9 Şubat 2017 Perşembe

Şizofren / Kitap Yorumu

Yazılarıma -yine- 1 2 hafta ara vermiş gibi oldum değil mi? Üzgünüm bu konuda içten içe ama arada böyle kayboluşlar gerekiyor sanki bünyeye.. Yazmadığım ve blog okumadığım o günlerde biriken dizilerimi izleyip kitaplarımı okudum. Hafta başında yazdığım Romantic Doctor Teacher Kim dizisine başlamadan önce bitirmiştim kitabı.. İlk kitabı Psikiyatrist'e hayran kaldığım ve bütün kitaplarını almaya ant içtiğim Wulf Dorn'un listemdeki bir diğer kitabı.. Yani Şizofren. İşte şimdi yine beni kendine hayran bırakan o kitabın yorumu ile geldim.  


Yazar: Wulf Dorn
Tür: Psikoloji Gerilim
Sayfa Sayısı: 400

Konusu:  Psikiyatr Jan Forstner başarısız bir evlilikten ve işini kaybettikten sonra 23 yıldır gitmediği doğduğu yer olan Fahlenberg'e geri döner. 23 yıl önce -Jan'ın da içinde olduğu bir durum sebebiyle- kardeşi Sven kaybolur ve babası da araba kazasında ölür. Kardeşinin başına gelenler yüzünden kendini suçlamaktan hiç bir zaman vazgeçmez. Kardeşinin kaybolması ile ilgili belirsizlik ve babasının da bu kayboluşun peşine geçirdiği araba kazası Jan'ın ruhunda yaralar açar. Gördüğü kabuslar peşini bırakmaz. Hayatına tekrar bir düzen içinde devam etmek ister lakin gözlerinin önünde çalıştığı hastanedeki bir hasta intihar edince.. Jan, olaylar arasında ki bağlantıları fark ederken kendisini 23 yıldır gizli kalmış olan soruşturmanın içinde bulur.   

"Belki de tesadüflere inanmamızın sebebi tam tersini kaldıramayacak olmamızdır. "


Kitap 23 yıl önce olan araba kazası bölümü ile başlıyor sonrasında ise 23 yıl sonra günümüzden, Jan'ın psikiyatristlik yaptığı zamandan devam ediyor. Kardeşi Sven'in nasıl kaybolduğunu, o zaman diliminde yaşananları ise Jan'ın meslektaşı Dr.Norbert Rauh'un, Jan'a uyguladığı terapi sırasında öğreniyoruz. Kitap Jan'ın üzerinden ilerliyor, yaşanan o hasta intiharı sonucunda hayatına bir kaç insan daha dahil oluyor. Ve kitapta peş peşe gelen ölümler.. Bir ara yazar gerçekten finali yapabilecek karakter bırakmayacak diye düşündüm. Ama bitirince hepsinin belli bir kurguda gittiğini görüyorsunuz. 

"Rüyalar sadece düşünce dünyamızda yaşadığımız olaylardır. Eski deneyimlerin, kurgular ve dileklerle harmanlanmasından oluşurlar."

Yazarın anlatımı yine çok iyiydi. Mekanları tasvir edişi, yarattığı karakterler her şey -bence- dört dörtlüktü. Okurken hayal etmek hiç güç olmadı aksine kitap bittiği halde -yazarında Fahlenberg yerini uydurduğunu söylemesine rağmen- hala ben öyle bir yerin varlığına inanıyorum. Hayallerimde yaşıyor yani. Bu da zannımca Wulf Dorn'un kaleminin kuvvetine dayanıyor. Tek sıkıntı biraz yavaş ilerledi. Sürükleyiciliği konusunda bir sıkıntı vardı. Ama yine de heyecanını kaybettirmedi. Kitabı 2.5 günde bitirdim oda akşamları.. Kitap okuma konusunda hızlı ve takıntılı olduğumu düşünüyorum açıkçası. Bir kitabı sevdiysem ve o tüm gün müsaitsem.. O kitap biter. Akşam gözlerim kan çanağı olsa da biter. Neden? Çünkü seviyorum. Mesele kitap okuyabilecek zaman bulabilmekte.. 

"Belki iyiler masallarda, Hollywood filmlerinde veya romanlarda kazanıyordu ama gerçek dünya kötülere aitti."

Birde Wulf Dorn'un finaline doğru izlediği yol var.. Oyunbaz kitabını da bitirdiğim için bunu söyleyebiliyorum.Onun yorumu da haftaya bugün gelecek. Kitabı okurken baştan sona kadar herkesten şüpheleniyorsunuz ve şüphelendiğiniz kişi sürekli değişiyor. Psikiyatrist kitabında ki tahminlerim doğru çıkmıştı ama burada ters köşe oldum. Katil olduğundan şüphelendiğim kişinin hiç alakası olmaması aksine masum olduğuna inandığım birinin çıkması.. Şimdi düşününce daha dikkatli okusaydım fark edebilir miydim diye düşünüyorum da.. Fark edebilirdim belki.. Yine de büyük şok olmuştu benim için finali..  

"Üniversite eğitimi sırasında Jan'ın profesörlerinden biri Jean Jacques Rousseau'dan alıntı yapmıştı. Yaşam bir savaş alanı demişti ünlü filozof bir seferinde. Doğumumuz ile adım attığımız ve ölünce terk ettiğimiz bir savaş alanı."

Normalde romantizm dolu kitaplar okumaya takmıştım ama Wulf  Dorn sağ olsun.. Tarzımı değiştirdi. Psikolojiye her zaman ilgim vardı. -Hatta bir ara meslek olarak ciddi ciddi psikoloji ile ilgilenmeyi bile düşünüyordum itiraf ediyorum.- Ama romanlarda okumayı hiç düşünmemiştim şimdi ise.. Ayıla bayıla okuyorum. Yazarın 6 kitabı var çevrilmiş bende henüz 3 tanesi var. 1 tanesini daha sipariş ettim. 1 2 aya kalmaz seri tamamlanır. Sonra dünyalar benim. Böyle ufak şeylerle bile mutluluk yumağı olabilirim. 

"Oysa rüyaların tekrarlanmadıkları söylenirdi hep. Düş bir kez görülür, biter ve insan kurtulur denirdi. Ancak bu düş tekrar tekrar geliyordu."

Sonuç olarak benim için yeterli bir kitaptı ve keyif aldım. Jan karakterini çok benimsedim. Oyunbaz kitabında yine ana karakter olduğunu bildiğimden de uçarak okumaya gittim. İkisini de aynı anda almak gibi bir güzellik yapmıştım kendime.. Önerir miyim kısmına gelince türünü sevenler için öneririm. Yazarı ilk defa okuyacaklar içinse Psikiyatrist ile başlamak iyi bir seçenek. Sonrasında bütün kitaplarını almak istiyorsunuz zaten. Sanırım daha fazla söyleyebileceğim bir şey kalmadı. Okuyan dostlar varsa onlarında yorumlarını merak ediyorum. Dilerim okuyacak olan arkadaşlarda keyif alır. Hafta sonu film yazısında görüşmek üzere. 

Akela kız mutlu günler diler.

8 yorum:

  1. O halde Psikiyatrist ile başlamak en güzeli olacak, efendim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım size de aynı keyfi verir :)

      Sil
  2. Bende başlamak istiyorum bu yazarın kitaplarına yaa.. Bakalım ne zaman olacak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir başlayınca devamı geliyor.. En kısa zamanda başlamanız dileğiyle diyeyim o vakit :)

      Sil
  3. Yazarın Psikiyatrist'ini okumuştum ben de, güzeldi. Şizofren'i de sevebilirmişim :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevebilirsin diye düşünüyorum bende ama sanırım Oyunbazı çok daha fazla seversin :))

      Sil
  4. Psikiyatrist sevdiğim bir kitap olmuştu ama favorilerime de girmedi. Elimde Şizofren de var ve sanırım öne çekmenin zamanı geldi. ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazarın kalemini sevdiğimden sanırım tam olarak nedenini bilemiyorum ama hepsi aynı bir yerde oldu benim için. Umarım Şizofrenden daha çok keyif alırsınız^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...