9 Ocak 2021 Cumartesi

BLOGLARI CANLANDIRMA PROJESİ

Selam. Bu ara ne kadar sık karşılaşıyoruz değil mi? :) Bugünün yazısı bir proje bildirisi aslında. Blogları Canlandırma Projesi. Etkinliği ilk duyduğumda yoğunluğum sebebiyle katılamayacağımı düşünmüştüm ama blogger arkadaşlarımın yazılarını okuyunca planlarıma sadık bir şekilde ilerlersem güzel bir şekilde ilerleyebileceğimi düşünüyorum. Birbirimize destek olduğumuz, yeni şeyler paylaştığımız güzel bir etkinlik olacak. Şimdi ben sözü bu güzel etkinliğin tanıtım yazısına bırakıyorum. En kısa zamanda yine görüşelim.

6 Ocak 2021 Çarşamba

Yeni Yıl Hedeflerim / Selam 2021!

Selam. Bugün dizi yazısı dışında bir şeyler yazayım istedim. Biraz iç dökmeli biraz durum güncellemeli.. Nasılsınız? Neler yapıyorsunuz? Bir çoğunuz ile Instagram üzerinden sürekli haberleşiyor olsak da evimiz olan blogların yeri çok ayrı. Dizi, film yazılarım artık daha sade. Son yazılarımda da görmüşsünüzdür. Detaylıca, uzun uzun bahsetmeyeceğim bu konudan. Baya yıldım çünkü. Bu durum görsel açıdan biraz beni yorsa da -gözüme hoş gelmemesi sebebiyle- yine de bu durum böyle devam edecek sanıyorum. Yine de hislerim, duygularım aynı. Gif veya kolaj kullanmıyor olsam da yine de keyifle okursunuz dilerim yazılarımı :) 

2020'ye girerken yazdığım yazdığım yeni yıl yazımı okudum da.. Bir de yaşadıklarımızı düşünüyorum. 2020 yılı hepimiz için büyük bir sınav, arınma, öğrenme, düşünme, kaybetme ve belki de bazı değerleri, şeyleri kazanma yılı oldu. 2021 yılına girerken uzun uzadıya bir dilek yazısı yazmadım. Yazmaya da hevesim yok gibi hissediyorum şu anda. Sadece sağlık diliyorum hepimiz için ve pek tabi huzur, mutluluk. Sağlığımız yerinde oldukça ve mutlu oldukça yapamayacağımız şey yok çünkü. Ve sevdikçe. Sevdikçe güzelleşecek çünkü her şey. Ben buna inanıyorum. Gündem, yaşananlar, gördüklerimiz, duyduklarımız bu düşüncenin tam tersi olsa da herkese yaşattığını yaşayacağı bir ömür diliyorum. Dünyayı sevgi kurtaracak arkadaşlar. 

2 Ocak 2021 Cumartesi

It's Okay to Not Be Okay / Kore Dizi Yorumu

Selam. Yeni yılın ilk yazısı ile geldim ben. Şimdilik her hafta bir dizi yazısı şeklinde devam ettiğim yazma sürecime yine yeni bir dizi yorumu daha ekleyelim. Dizi izleyemediğim süreçte sürekli karşıma çıkan canım It's Okay to Not Be Okay dizisini bu kadar geç izlediğim için üzgün olduğumu öncelikle belirtmek isterim. Lakin izlediğim son 2 dizi de çok iyi olunca - Tale of the Nine Tailed ve the Flower Evil- doğru zaman buymuş demek ki dedim. Diziyi bitirmişken de sıcağı sıcağına yazarak yine kendimi tebrik ettim. Bu ara en büyük hedefim ve keyfim diziyi izleyerek hemen yazmak olunca.. Bir alkışı hak ettim değil mi ? :) Neyse bakalım. Şimdi konusundan bahsederek dizinin yorum kısmına geçelim.

Tür: Romantik, Dram

Bölüm Sayısı: 16

It's Okay to Not Be Okay konusu

Psikiyatri bölümünde hasta bakıcı olarak çalışan Moon Kang Tae(Kim Soo Hyun) otizm spektrum bozukluğu olan abisi Moon Sang Tae(Oh Jung Se) ile yaşamaktadır. Go Mun Young(Seo Ye Ji) ise popüler bir çocuk kitabı yazarıdır. Antisosyal kişilik bozukluğu vardır. Bu ikilinin yolları psikiyatri bölümünde bir etkinlikte kesişir.

22 Aralık 2020 Salı

The Flower of Evil / Kore Dizi Yorumu

 Merhaba. Kaçırdığım ve biriktirdiğim şeyleri yakalamam gerek diyerek başladığım listeme Flower Of Evil dizisi ile devam ediyorum. Bu kadar hızlı ilerlememin en büyük etkeni bir süredir yapılan haftasonları sokağa çıkma kısıtlaması oldu, itiraf etmem gerekirse. Normalde cumartesi günleri de geç saate kadar çalıştığım için kendime ya da hobilerime vakit ayıracak halim de hevesim de kalmıyordu doğrusunu söylemek gerekirse. Şimdi ise ucundan biraz vakit yakalamışken bunu güzel değerlendirmem gerektiğini düşündüm ve hızlı bir geri dönüş yaptım. Bir de o güzel destek mesajlarınız vardı tabi.. Bunun için de çok teşekkür ederim. Şimdi kısa bir iç dökme seansından sonra geçelim  Flower Of Evil dizisinin konusuna ve yorumuma.

Tür: Gerilim, Aksiyon, Dram

Bölüm Sayısı: 16

Flower Of Evil konusu

Karanlık geçmişini saklayan ve Do Hyun Soo ismini ardında bırakan Baek Hee Sung (Lee Joong Gi) evli ve bir çocuk babasıdır. Eşi Cha Ji Won (Moon Chae Won) bir suç dedektifidir. Geçmiş seri katil dosyası yeniden açılınca Do Hyun Soo'nun peşine düşer. 

17 Aralık 2020 Perşembe

Lucifer / Dizi Yorumu

Merhabalar. Yavaş yavaş dizi yorumlarımıza da dönelim değil mi? Son zamanlarda yolculuklarıma ya da bir iki bölüm bir şeyler izlesem dediğim zamanlarıma Lucifer dizisi eşlik etti. 5 sezonu da tamamladığım göre artık diziyi yorumlayabilirim. Hadi başlayalım bakalım.

Tür: Polisiye, Fantastik

Bölüm Sayısı: 5 sezon / 83 bölüm

Lucifer dizi konusu

Babasına karşı isyan başlatan Lucifer, yönetmesi için Cehenneme sürülür. Cehennemdeki görevinden sıkılan Lucifer kendini emekli eder ve Los Angeles'a yerleşir. Los Angeles, melekler şehri.. Burada LUX adında bir bar açar ve hayatını özgürce yaşar. Bir süre sonra dedektif Chloe Decker ile tanışan Lucifer, danışmanlık yapmak üzere  dedektif Decker ile çalışmaya başlar.

11 Aralık 2020 Cuma

Tale Of The Nine Tailed / Kore Dizi Yorumu

 Merhabalar. Haftalar hatta belki aylar sonra Kore dizisi izledim. İzlemek istediğim o kadar çok yapım vardı ki.. Listem hala dolu durumda. Sonra karar vererek başladım izlemeye. İlk gün 7 bölüm izleyerek uzun zamandır yapmadığım bir şeyi de yaptım. Sonrasında karantina da bitince tabi diziyi 4 günde tamamlayabildim. Bende hızıma şaşırsam da yazısını yazmak için hemencecik geldim. Hadi şimdi geçelim Tale Of The Nine Tailed dizisinin konusuna ve yorumuma.

Tür: Fantastik, Romantik, Aksiyon

Bölüm Sayısı: 16

Tale Of The Nine Tailed dizi konusu

Baekdudaegan dağlarının ruhu olan ve orayı yöneten, dokuz kuyruklu tilki yani bir Gumiho olan Lee Yeon (Lee Dong Wook), bir takım olaylar sonucu dağın ruhu olma görevini bırakır ve şehre yerleşir. Burada ki görevi insanların dünyasını rahatsız eden ve insan kılığına giren varlıkları temizlemektir. Nam Ji A (Jo Bo Ah) ise, "şehrin efsanelerini bul" programının yönetmenidir ve şehir de bir Gumiho olduğunu öğrenir ve gerçekleri ortaya çıkarmak için onun peşine düşer.

30 Kasım 2020 Pazartesi

Weathering With You / Anime Film Yorumu

Merhaba. Nasıl gidiyor günler? Dilerim her şey yolundadır. Uzun zamandır izlemek istediğim bir film olan Weathering with you filmini nihayet izledim. -Yine- isteyerek vermediğim bir ara sonrası yazdığım ilk yazım olacak. O kadar özlemişim ki yazmayı. İzlemeyi, paylaşmayı.. Çok ihtiyacım olan güzel bir zamana denk geldi. İzlemek, yazmak. Hiç susmayan sesleri bir araya getirebilmek.. Birilerinin konuşası varmış galiba ama biz yazının konusunu  çok dağıtmadan geçelim yazının asıl konusuna.

Tür: Anime, Fantastik, Romantik, Slice of life
Yapım yılı: 2019

Weathering with you film konusu 

Yaşadığı adayı terk edip Tokyo’ya kaçan Hodaka, iş aramaya başlar. Yolculuk sırasında tanıştığı Keisuke Suga’nın yanında yazarlık yapmaya başlayan Hodaka, tesadüf eseri Hina ile tanışır. Erkek kardeşi ile yaşayan Hina’nın havayı temizleme ve yağmuru durdurma gücü vardır. Bu karşılaşmadan sonra ikilinin hayatı değişir.

8 Ekim 2020 Perşembe

Brooklyn Nine Nine / Dizi Yorumu

 Selam. Uzun zamandır dilimden düşürmediğim şahane bir dizinin yorumu ile geldim bugün. Brooklyn nine nine! Aslında dizi uzun zamandır listemdeydi ama bir türlü Asya dizilerinden kopamadığımdan ve henüz içimden gelmediğinden başlayamamıştım. Sonrasında sıkılmaya başlayıp farklı bir şeyler izlemek istediğimde Brooklyn nine nine dizisi aklıma geldi. Bir bölüm izledim ve tamam dedim, yeni dizimi buldum. Şu anda 7 sezonluk bir dizi ama okuduğum haberlere göre 8. sezonu için onay almış. Şahane değil mi? Şimdi konusundan biraz bahsedip detaylı yorumuma geçelim.

Tür: Komedi, Polisiye, Aksiyon

Bölüm Sayısı: 7 sezon / 140 bölüm (bölüm süresi 22-23 dakika)

Brooklyn nine nine konusu

Brooklyn de 99 numaralı bir karakolda yaşanan günlük olayları ele alan dizi, ekibi ve maceraları ile sizi keyifli bir yolculuğa çıkartıyor.

Dizinin uzun uzadıya bir konusu yok. Bir durum komedisi aynı zamanda. 99 numaralı karakolda kendi halinde hatta fazlaca kendi halinde takılan bir grup dedektifin başına disiplinli yeni bir yüzbaşı atanınca yaşanan durumları ele alıyor başlangıçta. Sonrası alışma süreçleri sonrası cümbüş. Birbirinden renkli ve dolu karakterleri ile şöyle basit bir konu o kadar güzel ele alınmış ki. Hangi ara sezonları bitirdim hatırlamıyorum bile. En sevdiğim komedi dizilerinden birisi olduğunu gönül rahatlığı ile söyleyebilirim ve her bir karakter ile de gönülden bağ kurduğumu da.. O yüzden tek tek karakterleri de tanıtmak istiyorum. 

24 Eylül 2020 Perşembe

Anne With An E / Dizi Yorumu

 Merhabalar. Şurada ki yazımda bu aralar çok sık dizi izleyemediğimden bahsetmiştim. Akşamları yada haftasonu izlemelerimin yerini işe gidiş, işten gelişlerim aldı. Netflix sağ olsun indirme seçeneği ile müthiş bir kolaylık sağlıyor bu konuda bana. Bunu yeni yeni keşfettiğimden.. Bu şekilde bazı diziler yolculuklarıma ortak oluyor yani. Mesela Good place. Mesela Brooklyn nine nine. Gerçi 99'da Netflix'teki tüm sezonları bitirdim ve başka bir takım yollardan izlemek durumunda kaldım. Hatta baya zorlanıyorum bu konuda ama bundan sonra detaylıca bahsedeceğim. Anne ise bu yolculuğuma değil de son zamanlarda akşam izlediğim dizilerden oldu. Hani uyumadan önce kafamı dağıtmak için izlediğim veya özlediğim. İzlerken başka yerlerde olduğum. İlaç gibi geldi yani. Aslında Anne with an e bir çoğunuzun duyduğu büyük ihtimalle de izlediği bir dizi. Ben biraz geç kaldım. Yine de bu yolculuğa ortak olduğum ve Anne ile tanıştığım için mutluyum.

Tür: Dönem, kitaptan uyarlama

Bölüm Sayısı: 3 sezon / 27 Bölüm

Anne with an e konusu

Anne ve babası ölünce Anne'nin akrabalarının yanına verilmesi ve zorlu yetimhane hayatı.. Daha sonra bir yanlışlık sonucu yanına verildiği Green Gables kasabasında yaşayan Cuthbert kardeşler ile tanışması.. İnanılmaz bir hayal gücüne ve hayata tutunma enerjisine sahip Anne'nin büyüme yolculuğu.. 1890'ların sonunda Prince Edward adasında geçen bu yolculukta zamanın zorlukları ve sorunlarına da değinen dizi kendimizi şahane bir yolculukta bulmamızı sağlıyor.

20 Eylül 2020 Pazar

Romantik Komedi / Kore Dizisi Önerileri 2

Merhabalar. Geçtiğimiz aylarda Aralık 2019 'dan bahsediyorum romantik komedi / Kore dizisi önerileride 1. yazımı yazmıştım. Seriye döndüreceğim bu yazı dizisinin 2. ile geldim bugün. Son zamanlarda izlemek istediğim halde Kore dizi izleyemediğim bir dönemdeyim. Enteresan bir şekilde izleyemiyorum yani devamlılığı sağlayamıyorum. Bende bir süre uzaklaşmalıyım diyerek Netflix'te yeni yapımları keşfediyorum. Bununla ilgili de dizi yorumlarım gelecek tabi. Zaten son zamanlarda akşamları yani işten sonraki zamanlarımda eve gidip bomboş takıldım. Arada kitap okudum, biraz televizyonda takıldım. Ama o bilgisayarı asla açmadım. Bundandır ki bir süreir bloga da bakamıyorum. Bakabildiğim zamanlar hep minik kaçamaklar. Bir tür detoks sayılabilir belki bu durum ama iyi geldiğini de söyleyebilirim. 
Özlediğim zaman izlemeye de geri döneceğim. O zamana kadar ben planladığım içeriklere göre ilerleyeyim. Bu içeriklerde romantik komedi, suç, aksiyon, dram gibi türlere göre de dizi önerileri yapacağım ve seriye animeler de eklenecek muhakkak. Bu sebeple herkese hitap edecek bir seri olacağını düşüyorum. Detaylara fazla boğulmadan bugünün önerilerine başlayalım.

29 Ağustos 2020 Cumartesi

Maquia: When the Promised Flower Blooms / Film Yorumu

Merhabalar. Bugün ufak bir kaçamak yaparak yakın zamanda izlediğim Maquia: When the Promised Flower Blooms filminden bahsetmek üzere gelmiş bulunuyorum. Biraz karışık bir cümle olduğunu şu anda fark ettim yalnız. Neyse :) Film bittiğinde aklımdan geçen ilk cümle ben bu filmi yazarım ve mutlaka yazmalıyım oldu. Neden? Çünkü çok sevdim. O kadar çok sevdim ki. İçimi ısıtan ve beni tatlı bir hüzne boğan bu duyguyu en son Violet evergarden animesinde hissetmiştim. Öylesi bir daha gelir mi, hey gidi.. Diyordum ki. O tarzda duyguların ön planda olduğu yapımlar keşfetmeye başladım. Bu da onlardan birisi işte. Şimdi lafı daha fazla dolandırmadan geçeyim filmin konusuna ve yorumuma. Haydi başlayalım.
Tür: Animasyon, Dram, Fantastik
Yapım Yılı: 2018

Maquia: When the Promised Flower Blooms konusu

Maquia, belli bir yaştan sonra yaşlanmayı bırakan ve ölümsüz bir ırk olan Lolph klanında yaşamaktadır. Maquia öksüzdür ve bütün hayatı Lolph klanınca geçmektedir. Lolph klanına ayrıca ayrılıklar ırkı da denmektedir. Ustaca yetenekleri ile Hibiol adını verdikleri kumaşı dokumaktadırlar. Kumaşlara hissettiklerini, söylemek istediklerini, yaşadıklarını dokuyan halk herkesten uzakta barış içinde yaşamaktadır. Yaşlanmıyor olmaları ve dokudukları kumaşların çok kaliteli olması sebebiyle hedef halindedirler. Mezarte uygarlığı bu güce sahip olmak ister ve Renato adını verdikleri ejderhalar ile klana saldırı düzenlerler. Amaçları buradaki gücü elde ederek ölümsüzlüğe sahip olmaktır. Erkekleri öldürür kadınları da varis doğurmaları için rehin alırlar. Saldırı sırasında Maquia kaçar ve dış dünyaya adım atar. Ormanda kaçarken annesi hırsızlar tarafından öldürülmüş bir bebek bulur ve Erial ismini verdiği bebeği de yanına alarak yeni bir yolculuğa başlar. Kimsesi kalmayan bu ikilinin annelik ve bağlılık üzerine çıktığı bu yolculukta öğreneceği çok şey vardır..