5 Haziran 2017 Pazartesi

Tunnel / Kore Dizisi

Beklediğim dizilerin bir bir final yapmasının mutluluğu ile yeni bir dizi daha bitirdim. Diziyi bekliyor olmamın sebepleri; Choi Jin Hyuk'un asker dönüşü çektiği ilk dizi olması, izlemeyi özlediğim Yoon Hyun Min'in bu dizide olması ve konusunun polisiye artı zamanlar arası yolculuk olması idi. Beklemek biraz zor olsa da şükür dizi bitti ve ben Ramazanın da gelmesi sebebiyle çok kısa bir sürede diziyi bitirdim. Gece 3'lere 4'lere kadar oturup ertesi sabah işe baygın bir şekilde gezsem de.. Sonuna kadar değerdi. Çok çok sevdim. 


Tür: Polisiye, Fantastik, Gizem, Dram
Bölüm Sayısı: 16

Konusu: 1986 yılında işlenen seri cinayetlerden sorumlu dedektif 
Park Gwang Ho (Choi Jin Hyuk) katili yakalamaya yaklaşmış, kovalarken bir tünelin içinden geçerler. Tünelin ucundan çıktığı sırada Park Gwang Ho kendini 2016 yılında bulur. Aynı polis merkezine gittiğinde tayininin oraya çıktığını görür ve kadınları öldürüp topuklarına noktalar bırakan seri katilin davası 30 yıl önceki gibi tekrar yaşanmaya başlar. 

"Günümüz dünyasında iz bırakmadan yaşamak kolay değil."

Konusu hakkında kısa bir bilgi verdikten sonra geçelim yorumlama kısmına.. Diziye daha başlarken signal ile kıyaslayacağımı biliyordum çünkü It's okay thats love nasıl psikoloji konulu dizilerin başlangıcı ise signal dizisi de zaman geçişli polisiye konusunda başlangıç oldu. -Benim gözümde.- Dizinin fragmanı da öyle güzel geldi ki bana.. Fragmanda çalan şarkıya da öyle bir taktım ki gittim buldum. Kaçar mı? Dizi Ocn kanalında yayınlanıyordu. Ocn dizileri arasında Bad Guys dizisi de olunca.. Aynı kalitede olacağına emindim. Bende biter bitmez başlayacağım ilk dizi olarak adını yazdım bir kenara. 


Öncelikle oyunculara geleyim. Choi Jin Hyuk'u Pride and PrejudiceFated To Love You, Emergency Man and WomanThe Heirs  dizilerinde izlemiştim. Çokta severim. Askere gideceğini duyduğumda ara vereceğine üzülmüş ve Kore de ne kadar ünlü olursan ol mutlaka askere gitmen gerektiğini öğrenmiştim. Süresi de 21 ay ve 24 ay arası değişiyor-muş. Kısa keseyim. Choi Jin Hyuk'u izleyecek olmanın heyecanı ile gerisini sallayıp diziye başladım ve kesinlikle pişman olmadım. Mimikleri ses tonu özlediğim gibiydi. 2016 yılındaki değişikliklere verdiği tepkiler çok tatlıydı. 

En hüzünlendiğim sahnelerden birisi.. İzleyen bilir.

Yoon Hyun Min'i Cruel city, Falling for innocence dizilerinde izlemiştim. Bu iki dizide de Jung Kyung Ho ile beraber oynuyordu ve bu da benim için ayrı bir mutluluktu. Neyse efenim onu bu dizide bol bol görmek mutluluğuma mutluluk kattı ve diziyi daha bir severek izledim. Dizide zeki, hırslı ve kadın katillerini yakalamayı kafaya takmış bir dedektif. -Bunun sebebini sonra öğreniyorsunuz-  Ayrıca Park Gwang Ho'nun ortağı. Zamanla onda bir tuhaflık olduğunu fark ediyor ve bir yandan öğrendikleri ile başa çıkmaya çalışıyor. Dizide katil ile karşılaştığı bir dövüşme sahnesi var ki.. 3 dakikalık sahne için 9 saat çekim yapmışlar. E, bunun üzerine dizinin kalitesini sorgulayabilir miyiz ?


Dizinin diğer oyuncularından kısaca bahsedecek olursak.. Shin Jae Yi karakterindeki Lee Yoo Young başlarda soğuk olan, sonrasında ise gülücükler saçan rolünü hakkıyla yerine getirdi. Yaşadıklarının ve mesleğinin getirdiği durum sonucunda o kadar soğuk olması bence anlaşılabilir bir durumdu. O yüzden garipsemedim. -Yalnız hatun estetikleri gözüme batmadı değil.Neyse. Bizi ilgilendirmez gerçi. Herkesin hayatına kimse karışamaz-

Katilden bahsetmeyeceğim spoiler olmaması için ama dizi bittikten sonra aklınıza bir dizi gelecek aynı oradaki gibi. hehe. Karakol kadrosunda olan diğer oyuncular da iyiydi. Sadece ekipteki Kwak Tae-Hee (kim byung chul) karakterindeki abimizi bu dizide fazla sırıtkan buldum. Yan rollerin adamı olduğunu biliyorum ama ciddi durumlarda sürekli gülecekmiş gibi hissettim. Sanırım sürekli zıpır bir tiplemede izlediğimden kaynaklandı. Onun dışında tüm oyuncular hakkıyla rollerini yerine getirdi.


Dizi ile ilgili spoilerler vermek istesem de sıradan bir romantik komedi olmadığı için vermeyeceğim. Polisiye dizilerde en ufak bir spoiler bütün büyüyü bozar çünkü. Özellikle bu dizide ise yerseniz büyük hata yaparsınız çünkü geçmiş ile gelecek çok güzel şekilde bağlanmış. İzlediğim sırada dayanamayıp spoiler yemek için arayışlara girerken sağlam bir spoi yemiştim. Gerçi çok uzamadan 1 bölüm sonra dizide de o olayı görmüştüm ve bilmeme rağmen ağzım açık kalmıştı ama olsun. 


Bu dizi, dizi açlığıma denk geldiği için benim için göklerde bir dizi oldu ve bence Signal tadında bir dizi idi. Her dizide olduğu gibi iniş çıkışları, mantık hataları vardı ama o kadar kusur kadı kızında da bulunur. Diziye bir bütün olarak baktığınızda verdiği his ve insanlık dolu o müthiş detaylar şahaneydi. Olaylar 15. bölümde açığa kavuşuyor yani siz "kesin son bölümün son dakikalarında olaylar çözülür" diye gerilmiyorsunuz. Final bölümü de diziye veda bölümü gibi olmuş. Dolu doluydu. Bu şekilde olmasını çok sevdim. Dizi tam tadında polisiyesi ve dramı ile benden tam not aldı. Hıçkıra hıçkıra ağlatmıyor ama bazı sahneleri de var ki.. 1 2 yaş akıtmadan bırakmıyor. Dizi kanalının en çok reytingini alarak final yapmış. Kanal rekorunu kırdı yani. Yakışır, yakıştı. 

"Hangi işte çalışırlarsa çalışsınlar, ne giymiş olurlarsa olsunlar ve gece geç vakit sokakta olsalar da kimse öldürülmeyi hak etmez."

Dizi ile ilgili söyleyebileceğim çok şey olsa da.. Söylemeyeceğim çünkü spoiler'lik çenemi bir açarsam.. Susmam bilirsiniz. O yüzden dizi ile ilgili dedikodu yapmak isteyen dostları yorum kısmına beklerim. Ama finalin tatlılığını unutamıyorum.

Bir dizi yorumunun daha sonuna gelmiş olup yeni dizilerde görüşmek üzere diyorum.

Mutlu haftalar! :)
Gifler tumblr'den alıntıdır.

2 yorum:

  1. Ay Akela , bende dün bitirdim diziyi yazdığını görünce çok heyecanlandım :D ay çok güzeldi , signalin verdiği tadı verdi bana , çok benziyordu zaten ama beni bu durum rahatsız etmedi :D konunun benzerliği yoktu , direk aynı konuydu , daha doğrusu cinayetler aynıydı, sanırım bu cinayet körede çok ünlüymüş , aynı seri katili anlatan 2 dizi daha varmış.
    Shin jae yi'ye gıcık oldum ben ya , sevemedim ben kızı , çok ruhsuzdu , birde o nasıl estetik öyle dehşete kapıldım :D
    O katile söylemek istediğim çok şey , sinir etti beni ama ben onun olduğunu tahmin etmiştim .
    Defendant'ı izledin mi , ji sung oynuyor , müthişti , tunnel ve defendart bu yıl en sevdiğim diziler oldu ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumuna geç dönüş yaptığım için önce özür diliyor sonra teşekkür ediyorum canım arkadaşım :D Diziyi hala çok iyi hatırlıyorum ve heyecanlanıyorum bahsederken.. Çok çok güzeldi. Dizi izlemeyi özlediğimi hissettim resmen, Signal sonrası bu kafada bir dizi izlemek şahane geldi bünyeme.
      Shin Jae Yi evet sevdiğimiz bir karakter olmadı ama bende bizim ikiliyi izlemekten fazla kesemedim kızı.. Kestiğimde de estetiklerini gördüm yetti :DD
      Katilin o çıkmasına bende şaşırmadım Hello Monster mevzusu gibi oldu çünkü..
      İzlemedim aklımda o dizide ama şu sıralar o kadar çok dizi var ki.. Birde hızlı hızlı izleyemiyorum eskisi gibi. Çok birikti bakalım nasıl yetişeceğim güncele^^

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...