19 Aralık 2016 Pazartesi

Zankyou No Terror / Anime Yorumu

İzlediğim güncel diziler bitmiş olduğundan beklettiğim animelere sarmış durumdayım. Çeviri bekleme derdinin olmaması ve bölüm sürelerinin 22-25 dakika kadar olması sebebi ile su gibi gidiyor efenim. Ama bazıları su gibi değil yumruk gibi kalıyor boğazınızda.. Bugün yazacağım anime ise o animelerden.. En sevdiklerimden, en özellerinden..


Türü: Psikolojik, Gerilim, Dram
Bölüm Sayısı: 11

Konusu:

Tokyo da halkın güvenliğini tehlikeye atacak önemli saldırılar başlar. Saldırıları yapan Sphinx grubu (9 “Nine” ve 12 “Twelve”) video yükleme sitesinde eylemden önce video yayınlarlar. Ve bu videoda polis teşkilatına bir bilmece bırakırlar. Çözebilirlerse cevap onları bombanın olduğu yere götürecektir, çözemezler ise bomba patlayacaktır. Sphinx grubu neden kurulmuştur? Nine ve Twelve kimdir? Polis Teşkilatı saldırıları önleyebilecek midir?


Anime olayların başlamasından 6 ay öncesini gösteriyor ilk sahnede.. 9 ve 12 nükleer tesisten “Plütonyum” çalıyor. 6 ay sonrasından devam edince de saldırılarına başlıyorlar. Hepsi bir amaç için.. Bu amaçtan ise bahsetmeyeceğim spoiler olmaması açısından ama.. İzleyenler biliyorlar neden bahsettiğimi.. İlk bölümleri olayları yüzeysel görüyorsunuz ama ilerledikçe gerçekleri görüyor ve animeyi yaşıyorsunuz. Evet, böyle bir anime.. Yaşayanlardan.. Çizimleri, renkleri ve o şahane soudtrackleri.. Sizi duygudan duyguya koşturan o müzikler bütünleşmiş anime ile..  Unutulmayacak motor sahnesinden  ve en önemlisi ise kesinlikle dönme dolap sahnesinden..

"Sıcak bir yaz gününde, güneş kadar sıcak bir gülümseme gördüm.. Ve buz gibi soğuk bakışlar.."


Nine yani 9, gizemli bir kişiliği olan, çok zeki bir gençtir. -Bazı- planlar doğrultusunda eylemlerini planlar.. Twelve’nin yardımı ile de hayata geçirirler. Dışarıdan çok soğuk biridir ama 12’ye derinden bağlıdır. Kalbindekileri ise anime ilerledikçe görüyoruz..


Twelve yani 12 ise sıcakkanlı, güvenilir, enerji dolup taşan bir gençtir. Küçüklüklerinden beri 9 ile beraberdirler. Birbirlerinden başka da kimseleri yoktur.


Ama bir gün.. Lisa ile karşılaşırlar. Lise de zorbalığa uğrayan Lisa, annesinin psikolojik baskılarından bıkar ve evden kaçar. Yalnızdır ve hiç arkadaşı yoktur. Yolu 12 ile kesişir ve hayatı değişir. -Lisa karakteri gereksiz gibi gözükmüş ama bence değildi. Görevini yerine getirdi diye düşünüyorum-


Eylemlerine devam ettikleri sırada ise geçmişten gelen bir hayalet çıkar karşılarına.. Five yani 5. Küçükken aynı tesiste beraber kalmışlardır ve şimdi FBI ajanıdır. Sphinx grubunun planlarını bozmak için gelmiştir.


Shibazaki ise yetenekli bir dedektiftir. Geçmişteki bir olay yüzünden polis teşkilatının arşiv kısmına alınmıştır. Keskin zekası ile Sphinx grubunun bilmecelerinin peşinden gider.

Kısa kısa karakter tanımlarını ve konusunu spoilersiz bu şekilde yapabilirim sanırım. Olaylar başta sıradan terör eylemleri gibi gözükse de.. Sizi kalbinizden vuracak bir neden var işin içinde.. 11 bölüm sayısı önce az gibi geldi ama bittiğinde tam yerinde diyorsunuz. Yine de gönlüm 1 2 bölüm daha isterdi.. -Oda eksik kalanlar için..- Son bölümlerinde temposu iyice artan animenin, dönme dolap sahnesi ve final bölümü unutulmayacaklar arasına girdi –benim gözümde- Bu tarz animeler sevenlere şiddetle önereceğim ve sevmeyenlere bile önermek istediğim bir anime.. Bittiğinde kalbinizin kırıkları batabiliyor az biraz.. Her şeyi boş verin sadece yaşayın animeyi.. Her saatine değiyor çünkü..


"Bizi hatırla, yaşadığımızı hatırla.."


Umut dolu günlere…
Gifler Tumblr'den alıntıdır.

12 yorum:

  1. Bizimkilere söyleyeyim, anime canavarları izlerler belki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de izlemişlerdir bile, sevilen bir anime imiş çünkü.. Ama umarım onlarda izler ve severler :)

      Sil
  2. Aaah ah 2 senedir listemde, kaç kişi önerdi hala izleyemedim. :') Hem biraz üşengeçlik, hem de çok etkileyici bir anime olduğu için kafamın rahat olduğu bir zamanı beklediğimden.. Bu arada spoisiz tanıtan ilk kişi sensin herhalde :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimde uzun süredir listemdeydi ama dayanamadım daha fazla, anime eksikliği yaşıyordum :) Ben o konuda yanlış yaptım biraz.. Kafamın rahat olduğu zamanı beklemeliydim ama tekrar izleyeceğim mutlaka. Spoilersiz anlatacağım diye kırk takla atmıştım, çok sevindim böyle düşünmene :D

      Sil
  3. ana afiş dikkatimi pek çekmedi ama konusu ilginç geldi şans verecem buna :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seni de etkileyeceğini düşünüyorum.. İzledikten sonra afişe tekrar bakınca bende biraz basit buldum ama hiç onu düşünmeden başla sen :)

      Sil
  4. Bu anime benim için en değerli iki animeden biridir. İzleyince kendime gelemediğim ve aklımdan çıkmayan bir animeydi. Hatta ve hala odamda posteri var spoiler olmasın ama sondaki "tahta" şeyleri kısmının. Aldım astım odama baktıkça hatırlıyorum jdjdhjfjf Müzikleriyle çizimleriyle karakterleriyle gerçekten eşsiz bir animeydi :'cc

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim içinde en özel animelerden birisi oldu kesinlikle.. Poster olayı ise çok sevimli yahu hatta poster avına çıkmak istedim birden^^ Çok teşekkür ederim samimi yorumun için :)

      Sil
  5. Ay bu animeyi yine hatırladım , izlerken az biraz psikolojim bozulmuştu . Sonunu izlemeyi kalbim dayanmadı , kardeşimin arkadaşı anlattı zaten sonunu ne olduğunu biliyorum :( Birde animesiz kaldım resmen izleyecek anime arıyorum, aklında şöyle güzel birşeyler var mı ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden psikolojiyi bozuyor yani, inkar edemem.. İnsan sindiremiyor bazı şeyleri.. Özellikle final bölümleri gerçekten fena idi. Bu aralar listemde olan animeler var ama izleyemiyorum ya.. Sıra biriktirdiğim dizilere geldi çünkü ama.. Tatlılık dolu Barakamon animesini önerebilirim onu izledim en son ve yazılmayı bekliyor :)) Psycho Pass animesinin de ilk sezonunu izledim sadece 2. sezonuna geçemedim ama oda etkileyici bir seri idi. Şimdilik sanırım böyle.. Ama denk gelirsem bir şeyler yazarım sana^^

      Sil
  6. 10 üzerinden 10 verdiğim nadir animelerden. Gerçekten güzeldi bu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamı derin olan yapımlardan birisiydi gerçekten.. Benim içinde çok özel bir anime :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...