4 Şubat 2017 Cumartesi

A Street Cat Named Bob / Film Yorumu

Bu güzel cumartesi gününün konuğu Sokak kedisi Bob filmi. Filmi izleyeli çok uzun bir zaman geçmedi bunu fırsat bilerek yazmak istedim. İzlenmesi gereken filmlerden birisi olduğunu düşünüyorum. İçinizi ısıtacak huzur dolu bir film öncelikle. Sizi yoracak filmler kategorisinde olmadığından fırsat bulduğunuz her an izlenebilir. Filmin konusundan bahsettikten sonra yorum kısmına geçeceğim. Haydi başlayalım! 

Tür: Komedi, Dram, Biyografi
Imdb Puanı: 7.3

Konusu: James Bowen(
Luke Treadaway) Londra'da yaşayan evsiz ve tedavi gören eski bir eroin bağımlısıdır. Sokaklarda şarkı söyleyerek yaşamaya çalışır. Bir gün yolda bulduğu yaralı kediyi tedavi ettirmek için veterinere götürür ve ondan sonra hayatı değişir. Bob adını verdiği kedisi ile otobüslere bindiği, ona şarkı söylerken eşlik ettiği günleri başlar.. "James Bowen'in aynı isimli otobiyografik kitabından uyarlanmıştır."


Filmi izlemeden önce hakkında bilgi sahibi değildim. Öyle ki biyografi olduğunu bile bilmiyordum. Bunu filmin son sahnesinde fark ettim. Son sahneyle ilgili spoiler olabilir düşüncesi ile çok deşmek istemiyorum bu konuyu.. Gerçi büyük bir spoiler olmayacak söylesem de ama yine de kaçırmayacağım sürprizini. Film aynı hikayenin anlatıldığı James Bowen'in aynı isimli kitabından uyarlanmış. Filme bayıldığım için kitaplarını da okusam mı diye düşünmedim değil. Kitap listem çok kabarık olduğu için şimdilik ertelenecek ama ileri de okuyabilmeyi çok istiyorum çünkü ikisinin dostluğuna doyamadım.


Soundtrack albümü de tam filmin havasına uygun. Çok sevdim. Satellite Moments mesela.. Normal zamanlarımda bile keyifle dinlediğim bir şarkı oldu. Sakin, gitar eşliğinde kulağınıza çalınan şarkılar Bob ve James'in dostluğu ile birleşiyor. 

James Bowen, Luke Treadaway ve filmin hatun başrol oyuncusu Ruta Gedmintas 

Filmde Bob'u kendisi canlandırıyor. Çok komik bir tanım oldu ama.. Başrol oyuncusu Luke Treadaway: “Tehlikeli sahneler için dublör kullandık. Ama Bob, Covent Garden’da sokak performanslarını gerçekleştirirken omzuma rahatlıkla oturabilen tek kediydi. Tabi o, bu konuda yılların deneyimine sahip.” yorumunda bulunmuş. Film boyunca mıncırmak isteyip durdum o güzelliği. Bir duruşu var.. Cidden asalet akıyor. Hemen görselini bırakayım şuraya. 


Son sözlerime gelirsem.. Size huzurlu dakikalar yaşatacak, bazı varlıkların anlayamadığı hayvan sevgisini mutlaka hissedeceğiniz bu filmi öneriyorum. Özellikle son zamanlarda hayvanlara karşı yapılan saçmalıklar artmışken.. Hayvanlara bakıyorsunuz diye dayaklar yerken, hayvanlar mağazalara soğuktan korunmak için alındı diye eylemler başlatılırken, kürk niyetine o hayatları üzerinize giyerken.. Birde hayvan terimi küfür olarak kullanılıyor ya hani, öyle bakıyorsunuz ya onlara.. Küfür gibi.. Kullananlar için söyleyemek istediğim bir şey var, şöyle ki.. Madem öyle geçiyor sizin sözlüğünüzde.. O zaman onlar can siz hayvansınız! 


İnsanlık dolu huzurlu günlere..

Röportaj kaynağı olarak: ajanimo.com
Gifler Tumblr'den alıntıdır.  

12 yorum:

  1. Böyle filmleri çok seviyorum, biyagrofi olması harika, efendim :)
    Kesinlikle izleyeceğim! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman kesinlikle seversiniz, beni çok etkilemişti film :) Çok teşekkür ediyorum yorumunuz için :)

      Sil
  2. Kitaplarını aldım ben, bir an önce okuyayım ki filmini de izleyebileyim :D Filmi bu kadar güzelse, eminim kitaplar da güzeldir :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende öyle düşünüyorum eminim kitapları çok daha güzeldir :D Sen oku bende yorumuna göre kitaplarına geçiş yapayım o zaman :)

      Sil
  3. Kitabı arkadaşım okuyordu bir ara. Söyleyeyim de filmi beraber izleyelim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden keyifli seyirler dileyeyim size o zaman :)

      Sil
  4. Akelam güzel kalplim, son yazdıklarının altına imzamı atarım! Ağzına sağlık💪🏻👏🏻👏🏻
    Film çok güzelmiş, ben bunu izlerim. Çok merak ettim😊😊 Öpüyorum çok❤❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim canım Blana hatunum❤
      Severek izleyeceğinden neredeyse eminim umarım yanılmam :) Çokça öpüyorum bende^^

      Sil
  5. Hayvanları çok severim, özellikle kedileri :)) Kedim olsun istemiştim bir aralar ama annem aldırtmamıştı evde olmaz diye :( Bob'un şu resimlerini görünce de içimdeki kedi sevgisi kabardı :D

    Hayvanlara eziyet eden o insanlıktan nasibini almamış varlıklara ise hiçbir şey demiyorum, diyemiyorum..

    Bu filmde güzele benziyor, boş bir vaktim olduğunda izlemek isterim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende hayvanları çok seven ama dokunamayan taraftayım.. Küçüklükten kalma bir durum :/ Filmi izlersen eğer, Bob'un sürekli omuzda duruyor oluşuna bayılacaksın diyeyim o zaman :D
      Onlara bende bir şey diyemiyorum. Yazık sadece.
      Çok teşekkür ederim yorumun için :)

      Sil
  6. Filmin posterini görünce gözlerim parladı ya , kedi aşığıyım ben , babamın alerjisi olmasa şimdi elli kedili bir ev olmuştuk ^^ kardeşlerim de okurken yanımdaydı küçük olan hadi izleyelim kediyi tutturdu ya :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah hayallerindeki kedilerle dolu evine kavuşabilirsin diye dua edeyim sana o zaman :)) Eroin bağımlılığından da bahsedildiği için küçük çocuklar için uygun olabilir mi pek emin olamadım ama.. İstersen önce sen izle daha sonra onaylarsan izlet kardeşlerine^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...