2 Mart 2017 Perşembe

Oyunbaz / Kitap Yorumu

Yine bir kitap yorumu ile geldim bugün.. Son zamanlarda Wulf Dorn okumaya takmış durumda olduğumu biliyorsunuz. Son yazdığım Şizofren kitabından sonra bir nevi devam kitabı olan Oyunbaz kitabına başlamıştım. 2 günde de bitirmiştim. Evet, o yoğunluğuma rağmen.  Devam kitabı dememin sebebi ise olayların Şizofren kitabından bildiğimiz mekanlarda geçmesi ve karakterlerin aynı olması. Yoksa çok başka bir hikaye var işin içinde.. Ve çok başka bir yere giden..


Yazar: Wulf Dorn
Tür: Psikoloji Gerilim
Sayfa Sayısı: 382

Konusu: Psikiyatr Jan Forstner bir gün kimden geldiği belli olmayan güller alır. Gülleri gönderenin üzerinde durmaz bir hayranından ya da sevgilisi Carla tarafından gönderildiğini düşünür. Bir süre sonra kasabadaki cinayetler artar evinin önüne notlar hediyeler bırakılmaya başlar. Ve tüm bu yaşananların arasında bağlantı kurar. Gelen bir telefon üzerine tüm taşlar yerine oturur. Ona sırılsıklam aşık olduğunu söyleyen bir kadındır bunları yapan ve Jan, her an her yerde takip edilmektedir. İşin kötüsü bu kadını durdurmanın hiçbir yolu yoktur.

"Şunu söylemek istiyorum, beni yanıltan oydu. Bana yanlış işaretler gönderdi, beynimin içine sızdı ve duygularımla oynadı. Sonra da duygularımın üstüne çıkıp tepindi. Böyle biri cezalandırılmayı hak ediyor, değil mi?"  

Konusunu okuduğumda beni en çok heyecanlandıran kitabı bu oldu sanırım. -Şimdiye kadar- Aşktan gözü dönmüş bir kadının, bir Psikiyatriste karşı vereceği savaşı çok merak etmiştim. Duygu fırtınaları yaşayacağımı hissetmiştim ki öyle de oldu. Şizofren kitabında Jan karakterini çok sevmiştim neden bilmiyorum belki de acıları yüzünden ama ileriki yaşamını merak ettiğim bir karakter olmuştu. Ve burada da istediğimi bulacağımı okuyunca onu bitirir bitirmez Oyunbaza başladım. Verdiğim en doğru kararlardan birisi idi sanırım upuzun bir filmi izlemişim gibi hissediyorum çünkü. Kitap birden fazla kişinin ağzından anlatılıyor. Bu durum beni normalde baysa da burada sıkmadı aksine daha fazla okumak istedim.

"Kusura bakma sevgilim diyen bir kadın sesini duydu. Ne yapalım, insanları bazen mutluluğa zorlamak zorunda kalabiliyorsun."

Kitaptaki psikopat aşık karakter ise beni en çok şaşırtan etkileyen karakterlerden bir tanesi oldu. Jan’a aşırı derecede kafayı takmış olması, zekası, yaptıkları yada planladıkları.. Öyle bir kafayı takmış ki adama.. Onu kurtaracağını ve gerçek bir aşka sahip olacaklarını sanıyor. Yazarın önceki kitaplarında olduğu gibi burada da katil olabileceğinden şüphelendiğiniz birçok karakter oluyor ve siz tabi ki yine yanılıyorsunuz. Ama bu kadar büyük bir ters köşe beklemiyordum. Kim olduğunu okuduğumda önce durup satıra baktım devam ettim okudum sonra geriye dönüp tekrar o satırı okudum. Yanlış anladım herhalde diyerek.. Algılarımı ciddi ciddi kontrol ettim. –Yorgunluk var ya üzerimde kesin dalgınlığıma denk geldi dedim.- Ama yokmuş. O kısımdan sonrası koptu bende zaten. Karakterin o kafaya ulaşması için yaşadıklarını okuyunca ve yaptıklarını da görünce.. Ponçik kalbime fazla geldi sayın okuyucu dostlarım. Sağa sola deli gibi spoiler vermek istedim. Okumayacak olan arkadaşlarıma verdim bile heheyt. Oh, canıma değsin.


Yazarın kalemini hakkında bir şey söylemek tabi ki haddim değil ama yine şahaneydi. Olayları orada yaşamışım gibiyim. Kitabı bitireli haftalar olmasına rağmen hala anımsıyorum aynı netlikte. Bu sebeple bile Wulf Dorn benim için kıymetli. Tabi birde İnstagram da ki ufak beğenileşme muhabbeti var ki. Kalp krizi geçiriyordum gerçekten. Fangirl taraflarım fazla yoktur –Tamam bazen fazla olabiliyor ama ergen kız kafasında değil lütfen karıştırmayalım :D – Dorn’un instagram da zaten takipçileriyle içlidışlı olduğunu biliyordum da yine de fotoğrafımı beğenmiş olması evde sevinç gösterilerine, Galatasaray şampiyon olmuş misali yaptığım kutlamalara döndü. –Rengimi de belli ettim.- Kısacası severim işte. Özeldir.

"Hasta yaşadığının gerçeklik olduğunda ısrar edecektir. Biz bu konuda ne düşünüyor olursak olalım bu onun en doğal hakkıdır. Şimdi kafanızda her şeyi tersine döndürün. Eğer bütün çevreniz size sandığınız kişi değil başka biri olduğunuzu söylerse ne yapardınız?" 

Kitapta etkilendiğim bir diğer kısım ise Jan’ın meslektaşı Franco’dan rica ettiği resim okumaları.. Jan gelen çizilmiş resimlerden bir anlam çıkarmak istediği için meslektaşından bakmasını istiyor. Psikiyatr Franco da öyle bir yorumluyor ki resmi.. Bütün gün çocukların resim yapmalarını izleyen ben gerçekten etkilendim. Ve bu alanı incelemek istedim. Hakkında bilgi edinmek istedim yani. Resimlere bakarak hayal dünyalarını, kişiliklerini anlayabilmek.. Fırsatım olduğunda öğrenmek istediğim ilk konulardan birisi kesinlikle.  

Sonuç bölümüne gelecek olursak en çok sevdiğim ve derinden etkilendiğim duygudan duyguya koştuğum bir Wulf Dorn kitabı oldu. Önerdiğim arkadaşlarım ve okuduğum yorumlarda benimle aynı düşündüğünden önermekte hiçbir sakınca görmüyor hatta gerilim sevenlere şiddetle öneriyorum. Devam kitabı gibi olması durumunda ise sadece Jan’ı daha fazla anlamak isterseniz merak edebilirsiniz onun dışında olaylara direk bir etkisi yok. Yani bunu okumak için onu da okumanıza gerek yok. Şuanda elimde Dorn’un Hain yüreğim ve Sarah Jio’nun yeşil deniz kabuğu kitabı var. Ve tüm hafta boyunca okulda nöbetim..  O yüzden yorumları ne zamana gelir bilemiyorum lakin bir an önce bitirmek istiyorum ikisini de, bakalım. Bunu da söyledikten sonra Akela kız kaçar. Yeni yazılarda görüşmek üzere!

6 yorum:

  1. Ben de şu an yazarın psikiyatrist kitabını okuyorum. Gayet sürükleyici gidiyor. Diğer kitaplarını da okuyacağım sanırım :) Çok güzel anlatmışsın canım. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Psikiyatrist kitabını bitirdikten sonra elin direk diğer kitaplara gidiyor bakalım sen bitirince ne hissedeceksin :) Çok teşekkür ederim canım, sevgilerimle..

      Sil
  2. Wulf Dorn hangi ruh haliyle yazmışsa o kitapları :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok merak ediyorum nasıl yazabiliyor bu kitaplarını. Kendisi de psikiyatri kliniğinde çalıştığından sanırım nereden gireceğini biliyor konuya :))

      Sil
  3. Arkadaş ben burda kitap bulamıyorum dedikçe bloglardan instagramdan kitap paylaşımları yağdırıyorsunuz, kıskanıyorum belki, küçük Emrah gibi bakıyorum ne biliyorsunuz. Neyse benim yerime de okuyun gari :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen kitap paylaşımlarıma ara veriyorum o zaman Emine hatunum :) Şakası bir yana bende fırsat bulamıyorum bu aralar ama dilerim en kısa zamanda kavuşabilirsin sende kitaplara ❤

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...