22 Aralık 2016 Perşembe

Türk Seri Katiller / Kitap Yorumu

Uzun zaman önce okuduğum ama yazısı şimdiye nasip olan Türk Seri Katiller kitabından bahsedeceğim bugün.. Polisiye vakalar, çözülemeyen cinayetler, seri katiller.. Her zaman dikkatimi çeken bir konu olmuştur. Türk seri katiller kitabı ise sıkça adını duyduğum ama okuma fırsatını bir türlü bulamadığım bir kitaptı. Daha sonraki kitap alışverişime ilk sıradan ekledim ve okumaya başladım. İlk okuduğuma biraz gerildiğimi ve elimden bıraktığımı itiraf edeyim. Çünkü bir senaryoyu değil gerçekleri okuyorsunuz. Ki kitabın sonunda yer alan belgeler de bu durumu kanıtlıyor. Daha sonra çekingenliğimi bir kenara bırakıp kitabı bitirdim. Benim için ilginç bir yolculuktu..


“Türkiye’de seri katil yok. Bizden seri katil çıkmaz!”

Kitapta; 1960 yılından beri Türkiye de gerçekleşen, kimliği, cinayetleri bilinen 21 seri katil ve kimliği bilinmeyen 2 seri katil yer alıyor. Katillerin iç dünyaları, cinayetleri neden işledikleri, hareket şekillerini detaylı bir şekilde anlatıyor. Biraz da “Türkiye’de seri katil yok. Bizden seri katil çıkmaz” sözüne cevap olarak yazılmış bir kitap. Çünkü tokat gibi veriyor kanıtları ile cevabını..

“Her seri katilin kendine has bir ritüeli ve öldürme güdüsü olsa da uzmanlara göre ortak özellikleri şunlar: Anormal kişilik bozukluğu, seksüel içerik, otuz günden uzun bir zaman diliminde cinayet ve en az 3 kurban.”

Her katilin anlatımından önce kısa bir bilgisi ve yan sayfasında söylediği en vurucu sözler yer alıyor. Mesela ilk katil olan Mehmet Yaman’ın “Sonra anladım ki, bende insanım ve insanları seviyorum” sözünü söylemesi gerçekten etkileyiciydi. Ve bunu 5 kişiyi boğarak öldürüp, 5 kez idama mahkum edilip 14 yıl yatıp çıktıktan sonra söylemesi.

“Psikiyatrinin amacı, kötüyü açıklamaktır. Ama sanırım bunu hiçbir zaman başaramayacak. Çünkü kötülük, bazen yalnızca salt kötülüktür.” – Prof. Dr. Gökhan Oral

En gerildiğim dava ile ilgili;
Baltacı: 3 yıl içerisinde civar köylerde 11 yaşlı çifti öldürüp, bunların 6'sına tecavüz etmiş. -Yazarken bile iğrendim.- 3 cinayet mahallini kundaklamış ve 2 yaşlı kadını yaralamış. Müebbette mahkûm edilmiş ama 10 yıl yatıp, 1999 Affından yararlanıp çıkmış. Ve dışarıda imiş. Yani Artvin’de.. Ceza evinde olduğu sırada köy halkı aralarında para toplayıp evini satın almış ve yıkmış. Yıllar sonra İpucu programının yapım koordinatörü Yıldız Ateş, Baltacıyı Artvin’in bir yaylasında buluyor ve yüz yüze konuşuyorlar. Bu bölümünü gerçekten dişlerimi sıkarak okumuştum.. Yıldız Ateşin kaleminden o anlar anlatılmıştı çünkü..

“Her dokunduğunuzda sizden bir iz kalacak..”

5 kişiyi gözlerine ve alınlarına çivi çakarak öldüren ve Akıl hastanesinde olan Çivici, Kayıtlara göre 18 kişiyi öldürmüş ama 40’a yakın insanı öldürdüğü düşünülen Tornavidalı katil yada Avcılar sapığı.. Ve daha fazlası..

Kitap hakkında spoiler olmayacağı için anlatabiliyorum rahat rahat ama söylemesi ve okuması öyle zor ki.. Bitirdikten sonra bir süre dengeniz bozulmuş gibi hissediyor, paranoyaklaşabiliyorsunuz. 

Kitap ile ilgili olumsuz yorumum ise sadece teknik kısım ile ilgili olacak. Kitapta bazı cümleler tekrarlanıyor, seri katillerin örümceğe benzetilmesi gibi.. Ve ilk başta kurbanlar ve kurban yakınlarını mağdur etmemek için soy isimlerinin sadece baş harflerinin verileceği yazıyor öyle de oluyor lakin sonra açık açık isimler havada uçuyor. Ki en sondaki belgelerde resimleri bile var. Tek canımı sıkan durum buydu. Onun dışında benim pişman olmadığım ve bu tarz konular ilginizi çekiyorsa önerebileceğim bir kitap. Ama bazen bozuk olan ve her gün biraz daha bozulan psikolojiniz daha fazla bozulmasın isterseniz uzak durmalısınız.

Kitabı okuduysanız Sevinç Yavuz'un Habertürk gazetesindeki röportajını okumanızı da öneririm. Benimde merak ettiğim soruları yanıtlamış.
Yeni yazılarda görüşmek üzere..

10 yorum:

  1. Çok etkileyici anlatmışsın ifade tarzın kitabı okumaya karşı merak uyandırdı.

    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için :)
      Sevgilerimle..

      Sil
  2. Ay ben almıyım. Hele bu ara hiç kaldıramam sanırım. İyi okumuşsun. Geçmiş olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet çok kötü bir zamana denk geldi kitap konusu.. Gerçekten bitirdikten sonra bünye sarsılıyor sağlam bir şekilde..

      Sil
  3. Bu kitabı ve ikincisini ben de aldım Akelam ama henüz okumadım. Bir ara cesaretimi toplayacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkincisi olduğunu bilmiyordum Blana hatunum, bak kaçırmışım onu gözümden.. Sen okuduktan sonra yorumuna göre alırım bende o vakit :)

      Sil
  4. Akela, kitap incelemen çok iyi, alıntılar vurucu!
    Aslında cümleyi okuyunca, "Türkiye'de seri katil yok. Bizden seri katil çıkmaz." farklı şeyler düşündüm, sorgulamaya başladım ama sen bahsettikçe farklı senaryolar falan merakımı celbetti, yorumda ters köşe oldum denebilir =))
    Psikolojim fena ve mod ise dip ertelemek sanırım mantıklı olan, kalemine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitap incelemelerine hayran kaldığım senden, böyle güzel bir yorum okumak çok mutlu etti beni öncelikle onu belirteyim :)
      Bu durumda ertele sen cidden Fenomen hatunum, insanın modunu daha da düşürüyor çünkü.. Hazır olduğun bir vakit göz atarsın, çok teşekkür ederim :)

      Sil
  5. Bu kitabı bende okudum gerçekten çok güzel bir kitap sarsıcı hikayeler ile insanı büyülüyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birde bu hikayelerin gerçek olması insanı daha çok yaralıyor.. Çok teşekkür ederim yorumunuz için.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...