kitap ile ilgili daha fazla ne söyleyebilirim bilmiyorum ama ben çok keyif aldım ve önerebilirim gönül rahatlığı ile.. Bir dahaki alışverişimde “Şizofren” ve “Oyunbaz” kitaplarını alacağım. Hadi bakalım, yaktım gemileri. Her ne kadar okurken gerileceğimi –belki uykusuz kalacağımı- bilsem de vaz geçmeye niyetim yok. Yani dostlar farklı ufuklara yolculuk yapmak isterseniz göz atmalısınız.


Selametle..

10 yorum:

  1. Bu kitap bende de var Akelam ama henüz okumaya başlamadım. İyice meraklandım şimdi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutlaka okumalısın Blana hatunum, Türk seri katiller'den önce başla derim :))

      Sil
  2. Öyle ilgi çekici anlatmışsın ki okunacak bir sürü kitabım var ama ilk fırsatta alıp okuyacağım. Gizem ve gerilim hepimizin ilgisini çeker. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmenize o kadar çok sevindim ki.. Çok teşekkür ederim yorumunuz için.. Umarım sizde keyif alarak okursunuz :)

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim yorumunuz için, sevgilerim ile :)

      Sil
  4. Akelam kitap adını görür görmez bloguna daldım ! sende öyle merak uyandırıcı biçimde anlatmışsın ki -_- yahuuu - bu ay kitap siparişime ekleyeceğim bunu emeğine sağlık güzel yüzlüm <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim hatunların hatunu :) Bende dün diğer 2 kitabını ekledim sepete. Merak ile bekliyorum^^ Umarım sende severek okursun❤

      Sil
  5. Daha önce kitap hakkında konuştuğumuz için az çok konuya hakimim. ^^ Senden sonra zaten kitabı araştırdım ve yorumları gayet olumluydu. Listeye aldım ama elimde okuyacağım çok kitap olduğundan biraz bekleyecek sanırım. :)) Eline sağlık canım benim. :* <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet biz baya dedikodusunu yaptık seninle :) Benimde liste öyle bir kabardı ki.. Bilemiyorum ne zamana okunacak bu kadar kitap.. Şu anlık sadece bakışıyoruz kendileri ile :)) Çok teşekkür ediyorum ve çok öpüyorum❤

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...