22 Mayıs 2017 Pazartesi

The Liar and His Lover / Kore Dizisi

Selamlar! Yazı yazmayı yine yine yine ertelediğim zamanların birindeyiz. Yazmayı çok istesem de oraya buraya not alsam da klavyenin başına geçmek bir türlü nasip olmuyor. 7/24 yoğun bir hayatım tabi ki yok ama küçük fırsatlar yaratabildiğim zamanlarda da okumaya veya izlemeye ayırıyorum tüm vaktimi.. Hayliyle yazılacak şeyler birikiyor ama yazıya dökülemiyor. Bu durum bazen canımı çok sıkıp blogu kapatmak istememe kadar gitse de.. Öyle bir kararı alabileceğimi pek sanmıyorum çünkü içimdeki paylaşma aşkı hiç bitmiyor. Bu sebeple uykusuz olduğum şu anda bile ekranın karşısına geçip aldım klavyemi elime ve izleyip bitirdiğim dizileri ben konularını unutmadan dökeyim istiyorum yazıya.. Haydi başlayalım!


Tür: Müzikal, Romantik
Bölüm Sayısı: 16


Konusu:  Yoon So Rim (Joy) büyükannesi ile yaşayan şahane bir sese sahip lise öğrencisidir. Anaokulunda tanıştığı 2 arkadaşı Baek Jin Woo (Song Kang) ve  Lee Gyoo Sun (Park Jong Hyeok) ile birlikte müzik yapmaktadırlar ve bunu kariyer olarak devam ettirmek için seçmelere yarışmalara katılırlar. İyi bir sonuç alamadan da geri dönerler çünkü Yoon So Rim'in yarışmalara karşı küçüklüğünden kalan bir fobisi vardır. Bir gün tesadüfen Kang Han Kyul (Lee Hyun Woo) ile karşılaşır ve ona aşık olur. Kang Han Kyul başkalarının seslerinden esinlenen, her yazdığı hit olan bir bestecidir. Aynı zamanda Cude Play grubunun prodüktörü K'dir ve kimliğini herkesten saklar. O karşılaşmadan sonra ikisinin arasında müzik ve aşk dolu bir gelecek şekillenir. Dizi aynı isimli mangadan uyarlama. Birde aynı isimli 2013 yapımı bir Japon filmi var.



Diziye başlama sebebim türünün müzikal, romantik olması ve oyuncu kadrosu idi. Birde beklediğim şahane diziler henüz bitmediğinden çerezlik bir şeyler arıyor oluşumdu. Lee Hyun Woo'yu çok şeker buluyorum ve izlemesi keyifli oluyor. Joy ise Red Velvet isimli Kpop grubunun üyesi. İlk oyunculuk denemesi imiş. Hakkında tartışmalı yorumlar olsa da ben sevdim. En azından idol olup oyunculuk yaptığını sanan bir kaç isme göre çok çok iyi. Sırıttığını düşünmüyorum ki dizide oyunculuktan daha önce konuşulması gereken başka şeyler vardı. Senaryo, kurgu gibi.. 


"O kadar ilgi meraklısıydım ki annem beni sırtında taşısın isterdim. Bu yüzden beni sırtına alıp bol bol şarkı söylerdi. İnanılmaz olansa ben onun sırtındayken bütün vücudu şarkı söylüyor gibi geliyordu. Kalp atışını vücut ısısını hissediyordum ve çok güzel kokuyordu.  Bana bunların hepsi şarkı gibi geliyordu. Bu yüzden müziği seviyorum. Benim için anne demek müzik demek.."

Dizinin çerezlik olduğunu zaten başta kabul etmiştim. Senaryo Soo Rim'in müzikal yolculuğu şeklinde başlayıp, Cude Play'in müzikal yolculuğu ile devam etti. En başta net bir konu ile başlayıp sonradan yönünü çevirmiş gibi hissettim. Daha en başında konusu gençlerin müzikal kariyeri adı altında toplansaydı daha anlamlı olurdu böylece soru işaretleri dolaşmazdı kafamda. Tabi bu takıldığım sadece bir bölüm. Soo Rim ve Kang Han Kyul'un sürekli tartışıp kızın onu affetmesi, daha aralarında tam olarak sevgililik durumu olmadığı zamanlarda bile sürekli Soo Rim'in Han Kyul tarafından ağlatılması, uzaklaşıp yakınlaşmaları sevmediğim bir diğer taraftı. Sakız gibi oldu. Soo Rim'in büyük annesi mesela.. Büyük anne olması gerekirken Soo Rim'in annesi gibi gözüküyordu. Gözüme çok battı. Daha sayabileceğim bir çok şey bulabilirim ama daha fazla uzatmayacağım. 



Güzel yanlarına gelirsek müzikal olduğu için müziğe, ost'lara doyuyorsunuz. Çok güzel şarkılara sahipti. Joy'u daha önce tanımıyordum ama sesini cidden sevdim. Waiting for you mesela.. Cude Play'in şarkılarını ise çok çok sevdim. Ost 3, Ost 7 gibi.. Gruba tamamen bayıldım gerçi orası ayrı. Grup üyelerini de sayayım hemen; Yoo Shi Hyun (Kim Sung Joo) Cude Play’in lideri ve vokalisti. Not: Kendisine aşırı hayran kaldım. Lider gibi lider. ^^ Lee Yoon (Shin Je Min) grubun gitaristi. Ji In Ho grubun bateristi. (Chang Ki Yong) Seo Chan Young (Lee Seo Won) ekibe Kang Han Kyeol’un yerine katılan basçısı. Bence dizi Cude Play üzerinden ilerlemeli idi tamamen. Çok daha ayrı ve güzel olurdu eminim. Onları izlerken aklıma sürekli Shut up flower boy band dizisi geldi. Grupların arasındaki dostluğu ve sıcaklığı birbirine benzettim. Onları da özlediğimi fark ettim.



Dizi güzel kız yakışıklı erkek topluluğu gibi. Onları kadroya ekleyip bir de müzikle ve romantizmle süslemişler. Oyunculukları şahane olmasa da göze batmıyor ama senaryo ve işleyiş bakımından bence olması gerekenin altında.. Çok sevmediğim ama izlediğime de pişman olmadığım bir dizi. Söylediğim gibi daha en başından çerezlik niyetiyle izledim çünkü. Gerçi yarısından sonra bırakmaya karar verdim ama çözümü atlayarak izlemekte buldum. Son 3 bölümü gayet iyiydi. Finali de güzel toparladılar ve tamamladılar. 



Önerir miyim sorusuna gelirsek cevapsız bırakıyorum çünkü izlenmesi gereken çok daha kaliteli yapımlar var. Hepsini izledim dizisiz kaldım modunda iseniz şans verebilirsiniz diye düşünüyorum. Bu zamana kadar yaptığım en olumsuz dizi yorumu oldu dizinin sevenleri kusura bakmasın ama benim bakış açım bu yönde. 

Diğer yazılarda görüşmek üzere! Mutlu günlere :) 

8 yorum:

  1. Romantic Doctor, Teacher Kim dizisinin yorumu sayesinde blogunu tanımış ve o yoruma %100 katılmıştım. Ve yine her cümlesine katıldığım bir yorum oldu bu da :D
    Joy'un oyunculuğuna çok laf edildi cidden ve anlam veremedim buna. Sonuçta yıllarca oyunculuk eğitimi almış birisi değil. Ona rağmen dediğin gibi çok sırıtmadı. Gözüme battığı yerler de oynadığı karakterden kaynaklıydı çoğu zaman. Han Kyulle olan ilişkileri sakıza dönünce 9. bölümde mi 8. bölümde mi ne bıraktım diziyi. Ama Ostları, Seo Chan Young ve yan çift yüzünden arada elim diziye gitmiyor değil :D Bakalım belki devam ederim diziye :D
    Yorum için de ellerine sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öncelikle çok teşekkür ederim, çok mutlu oldum aynı fikirde olduğumuza :) Hatırlattın da şimdi ne güzel diziydi yahu..
      Bende senin söylediklerine katılıyorum, kesinlikle. İdol olup da oyunculuk yapmanın sorumluluğu ayrı altından kalkabilmek de ayrı. Birde onlarda uçan kuşa laf atan bir topluluk varken.. Ama hatun bence gayet iyi kalktı altından.
      Vallahi fazla bir şey kaybetmişsin diyemem bırakmak ile ama.. Cude Play hatırına devam edilebilirdi sanki, çok tatlılardı :D Belki geçe geçe bakarsın dizisiz kaldığın bir zaman, Cude Play'den mahrum kalmamak gerek diye düşünüyorum :D Çok teşekkür ederim bu samimi ve tatlı yorumun için :)

      Sil
  2. Napalım, o zaman yaz tatilini dolduracak başka diziler bulalım biz de :DDD

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kadar çok izlemem gereken dizi var ki şuanda.. Yazın hiç zorlanmayacağım sanırım :D

      Sil
  3. hiç kore müzikal izlemedim yaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten dizilerin ost'larına doyuyoruz ya o yüzden pek bir şey kaçırmadın Canım Deep :))

      Sil
  4. yorumuna katılıyorum yeni bitirdim. hani diziyi kötülemek gibi bir amacım yok ama dizide herhangi bir olay örgüsü yoktu. bir bölüm bitince diğer bölüme geçmek için heyecanlanmadım.finalini izlerken bile hiç merak duygusu olmadı. sıfır heyecan sıfır merak vardı. sanki bizim türklerin gençlik dizilerini izliyomuş gibi hissettim. ama senin dediğin gibi izleyecek birşey bulamadım ve bu durumda izlemesi güzeldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Diziyle ilgili aynı şeyleri hissettiğimiz için mutlu oldum, bende yanılmamışım demek ki.. :) Dizi için boştu diyerek emeklerini karşılıksız bırakmak istemiyorum ama.. Aradan fazla zaman geçmemesine rağmen dizi ile ilgili hiç bir şey kalmadı aklımda.. Buda işin kalitesini gösteriyor bir nevi..
      Daha güzel yapımlarda buluşmak dileğiyle.. :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...