21 Mart 2017 Salı

Beauty and the Beast / Yabancı Dizi

Selam! Bugün yeni bir dizi yorumu ile geldim. Kore dizileri izlemeye başladığımdan beri yabancı dizilere ara vermiştim. (Diyeceksiniz ki Kore dizileri de yabancı dizi kategorisine girmez mi? Tabi ki girer ama ben anladığınız üzere ingiliççe dizilerden bahsediyorum. ) Şuanda izlediğim Kore dizileri gibi o zamanda o dizileri izliyordum deli gibi. Chuck, Merlin, CSI, The vampire Diaries, The Originals vesaire. Sonra iki kültürü aynı anda idare edemedim tabi yeni bir dünya olan Kore dizilerine takılı kaldım. Son zamanlarda ise durum tersine döndü. Bunun sebebi Kore dizilerine duyduğum heyecanın biraz azalmış olması. Ve biraz da bölümleri biriktirmek istiyor olmam tabi. Hal böyle iken bende yeni ufuklara gözümü dikip dizi avına çıktım ve gözüme Beauty and the beast yani Batb dizisini kestirdim. Bölüm sayısı başta korkutsa da gözümü kararttım. Ve şansıma 2016da final yapan bir dizi çıktı yeni yani. Bende bütün bunlar bir işaret olmalı diyerek başladım izlemeye..


Tür: Romantik, Bilim kurgu, Polisiye
Bölüm Sayısı: 4 sezon toplam 70 bölüm

Konusu: Dedektif Catherine Chandler (Kristin Kreuk) NYPD(Newyorkpolisdepartmanı) de çalışan bir cinayet dedektifidir. Yıllar önce annesinin 2 silahlı adam tarafından öldürülüşüne şahit olmuştur. Kendisi de o sırada öldürülecek iken bir şey onu kurtarmıştır. Kimse ona inanmaz ama o kurtarıcısının bir hayvan olmadığına emindir. Yıllar sonra Catherine ortağı Tess (Nina Lisandrello) ile birlikte bir dava üzerinde çalışırken ipuçları onları yıllar önce Afganistan da ölmüş olan Vincent Keller’a (Jay Ryan) yönlendirir. Bu dosyanın peşini bırakmayan Cat, kendisini yıllar önce kurtaranın o olduğunu öğrenir. Vincent, amaçları kusursuz süper askerler yaratmak olan bir grubun deneyleri sonucunca “canavara” dönüşmüştür. Öfkelendiğinde, adrenalini arttığında canavara dönüşmektedir. Bunu tüm dünyadan gizleyerek 10 yıl boyunca gizli bir depoda çocukluk arkadaşı Jt (Austin Basis) ile beraber yaşar. Cat’in bir davadaki ipucu sebebiyle ona ulaşması sonucu Cat tarafından deşifre olur. Cat annesine olanları öğrenmesine karşılık Vincent’in sırrını saklayacağına söz verir ve aralarındaki ilişki gelişir. Bu ilişkinin ne kadar tehlikeli olduğunu ise ilerleyen zamanlarda öğreneceklerdir.


Güzel ve Çirkin animasyonunu hepimiz biliyoruz. Bu dizi de o hikayenin günümüz versiyonu. Polisiyeli, deneyli yani.. Animasyonun bir de filmi çıktı Cuma günü. Çıktığı akşam izledim hikayesini ezbere bilsem de izlemek keyif vericiydi. Güzel filmdi yani. -yani kelimesini kullandığımdan çok sevmediğim sonucu çıkartılabilir-


Oyuncuları ilk defa izledim. Çokta sevdim. Tahmin edersiniz ki Vincent karakterini canlandıran Jay Ryan’ı daha çok sevdim. Hem de ne sevmek! Hemen kütüğüne kadar araştırıp radarımdaki oyuncular listesine bir yenisini ekledim. Üst sıralardan. Diziyi izledikçe ve iki başrol arasındaki sahneleri gördükçe kesin aşk haberleri çıkmıştır bir araştırayım gıybetten eksik kalmayayım dedim lakin çok daha büyük bir dedikodu okudum. Adam evli çıktı Rıza baba! Tabi ben şok! Ben iptal! Ben iki gözü iki çekme ağlıyor! Son cümlelerim şaka tabi ki. Yalnız az daha gerçeğe dönüşüyordu eşini araştırdığımda.. Kendisinin 2 resmi var lakin bana yetti. Ondan sonra aşk ve kader kavramı kafamı kurcaladı sadece. Ve gömdüm kalbime.. İkisini yan yana artık nasıl izlerim diyerek diziyi bırakacaktım lakin mukadderat diyerek devam ettim izlemeye. Oyuncu olduklarını bununda bir dizi olduğunu unutup bir kitap okuyormuşçasına izledim. Cat ve Vincent olarak izledim. Gerçek hayatta kankadan öteye gidemeyecek olsalar da Cat ve Vincent karakterleri ile şahaneler, uzun süre unutamayacağım sahneler bıraktılar bana.


-Aşk hakkında ne biliyorsun ki Liam? 
+ Sonsuza kadar sürmediğini biliyorum. Seni baştan çıkartır, söz verir. Ve sonra sana ihanet eder. Geriye ise sadece ondan önce nasıl olduğun kalır.

Dizinin ilk sezonu Vincent’in deneylerinin bir parçası olduğu Murfield’den kaçması ve tüm dünyadan gerçek kimliğini saklaması üzerine kurulu. Cat onu bulana kadar ücra bir depoda Jt ile saklanıyorlar tüm ailesi dostları onu Afganistan da öldü bilirken Cat ile karşılaşması hayatının çok farklı ilerlemesine sebep oluyor. Ve aşkları başlıyor. Dizinin 14. Bölümüne kadar kiss sahnesi yok. Sonrasında ise bir açılıyor pir açılıyor zaten.


2. Sezon ise Cat’in çalıştığı departmana savcı olarak atanan Gabe’nin olaylara karışmasını izliyoruz ve dizi başka olaylar zincirine giriyor. Bu sezon boyunca Gabe’nin olayların ve tabi ki ilişkilerindeki gidişata nasıl karıştığını izliyoruz. –bazen de deliriyoruz.- Gabe karakterini bazen sevsem de –herkes gibi- sonraları lanetler okudum. Oyuncuyu ilk gördüğümde Hint kökenli olduğunu düşünmüştüm ki öyleymiş. Hint asıllı Amerikalı bir oyuncu imiş Gabe karakterindeki Sendhil Ramamurthy.. Bu bilgiyi de not olarak ekleyivereyim.

Tess ve Jt

3. sezonda ortaya çıkan yeni canavarlar ile son sezonda ise Vincent’in kimliğinin açığa çıkma tehlikesi ile son savaşlarını veriyorlar. Dizinin ilk iki sezonu tam kıvamında son 2 sezonda ise yavaş yavaş konu tekrarına düşüyor. Hatta oyuncular gibi sizde aynı tepkiyi veriyorsunuz. “Yine mi?” Bu durum sizi bazen baysa da yine de severek izliyorsunuz. Bilemiyorum belki de oyuncuların hatırına.. Son sezonda çok fazla ekşın var 3. Sezondan sonra toparlama evresine geçmişler gibi.


İlk iki sezon 22 şer bölüm son iki sezon ise 13 er bölüm. Böyle olacağına 3 sezon 22 şer bölümde bitirselerdi daha sağlam olurdu diye düşünüyorum. Hani tadından yenmezdi durumları olurdu. Yine de bütün tekrarlarına klişelerine rağmen çok sevdim. Benim için bir diziye bu kadar uzun süre ayırmak çok kolay değil –özellikle bu aralar- ama pişman değilim kendi adıma değdi diye düşünüyorum. İkilinin aşkına –evet bazen delirip lanetler okusam, ikisini birden tokatlamak istesem de- şahit olduğum için mutluyum.


Sözün özü bu tarz yapımlar izleyen veya izlemek isteyen dostlarıma romantizm ve ekşın dolu bu diziyi önerebilirim. Bölüm sayısı korkutmasın 40 küsür dakika, çabuk çabuk bitiyor zaten. Vakit değerlendirmek için iyi bir seçenek olabilir diyor yazıyı burada noktalıyorum. Okuyan gözlerinize sağlık!

Gifler Tumblr'den alıntıdır.

6 yorum:

  1. Taaa eskiden çevrilmiş versiyonu da vardı bunun. Linda Hamilton oynardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende diziyi izlerken öğrendim bu durumu. Eski versiyonunu izler miyim bilemiyorum ama eminim o çok güzeldir :)

      Sil
  2. Bahar da geldi, romantik yapımlar izleyesim vardı benim. İçinde aksiyon da varmış ne güzel. Listeme aldım, teşekkürler Akelaa ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cidden bahardan sanırım bende aynı durumdayım. Hep romantizm çekiyor bir yanım :) Yorumun için ben teşekkür ederim hatun^^

      Sil
  3. Eski diziyi izlwmistim bunu bilmiyordum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski diziyi izlemediğim için bir şey söyleyemiyorum ama.. İzlerseniz eğer karşılaştırma yorumunuzu beklerim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...