13 Şubat 2017 Pazartesi

Keşif Günü 2

Aylar önce yazdığım Keşif Günü yazım çok sevilmişti. Yazmaktan da büyük keyif almıştım. Uzun zamandır bir yerleri keşfedemediğim için sessizce bir kenarda beni bekliyordu. İşte o gün bu gündü! Bugünkü Keşif yazımın mekanı ise “Todam Chicken.”  Daha önce gitmiş olduğum Sopung Kore restoranının bir diğer yeri. Hemen 1 2 ev yanında zaten. Asya dolu keşiflerime genellikle (hatta sadece) sevgili dostum Meltem Ç. İle gidiyorum. Beraber büyük keyif alıyoruz, çokta eğlenceli geçiyor. Haftalar önce kararlaştırdığımız gün gelince koyulduk yola.. Uyandığımdan beri bende bir heyecan var.. Sanırsın Gd, Jo In Sung ya da Joong Ki (liste uzardı da.. Kısa keseyim dedim) ile buluşmaya filan gidiyorum. Hahah. -Neyse dağıtmayayım-


Mekanı gördüğümde önce bir vuruldum sonra da “inşallah yer vardır” düşüncesi oluştu kafamda. Ki şansımıza –gerçekten şansımıza- yer vardı. Çünkü biz oturduktan sanırım yarım saat sonra hiç boş masa kalmamıştı. İşin zor kısmı olan sipariş bölümüne geçtik. Geçen sefer gittiğimde Ddeokbokki yemiş, acısından yansam da sevmiştim. Hatta acayip bir şekilde tadını özlüyordum. Bu sefer gittiğimizde değişiklik yapmak istediğimiz için Dakgangjeong (soya soslu tavuk) ve acısız ramen söyledik. Ve tabi 2 şişe de su. Cumartesi günü olduğu için Todam ve  Sopung çok yoğundu. Bizim tavuk gelse de rameni bir süre beklemek zorunda kaldık. Ki iyi de oldu bir yerde. Doya doya dinledik çalan Kpop şarkılarını. Ki bizim kızın kulağı daha sağlam. Ben hangi şarkı olduğunu düşünürken o söylüyordu bile. Ama en sevdiklerim olan Moon Lovers ostları çalınca masaya bir hüzün düştü.


Yemek için gelen Koreli bir aile de vardı. Onun arkasındaki masada oturan birde Türk baba kız. Kız sanırım 15 16 yaşlarında idi. Belki 17. –Yaş tahmini konusunda hiç iyi değilimdir- Koreli ailedeki ablamız masada toparlanmak üzere iken kızla ufak bir bakışma sonucu “annyeonghaseyo” kelimesini duyuyorum. Ve kızın yüzündeki mutluluğu. Sanırım ilk defa bir Koreli ile konuşmuş olacak ki çok mutluydu. Babasına daha sonra çok mutlu olduğunu anlatıyordu çünkü. Bizde gülümseyerek izledik. Baba kızın böylesine keyif alarak ortak zevkleri olması çok hoştu. –Bir gün bu yazıya denk gelir de hatırlar mı bilemiyorum ama cam kenarındaki masada oturan kot gömlekli pembe kazaklı, karşılıklı gülümsediğimiz kız ben. Selam^^-


Neyse. Tavuklar gelince heyecan ile önce bir bakıp sonra başladık yemeğe. Ve sevdim. Hatta çok sevdim. Tatlı ekşi bir tadı var. “İçerisinde ne vardır acaba”nın dedikodusunu da yaptıktan sonra sona 1 tane kalana kadar hepsini indirdik midelere.. O sonuncuyu neden bıraktığımızı o anda anlamasak da sanırım bize Allah’ın bir lütfuydu o. Rameni yedikten sonra anlayacaktık. Daha sonra tekrar tekrar gideceğim sırf onu yemek için. Hatta babacığımı da götürmeyi düşünüyorum.  Farklı tatlar denemeyi sever kendileri de..


Sonrasında ise ramen. –Yaktın ciğeğğriiimii yaktıın- Şimdi ben acısız sipariş etmiş olmanın verdiği özgüven ile çorbasının tadına bir bakayım dedim ve.. Bam! Şimşekler çaktı, bulutları gördüm. Kızardığıma yüzde yüz eminim. 1 şişe suyun yarısını o anda bitirdim. “Hani bu acısızdı baaaaa” diye bağırınacağım ama yan masada konuşulanları duyuyorum. Onlardaki acısız bizdeki acılıya denk geliyor. –Belki de orta acılıya- Onların acılısının çok daha yoğun ve sert olduğunu öğreniyorum.


Buna da şükür deyip bir daha suyuna atlamamayı ant içiyorum. Yana yana da olsa suyu hariç rameni de bitiyoruz ve o son kalan tavuğu da ikiye bölerek acımızı alsın maksadı ile yiyoruz. İşte o sona kalan tavuk yaramıza tatlı basmak içinmiş! O 1 şişe suyun nasıl bittiğini anlamamış bir vaziyette masadan kalkıyoruz. Hesabın ise çok tuzlu olmadığını söyleyebilirim. 2 kişi için normal bir fiyat ödediğimizi düşünüyorum.   


Oradan çıktıktan sonra hemen ileride olan Sopung’a da uğradık. Orayı tamamen pastane bölümüne çevirmişler. Raflarında chopstickler, maskeler ve daha birçok ürün vardı. Bir dahaki gidişimde hepsini tek tek inceleyeceğim, evet. Oraya giriş sebebimiz ise Shopping King Louie dizisinde gördüğüm ve neredeyse izleyen herkesin diline doladığı Maxim Gold kahvesini almaktı. Ben alabileceğimi aklıma bile getiremediğim için sevgili dost sağ olsun gel alalım diye soktu beni içeri. Elimde şuanda 1 tane var ve kıyamayacağım. O yüzden tadı ile ilgili bir yorumda bulunamayacağım. İçtiğimde ise mutlaka yorumunu yapacağım. Kaçmaz. Daha sonra Eminönü tarafına geçerek daha önce çok sevdiğim bulutlu hatunumla gittiğim Mim kafeye gitmek istedik lakin çok kalabalık olduğu için kapıdan döndürüldük. Bizde oradaki ismini şuanda hatırlayamadığım bir kafeye girip o soğuk havanın etkisini atmak için sıcak bir şeyler içerek maceramızı tamamladık. Yalnız o kafeye bir daha uğramayı düşünmüyorum. Çünkü ikimizde memnun kalmadık.


Daha sonra dönüş yoluna geçtik. Haliç metrosunu ilk defa kullandım ve kalp krizi geçireceğim sandım bir an. Onu da daha sonra anlatayım. Bu seferki keşif maceram bu şekilde idi. Çok memnun kaldım. -Acı da olsa- yemeklerden, personelden.. Çok ilgililerdi gerçekten. En kısa zamanda tekrar gitmek istiyorum. Bir sonraki keşfim için planlarım var ama sürpriz olsun. Umarım yazımın uzunluğu sizi sıkmamıştır ve keyif almışsınızdır.


O zaman.. Akela kız kaçar. Mutlu günler diliyorum efenim..

14 yorum:

  1. bu keşif yazılarını bizde seviyoruz, kız kardeşler olarak bizde mi gitsek bir kore restoranına diye düşünsek de yeni tatlara pek açık olmadığımız aklımıza geldi :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim yorumunuz için sevgili kız kardeşler :) Bende pek acılı tatlara açık değilim ama kendini sevdirdi biraz yaksa da :D Yolunuz düşerse bir gün keyif alırsınız dilerim sizde^^

      Sil
  2. Haliç metro köprüsü keşfi içinde bir yazı bekliyorum :D:D Orası ayrı bir olaydı çünkü heheh
    Bir sürü çok mutlu keşif günleri geçirelim <3 Seviyom be <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaten kesin yazılmalı da.. Yazısına ayrıca bir gün ayıracağım, söz :DD
      Hep hep çok mutlu olalım❤ Çokça severim be ❤

      Sil
  3. Ne guzel anlatmissin. Gidesim geldi. İnsanin hayrani oldugu seylerle karsilasmasi mutluluk verici gercekten. İstanbula yolum duserse senin sayfani bir karistiracagim ve oyle gezmeye baslayacagim. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim beğenmiş olmana çok sevindim :) Cidden büyük bir mutluluktu benim için. Dilerim yolun düşer ve sende aynı mutluluğu yaşayacağın yerler keşfedersin :))

      Sil
  4. Ay resmen yemek fotoğrafları görünce gözlerimden <3'ler çıktıı Akela'mmm :D Özellikle acıysa kesin denemeliyim dedim :D Emeğine sağlık mükemmel bir yazı olmuş bitanemm <3 :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatları da aynı güzellikteydi ayıptır söylemesi Mary hatunum :D Yana yana yediğim halde beğendim sende kesin beğenirsin o zaman.. İstanbul'a yolun düşerse bir uğra^^ Çok teşekkür ederim canım benim❤

      Sil
  5. Ben keyif aldım hemencecik okudum :D Afiyet olsun ^^ , ben acı severim bana pek etki etmiyor acı yada acı yiye yiye hissizleşmeye başladı dilim bilemiyorum :D O maxim goldu efsane sanıyordum , hahaaha , tadınca mutlaka yaz aşırı merak ediyorum nasıl bir şey diye :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim beğenmiş olmana, çok teşekkür ederim^^ Benim acı ile aram 0, ona rağmen yedim işte bunlar hep meraktan :D Bende bulabileceğimi hiç sanmıyordum ama buldum ve hala içmedim. Kıyamıyorum :D Yazarım mutlaka yorumumu^^

      Sil
  6. Yeni yerlerin keşfedildiği yazıları çok severim, efendim :)
    Ne ilginç yemekler öyle, sizin için farklı ve güzel bir tecrübe olmuş, kaleminize sağlık, keyifli bir yazı kaleme almışsınız :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutmayacağım tecrübelerden birisi oldu gerçekten. Keyif alarak okumuş olmanıza çok sevindim, güzel yorumunuz için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  7. hepsini silip süpürmüşler:) afiyet olsun canım... bende son zamanlarda evde denemeye kalkanlardanım ama sadece yumurta rulosunda basarılı oldum diğerleri fiyasko :) gözümede boyle yerler hiç çarpmıyor nedense ilk gördüğüm yerde denemek istiyorum ...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hihi.. Biraz öyle oldu sanırım :)) Bende denemek istiyorum ama henüz evde yapım aşamasına geçemedim.. Bir gün deneyeceğim inşallah ve sende bir gün dışarıda yemeyi denemelisin. İnsan ayrı bir mutlu oluyor yahu o şarkılar eşliğinde yerken :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...