1 Mayıs 2017 Pazartesi

Keşif Günü 3

Selam! Bugün, geçtiğimiz günlerde gideceğimin sinyalini  -hatta bilgisini- vermiş olduğum Holi festivali hakkında yazacağım. Uzun zamandır yazı yazmıyor oluşumun verdiği gerginlikle cümleleri nasıl toparlayacağım bilemesem de.. Haydi başlayalım..Öncelikle Holi festivalinin anlamından bahsedeyim biraz.. Holi festivalinin amacı baharın gelişini kutlamak. Baharın gelişiyle çok renkliliği ve yeniden doğuşu simgeliyor. Bir diğer ismi de renklerin festivali.. Yüzlerinize, birbirinize attığınız rengarenk boyalarla da adının hakkını veriyor. Renklerin anlamlarından da  bahsedecek olursak..

Kırmızı: Masumiyet
Yeşil: Canlılık, Enerji
Mavi: Sakinlik ve ağırbaşlılık
Sarı: Dindarlık


Festival tarihi mitolojiye dayanıyor. İsminin nereden geldiği bilgisini de paylaşayım hemen sizinle;

"Festivalin tarihi, efsanelere ve mitolojilere dayanıyor. Hint mitolojisine göre kötülüklerin kralı Hiranyakaşipu, ‘Hindu Tanrısı Brahma’ tarafından ölümsüzlükle ödüllendirilir. Zamanla küstah ve kibirli biri olmaya başlayan Hiranyakaşipu, herkesin sadece ona itaat etmesini ister. Bunun üzerine oğlu Prablah, babasına karşı çıkar ve ona itaat etmeyi reddeder. Hiranyakaşipu birçok defa oğlu Prablah’ı öldürmeye çalışır ama her seferinde diğer tanrı Vishnu, Prablah’ı kurtarır. En sonunda Hiranyakaşipu, onu kız kardeşinin kucağında uyurken yakmayı planlar. Ancak kız kardeşi Holika’nın üzerindeki şal ateşte yanmamaktadır. Holika, kendi hayatını tehlikeye atıp kardeşi Prablah’ı kurtarmak için şalını üzerinden çıkarıp ona verir. Prablah kurtulur fakat Holika orada ölür. Hindu tanrısı Vishnu bunun üzerine Hiranyakaşipu’yu öldürerek yerine oğlunu getirir.İyinin kötüye karşı zaferini simgeleyen Holika’dan esinlenilerek festivale Holi adı verilir."

Geçen sene Holifest'in ilk defa ülkemizde de yapıldığını öğrenmiş kaçırdığım için büyük üzüntü duymuştum. Bu sene ise durumdan önceden haberdar olarak haftalar öncesinden biletlerimi aldım. Nasıl büyük bir mutluluk ama.. Biletlerimi her gün bir yerlerde paylaşıp "son bilmem kaç gün.." yazılı açıklamalarla paylaşmak istedim. O gün geldiğinde ise kalbim aşırı derecede çarpıntılar ile dolu bir vaziyette yola çıktık. Metro ile yolculuk yaptk, Hacıosman metro durağında indik. Oradan Holifest servisleri kalkıyordu. Servislerin büyük hayat kurtardığını söylemeliyim çünkü servis olmasaydı gidiş geliş bizim için çok zahmetli olacaktı. İn-bin yürü-bin-in..  Servis sayesinde kişi başı 5 liralık bir ücret ile rahat ve keyifli bir şekilde alana ulaştık. 

Alana girerken yerimde duramadığımı hatırlıyorum da.. Ki ben odun olan ben.. İçim feci durumda idi. Kıpır kıpır, bir şeyleri hissetmiş gibi. Güvenlikten geçerken gözümüz güvenliğin hemen yanındaki çöp kutusunda idi. Bilet alırken "dikkat edilmesi gerekenler" bölümünde açık açık nelerin getirilip getirilmeyeceği yazıyordu. Bizde onu bilerek çantamıza hiç bir şekilde makyaj ürünleri almamıştık. Sadece cüzdanlarımız ve gözlüklerimiz vardı. Bu sayede çok rahat ve hızlı bir şekilde geçtik. Çöp kutusu ise makyaj ürünleri, su şişeleri ve benzeri ürünler ile doluydu. Güvenlikten geçtikten sonra bileğinize bileklik takılıyor ve onu gün içerisinde düşürmemeniz gerekiyor. Düşürdüğünüz taktirde yeniden bilet almak zorunda kalıyormuşsunuz. Bileklikler içeri bilet ile girdiğinizin kanıtı yani. Bilekliklerimiz ise Up watch imzalı idi. Sürekli bizi kolumuzda saat varmış hissi ile bakıp, aynı sayıyı görme şaşkınlığı yaşatması dışında şahaneydi. Hahah. Birde paylaştığımız fotoğraflara kalpli yorumlar atması bizi ayrıca mutlu etti belirtmeden geçmeyeyim.


Daha sonra tişört ve boya verilen kısma geçiyorsunuz. Her beden var. Bir adet tişört ve bir adet de boya alarak alana geçtik. Havanın soğuk olması sebebi ile kendi tişörtlerimizin üzerine giydik. Çok üzgünüm ama hava soğuksa "festival kızıyım ben yeaaa" modunda açık saçık giyinip kendimi donduramam. Üzerimizde 2 tane yarım kollu olmasına rağmen titreyip parmaklarımızı kullanamaz hale geldiğimizden şortlarla gezenleri gözünde felç inmiş gibi hissettim. Neyse ki havanın donduruculuğu sahne başlayınca yerini "oo yandı buralar" moduna bıraktı. 


Günün planına baktığımda ilk sıranın Bollywood Time olduğunu biliyordum. Bu sebeple de sahne düzenlendiği anda kendimizi en öne attık. En öne atma durumunu yarattığım için hiç pişman değilim çünkü arkadaşlarım arasındaki en koyu Bollyci bendim. E ne göreceğimi de biliyorum. Durur muyum? Durmam. Yapıştım en öne. Kaya kaya kolonun dibine gelsem sağ kulağım duyma işlevini kaybetse de pişman değildim. Çünkü Durga dans kumpanyasını en önden izledim. Çıkacaklarını bildiğim için önceden videolarını izleyip kendimi hazırlamıştım. Sahnede izlemek ise bambaşkaydı. Özellikle benim için çünkü dans ettikleri bütün şarkılar ayılıp bayıldığım şarkılardı, RamLee'la filmine aitlerdi. Merak edenler youtube sayfalarına bir göz atsınlar. Bu ekip cidden şahane! Takvimlerini takip edip daha sonra özel olarak izlemek istiyorum.


Ekiple dönüşümlü olarak sahneye çıkan bir diğer isim ise Feddy Fap idi. Doğruyu söylemek gerekirse daha önce tanımıyordum. İlk başta şarkılarını da bilmediğimden sadece dinledim. Daha sonra şarkılarının hafızama kazındığını fark ettim. Örnek olarak Duma Dum Mast Qalander şarkısını buraya bırakayım.Ve tabi ki kendisinin. Aşırı sempatik ve sevecen bir adam. Sahnedeki enerjisi çok güzel. Paylaştığımız fotoğrafları beğenmesi ve yorumlaması ise..  Ne diyeyim bilmiyorum gecenin bir yarısı tarafından bildirimler alınca mutluluğumuz kat be kat arttı. Yalnız bunun için bile severim kendisini, sevecenliği buradan geliyor işte. Samimi çünkü. Burnu havada işimi yapar giderim kafasında değil. Ayrıca telefonumuzu alıp selfie çekilmemiz ise.. Ay ne diyeyim ki. Burada paylaşmak isterdim lakin.. Onun yerine şahsi hesabımdan çarşaf çarfaş yayımladığımdan içinde kalmadı. 


Bir diğer isim ise Barış Ekmen. Kendisini O ses Türkiye'den tanıyordum. O ses Türkiye'yi sadece bilgisayar başında dizi izlerken arada gözüm kayarsa yada bizimkiler "bak sen seversin" diye kulaklığımı çıkarmama vesile olursa izliyordum. Ama Barış Ekmen'i çok net hatırlıyordum çünkü enerjisi çok sağlamdı. Sunuculuğunu yaptığı gün sayesinde çok daha hareketli ve güzel geçti. Biz Feddy ile selfie çekilirken telefonu alıp yanımıza gelmesi ve hep beraber fotoğraf çekilmemize vesile olması, sonra 4 kız arkadaş olarak aynı fotoğrafı paylaşmamıza rağmen hepimize yorumlar yapması, beğenmesi, samimiyeti günün aklımda kalan bir diğer anı. 



Ve Bollywood Time bitince Djler eşliğinde çalınan şarkılar ve bizim kendimizi her haber kanalında bulmamız.. Hatırladıkça utanıyor ve bir yerlere saklanma isteğiyle doluyorum. Hepsi kuzenim yüzünden çünkü kız müzik duyunca kendini kaybediyor. Biz ahiretlik dostum Nilep ile düğünlerdeki teyzeler kıvamında ufaktan oynuyoruz benim canım kuzenim ve onun yaşıtı olan davet ettiğim arkadaşım kayışı kopartıp oynuyorlar. Sonra bir döndüm arkamı çevremizde kameralar.. Videolar çekiliyor, flashlar patlıyor. Sayelerinde orada bulunan herkes tarafından mimlendik. Cidden hiç tarzım değildir göz önünde olmak ama.. Bu sefer hiç öyle olmadı. Gün bittiğinde telefonumda bir sürü seni şu kanalda gördüm mesajı vardı ve ben duymayan sağ kulağım, tuşlara basamayacak kadar donmuş olan parmaklarımla mesajları yanıtlamaya çalışarak eve dönüş yolunu tuttum. 

Yarım saatte bir toplu boya fırlatışları yapıyorsunuz. Hava bir anda rengarenk oluyor. Tanımadığınız insanlarla aynı boyaya boyanıp aynı mutluluğa gülümsüyorsunuz. Boya alış bölümünden 5 tl karşılığında istediğiniz renkteki boyayı alabiliyorsunuz. Festivale dair söyleyecek çok şeyim olsa da sanırım burada keseceğim yeterince uzun konuştum.. Seneye tekrar, mutlaka ama mutlaka gitmek istiyorum. Bu eğlence ve bu renkler kaçmaz. Hepinize rengarenk günler diliyorum.

Çokça sevgiler.
HoliFest tarihçesi Hürriyet.com'dan alıntıdır.

4 yorum:

  1. Anlatılmaz yaşanır tabirine uygun bir gün geçirmişsin, Bollywood ve Hint kültürü sevgini bildiğimden senin adına çok sevindim. Yazının başındaki hareketli görsele de bayıldım. O renk cümbüşünü ve coşkuyu canlı canlı yaşamak isterdim. Paylaşım için teşekkürler, emeğine sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle bir gün oldu. Etkileri de hala devam etmekte.. Dilerim seneye sende bu heyecanı yaşayabilirsin şahane oluyor çünkü^^
      Çok teşekkür ediyorum yorumun için :)

      Sil
  2. Aaa bizde de mi yapılıyormuş, hiç duymamıştım :) Çok eğlenceli olmalı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene ilk defa yapılmış bu sene ikincisi oldu. Çok eğlenceli gerçekten, şiddetle tavsiye ederim :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...