8 Mayıs 2017 Pazartesi

Keşif Günü 4

 Merhabalar! Bugün yeni bir keşif günü ile geldim. Holi Fest'in etkileri üzerimden yeni yeni geçmeye başlamışken 1 yıldır beklediğim bir diğer zaman olan Sakura zamanını yakaladım. Aslında haftalar öncesinde ziyaret etmem gerekirdi lakin fırsat bulup vakit yaratamayınca.. Dökülmeye başlamış da olsalar çoğunluğunu dallarında yakaladığım bir zamana denk getirebildim. Öncelikle Sakura'lardan bahsedeyim biraz..




Sakura'lar Türkçesi ile kiraz çiçekleri.. Sakura, meyve vermeyen bir bir tür kiraz ağacıdır.  200'den fazla çeşidi olduğu bilinmekte imiş. Sakura'ların Japon kültüründe çok ayrı bir yeri var. Hem baharın gelişini yani hayatın başlangıcını hemde hayatın sonunu temsil eder. Şöyle ki.. Çiçekleri çok ağır açar ama çok çabuk dökülür. Dallarından daha solmadan dökülmesi ölümün ve yaşamın birlikteliğini temsil eder. Bu çiçekler martın son haftası ile nisanın ilk haftasında açar. Bu zamana Sakura zamanı denir kutsal, sayılan bu zamanda Japonya en çok turisti çeker. "Sakura’nın dalda kaldığı zamanın çok kısa olması, Japon kültüründe hayatın gelip geçici olduğunu ifade eder." Daha detaylı bilgi için kaynak olarak kullandığım apelasyon.com sitesini ziyaret edebilirsiniz.


Sakura'yı animeler ile keşfetmiştim. Nasıl hayranım ama.. Mutlaka görmeliyim diye ölüp bitiyorum. Sırf Sakura zamanı o güzelliklere yakından şahit olmak için Japonya'ya gitme hayalini -Ki şu anda imkansız gibi gözükse de bir gün mutlaka!- kafasına takmış biriyim. Böyle efsanevi bir çiçek İstanbul da olur da nasıl görmem? Geçen sene döküldükten sonra İstanbulda Japon bahçesi olduğunu öğrenmiştim. Bu sene de vaktini kollayıp gittim. Ama nasıl gitmek.. Kabataş durağından otobüs ile Baltalimanı hastane durağına gidip hemen karşımda bulacaktım lakin.. 1.5 saate Kabataş'a varıp, 1.45 dakikada ise gideceğimiz durağa vardık. Saat olmuş 4.45 biz yeni varıyoruz. Aşırı sinirliyim.. Hemde nasıl. İstanbul da hayat işte. Sonra sinirim kapıdan içeriye girmemle yerini saf mutluluğa bırakıyor. 




Sanırım bu yazımda kelimelerimden çok fotoğraflarım konuşacak çünkü bu güzellikleri anlatacak yeterli kelimeye sahip değilim. Belkide en uygun kelime efsane. Kesinlikle efsane.. Sakura'lar belki de benim için özel olduklarından bilemiyorum. Hakkında hiç bir şey bilmeyen ve hissetmeyen biri için sıradan bir ağaç çiçek olsa da benim için saf huzur gibi bir şey. Tarif edemiyorum sanırım. 


Düğün zamanı olduğundan sanırım 3 tane düğün çifti fotoğraf çektiriyordu Sakura'lar altında. Aşırı romantik ve özel bulsam da gittiğimiz her ağaç altına gelmeleri bir yerden sonra baydı beni. Ben yatıp yuvarlanacağım bir bakıyorum arkamda 10 kişilik ordu. Bu açıdan biraz huzuru kaçtı ama yine de hem göğe hem ağaçlara bakıp tadını çıkardım ben. Şiddetle tavsiye ederim. Büyük ihtimalle şuanda çoğunluğu dökülmüştür. Yinede mutlaka takip etmeniz gereken bir zaman diyerek Nisan Mayıs aylarında yolunuzun oraya düşmesini şiddetle öneririm. 



Birde dikkatimi çeken ve söylemezsem çatlarım diyeceğim bir konu var. O ağaçlar özel. Çok özel. Sizin fotoğraflarınızdan çok daha özel. Fotoğraf çekeceğim boomerang yapacağım diye dallarını sallamayın. İnsan olun biraz. Ben odaklanmışım fotoğraf çekiyorum. Bir baktım yan tarafta 3 tane kız ağacın dallarını sallıyor. Normal sallamaktan bahsetmiyorum ağacın dalı kızın elinde kalacak sandım o derece sallıyor. Bir an içimden yanlarına gitmek gelse de.. "Hissiyat sahibi olsa öyle davranmaz zaten" diye düşünerek vazgeçiyorum. Çok özür dileyerek bir şey daha söyleyeceğim. O bahçe "2 sevgili arasında yapılacak şeyleri halka açık şekilde yapın" diye yapılmamış. Anlık zevklerinizle kirletmeyin o güzellikleri diyerek sinirimi de buraya akıtıyorum. 




Sonrasında trafiğin günümüzü bitirmiş olduğu ve acıkmış olduğumuz gerçeği ile yemek yiyebileceğimiz yerler arıyoruz. İsminin çok bilindik olduğunu bildiğimiz bir yere giriyoruz. Bizim kız diyette olduğundan salata söylüyor bende hadi ona eşlik edeyim diye salata söylüyorum lakin gelen şey sos içinde yüzen göbek ve domatesler. Yarısını bile yiyemeden sodamı içiyor hesabı bir güzel ödeyip bir daha mümkünse önünden bile geçmem diyerek oranın da üstünü çiziyoruz. Salata söylediğimiz halde gelen şeyin salatanın uzaktan dıdısının dıdısından kuzeni olduğu için midem sonrasında bir şey almıyor ve günlük yemek faslını kapatıyorum. 



Bu seferki keşif yazım güzellikler ile fotoğraflandırılmış, biraz da şikayet içeriği ile dolu olsa da.. Ben o anlardan çok zevk aldım ve huzur doldum. Ruhunuzu huzura kavuşturmak için mutlaka görmeniz gereken yerlerden diyor ve son sözümü de söyleyerek gidiyorum. 


Huzurlu günlere!

12 yorum:

  1. Fotoğrafı gördüğüm an Japonya'da olduğunu sandım:D Sakura'ları çok beğeniyorum, çok güzel fotoğraflar çekmişsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu okuyunca "Allah mı söyletti acaba.. Ay hadi inşallah" dedim :D Çok teşekkür ederim tatlı yorumun için :)

      Sil
  2. Çok güzel. Sakuralar ne kadar narin, ince. Sanki kırılgan, naif insanlar gibi.
    Hayatın içinde böyle güzelliklerin olması harika.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Sakuralar kadar özel yorumunuz için :)

      Sil
  3. Hiii sakuraaaa.... Seneye ordayım!!! Tabi hastalardan ustalardan başımı alabilirsem:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah gidebilirsiniz diyorum çünkü mutlaka yakından şahit olunmalı güzelliklerine :))

      Sil
  4. Yaa ne güzel bir yayındı bu böyle akela!!!
    Sakura görünce aklıma Goblin geliyor aslında Gong yoo =))
    fotolar çok güzeldi, eline emeğine sağlık ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Fenomen hatunum :)
      Goblin de fenaydı bak.. Sakuralar altında bir de dizi dedikodusu yapmayı ekleyelim planlar arasına :))

      Sil
  5. İnsana huzur ve sakinlik veriyor renkleri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle.. Ölmeden önce hissedilmesi gereken güzelliklerden..

      Sil
  6. Resimler muhteşem elinize sağlık:) İstanbul'da böyle bir yer olduğunu bilmiyordum Japon edebiyatını çok sevdiğim için kiraz çiçekleri de çok ilgimi çekiyor sayenizde öğrenmiş oldum gideceğim teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sevindim şimdi ve çok memnun oldum :) O zaman görünce yaşadığım hayranlığı ve mutluluğu sizde yaşayacaksınız, çok teşekkür ederim yorumunuz için :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...