6 Şubat 2017 Pazartesi

Romantic Doctor, Teacher Kim / Kore Dizisi

Güncel bulup da gözüme kestirdiğim dizileri bir bir bitirdiğim bu günlerde, -doktor hastane dizilerinden gına gelse de- ayıla bayıla izlediğim “Romantic Doctor, Teacher Kim” dizisini de bitirdim. Facebook hesabımdan çok yorumsal paylaşımlarda bulunmasam da her izlediğimde twitter da kalpler fışkırtarak yorumlar yazdım. Klasik sayılabilecek bir konusu vardı evet, yer yer klişeleri de vardı evet. Ama benim için izlediğim en özel hastane konulu dizi oldu. Nedeninden emin değilim.. Karakterlere çok bağlandığımdan mı, oyuncuları sevdiğimden mi, verdiği hayat derslerinden mi? Diziyi bitirdim ve hala emin olamıyorum ama tek bildiğim unutmak istemediğim bir dizi olduğu..


Tür: Romantik, Medikal
Bölüm Sayısı: 20+1

Konusu:
Boo Yong Joo (Han Suk Kyu) Geodae hastanesinde “Tanrı’nın eli” lakaplı bir cerrahtır. Bir gün hiçbir iz bırakmadan ortadan kaybolur. Doldam hastanesinde yeni bir başlangıç yapıp kendisine “Kim Sa Bu –yani- Kim Hoca” demektedir. Küçük ve –Cuma günleri hariç- sakin olan bu taşra bölgesindeki hastanede yaşamına devam eder.  Yoon Seo Jung (Seo Hyun Jin) küçük yaşında kimsesiz kalmıştır, kendisini çevreye kanıtlamak ve tanınmak için doktor olmuştur.   Kang Dong Joo (Yoo Yun Suk) ise babasını Geodae hastanesinde kaybetmiştir ve intikamını alıp dünyanın düzenini değiştirmek istediği için doktor olmuştur. Yaşanan bir takım olaylar sonucu 3 doktorun yolları Doldam hastanesinde kesişir. Kim Hoca ile tanıştıktan sonra kendilerini hayatın ve aşkın değerini anlayacakları bir yolda bulurlar.

"Dünyanın en korkunç şeyi şüphe tohumlarıdır. Bir tanesini ektin mi kendi kendine güzelce büyür."



Doktor dizilerinde olaylar genelde bellidir. Vakalar, araya serpiştirilen aşık doktorlar, çekişmeler veya hastane yönetiminde yapılan entrikalar.. Gidişat hep bu yönde ilerlediğinden bir yerden sonra hastane dizileri sıkar. Ama bu dizi sizi sıkmıyor. Bu saydıklarım evet bu dizide de var. Ama olayları öyle yerlerden bağlamışlar ve öyle şahane bir karakter var ki.. Doldam hastanesinin mistik ve aile huzuru veren havası, farklı karakterlerdeki doktorları, hastane personeli, sakin görünen ama sinirlenince yeri göğü inleten baş hemşiresi, Doldam hastanesinin tonton dedelerimize benzeyen sürekli gülümseyen tatlı başhekimi, insanlık dersleri, hayat hikayeleri.. 

"Neden ve ne uğruna yaşadığımıza dair soru sormaktan asla vazgeçmeyin. Bundan vazgeçtiğiniz anda hayatın romantizmi son bulur."

Şahane bir karakter demiştim değil mi? Kim Hocadan bahsediyordum. Her bölüm beni hayranlıklar içerisinde bırakan karakterden ve tabi ki oyunculuktan. –Ki bu yorumumda aldığı Daesang ödülü –en büyük oyunculuk ödülü- ile tescillendi-  Verdiği hayat dersleri mutlaka bir köşeye not almalıktı. Ki bir ara kendimi öyle bir kaptırmışım ki durmasaydım buralar dizi yorumu yerine Kim Sa Bu’dan özlü sözler köşesi olacaktı.  Çok farklı bir karakter öncelikle. Hayata bakış açısı, her insan gibi hataları olması ve bunun altından kalkma şekli.. En önemlisi insanları iyileştirmesi.. Hem bedenen hemde kalben..



Hiç beklemediğiniz tepkiler veriyor birde durumlara. Ciddi ciddi bir konuşma geçiyor mesela duygulanmışsınız ya da gülümsüyorsunuz. Adam duruma göre “Gülmesene, duygulanıyorum” veya “Ağlama, seni bana sevdiriyor” repliklerini yapıştırıyor tak diye. Koskoca adam keyfince dil çıkartıyor başhekime. Bakınız: alttaki kolaj. Acilde hasta yatağında uyumuş haberiniz yok. Sonra birden karışmış saçları ve şıpıdık terlikleri ile perdeyi açıp karşınıza çıkıyor. Sabah şekeri resmen. Yaşım, meslek hayatıma yön verebileceğim kadar genç olsaydı yani liseye veya üniversiteye başlıyor olsa idim.. Kesinlikle bu adam -bu karakter- yüzünden doktor olurdum. Ki ben hastanelerden korkan bir insan olan ben.. Bu kadar etkilendim işte. 92 doğumlu olduğumdan şu anda benim için bu durum sadece hayallerde.. Haha. 


Kang Dong Joo karakteri babasını Geodae hastanesinde kaybediyor. Babasının ölümünü "bazı doktorların Vıp(paralı) hastalar ile diğer hastalar arasında ayrım yapıyor oldukları" düşüncesine bağlıyor. Acilde tanıştığı bir doktorun nasihati sayesinde doktor olmaya karar veriyor ve ayrım yapan o doktorlar gibi olmayacağına ant içiyor. -Çok havalı bir tanım oldu bu, kendi yazdığıma şaşırdım- İyi kalpli ama biraz da bencil. Kim Sa Bu ile yan yana Edi ile Büdü gibi oluyorlar. Sürekli bir kapışma, ağız dalaşı.. Ama yine de -zamanla da olsa- büyük saygı duyuyor. Yoo Yun Suk ile de Warm and Cozy dizisi sayesinde tanışmıştım. -Hatta onun yüzünden güncel olan Warm and Cozy dizisine başlamıştım ve ilk güncel dizimdi. Hey gidi.. – Oyunculuğunu çok başarılı buluyorum, ayıla bayıla izliyorum ve evet çok da yakışıklı buluyorum. Kalpler kalpler.


Yoon Seo Jung ise çocukken annesinin cesedini bulmak gibi büyük bir travma yaşıyor. Ve babası olduğuna inandığı Başhekim Do’ya kendisini ispatlamak için doktor olmaya karar veriyor. Kang Dong Joo ile tanıştıktan sonra duygularının karışması ve müstakbel nişanlısının ölümünden bunu sorumlu tutması sebebiyle yaşadığı depresyon, duygusal iniş çıkışları, verdiği tepkiler.. Doktor olmanın ve hayatın asıl anlamlarını Kim Sa Bu ile tanıştıktan sonra öğreniyor. Seo Hyun Jin benim “Another Miss Oh” dizisi ile tanıştığım bir oyuncu. O zaman herkes gibi beni de kendisine hayran bırakmıştı. Severek izlediğim hatun oyunculardan birisi yani. O dizi çeksin ben izlerim öyle diyeyim.



Dizinin ostlarını genel olarak sevdim. En sevdiklerim ise Jeon InGwon'ın seslendirdiği ost 4 ve Haebin (Gugudan)'in Forever love şarkıları idi. Özel seslere her zaman ayrı bir ilgim var.


"Sistemi de suçlayabilirsin dünyayı da suçlayabilirsin. İstersen, dünyayı berbat hale getiren tüm insanları suçlayabilirsin. Ama her şeyi suçlamak için canını dişine bile taksan, değişen bir şey olmaz. Sen değişmediğin sürece hiçbir şey değişmez."

Kim Sa Bu soruyor Yoon Seo Jung'a; "Öl desem ölür müsün?" Cevabı şöyle veriyor Yoon Seo Jung;
"En azından ölmüş gibi yaparım." 

Romantik türündeki diğer dizilere göre romantizm sahneleri azdı. Az ama özdü. İlişkiyi cıvıklaştırmadan, tadında ve özel tanımladılar. Ufak spoiler. İlk bölümden kiss sahnesi olması ise biz izleyenleri hayretlere düşüren bir diğer durumdu. İlk bölümden bu kadar hızlı başlamış olsalar da aynı hızda kalmadılar. Ara ara dizideki romantizm düşse de bir hastane dizisi için yeterli olduğunu düşünüyorum. Not: Ayrıca çok yakışmışlar. Bunu da yine aynı ödül töreninde aldıkları ödül ile kanıtlamış oldular.



Durun beni çok mutlu eden bir spoiler daha vereyim.. Signal dizisinde ilk defa izlediğim ama izledikten sonra kendisine hasta olduğum hatun Kim Hye Soo konuk oyuncu olarak geliyor. Kim Hye Soo ve Han Suk Kyu efsane çift olmuşlardı o 1 2 bölümde.. Birlikte filmleride varmış.. En kısa zamanda izleyeceğim bu ikiliyi tekrar..



Bence dizi ile ilgili bir teşekkür de Yeppudaa çevirmeni Mircelona’ya verilmeli. Dizide çok fazla tıbbi terim var bu sebeple, izlerken bir yandan hem replikleri hem de tıbbi terim açıklamalarını okumak çok zor oluyor. Ama çevirmenimiz özenle bütün tıbbi terimleri bölüm notlarına eklemiş. Diziyi izlemeden önce her bölümün terimlerine bir göz atarsanız çok daha keyifle izlersiniz. Bu kaliteli ve özenli çeviri için de kendi adıma teşekkürü bir borç bilirim.

"Bizim burada yaptığımız iş hayat kurtarmak olsa da kaçınılmaz olarak eleştiri ve suçlamaları da yanında üstlenmemiz gerekiyor. Sonuçta elimize bıçak alıp insanları kesiyoruz."

Son sözlerime gelerek yazıya artık bir son vereyim. Eksikleri yok muydu tabi ki vardı ama gözüme batan beni rahatsız eden bir durumla karşılaşmadım. Medikal konulu dizilerim listesine ilk sıradan girdi. Çok severek önereceğim bir dizi kısacası. Yazmak istediğim daha bir çok ayrıntısı olsa da burada keseceğim hem sıkmamak hemde izleyecek onlara spoiler olmaması adına..
Umarım bu güzel diziyi sizde keyifle izlersiniz. Yazacağım bir diğer dizi ise Goblin olacak ve o sanırım biraz zaman alacak yazıp yazmayacağımı hala düşünüyorum çünkü.. Son olarak "bu şahane ekibe bir kez daha hayran kaldığım sahnenin" gifini de paylaşarak son veriyorum. En kısa zamanda.. Görüşmek üzere!



Gifler Tumblr'den alıntıdır.

13 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel anlatmışsın diziyi. Koskoca yorumda katılmadığım tek bir nokta dahi yok :D Sanki ben yazmışım gibi hissettim yani o derece duygularıma tercüman olmuşsun :D
    96 doğumlu olarak izlerken ben de acaba tekrar mı sınava hazırlansam da doktor olsam diye bol bol düşündüm :D
    Tüm oyuncu kadrosu muhteşem. Mr. Goo'dan Kim Sa Bu'ya kadar herkes o kadar güzel rollerine bürünmüş ki tüm o olaylar dizi değil gerçekmiş gibi hissetmiştim ben. Sanıyorum ki böylesi bir dizi bir daha zor gelir :(
    Yoo Yun Suk'u bu dizide izledim ilk defa ve kendisine tam anlamıyla bayıldım :D Dizideki karakterini de sevmiştim. Aklından ne geçiyorsa direkt söylüyor olması muhteşemdi. Sonlara doğru ikinci Kim Sa Bu oldu çıktı zaten :'))
    Yazdıkça yazasım geliyor ne yapsam ben de mi yorum yazısı girsem bloga :D Bir kez daha ellerine sağlık diyip bu yorumu bitireyim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim samimi yorumun için çok mutlu oldum böyle düşünmemize :))
      Dizinin yan etkisi sanırım hepimizde doktor olma duyguları uyandırması :D Benim için gerçekten unutulmaz bir dizi oldu, şimdi bundan bahsedince bile bittiği için üzüldüm.. Bir diziden çok daha fazlasıydı kesinlikle.
      Yoo Yun Suk'un Warm and Cozy isimli dizisi var tatlı bir romantik komedi. Senaryosu bir yerden sonra hafif çuvallıyor ama onun hatırına izleyebilirsin diye düşünüyorum :D
      Girmelisin hatta mutlaka gir bende gelip okuyayım bir daha deşelim bu diziyi! :D Çok teşekkür ediyorum bende tekrar, çok keyifliydi böyle yorumlaşmak :)

      Sil
  2. Güzel paylaşm olmuş 😃 dizide güzel zaten 😃 ellerinize sağlk

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum yorumunuz için :)

      Sil
  3. Bu aralar öyle yoğunum ki ama bunu izlemeyi çok istedim. Hatta tanıttığınız bir dizi daha vardı daha onu bile izlemedim :( İnşallah bunu izlerim. Siz çok güzel tanıtmışsınız ama teşekkürler :)) Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O yoğunluklar sebebi ile bende geç izleyip, geç yorumlayabildim :/ Ama umarım güzel bir zamanda keyifle izlersiniz :)) Çok teşekkür ederim güzel yorumunuz için, sevgilerimle :))

      Sil
  4. Blogumda bir akıma davetlisin tatlım ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O akımı okudum ama henüz yorumlayamadım.. Hemen geleceğim hatun ❤

      Sil
  5. Bir şey diyim mi , sen sanki ilk defa yaşını yazdım yanılmıyorum dimi :D ben seni nedense daha küçük sanıyordum :D
    Yoo Yeon Suk - inşallah doğru yazmışımdır - çok harika oyuncu ya , ama aşk nefret ilişkimiz var kendisi ile bir seviyorum bir sevmiyorum hiç ortası yok :D
    Ama benim dikkatimi Kim Hye Soo çekti , hatun çok acayip bir oyuncu ya bence 2016 nın en iyi oyuncusu oydu , onun için bakarım :D - o kadar namcalar dolu ben gidip bir ajummanın peşindeyim , hahhaha :D -

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yanılıyorsun canım :D Kimdir bu Akela miminde bahsetmiştim yaşımdan, yaşımla pek uyuşmadığım için mi acaba öyle sanıyordun.. Bilemedim bak şimdi :D
      Aynen doğru yazmışsın -isim konusunda bende hala sıkıntılıyım- Bu dizi de de öyle hissedersin eminim ama sonunda aşık tarafın ağır basar :D
      Hahah.. Hatun hakkını veriyor rolünün, bence de çok sağlam bir oyuncu. Ama sende bittikten sonra Kim Sa Bu fanı olacaksın. Demedi deme :D

      Sil
  6. İzlemediysen Doctors dizisini öneririm. Öncesinde çok yanlış gördüğüm, bazı "toplum/zihniyet"e karşı olan ön yargılarımı kıran dizidir kendisi.

    Blog'da gezineyim biraz. Romantik dizi arıyordum; bunda pek fazla yokmuş. Daha hoşuma giden bir şey bulamazsam buna başlayacağım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu izledim ve oradaki yorumuna döneceğim şimdi :) Bu diziyi çok daha fazla seveceksin diye düşünüyorum -yaptığın yorumlardan yola çıkarak- Romantizm arıyorsan fazla yok ama eksikliğini hissettirmiyor, doyuyorsun yani romantizme çünkü çok daha farklı hisler de hissediyorsun..

      Umarım başlarsın bir gün ve çok güzeldi yorumunu alırım :)

      Sil
    2. İlk bölümü indiriyorum şuan yeppudaa'dan. 2 gün içerisinde bitiririp yorumlarım bunu. Ardından da Madam Antoine dizisini izleyeceğim :D

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...