12 Ocak 2017 Perşembe

Doctors / Kore Dizisi

Güncel diziler bölüm biriktire dursun bende kaçırdığım ve biten dizileri bir bir izliyorum efendim. Dizisiz kaldığım bir vakit bitmiş olan “Doctors” dizisine başladım. Sindire sindire 1,5 2 hafta gibi bir sürede bitirdim. -Ah eski hızımı özledim birden.. 2 günde bir dizi bitirmeler vesaire.- Neyse.  Aslında diziden haberdar olduğum halde uzun bir süre görmezden gelmiştim. Sebebi ise, ezbere bildiğimiz “Doktorlar” dizisi ile büyümüş olmam idi.  Liseye giderken hatırlıyorum da deli gibi izlediğimi.. Ve sonrasında tekrar bölümleri yüzünden kusma noktasına getirmişti bizleri. Hey gidi..

Bölüm Sayısı: 20
Tür: Medikal, Romantik

Konusu:
Hye Jung (Park Shin Hye) zorlu bir çocukluk geçirmiştir. Dövüş sanatları konusunda çok yetenekli olan Hye Jung deyim yerindeyse erkeklere taş çıkartır. Yaşadığı ve onu derinden etkileyen bir olay yüzünden doktor olmaya karar verir. Bütün zorlukların üstesinden gelerek doktor olur. Lisede en yakın arkadaşı iken, en büyük düşmanlarından biri olan Jin Seo Woo (Lee Sung Kyung) ile ve yine lisede öğretmenliğini yapan, içten içe bir şeyler beslediği Hong Ji Hong (Kim Rae Won) ile aynı hastanede çalışmaya başlar. Bu 3’lüye başarılı bir cerrah olan Jung Yoon Do (Yoon Kyun Sang) da katılır.

“Çözüme ulaşmamış geçmiş daima gelip seni bulur. İster aşk, ister nefret olsun.” 


Dizinin öyle efsane diyeceğimiz bir konusu yok bildiğimiz bir hastane dizisi. Kore dizilerinde alışık olduğumuz “başkan olmak adına çevrilen entrikalar ” eklenmiş sadece. Bölümlerin aralarına serpiştirildiği için çok sıkmadı. –bazı kısımlarını da azıcık atladım- Dizi açlığımdan mı yoksa oyunculara ısındığımdan mı bilmiyorum ama keyif alarak izledim.  Bunda karakterlerin büyük etkisi var sanırım. Kore dizilerinin en büyük klişelerinden biri olan “güçsüz kızı koruyan erkek” konusu yoktu belki de o yüzden..  

“Romantik ilişki de diğer ilişkiler gibidir. Güçlü olan kazanır” 


Hye Jung küçüklüğünden beri kimseye eyvallahı olmayan, güçlü, zeki, gerektiğinde “tekme tokat dalarak” kendini koruyabilen bir kadın olduğundan hayran kalarak izledim. Park Shin Hye’yi severim o yüzden daha bir keyif verici oldu benim için.
 “-Niye ağlamıyorsun bile?
+Çünkü kalbim öldü.”


 Hong Ji Hong karakteri tatlı bir karakterdi. Sürekli 32 diş gezmesi bazen beni yorsa da.. :D Sevgi pıtırcığı gibi bir adamdı. Ama aklı başında idi. Olgun erkek dediğimiz durumlar yani. Kim Rae Won’u ilk defa izledim en başta pek sevemedim. Konuşma tarzını benimseyemedim sanırım.. Sonra ise alıştığımdan galiba hoşuma gitmeye başladı. Yeni dizilerini takip eder miyim bilmiyorum ama en azından konularına bir bakarım artık..


Jin Seo Woo sürpriz bir karakter olmadı benim için.. Daha başında olayların değişeceğini biliyordum. Zengin bir aileden gelen, babası doktor olan, özel dersler alan, mutlaka başarılı olması gereken bir kız. Dolayısı ile bu konuda hırsları var. Ve bu hırslar yüzünden bazı yollara sapıyor. Anladığımı söyleyemem ama lanetlerde okumadım. Lee Sung Kyung’un oyunculuğuna gelirsek.. Bayılıyorum. Bu kadar net. İlk defa “It’s okay thats love” dizisinde izlemiştim. O zamandan beri takip ediyordum. Sonra “Cheese in the trap” dizisinde izlemiştim şuanda da “Weightlifting fairy Kim Bok Joo” dizisinde izliyorum. Söyleyebileceklerim bu kadar sanırım ne kadar çok beğendiğimi anlatabilmişimdir.

 “Keşke kalbimin bir fermuarı olsaydı. Böyle istediğim gibi açıp kapatabilirdim.”


Jung Yoon Do ise kişiliğinden, doğrularından vazgeçmeyen bir karakterdi. Aşkından –izlemeyenler için söylemiyorum spoi olmasın.- vazgeçmeyişi, yüreğinin götürdüğü yere gitmeye karar vermesini çok sevdim. Spoiler cümlesi. Üst’ü ona ameliyat sırasında direktifler verdiğinde, ameliyatı durdurup “gel kendin yap” bakışı atması çok havalıydı. Uuu. Yoon Kyun Sang’ı ise “Pinocchio”, “The time we were in love” dizilerinde izlemiştim. “Gap Dong” dizisinde de oynamış ama karakterini bir türlü hatırlayamıyorum.. İzlemekten keyif aldığım oyunculardan biri. Bir de ekranda baya boylu poslu duruyor –diğer oyunculara göre- baya dikkatimi çekmedi de değil.

 “Arkadan sarılmalar etkileyicidir. Arkamda beni destekleyen biri olduğu hissi uyandırır. Bu his sevgiline verebileceğin en iyi histir.“

Karakterler 30’lu yaşlarında ne istediğini bilen insanlardı ve diyaloglar daha gerçekçi idi. Diziyi izlenilesi kılan da buydu benim adıma. Bölüm başlarında veya sonlarında verilen mottolar ise efsane idi. Hepsi ayrı ayrı not almalıktı.. Yan karakterler de gayet eğlenceli ve sevilesilerdi. Entrikalar dozunda, romantizmi de boldu. Efsane, 10 numara beş yıldız bir dizi değil ama vakit geçirmelik, çerezlik dizi listenize ekleyebilirsiniz. En azından benim için o listede.. Bir dizi yorumumun daha sonuna gelmiş olup  yeni dizilerde görüşmek üzere diyorum.

Mutlu Haftalar!

9 yorum:

  1. Ben hiç dizi izleyemiyorum. Bir süre sonra sıkılıp, yarım bırakıyorum:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara bende o derecede sıkılmıştım ama sanırım bir süre sonra geçiyor o durum.. Dilerim keyif ile izleyeceğiniz yapımlar ile karşılaşırsınız :) Sevgilerim ile..

      Sil
  2. Ay benim kalbim daha fazla doktorlu dizi kaldıramıyacak , bu dönem o kadar doktorlu dizi var ki inan şoklardayım :D Yoon Kyun Sang'ı ben six fliyng dragon da izlemiştim çok iriydi orada da baktım da boyu 1.87 miş - tüü tüü maşallah -

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden bu sene çok fazla doktor var etrafta :D "Romantic doctor teacher kim" efsane ama bak, ona bir göz at sen❤ Dur bende maşallah diyeyim^^

      Sil
  3. Boş vakit bulduğumda ilk bu diziyi izliycem:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım seversin ama doktor dizisi istiyorum illa dersen "Romantic Doctor Teacher Kim" dizisi daha efsane ona da göz atabilirsin bundan önce.. :)

      Sil
  4. Arkadaşlarım tarafından çok fazla önerilmişti bu dizi.. Sırf "Doktorlar" klişesi gibi bir şeydir diye izlemek istemiyordum fakat bi ara dizisiz kalınca; mecbur başladım.

    Şuana kadar izlediklerim içerisinde en çok etkilendiğim dizi oldu. Ön yargılarımı kırıp, bakış açımı değiştirdi; bazı durumlara karşı. Aşkın yaşı/mesleği/cinsiyeti/dini/ırkı olmaz. Bunu çok güzel bir şekilde yansıtmışlar dizide.

    Anlatım için de teşekkürler :D

    YanıtlaSil
  5. Hastane yapımları her ne kadar artık sıksa da bu dizi aralarından sıyrılan nadir dizilerdendi. Bende bu diziyi sevmiş sonrasında Romantic doctor teacher Kim dizisini izleyince bu diziyi arka plana atmıştım ama.. Yine de güzel diziydi. Çok sevmişsin sende, sevindim :)
    Teşekkür ediyorum samimi yorumun için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen, başrol oyuncuları da çok taktir ettiğin kişiler. Rastgele önerilerle, ard arda izlediğim 4 dizide Park Shin-hye başrol olunca merak edip oyuncuları araştırmaya başlamıştım. Bu diziye başlamamdaki etkisi az değil oyuncuların. Gerçekten çok başarılılar :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...