23 Ocak 2017 Pazartesi

Barakamon / Anime Yorumu

Bu soğuk havalarda size yaz tatlılığı yaşatacak sevimli bir anime ile geldim bugün. Uzun süredir listemde bekleyen ve dizisiz kaldığım boşluğu fırsat bilip başladığım Barakamon’u büyük keyif ile izleyip bitirdim. “Yaz tatlılığı yaşatacak” dememin sebebi renkleri çizimleri.. Öyle canlı ki.. Ve karakterleri.. Bu tatlı anime keyif dozu yüksek olanlarından.. Özellikle o bıcırık Naru yok mu? “Gel de mıncır yanaklarımı” diye gülüp durdu anime boyunca.  "Her eve bir adet Naru lazım" deyip konusuna geçiyorum.


Tür: Slice of Life, Komedi
Bölüm Sayısı: 12

Konusu:
Handa 23 yaşında, genç ve ünlü bir kaligrafi sanatçısıdır. Handa, sergi sırasında eserine “sıkıcı olduğunu ve orijinal olmadığını” söyleyen ünlü kaligrafi ustasına bir anlık sinirle yumruk atar. Yaptığından pişman olsa da iş işten geçer. Babası tarafından evlerinin bulunduğu Goto adasına, aklını toplaması ve sanatını geliştirmesi için gönderilir. Sakin ve huzurlu bir hayat yaşayacağını düşünür ama.. Evini üs olarak kullanan köyün gençleri, misafirperver sakinleri ve köyün neşesi olan küçük Naru ile tanışınca günleri hiçte planladığı gibi geçmeyecektir.


Handa karakteri, hayatı boyunca şehirde yaşamış, sürekli kaligrafi ile ilgilenmesi nedeniyle de hiç arkadaşı olmamış biri. Köyün sakinleri tarafından “Sensei” diye çağrılmaya başlıyor. Sürekli yalnız kalıp, kaligrafisine yoğunlaşmak istese de onu rahat bırakmıyorlar. Genelde de bu muziplikler hep Naru’nun başının altından çıkıyor.


Naru, dünyalar tatlısı, afacan bir kız çocuğu. Sürekli şebeklik peşinde. Çokta yaramaz. Ama öyle şeyler yapıyor ki.. Gerçekten izlerken alıp bağrınıza basmak istiyorsunuz. Seslendirmesini de bir çocuk seiyuu yapmış. Büyük büyük ablalarımız abilerimiz çocuk taklidi yapmamış yani.. Bu da karakteri çok daha ayrı bir yere çıkarmış. Çizilmiş bir karakteri değil de gerçekten bir kız çocuğunu izliyormuş gibi hissediyorsunuz.


Handa ve Naru’nun diyaloglarını izlemek büyük zevkti. Birbirlerinde abi, kız kardeş sevgisini buluyorlar. Öyle tatlılar ki beraber. Handa en başta olaylara zoraki dahil olsa da daha sonra gerçek hislerinin farkına varıyor. Kendini bulması, büyümesi, olgunlaşması.. Kaligrafisi için ilham peşinde koşması.. Karakteri en ince özelliklerine kadar anlayabiliyorsunuz. Buda daha çok benimsemenizi sağlıyor.


Anime de dram veya gözyaşı yok. Sizi sadece gülümsetiyor ve kahkahalar attırıyor. Kafanızı yormuyor, güzel vakit geçirmenizi sağlıyor. Tam puan verebileceğiniz bir anime. Hiç sıkılmadan izlediğim bu tatlı animeyi izlemenizi öneriyorum gönül rahatlığı ile. 2. Sezonu gelmez çünkü bitmesi gerektiği gibi bitti. Ama gelirse baş tacı eder izleriz.Ve hepimize bir adet Naru.. Amin.

Anime listem dolu, izlemek için çok fazla seçeneğim olsa da bu aralar izleyebilir miyim bilmiyorum çünkü dizi listem bir hayli kabardı.. Vakit de az olunca.. Ama en kısa zaman da en şahanesinden bir anime daha bitirmek istiyorum, bakalım. “Mutlaka izlemelisin” diyeceğiniz animeler olursa seve seve duymaya hazırım.


Mutlu günler!
Gifler Tumblr'den alıntıdır.

8 yorum:

  1. İzlemdiysen eger lovely complex. Cok zevkli. Ookami de var ki ben de yeri ayri ondan torpille oneriyorum. Bir de hep aklimda olan ore monogatari(yanlis yazdiysam affola) erkek bas karakterin etrafinda donuyormus ben izlemeyi planliyorum. Ha deyince aklima gelenler bunlar. İyi seyirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lovely complex yarım bıraktığım bir anime çizimlerini pek sevememiştim ama bir ara izleyeceğim yine.. Ookami ise cidden şahane. Mangası yeni final yaptı hatta.. Manga okumuyorsan bile göz atmalısın derim anime yarım kalıyordu ama mangası çok güzel final yaptı. Ore monogatari ise duyduğum ama izlemediğim bir anime.. Fırsat bulabilirsem ona da bakayım. Çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  2. Merhaba Akela ben geldim :)
    Anime gif'ler çok eğlenceli, çok sevdim.
    Bana da beklerim, sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba hoş geldin :)
      Gifleri kadar kendisi de çok eğlenceli bir anime. Mutlaka geleceğim bende.
      Sevgiler..

      Sil
  3. Ay tam benlik dram yok gerilim yok , küçük çocuk olan animeleri çok seviyorum zaten , giflere bu saatte kahkaha attım kardeşim bana tuhaf tuhaf bakıyor :D defterim yanımda anime listeme ekledim :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden senlik bak aşırı eğlenceli ponçik bir anime, izle sen. Giflere böyle kahkahalar attıysan animeyi izlerken yıkılırsın gülmekten :D

      Sil
  4. evet ihtiyacım olan kafa dağıtmalık şirin anime sanırım bu :) Anime tavsiyelerine bayılıyorum.. Uzun zamandır blog ve blog dünyasından dan uzak kalmıştım.. Özlemişim yazılarını..
    LuNa'dan sağlık, huzur ve bolca sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim bende yorumlarını özlemişim.. Bu aralar bende uzak kalmış durumdayım blog dünyasından yavaş yavaş döneceğiz inşallah bakalım.. Dilerim sende aynı mutluluk ile izlersin animeyi. Çokça sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...