28 Mart 2020 Cumartesi

Evde Bir Günüm #Evdekal / Mim

Merhabalar. Geçtiğimiz günlerde Sevgili Kafa Dergi Mert de güzel bir mim okumuştum. Evde geçirdiğimiz bir güne dair. En son canımız Deep de bu konu ile ilgili yazınca.. Bende artık yazmalıyım diye düşündüm. Çok basit, günlük tarzında anlatabileceğimiz bir mim olduğundan herkes kolaylıkla anlatabilir. Böylece hem birbirimizin hayatına dair bir şeyler öğrenmiş hemde "evde kaldığımız süreç içerisinde daha farklı neler yapabiliriz?" adı altında bir şeyler keşfetmiş oluruz diye düşünüyorum. Çok detaylara girmeden konuyu dağıtmadan anlatıp kaçayım ben :)
En son Ağaç ev sohbetleri yazımda çalıştığımdan bahsetmiştim. Ama bu hafta evden çalışmaya geçtim. Peki neler yapıyorum evden çalışarak? Çalıştığım firmanın web sitesine ürün yüklemek, düzenlemek gibi işlerini takip ediyorum. Aynı zamanda sosyal medya paylaşımları için post, hikaye düzenlemek ve bunları planlamak da bana ait. Tabi bir de sayfanın istatistiklerini arttırmak.. Yani bilgisayar başından yapılabilecek çoğu şeyi yaptığımdan çok zorlanmıyorum. Ama yine de günümün büyük bir çoğunluğu bunlar ile ilgilenerek geçiyor. İlk günlerde alışkanlık olduğu üzere erken kalkıyordum. Ama son günlerde gece 2 3 gibi uyuyunca.. Sabahları 10 11 gibi uyanıyorum efenim. 

25 Mart 2020 Çarşamba

My Holo Love / Kore Dizisi

Merhabalar. Son yazımda çalıştığımdan bahsetmiştim. Son bir durum güncellemesi yaparak bu hafta evden çalışmaya geçtiğimi söyleyeyim. Sonra ki haftalar ise durumun gidişatına göre değişecek.. Hepimiz için en hayırlısını diliyorum. Başka ne söylenebilir bilmiyorum çünkü.. Kısa bir giriş durum bildirisinden sonra gelelim bugün ki yazının konusuna. Son zamanlarda sık sık dizi izleyebiliyorum. Henüz eski hızıma kavuşamamış olsam da bu durumdan memnunum. Yazdıkça da paylaşmak gerek değil mi? :) Haydi geçelim o halde dizinin konusuna.
Tür: Bilim kurgu/fantastik, romantik
Bölüm Sayısı: 12

Konusu: Go Nan Do (Yoon Hyun Min) bir It araştırma şirketinin kurucusu ve holografik bir yapay zeka olan Holo'nun yaratıcısıdır. Han So Yeon (Ko Sung Hee) ise bir gözlük firmasında çalışan yüz körlüğü yaşayan bir kadındır. Bir gün çantasında bir gözlük bulur. Bu gözük Holo ile iletişim kurabileceği bir araçtır. Han So Yeon, Holo'nun beta test sürümü için kullanıcı olur. Ve bu sayede Go Nam Do ve Han So Yeon 'un yolu kesişir.  Yoon Hyun Min dizide hem Go Nan Do karakterini hemde Holo karakterini canlandırmaktadır.

21 Mart 2020 Cumartesi

Ağaç Ev Sohbetleri 30 / Korona Gündemi

Merhabalar. Ağaç ev sohbetlerini baştan yakalasam da bir süre sonra ipin ucunu kaçıranlardanım. Bunda işe başlamamın büyük bir etkisi oldu tabi. Eskisi kadar sık paylaşım yapamıyor olmak beni üzse de yine de tamamen kopmuyorum. Bence bu da güzel bir şey, değil mi? :) Bu haftanın konusu gündemin çok içinden ve hepimizi de ilgilendiren bir durum olduğundan bir kaç kelam edeyim, kurtlarımı dökeyim istedim. 
Gerçi birazını instagram hesabımda dökmüştüm ama olsun, yetmez. Korona virüsü nedir, nasıl yayılır filan gibi teknik kısıma pek girmeyeceğim. Çünkü bunu anlatacak kadar derin ve yeterli bilgiye sahip olduğumu düşünmüyorum. Yazacak olsam hepimizin araştırdığı yada yazdığı şeyleri yazardım bende. Onun yerine ben bu gündem ile nasıl baş ediyorum ondan bahsedeyim. Son bir haftadır neler yapıyorum?

16 Mart 2020 Pazartesi

Romantic Doctor Teacher Kim 2 / Kore Dizisi

Merhabalar. En son yayımladığım dizi yazımda romantik doctor teacher Kim dizisinin 2. sezonunu izlediğimden bahsetmiştim. 2017 de izlemiş olduğum bu dizi benim için hala en özel dizilerden birisidir. Ve Kim Sa Bu.. Hiç unutamayacağım karakterlerin en başında gelir. Diziyi izlediğim her bölümde mutlaka ama mutlaka keşke herkesin hayatında bir tane Kim Sa Bu olsa dedim. Öyle şahane öyle güzel bir adam. Dilerim ki çevremiz böyle insanlar ile dolup taşsın. Amin. Biraz uzun bir yazı olacak gibi hissediyorum, dilerim sıkılmazsınız. Şimdi ufaktan konusuna geçip yorumuma başlayalım.

Tür: Medikal, Romantik, Dram
Bölüm Sayısı: 16 (yarım saat süresi ile 33 bölüm)

Konusu: Boo Yong Joo yani nam-ı diğer Kim Sa Bu (Han Suk Kyu), taşra bölgesinde olan ve -Cuma günleri hariç- sakin olan Doldam hastahanesinde görevine devam etmektedir. Doldam hastahanesi için doktor arayışındadır. Cha Eun Jae (Lee Sung-Kyung) 2. yılında olan bir kalp cerrahıdır. Seo Woo Jin (Ahn Hyo Seop) ise 2. yılında olan bir genel cerrahtır. Bu ikilinin yolları kesişir ve Doldam hastahanesini yeni maceralar beklemektedir.

12 Mart 2020 Perşembe

Okunmamış Kitaplar / Etkinlik

Merhabalar. Geçtiğimiz günlerde canım  ruhuna renk katcığım beni tatlı bir etkinliğe etiketlemişti. Konu kitaplar olunca katılmazsam olmazdı diyerek hemen duruma bir el atayım istedim. Ve instagram üzerinden şu post ile katıldım. Sevgili Deep'ciğim de bu etkinliği bloga taşıyınca hadi bende buradan detaylı bir yazı ile tekrar katılayım istedim. Ve elden ele büyüsün bu güzel etkinlik. Etkinliğin sorusu şu: "Kitaplığında okunmamış kaç kitabın var?" 
Açıkçası ben daha kabarık bir liste çıkar diye düşünmüştüm elimden ama yine de fena değil sanki.. Çokta iyi bir sonuç değil tabi. Kitapta indirim görünce kendini tutamayanlar kulübünden selam olsun. Yine de sorun yok, zamanla hepsi okunup sevilecek, bağrımıza basılacak. Lakin bir süre kitap alışverişi konusunda kendimi durdurmalıyım. Bu da bir gerçek tabi. Şimdilik yavaş yavaş okunuyor hepsi. Biraz erittikten sonra yeni bebeklere kavuşmak için geçerim alışveriş sepetinin başına diye düşünüyorum. Yani umarım öyle olacak. Kısa kısa kitaplardan bahsedip kaçayım isterim.

9 Mart 2020 Pazartesi

Crash Landing On You / Kore Dizisi

Merhabalar. Bugün uzun zamandır yazmadığım bir tür ile geldim. Ve tabi ki özlediğim.. Uzun zamandır neredeyse herkesin gündeminde olan Crash landing on you dizisini güncel olmasına rağmen ara ara açıp izledim. Böyle böyle final zamanın üzerinden aylar geçmeden diziyi tamamlayabildim. Bir dizinin tüm bölümlerini bir kaç günde bitirmeye alıştığımdan son zamanda yaşanan gelişmeler beni biraz zorluyor tabi.. Ama yine de ucundan kıyısından yakaladığım için bile mutluyum. Çenemin çok düşmesine mahal vermeden konusuna ve yorumuma geçeyim.
Tür: Dram, Romantik, Komedi
Bölüm Sayısı: 16

Konusu: Güney Kore de varlıklı bir aileye sahip olan Yoon Se-Ri(Son Ye Jin), sert bir fırtına sebebiyle yaptığı paraşüt kazası ile kendisini Kuzey Kore de bulur. Burada, Kuzey Koreli bir subay olan Lee Jung Hyeok (Hyun Bin) ile karşılaşır. Lee Jung Hyeok, Yoon Se-Ri’yi koruyup gizler ve bu süreçte ikili birbirlerine karşı duygular hissetmeye başlar.

5 Mart 2020 Perşembe

Japoncalı Anılar 5

Merhabalar. Yine ben geldim. Bu aralar vakit buldukça yazıyorum ve bu sebeple de çok mutluyum. Bu sefer yarım kalan bir seriden devam edeyim istiyorum. Hani devamını çok merak ettiğiniz Japonca'lı anılar serisinden. En son az buçuk olan İngilizcem ile Japon arkadaşımı nasıl gezdirdiğimden bahsetmiştim. Serinin 1.  2. 3. bölümleri için üzerilerine tıklayıp okuyabilirsiniz. Önceki yazımın sonunda taksim çıkarması yaptığımızdan söz etmiştim. Ben sanırım o 2 günde gezdiğim kadar hiç gezmedim. Ya da o kadar çok aktif olmadım demeliyim. Bir de bilmiyorum ya çoğu yeri. Hem öğreniyorum hem öğretiyorum filan derken.. Farklı bir deneyimdi. Her neyse. 
Ertesi gün Taksimde görüşmek üzere sözleştik. Bende durum o kadar vahim ki.. Olduğum yerden Taksim'e nasıl giderim acaba filan diye çevremdekilere  soruyorum. Bak bak boyumdan büyük kalktığım işlere bak. Neyse tabi gittim tek parça halinde Taksim'e. Buldum bizim arkadaşı. Biraz erken gelmiş gezmiş hatta. Diyor ki; çok fazla insan bana sordu yalnız mısın, gel yemek yiyelim beraber, çay içelim diye. Dedim sen kimseyle bir yerlere gitme. Tenha sokaklara girme. Bir şey olursa da bana söyle. Annelik mode on. Sanki ne yapabilcem de. Neyse biraz İstiklalde yürüdük. Etrafı izliyoruz, keşfediyoruz. Bir şeyler anlatıyor dinliyorum ve anlamaya çalışıyorum. Ben konuşmaya çalışıyorum o dinliyor ve anlıyor. Tam olarak böyle bir sohbetti. Tamam kendimi çok gömmeyeyim, çoğunu anladım. İlahi, latife de mi yapmayalım? Türk milletinin genel sorununu yaşadım yeaani. Anlıyor ama konuşamıyordum. 

2 Mart 2020 Pazartesi

Kitap Alışverişim #2 / Kitap Yurdu

Merhabalar. Uzun zaman oldu şöyle bir kaç kelime etmeyeli. Açıkçası ne söylemeli nereden başlamalı pek bilmiyorum. Böyle zamanlarda yazmalı mı susmalı mı onu da bilmiyorum. Beni biliyorsunuz artık.. Mantığı, mantıksızı, olanı, olmayanı.. Hepsini bir yana bırakıp hislerin peşinden koşanlardanım. O yüzden kime ne demeli, kimi suçlamalı, isyan etmeli emin değilim. 

Tek ilgilendiğim canı yanan insanlar. Anneler, eşler, çocuklar, babalar ya da hayalleri yarım kalan tek yürekler. Böyle zamanlarda da normal hayata devam mı etmeli yoksa durup ara vermeli ama bir iki gün sonra hiç bir şey olmamış gibi mi davranmalı? Bu da büyük bir soru işareti. Son günlerde her yerde gördüğümüz bu can yakıcı söz her şeyi açıklar aslında. "Şehidin helvası sizin ocakta kavrulmadığı sürece size hep tatlı gelecek" Yani her şey herkes de geçiyor da bazı yerlerde, kalplerde kalacak ömür boyu. Bunları söyledim çünkü yeni bir post yayımlıyorum ve bir yanım yayımladığım için de buruk. Ve bu baya ertelenen bir yazı aslında. "Hatta bundan önceki kitap paylaşımımı da ertelemeyi unuttuğumdan yayımlanmış -_-" İçimde biriktirdiklerimi de söylediğime göre.. Gelelim bugünün yazısına..

Geçtiğimiz günlerde sepeti doldurunca yeni bir sipariş verdim kitap yurdundan. Bu zamana kadar kitaplarımı hep kitap yurdundan verdim ve hiç bir sıkıntı yaşamadım. Bir iki defa oku oku'yu tercih ettim. Onunla ilgili düşüncelerimi daha önce anlatmıştım. Yani anlatmış olmalıyım, postu bulamadım ama -_- Her neyse. Yeni kitaplarım hakkında kısa kısa bilgiler verip kaçayım istiyorum.

28 Şubat 2020 Cuma

Sonsuza Dek Sen / Kitap Yorumu

Merhabalar. Son zamanlarda aktif dizi izleyip blog yazamasam da.. Kitap okumaya ara vermiyorum. En azından vermemeye çalışıyorum. Bu sebeple mutlu ve iyi hissediyorum. En azından her şeyden yorulduğumda ve kaçmak istediğimde kitaplara sığınabiliyorum. En son siparişimde Jojo Moyes'in Senden önce ben ve Senden sonra ben kitaplarından sonra final olarak yazdığı sonsuza dek sen kitabını aldığımı söylemiştim. O kadar da sevinmiştim kii. Bir yanım Lou ile hayata devam edebildiğimiz için mutlu, bir diğer yanım ise hikayeyi uzatıp Will'in yokluğunu hissettiğimiz için üzgündü. Yine de bu kadar çok sevdiğim bir hikayeyi tamamlamaz isem olmazdı. Bu niyetle okumaya başladım. Her akşam biraz biraz hissederek.. Şimdi nasıl hissediyorum? Konusundan bahsettikten sonra bunu detaylı bir şekilde konuşalım.
Tür: Romantik, Dram
Sayfa Sayısı: 548

Konusu: Lou Clark New York’ta yeni bir  hayata başlamaya hazır.
Will’in söylediği gibi artık hayatını “cesurca yaşayabileceğine” inanıyor. Ambulans Sam ile aradaki binlerce kilometreye rağmen ilişkilerini canlı tutabileceğini düşünüyor. İşvereninin iyi bir adam olduğuna ve karısının ondan bir sır sakladığına emin. Zenginlerin dünyasında kendini işine adıyor, Beşinci Cadde ve Vintage Giysi Mağazası arasında hayallerini aramaya devam ediyor. Ve tam bu sırada tüm hayatını altüst edecek biriyle tanışıyor. Josh... ona geçmişinden bir erkeği anımsatıyor ve bu Lou’nun canını çok yakıyor. Hayata bir defa geldiğimizi ve onu cesurca  yaşamamız gerektiğini, bazen imkansız  bir aşk masalı hatırlatır bize.. Alıntıdır.

18 Şubat 2020 Salı

Dümdüz Mim / Mim

Merhabalar. 2 gün üst üste yazı görünce şaşırdınız değil mi? İnanın bende şaşkınım. Ama sevgili Edischar öyle tatlı ve cevaplaması eğlenceli bir mim hazırlamış ki.. Hemen cevaplamak istedim bende. Zira insanı çok yormayan, kısa kısa cevaplanacak keyifli bir mim. Sözü çok uzatmadan benim cevaplarıma geçeyim.
-3 tane film önersen hangilerini önerirsin?

Benim önerilerime herkes alıştı artık ama.. Ben yine de aklıma gelen ilk 3 'ü şu şekilde vereceğim.

Miracle in Cell No 7
Hotaru No Haka
Barfi

-3 tane kitap önersen hangilerini önerirsin?
Bilinmeyen Bir Kadının mektubu / Stefan Zweig

Psikiyatrist / Wulf Dorn
Senden Önce Ben / Jojo Moyes

Birde bonus olarak..  Antigone / Sophokles demek istiyorum.

17 Şubat 2020 Pazartesi

The Mandalorian / Dizi Yorumu

Merhabalar.Bugün yakın zamanda izlediğim The Mandalorian dizisinin yorumu ile geldim. Diziye başlama sebebim öncelikle kardeşim. Genelde farklı türlerde izlediğim dizilerin sebebi hep bu çocuk oluyor. Birde sosyal medya da o kadar çok video gördüm ki mandalorian veya baby yoda hakkında.. Artık izlemezsem olmazdı ve bende başladım. Son 4 bölümde ekibe katılan diğer aile üyelerimiz ile beraber diziyi ailecek tamamladık. 
Tür: Bilim Kurgu, Fantastik
Bölüm Sayısı: 8

Konusu: Mandalorian, herkesin saygı duyduğu ve çekindiği galaksideki Yeni Galaktik Cumhuriyet'in kontrol edemediği bir bölgede savaş veren ünlü silahşörlerden birisidir. Yalnız seyahat eder, Kafa avcısından belli ücret karşılığında galaksinin bir ucundan bir ucuna halledilecek görevler alır ve onların peşinden sürüklenir. Bir gün ücreti çok güzel bir görev alır; ancak bu görevin sonunda karşılaştığı şey hayatını tamamen değiştirecektir. Hikaye, Star Wars: Episode VI ile Star Wars: Episode VII arasındaki 30 yıllık dönemde yaşananları anlatıyor. Alıntıdır.