17 Mart 2021 Çarşamba

Beastars / Anime Yorumu

Selam. Uzun zaman sonra anime izledim. Bu mutluluğu da sizinle paylaşmaya geldim. Nasıl özlemişim nasıl anlatamam sizlere.. Beastars uzun zamandır izlemek istediğim bir animeydi gün bugündür diyerek bende başladım geçen Pazar günü izlemeye. Peki neler düşünüyorum bu anime ile ilgili? 


Tür: Psikolojik, Yaşamdan kesitler, Dram

Bölüm Sayısı: 12

Beastars anime konusu

Paru Itagaki'nin aynı isimli mangasından uyarlanan anime de; etoburların ve otoburların birlikte yaşadığı dünyada yaşananları konu almaktadır. Cherryton Akademisinde tiyatro kulübünün üyesi öğrenci olan bir otobur, bir etobur tarafından avlanır ve öldürülür. Hayvanlar arasında avlanmak yasaktır ve bu cinayet herkeste büyük bir korku yaratır. Gri kurt olan Legoshi, okulun tiyatro kulübünün bir üyesidir ve hassas bir kişiliğe sahiptir. Bu vakadan sonra içerisindeki avcı dürtülerinin farkına varır ve bu hislerini kontrol etmeye çalışır. 

Şehirdeki avlanma vakaları arttıkça etoburlar ve otoburlar için yaşamak riskli hale geliyor. Genellikle karanlıkta bu suçlar işlendiği için geceleri daha tetikte oluyor herkes. Büyük spoiler değil de minik bir sahneden bahsedeyim mesela; Elektriklerin gittiği bir sahne var. Etoburların arkadaşları, otçul hayvanların çevresinde çember oluşturup korumaya aldıkları.. Neden bilmiyorum ama çok etkiledi beni. İnsan insanı korumuyor, koruyamıyor bu günlerde. Farklı türlerdeki hayvanların birbirini koruma kurgusu iyi hissettirdi. Bir anime bile olsa.

Olmadığımız biri gibi davrandığımız bir dünya. Etoburların dişlerini göstermesi ve et yemesi yasak. Etoburlar için et alabilecekleri karaborsa denilen bir pazar var. Tekin bir yer değil, zaten öyle ben et almaya gidiyorum deyip gidebileceğiniz bir yer de değil. Bazı uzuvlarını para karşılığı satan otoburlar var köşe başlarında ya da para karşılığı et alabileceğiniz stantlar mevcut. Türler arasındaki zorbalık, ırkçılık.. Bunlar da mevcut anime içerisinde. Düşündüğünüzde aynı insanlar gibi işte. Hayatı birbirimize öyle zindan ediyoruz ki.

Karanlıkta saklanan bir canavar olarak tanımlıyor kendini Legoshi ama asıl kimliğini de gün yüzüne çıkarmak istemiyor bir yandan. İçerisinde bir savaş halinde. Olduğu ve olmak zorunda olduğu kişi. Bir de Haru'muz var animede. Hikayenin esas kızı diyebiliriz kendisi için. Yalnız bildiğimiz hatun karakterlerden biraz daha farklı. Bununla ilgili detay vermeyeceğim ama izleyenlere bırakıyorum yorumunu.

Haru, cüce tavşan olduğundan küçücük bir şey. Kantine yemek yemeye gidiyorlar ama Lagoshi'nin çantasının üzerine oturuyor anca aynı boya geliyorlar. Baya gülmüştüm orada. Yemek yedikleri sırada mesela.. Haru, Legoshi'nin sadece dişlerine ve ağzına odaklanabiliyor, iç güdüsü ona kaçmasını söylüyor, bunun farkında. Birbirlerini tanımak istiyorlar ama fiziksel farklıları bir yana tür olarakda aynı değiller sonuçta.  Biri etçil diğeri otçul. Biri av diğeri avcı. Böyle bir ikili var yani bizi bekleyen. 

"Dişlerinizi değil yüreğinizi gösterin"

Beastars animesi izlediğimiz diğer animelerden daha farklı, bunu söyleyebilirim. İçerisinde hiç insan yok bu ayrı bir konu ama hayvanlar üzerinden konunun çok iyi işlendiğini düşünüyorum. Hatta -bence- insanlar üzerinden ilerleseydi mesajlarını bu kadar net veremezdi. Evet, bazı olaylar var "nasıl ya" tepkileri verip, saçma olduğunu düşüneceğiniz ama ben üzerine çok düşünmeden keyifle izledim. Bir de yaş sınırı +18 bunu da söyleyeyim. Yorumumu toparlayacak olursak 1 günde bitirdiğim ve 2. sezonunu dört gözle beklediğim bir anime oldu. Beklentimi düşük tuttuğumdan ya da anime izlemeyi özlediğimden sanırım keyifle izledim. Başıma bir şey gelmeyecekse ben çok beğendim arkadaşlar. :) Günün yazısı bu şekildeydi. Dilerim keyifle okumuşsunuzdur. Yeniden görüşene kadar kendinize iyi bakın.

Sevgilerimle

2 yorum:

  1. Zootropolis animasyonun hatırlattı konusu. Anime izlemeyi özledim. Bir ara bakayım ben. Kalemine sağlık 😄

    YanıtlayınSil
  2. İnstagram hikayende bir anime görmüştüm ama o bu muydu bilemedim. Buydu sanırsam, uzun zamandan sonra izlediğin ilk anime olduğuna göre :) Bu arada instagram hikayesi demişken, geçmiş olsun. Umarım şimdi daha iyisindir. Diş ağrısı gerçekten başa bela bir durum :( Anime kısa olduğundan izlerim gibi geldi de, biraz da vahşi geldi bana :) Ekliyorum ama listeme. Konusu güzel, etkileyici.

    YanıtlayınSil